Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Zatracená loajalita: 346/365 a teď před sebou dovolenou. No pokud tam nebude signál...
@Zx Atari 500 (04.08.2018 15:25): Tak já nejsem tiskový mluvčí DH. Jen si osobně myslím, že to je blbost a pluska řeší jakoukoliv možnou nepřehlednost v odkazech, od čehož tam koneckonců jsou. Gunár ti naopak vyjádřil podporu :)
@Ronik (04.08.2018 15:11): Me je to vlastne taky jedno :) Jen me to pokazdy otravovalo v odkazech, kdyz jsem si je rozkliknul a proto jsem na to upozornil. Priste uz na nic upozornovat nebudu, stejne je to kazdymu sumak... :))
@Ronik (04.08.2018 14:55): To neni pravda. Ja sam proklikavam z DH profilu hry na steam dost casto. Prave proto, ze to je steam a jsou tam kolem toho informace,komunita atd. A az pak se pooheldnu jinde :)

Navic porad se bavime o digitalni STEAM distribuci. Tzn odkaz na steam je naprosto v poradku :)

A jak uz jsem to napsal nize,vse by resil odkaz na vyhledavac cen dane hry.
@Zx Atari 500 (04.08.2018 14:52): Tak co si budem povídat, to můžem rovnou odstranit všechny linky na digitální distribuce, protože když někdo chce nakupovat na Steamu, tak rozhodně nehledá odkazy na Steam Store na DH :)
Vratim se k odkazum na digitalni distribuce. Mela by se tam uvadet pouze hlavni platforma. Jsou to Steam klice,tzn odkaz na steam store. Nerozporuju ruzne digitalni platformy jako Uplay,Origin,Gog a podobne. To smysl ma. Ale davat tam ruzne obchody se steam klici je proste nesmysl.

Pokud to ma mit smysl tak davat odkaz na isthereanydeal.com.
Jinak bethesda to má ale docela dobře vymyšlené že u svých her dá chvilku po vydání slevu jen 20 % a tak po tom ti co váhají skočí.

@Zx Atari 500 (04.08.2018 13:09): @Fritol (04.08.2018 13:03): Ale ty klíče se přece musí koupit od vydavatele, to že to potom rozkrádají rusáci přes kreditky je přece úplně jedno ne? Jen to snižuje tržní hodnotu produktu ale ty klíče ať už jsou pětkrát přepraný v pračce nebo ne tak je přece musel prodat vydavatel...

A sorry za OT, navrhuji se přesunout do O hrách.
@Zx Atari 500 (04.08.2018 13:09): Vždyť já netvrdím, že ruské klíče jsou špatné. Sám je nakupuju. Někdo za ně v Rusku zaplatit musel. Ale g2a má docela přísnou ochranu co se kradených klíčů týče už. Zkus si tam něco prodat a uvidíš, jak to funguje.

Včera jsem koupil CoD Infinity Warfare za 3,5€, kde mi obchod poslal naskenovany klíč z krabice. Jestli byl z Ruska nevím, ale Activision z toho určitě neviděli ani cent. :)
Zadnej vyrobce cehokoliv nevyzije ze slev. Musi mit porad vyrazny odbyt zbozi za plnou cenu na ktere vydela tolik kolik potrebuje aby mohl dal vyrabet a existovat. kdyz si hra na sebe vydela a ma zisk tak pak je logickej krok ji dat do slevy, je to uz totiz tak trochu jedno a po te dobe co je na trhu by ji stejne za plnou koupil malokdo. Problem je ze u plno vydavatelu/vyrobcu her to je akt zoufalstvi, pac takzvane lepsi neco nez nic. A na to plno hracu ceka, az vydavatel zjisti ze jim to nikdo nekupuje a musi povinne do slev. Samozrejme je problem ze nektere hry jsou skutecne blbe. Ale u hry kde dany hrac vi ze jde na jistotu a vi ze je velka sance ze ho hra bavit bude, tak by mel zvazit nakup za plnou cenu. Neco jako charlize ma rad Final Fantasy, takze mu nedela problem novy dil koupit v den vydani:)



@Fritol (04.08.2018 13:03): to vazne ymslis ze na klicich z bundlu vydavtel nic netrati? jak jsme psal je to otazka jak se to prodavalo. Samo u hry kterou nikdo za plnou nekupoval je pak 100 000 kopii prodanych za dolar fajn, ale ze by nic netratil..hmm..to bych nerekl.
@Gordon (04.08.2018 13:01): Záleží jaké "pochybné weby" myslíš. Jsou obchody, které někde v Rusku poberou krabicovky a prodávají z nich steam klíče nebo to nakoupí s kradenýma kreditkama. :D Tam asi vydavatel tratí. Pokud ale myslíš weby jako g2a, kde lidi přeprodávají klíče, tak tam ofc vydavatel nic netratí, protože dotyčný ten klíč někde koupit musel.
@Charllize (04.08.2018 12:54): To není uplně tak pravda. Na steamu sice být musíš, ale steamu ty peníze jít nemusí. Před lety tolik obchodu prodávající steam klíče nebylo, dnes se s nimi Steam musí dělit, čímž přichází o tržby a stejně... sami mají tržby stále vyšší.


@Gordon (04.08.2018 12:55): Ano, výše slevy je na vydavateli. Bethesda je zrovna vydavatel, který si to hlídá všude tak nějak stejně, podobně jako Ubisoft.

Každopádně asi jsme trochu OT už :)
Já upřímně čekám na slevy a pak těch her nakoupím až moc, třeba u Japonské produkce jsou občas ty ceny až zbytečně přestřelené. Upřímně dávat prostě za disk 1 799, to fakt ne. Zase ale si rád tu cenu zaplatím když se jedná o Day One edici či o nějakou menší sběratelkou kde je nějaký věcný bonus.
@Fritol (04.08.2018 12:50): Jo jo, ale to je proto ze porad hodne lidi kupuje hry v den vydani, slevy pak jsou jen tresnicka na dortu. ja mluvim o tom aby nedoslo na to ze vsichni pak budou cekat na tu mega slevu, to logicky naklady na hry pak nepokryje. Steam mel cim dal tim vetsi trzby hlavne proto ze tam bylo cim dal tim vic lidi, tedy nemoznost vyberu, chces hrat, musis na steam.



@Gordon (04.08.2018 12:52): to je samo lepsi pro vsechmy, ja jen rikam aby jste to kupovani her za plnou cenu nepodcenovali, muze to spatne skoncit:)
@Charllize (04.08.2018 12:45): Bububu

V dobách, kdy se hry kupovaly jen na steamu a slevy byly opravdu "svátek" a lidi byli rádi za 50%, na tom byl PC herní trh hůře než dnes. Navíc Steamspy dělali každy rok statistiky a i přes všechny ty neustálé slevy měl steam rok co rok vyšší tržby. A to nikdo nespočítal tržby právě obchodů jako Humble.

To neni vůbec o slevách, ale o zájmu o hru. 2D pixelartová plošinovka ti prodá na PC klidně milion kopii za plnou cenu během měsíce. O tom by si některe konzolové exkluzivity mohly nechat jen zdát. Když někdo nechce hru za plnou, tak pak zbývá jen ta sleva a neexistence slev by na tom nic nezměnila, spíš naopak, uškodila by vydavateli.
Byt vama tak ty nakupy za levno zase neprehanim. Muze pak byt ze se toho opravdu kazdy chytne a za chvili na PC nikdo hry vydavat radsi nebude :) Vite jak to je vzdycky v tom maji prsty lide co ty hry hraji, uz to tady jednou bylo, v dobe kdy bujelo piratsvi o sto sest a vyrobci her na konzole nechteli o PC ani slyset. Ted se to presunulo na tohle kupovani her za par supu, coz je skoro to samy jen to bude trvat dyl.
hlavne klidek jo, ja si taky obcas neco koupim za dolar, zejo



@Zx Atari 500 (04.08.2018 12:24): Možná to má důvod takový, že na Steamu dnes už nikdo nenakupuje. Když mám o nějakou hru zájem, tak mířím právě na stránky jako Fanatical, Humble apod, které nabízejí výrazně nižší ceny. Steam mě v tu chvíli ani nenapadne otevírat.
Jakej ma smysl pridavat do odkazu obchody jako Humble,Bundlestars atd... ? Je ok, kdyz se tam da odkaz na hlavni prodejni platformu Steam, GoG jako doplnek pro PC neb je tam hafo upravenych starych her, ale ty ostatni steam shopy moc nechapu.
@Fritol (31.07.2018 14:27): Já to u Hard Reset tehdy postřehl, ale řeším to až nyní. Protože Extended verzi hraji v rámci výzvy. Obecně, každá novější verze je radikální změna od verze předešlé, minimálně tedy tím jiným enginem. A jestli byl striktně zachován původní gameplay? To je těžké říct, ale u HR jsem už poukázal, v čem se liší. Stejně mi přijde, že to moc zjednodušujete. A minimálně u Hard Reset by si pak každý v pohodě odškrtl verzi, kterou přesně hrál. Nikde nevidím, že to byl původní Hard Reset, Extended Edition verze nebo ten Redux.
U obou případů (Shadow Warrior i Hard Reset) mi nové profily přijdou veskrze zbytečné a jestli si dobře vzpomínám, oba se v minulosti už řešily. Datum vydání jako problém taky nevidím, prostě se uvádí datum první verze.
@PavelU (31.07.2018 14:19): Vydání na nové platformy ani lepší grafika neni důvodem pro nový profil. To bychom mohli rozdělit téměř každou hru, která vyšla v minulem století na 10 různých platforem, protože tam bezesrandy měla každá uplně odlišnou grafiku, ale jinak to byly stejné hry často. Tak tomu je i u Hard Reset. Nebo můžem rozdělovat každou Switch verzi, protože na Switch všechno vychazi dnes znovu i po 10 letech klidně.

Jediný případ, kdy mi příjde ok založit nový profil kvuli grafice, je kompletní remake. To se týče třeba Shadow of the Colossus nebo nového Crashe, kde ty hry byly od zakladu přepracovany či vytvořeny znovu.

Každopádně tohle nemá smysl řešit, na to si měl poukazat a mělo se o tom diskutovat při migraci třeba, protože tohle téma se tehdá řešilo. Pochybuju, že teď se bude něco měnit a z mého pohledu je to i dobře. Jediný problém, co se vlastních profilů týče, jsou momentálně různé Enhanced verze, kdy jedna hra je rozdělena (Witcher) a druhá spojena (Divinity)
@Coldplaz (31.07.2018 14:03): Jj, to by také bylo na samostatné profily. V popisku by bylo uvedeno, jakých změn ta verze doznala.

@Fritol (31.07.2018 13:34): Stěžejní je také datum vydání. Navíc nejde o klasickou verzi pro konzole, kdy jen speciálně dotyčná verze má odlišné datum vydání. Tady to komplet vyšlo znovu, po pěti letech, a to kvůli dalším platformám. Kdežto původní verze 2011/12 jsou čistě PC.