Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Walome (11.10.2017 11:49): Vypadá to popravdě úplně stejně, ta hra má už své roky.

Každopádně do konzole jsem šel hlavně kvůli tomu, že už se mi nechce na staré kolena dávat každých pár let 20 klacků do nové bedny. A co se týče grafiky, ta byla v žebříčku priorit vždycky daleko pod hratelností, zábavností a podobně. Nikdy jsem si nekoupil grafickou kartu, která by byla top na trhu, vždycky jsem šel do dobré karty za rozumnou cenu :)

Tak, už jsem hrdý vlastník PS4 Slim. Kvůli aklimatizaci hraju jako první hru Sleeping Dogs (zkusím platinu, tu hru znám nazpaměť) a pak začnu doplňovat vzdělání (Uncharted, Last of Us a podobně :))
@Charllize (10.10.2017 03:01): Pokusy o virtuální realitu probíhaly na PC už dříve, kdo pamatuje třeba tuto přilbu? VFX1 Problémem zatím byl vždy především potřebný výkon počítače/konzole a pak cena takového VR doplňku. Proto se podobné systémy čas od času objevily a zase bez většího úspěchu zmizely. Nyní už situace vypadá podstatně lépe, neboť výkon současných špičkových PC i konzolí začíná být na použitelnou VR dostatečný a cena, za jakou se prodává kupříkladu VR od Sony, vcelku přijatelná. Takže budoucnost vidím vcelku růžově. Beru ovšem, že někomu se z používání takové přilby/brýlí může dělat nevolno a někoho to prostě celkově moc neláká. Očekávám, že s příchodem nových konzolí (především té od Sony), přijde i vylepšená verze VR, která nabídne ještě vyšší rozlišení a celkově lepší vizuální zážitek a vtažení do „reality”.

PS4 Pro je bezpochyby hodně kontroverzní záležitost. Kvůli zpětné kompatibilitě s klasickou PS4 může jen velmi obtížně využít naplno svůj potenciál, neboť hry samozřejmě musí uspokojivě fungovat na obou konzolích. Je tedy spíše na vývojářích her, jak se ke konkrétnímu svému dílku postaví a zda jej vybaví nějakým nadstandardním vylepšením pro Pro verzi. Já osobně dětem PS4 Pro pořídil jako naši vůbec první konzoli a jsme hodně spokojeni. Jsem ovšem vcelku netypický příklad, jelikož mi jde především o zábavu jako takovou a technickou stránku věci moc neřeším. Zvažoval jsem tedy při výběru konzole třeba i PS3, na kterou jsou dnes oproti PS4 i o dost levnější hry. Nakonec rozhodla především možnost hraní novinek, které třeba na PS3 už nemusí vyjít a když, tak budou vypadat o dost hůř. A o PS5, či jak se bude novinka od Sony jmenovat, bych rozhodně neměl strach, určitě přinese opět vyšší výkon a technickou úroveň plně využitelnou jak pro 4k, tak pro VR. Sony si pouze drží jistý časový odstup, přeci jen by se nejspíš jen málokomu chtělo kupovat novou konzoli třeba každé dva roky. Za co bych se spíše přimlouval je zpětná kompatibilita her. PS5 si, po dobré zkušenosti s PS4 Pro, určitě hodlám koupit taky (očekávám vydání tak na konci roku 2019, či 2020), ovšem bylo by fajn, kdybych si na ní pak mohl zahrát i hry z PS4. Myslím si, že by to neměl být technický problém (PS4 je, alespoň co jsem o něm četl, v podstatě jen převlečené PC), jde jen o to, jak se k věci postaví Sony. Hromadit doma herní techniku se mi moc nechce a kupovat dokonce opětovně staré konzole, když se časem třeba ty stávající porouchají, to už vůbec ne.
@Charllize (10.10.2017 03:01): vlastně souhlasím, ale opět opakuju - stojí to 10K, to je prostě parádní poměr cena/výkon a spíše to slouží méně náročným hráčům. Tím myslím PS pro, VR je podle mě k ničemu, ačkoli za zkoušku to stojí.

@Strady (10.10.2017 09:52): jo četl jsem, u Uncharted mě to nepřekvapilo, co mě zaujalo byl Bioshock, nevšiml jsem si toho :)

Btw teď s kolegou řešíme Flashpoint, tam se s hráčema nikdo nesral :)
@Charllize (10.10.2017 03:01): Musíš to brát jako začátek, já byl třeba hodně skeptický ale po vyzkoušení věřím, že VR má budoucnost. Samozřejmě to chce vyšší rozlišení a co největší snímkování.

Jinak doporučuji dobrý článek na .Bonuswebu
Mohu potvrdit, že v DmC: Devil May Cry opravdu stačí otočit kameru od nepřátel a tím na vás neutočí. Dělal jsem to i schválně, abych zničil nejsilnější nepřátele a ostatní se mi do toho nesrali :)
PSVR je stejnej nesmysl jak PS4 PRO, jen jeste vetsi. PRO ma alespon nejakej ten pocit neceho lepsiho kdezto PSVR se velmi brzy omrzi, clovek si na to zvykne a pak ta celkem hnusna grafika teprve zacne poradne stvat. Sice na to vyjde Skyrim i Fallout ale skutecne si nedokazu predstavit ze bych s tim kramem na hlave hral nejakou hru 100+ hodin.
To uz mi prijde lepsi investice PS4 PRO a nejakou 4K televizi. I kdyz si myslim ze na oboji je v oblasti konzoli jeste prilis brzy, vykon na poradne vyuziti nemaji a jen se kolem toho blbiskuje. Mame falesny 4K pri 25-30 fps a virtualni brejle s obrazem PS2...super. Kdyby se na to vykaslali a radsi poradne investovali do PS5 mohlo na ni bejt oboji perfektni a nemusela tahle polovicata situace nastat a PS5 tu mohla bejt tyhle vanoce.
@Paul (08.10.2017 18:04): Vem PSVR na Alze a po dvou dnech vrať, myslím, že zrovna ty z toho budeš vcelku zhnusenej jak blbě to vypadá :)

(Alzu říkám schválně, páč té může být nejvíc jedno, že se jí něco vrací :D)
@Paul (08.10.2017 18:04): Co jsem zatím viděl srovnávací videa a četl názory těch, co s tím mají už nějakou tu zkušenost, VR na PS4 Pro je oproti základní PS4 ostřejší a mnohdy výrazně plynulejší. Jestli se na něco PS4 Pro opravdu vyplatí, je to údajně právě VR. Osobní zkušenost ale nemám. Každopádně jedno video k tématu třeba zde... RE7 V diskuzi pod oním videem někdo i popisuje své potíže na PS4, které na PS4 Pro prý nemá.
@Paul (08.10.2017 14:51): Pohyb je strašně trhaný, takový nepřirozený. Rozejít se byl největší problém, když pak běžíš, tak už se mi s toho nedělalo špatně. Rezidenta jsem nehrál normálně, takže nevím jestli to není i samo osobě ve hře. Zkoušeli jsme to dva a obou bylo špatně. Například jsme oba zkoušeli Devils Dash a ani jednomu se nám nedělalo špatně ale majiteli se u toho dělá špatně a Residenta dává. Je potřeba si to prostě vyzkoušet.
Na tvojí otázku nedokážu odpověď jelikož jsem zkoušel, jen PS VR.
@Strady (08.10.2017 14:34): Já zkoušel VR jen dvě hodiny v herně, což bylo Vive na PC. Bylo to super.
Ale mám PS4 Pro a zajímalo by mě jestli by se víc vyplatilo koupit PSVR (a provozovat ho na konzoli i neofiko PC), nebo Vive či Rift (který jsou jen na PC).
Takže RE7 se ve VR na obyč PS4 kousalo?
Včera jsem měl možnost vyzkoušet VR na Playstationu a jsem mile překvapen. Hrál jsem London Heist, Danger Ball, Pinball FX2 VR, SuperHoT VR a nakonec Resident Evil 7: Biohazard a u toho se mi zvedal kýbl teda.
Největší zábava u Superhot, krásně to ukazuje jakou budoucnost VR má. Samozřejmě VR má pár much jako rozlišení a pak u Residenta plynulost, ze které se mi dělalo špatně. Klasický ovládač taky není ono prostě to chce pohybové. Ale jinak všem doporučuji vyzkoušet, jsem z VR nadšený!
@ViRus (06.10.2017 11:45): Přesně, jde o dvě různá hlediska.

Je docela vtipné, že "co je indie a kdy něco přestává být indie" se třeba periodicky řeší v hudbě už několik desítek let a mám pocit, že se to doposud vyřešit nepodařilo. A jestli se to teď začíná řešit i u her, tak hodně štěstí.
@ViRus (06.10.2017 11:06): Podle mě ukázková indie hra je hrou od malého nezávislého studia, s malým rozpočtem, nevysokou doporučenou cenou, nižšími prodeji a nepříliš mohutným marketingem (možná i další okolnosti). Když z některého takového "kritéria" vyklouzne, např. Minecraft se svými prodeji, nedělá to z ní automaticky AAA hru a naopak.

Není stav: buď je to indie, nebo AAA hra. Divinity: OS 2 není AAA hra, ale dle mého názoru rozhodně nesplňuje definici indie hry, jak si ji představuji, viz výše. Pokud budeme definovat indie jen jako zkratku slova independent, pak ano. Pak je indie hrou i to GTA 5.
To či je niečo Indie alebo AAA určujú rozpočty na hru. Je to ako pri filmoch. Original Sin 2 je stále Indie, jasne stalo to pár miliónov, ale veľké AAA hry stoja o pár desiatok miliónov viac. To či je niečo Indie alebo nie, neurčuje meno vydavateľa ved aj Ubisoft vytvoril kopec malých hier, ktoré mali maličké rozpočty.
@Fatality (06.10.2017 10:57): Teď tomu nějak nerozumím, takže pod cca milión je to indie projekt, nebo co dle tebe určuje co je nebo není indie, cena, prodeje či to, že vývojář je soběstačný na nikom závislý dělající třeba za almužnu či za nic a doufá ve výdělek z prodeje? A to že jim nejspíše první díl vydělal a už měli něco do dalšího dílu je přece nezbavuje nálepky indie....
@Fatality (06.10.2017 10:42): To se vzájemně nevylučuje, indie hra může být AAA rozměrů i cenovkou. Dle mého třeba Mashinky můžou mít AAA cenovku a naopak hra od neindie vývojářů bude do pár euro.
@Fritol (06.10.2017 10:24): Čili podle tebe indie = nezávislé studio.

Taky jsem ovšem dodal, že bych se wikipedií zrovna neoháněl. Nicméně lze na internetu najít několik diskuzí, nakolik je BI indie studio a jestli je ArmA 3 AAA nebo indie produkt.
@Fatality (06.10.2017 10:12): Ano, pokud je nějake studio samo sobě vydavatelem, tak se dá označit jako indie, ač to u velikánů jako Rockstar nebo Blizzard může znít vtipně. Z mého pohledu je pro to označení nejdůležitější, aby do projektu netekly peníze od vydavatele či investora, který má tu moc o něčem rozhodovat.

Mimochodem na té wiki stránce je třeba i Bohemka. To taky neni zrovna prcek s nízkou cenou.
@Fritol (06.10.2017 10:00): Já indie definuji tak, že ho vyrobí malé nezávislé studio za nízkou cenu. 130 lidí už moc malé studio není a 20 € ta hra také nestojí. Podle tvojí definice totéž splňuje i Blizzard (který je sám sobě vydavatelem přes spojenectví Activison Blizzard) či Rockstar (podobně Rockstar North + Rockstar Games). A ne, že bych se chtěl ohánět wikipedií, ale Lariani nejsou ani uvedeni v seznamu indie vývojářů, přestože na to měli editoři X let (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_indie_game_developers#L)
@Fatality (06.10.2017 09:24): Jak definuješ slovo "indie"? Lariani jsou nezávislí, nikdo je nevlastní, žádný vydavatel je nefinancuje. Tudíž jsou indie podobně jako třeba Ninja Theory a jejich Hellblade letos. To, že hra vypadá jako ačková neznamená, že není indie.
@Maximus (05.10.2017 20:50): Odkdy je Divinity 2 indie? :) Já se těším akorát na South Park, Wolfa 2 mi dá spolubydlící. A ještě Praey for the Gods by mělo letos vyjít.

Jinak příští rok se těším jen na Ni no Kuni 2 a na Vampyr.

Letos ještě také vyjde Age of Empires Definitive Edition a Okami HD.
Final Fantasy XV: Windows Edition
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Ni no Kuni™ II: Revenant Kingdom
ELEX
The Last Crown: Blackenrock
Okami HD
Nioh
Asylum
The Poisoned Pawn: A Tex Murphy Adventure

Vypadá to slibně (nejbližších pár měsíců). Mimo Last Crownu a Okami se paradoxně těším nejvíce na Nioh, o kterém jsem prvně slyšel před týdnem.
@Maximus (05.10.2017 20:50): Nioh bych si zahrál moc rád, ale vypadá to, že to bude zkriplený port, takže to bude muset počkat na nové PC. ELEX fajn, Wolf fajn a na zbytek těch AAA her se nějak výrazně netěším, ale ve slevách je za pár let prubnu. Ale ta selekce indie her je boží :)