Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DmC: Devil May Cry

Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.01.2013
Vývojáři:
Ninja Theory, QLOC (portovali na PC)
Oficiální stránky:
http://www.devilmaycry.com/
Děj DmC: Devil May Cry je zasazen do Limbo City, zdánlivě běžné moderní metropole. Právě odtud však lidstvu nenápadně vládnou démoni v čele se svým králem, Mundusem. Jeho absolutní vládě brání už jen jediná věc, Dante. Mladý lovec démonů a zároveň syn Mundusova úhlavního nepřítele, Spardy, je poslední, který může Munduse zabít a ukončit tak jeho vládu nad světem. Právě role Danta se na jeho cestě za svobodou a pomstou hráč ujímá.

Gameplay zůstává věrný posledním dílů série Devil May Cry, tzn. kombinuje v sobě prvky 3rd person hack & slash a plošinovky. K boji jsou k dispozici jak zbraně na blízko, tak na dálku, každá s unikátním výběrem útoků, které je možné odemykat za nasbírané orby. Novinkou jsou Angel a Demon módy, které je možno libovolně přepínat a umožňují využívání dalších zbraní na blízko, pohybů a zvláště řetězů (nahrazují Nerovu démonickou ruku z předchozího dílu), které jsou potřeba pro poražení některých speciálních nepřátel a bossů a stejně tak pro pohyb úrovněmi. Jako v předchozích dílech je hráčovo počínání v boji hodnoceno a známkováno (od D jako Dirty po SSS jako Sensational) podle toho, jak zvládá kombinovat útoky a vyhýbat se zranění. Opět je k dispozici široký výběr obtížností, od Easy po Hell And Hell, kdy Dante umírá na jednu ránu.

DmC: Devil May Cry není pokračováním původní série, ale rebootem zasazeným do alternativního univerza a moderní doby. Stejně tak změna proběhla i na postu vývojářů, kde Capcom nahradilo britské studio Ninja Theory, především tvůrci konzolových her Heavenly Sword a Enslaved: Odyssey to the West. Díky těmto změnám mířeným na západní hráče už od počátku vývoje provázelo DmC mnoho negativních reakcí, především od hardcore fanoušků série.

Příběh později obohatilo příběhové DLC - Vergil's Downfall.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Nech si hardcore DMC fanúšikovia čo chcú, DmC je vydarený reboot, a to napriek mnohým zjednodušeniam boja a zmene vzhľadu Danteho.

Takým hrám ako sú DmC sa hovorí "Spectacle Fighter", účelom hry nie je len sa vyblázniť a rozsekať všetko živé ale aj kochať sa originálnym prostredím. Boje sa odohrávajú na zvláštnom mieste zvanom Limbo, kde všetko levituje a ktoré doplňuje trochu od veci screamo/dubstep hudba.

Aj keď s touto sériou nemám skoro žiadne skúsenosti okrem nefunkčného DMC 3, hrateľnosť je výborná a sekanie nepriateľov a rôzne combo killy sú veľmi uspokojivé, aj keď kombinácie ako stlačiť myš 2-krát, potom 3-krát nie sú veľmi náročné. Ovládanie je tiež zvládnuteľné a na klávesnici sa to dá hrať dosť dobre. Po tom čo som skúsil nejaké iné bojové hry tak treba povedať že bojový systém je dosť jednoduchý a stačí mačkať pár tlačidiel aby ste vyhrali, nie je tu tak veľa combo možností.

V hre máte niekoľko zbraní, Pištole, ktoré nevyužijete skoro nikdy, Rebellion meč a ľahké anjelské a ťažké démonické zbrane. Naučiť sa s nimi pracovať nie je až tak jednoduché. Dosť otravné ale je, že skoro sa objavia nepriatelia, ktorí sa dajú zničiť len jedným typom zbrane, najviac bodov ale získate ak čo najviac meníte štýl boja a používate čo najviac zbraní, čo kazí ak niektorí nepriatelia sa dajú zničiť len jednou zbraňou. Veľmi som ale ocenil rôzne vylepšené platforming sekcie kde využívate hák ktoré dodávajú hre variabilitu. V hre navyše nie sú žiadne zbytočné hlavolamy.

V hre je 20 úrovní a všetky sa dajú znova navštíviť takže môžete zbierať rôzne uväznené duše, kľúče ktoré otvárajú výzvy a nejaké peniaze, za ktoré upgradujete zbrane. Takže hru si určite zahráte viac než raz.

Príbeh je ako zvyčajne tuctový, ale zábavný. Oproti predchádzajúcim dielom, ktoré boli o pomste pubertálneho spratka sa snaží sa byť sociálnym komentárom doby, kde veľké korporácie ovládajú démoni, ale nejde o nič originálne ani hlboké, ide o jasný odkaz na film "They Live".

Postava Danteho mi nie je o moc sympatickejšia ako predtým, bol to vždy fagan, ktorý chcel len zabíjať aj keď v novej hre sa snažia o jeho vývoj. Skôr ako emo mi príde ako rebel, ktorý che j**ať celý svet a chovať sa podľa pudov.

Hra je skvele optimalizovaná, grafických možností úprav je dosť veľa a na stredných/nižších detailoch dobre funguje aj na starších PC.

Pro: Dobre zvládnutý port, zábavnosť, vizuály

Proti: Príbeh, zjednodušený boj, Starí fanúšikovia budú hru nenávidieť

+16+16 / 0

DMC se mi od prvního ohlášení vůbec nelíbil a opět se stala ta velice super věc, kdy mě předem odsuzovaná hra opravdu překvapila. Jelikož je hratelnost a celkový systém hry doveden k dokonalosti budu spíš kritizovat co se mi nelíbí, a tak jsem musel tuhle větu napsat jako první, protože hra se mi přes to všechno opravdu dobře hrála a líbila se mi.

Dante – nakonec to s ním není tak zlé, ale ono je to možná ještě horší. Od prvního videa, kde pálil cigaretou nějakého démona a působil jako fakan, jsem ho nenáviděl, ale akceptoval jsem to a tak trochu jsem čekal, že budu prostě hrát za děsně „cool“ spratka. Jenže ve hře je jiný- normálnější a dalo by se říct sušší- jakoby ztratil charakter- jakkýkoliv! (A Vergil je úplně ztracený, z chladného a tichého frajera ve trojce se stal někdo, jehož jsem za celou hru nebral vážně, a dokonce ani hlavního bosse ne- to je zlé lidičky). Jediné hlášky, které se Dantemu povedly, jsou krátké věty, kdy hlavnímu bossovi na jeho proslov „jsem král pekla“ řekne suše „Nah, you’re asshole.“ Nebo občas jen něco odsekne, prostě nenucené žblepty. Jenže když říká dlouhou větu, většinou z toho vyleze opravdu trapnost. Vzpomínám si třeba na větu z traileru- „Jen tak mimochodem jsem Dante, ale můžeš mi říkat Dante- zabiják démonů“ působí to na mě, jako když si malé dítě hraje s dvěma hračkami (postavičkami) superhrdinů a říká u toho podobné věci. Nechápu ani policejní fotky kde Dante drží tu cedulku při focení (nevím, jak se tomu říká), když k tomu ve hře ani nedojde… Dělali z něj někoho jiného a nedokážu říct co je nakonec menší zlo- ale byl jsem už připraven na spratka a dostal jsem suchara.

Zbraně – stejně suché jako postavy jsou zbraně. Místo lucifera ze čtverky jsme dostali suchý granátomet. S pistolemi nezabijete nic- klasika, brokovnice je taky klasika, meč má snad i stejné útoky jako ve 3 a ve 4. „Rukavice“ se mi teda víc líbily ve 4, tam používal i nohy a efektivně se ty čepele točily a jiskřily (sakra musím nainstalovat :D). Místo démonické paže jsou tu dva nějaké zvláštní řetězy, které ač fungují skvěle (jeden přitahuje vás druhý cíl), vypadají obyčejně… prostě jsou suché. Netěšil jsem se na nové zbraně a krom Aquily byly děsně neatraktivní a rozhodně je to od čtverky krok zpátky.

Limbo – až škoda takového nápadu pro tak obyčejný příběh. Dokážu si to představit lépe, ale rozhodně je to největší lákadlo hry. Přitom tak jednoduché. Je to trochu jako silent hill, inception a constantine dohromady. Kdo nehrál, nejlépe to zjistí z hraní hned v prvních minutách, a kdo hrál, ví o čem je řeč, tak jdeme dál.

Bossové- jeden byl sakra cool zbytek jen těžký WTF. Opět veliký krok zpátky od čtverky! Když z japonské hry vezmete všechno japonské, zbyde vám toho holt málo. Kopa masa, kopa betonu a kopa hnusu- úžasné!


Celý tento komentář působí zvláštně a vlastě se mi ani moc nelíbí, ale chtěl jsem ho napsat pro dobrý pocit, protože hra se mi ve výsledku líbila. O gameplayi jsem toho moc neřekl- je totiž jedním slovem skvělý. Nováčci si na ovládání zvyknout, vše je jednoduché. Jde to hladce, grafika úžasná, a díky tomu že máte k dispozici všechny zbraně a v sekundě jste schopni přepnout z jedné zbraně na druhou, mohli byste do nesmrtelného nepřítele řetězit comba dlouhé minuty a nemuseli byste se opakovat- mlátička jak má být- jen jsem si tu holt trochu postěžoval. Hra je skvělá- postavy, nepřátelé, prostředí (kromě limba), zbraně a příběh jsou suché. Tak jak hodnotit? Asi nijak- třeba uvidím časem..

Dojmy jsou ale pozitivní! Nečekal jsem tak dobrou hru.

Pro: Korpus dortu je skvělý, chutný a mňamózní...

Proti: ...ozdoby a zbytek už moc ne... Mívám u her radši duši, než jak se ve výsledku hraje, a tahle hra duši postrádá.. (Což bych nezmiňoval kdyby série DMC nebyla má srdcovka).

+12+12 / 0

U této hry jsem si nebyl jistý, co mám očékavat. Předchozí díly jsem hrál a velice se mi líbily, proto nový díl, který hlásal změny (jak grafické, tak co se universa týče), nevypadal úplně vábně. Ovšem platí, že s kritikou můžu přijít až po dohrání a tudíž jsem si tuto hru zahrál.

První co mě příjemně oslovilo, byla solidní hratelnost na Pc. Předchozí dva díly, které byly na Pc předělány, měli ovladatelnost horší. Respektive třetí díl strašnou a ve čtvrtém se to místy taky mlelo. Ale není se čemu divit, tato série je původně konzolová. Ale tady hráči vystačí myš a pár kláves.

Přiběh, ač jsem se obával komerční slátaniny, je kupodivu dobrý. Hra se pěkně rozjíždí a děj je výborně posunován. Koncept Danteho napůl démona, napůl člověka byl sice překopán (stejně jako historie a vliv jednotlivých postav), ale nadruhou stranu je to všechno velice zdařílé a hlavně nápadité. A i když skalní fanoušci řeknou novému DMC "ne", já musím říct "ano". Podobně jako u předchozích dílů jsem se pekelně bavil.

Oproti původnímu DMC, toto Devil may cry disponuje techničtějším světem, podobnějším tomu našemu. Toho, že vypustili původní fantasknější svět jsem se obával, ale brzy se mi ten nový zalíbil a musím jen konstatovat, že je velice zdařilý.

Hra je samozřejmě konzolového typu co se týče způsobů boje a celého průběhu hry. Ovšem, jak už jsem zmínil výborná hratelnost poskytuje tento zážitek i nekonzolovým hráčům. Ve hře se zachovaly takové prvky, jak orby a magické, či life hvězdy. A velice pěkným způsobem jsou tu zavedeny tajné levely, tedy spíše bonusové levely.
Velkým plusem je vyřešené skákání. Hráč se tu přemisťuje hlavně pomocí háků, tudíž odpadávají takové zákysy, kdy hráč nedokáže přeskákat létající plošiny, což je jednou ze specialit předchozích dílů (vskutku nenáviděných specialit).

Výborně jsou tu vyřešeny zbraně a jejich přepínání, při originálním nastavení Vám totiž stačí tlačítka na myši. Hráč tak rychle může zjistit, co na nepřítele zabírá, v předchozích dílech to bylo poněkud problematičtější.

Dalším velice pozitivním faktem, je to že hráč se může stále zdokonalovat. Jako většina konzoloidních her, i zde má přehled o svém skore atd. Každá mise lze projít na vyšší obtížnosti, za lepší čas, se všemi splněnými bonusy. Tento fakt natahuje celou herní dobu na dlouhé hodiny, což je velkým plusem, uvážím-li, že kampaň je tak na 12-15 hodin hraní.

Závěrem můžu říct, že u nového DMC jsem se výborně bavil. Je výborné, že konečně vytvořili čistě počítačovou verzi, s příjemnou ovladatelností. Nekonzolový hráči by si jinak žádné DMC pořádně nezahrály. Nové DMC (aspoň podle mě) nikoho neurazí. Mám jenom dvě připomínky:

Zaprvé původní Dantův design a svět, prostě schází. Příběhová nesourodost s předchozími díly zabolí.

Zadruhé jsem čekal od příběhu trochu více. Čekal jsem, že bude uchopeno a dovýprávěno trochu více informací

Ovšem za sebe dávám 90%

Pro: Výborná akce, konečně čistě i pro Pc, s výborným příběhem

Proti: Nesourodost s předchozími díly. Příběh mohl být delší a hra tak rozsáhlejší.

+8+8 / 0

Stejně jako spoustu dalších lidí i já jsem byl zděšen kdy se objevily první videa ze hry a obzvláště když jsem viděl jak Dante dopadl. Nebylo to už to už to staré DMC které jsem tak rád hrál. Celkově jsem ze hry neměl dobrý pocit.
Jakmile jsem si ale hru zahrál tak jsem byl z toho jak dopadla mile překvapen. Nebyl to sice starý DMC ale také se to už lišilo od původních videí.

Musím se přiznat že nemám moc rád prequely a restarty her. Nicméně tvůrci z Ninja theory se toho docela dobře zhostili. Začíná se od začátku a úplně jinak. Příběh si tvůrci upravili po svém a zasadili ho do vlastního světa.
Jde v podstatě o to samé co před tím akorát jinak podané a novém kabátě. Příběh není špatný ale je obyčejný a ničím nepřekvapí. Celou dobu prakticky strávíte cestou koridorem vpřed a likvidováním všeho co se pohne. Občas tam skočí nějaké to video a pak zase hurá do boje.
Ten se odehrává ve světě Limbo. Šílená variace na realitu na kterou jsme zvyklí. Je to jedna z dobrých věcí na novém DMC. V Limbu není prakticky nic nemožné a občas jsou vidět dost zajímavé nápady.
Například mise na démonické diskotéce je jednou z nich.
Drobný mínus pro měl bylo to že mezi realitou a Limbem není možné volně přecházet. Prakticky na začátku každé mise vstoupíte do tohoto světa a celá hra se odehrává převážně tam. Uvítal bych alespoň dvě tři mise v realitě s trochu jinými a obyčejnějšími nepřáteli. Jako malé osvěžení a odpočinutí od všech těch démonů by to nebylo špatné.

Tak a teď k Dantemu. Nejdříve jsem byl z něj dost zklamaný co z něj udělali. Ale dal jsem mu ještě šanci. V první chvíli se zdálo že to co se změnilo byl jenom vzhled. Byl to fajn hajzlík kterému na ničem nezáleží. Nakonec se ale ukázalo že to byl jenom první dojem. Dante jako kdyby nějak vyměkl a stal se lidštějším. Dokonce i Nero z DMC4 kterého jsem z počátku také neměl rád se ukázal být lepší. Byl to fajn kluk ale pořád měl v sobě něco ze starého Danta.

Boj je bezvadný. Je jednoduchý, rychlý a přejde rychle do krve. Za chvíli jsem si na něj zvyknul a nebyl problém dosáhnout S-kových hodnoceních. Díky andělským a démonickým zbraním se nabízí pestré možnosti jak cupovat vaše protivníky. Navíc to nevypadá špatně.
Co mi vadilo byly samotné zbraně. Budiž Rebellion a Ebony s Ivory jsou klasika a nevadily mi. Ale zbytek zbraní za moc nestál. Byly nemastné, neslané a nijak nezaujaly. Dříve měla každá zbraň svou osobnost a každý nový kus byl něčím zajímavý. A tady máme plno nudného železa. Navíc nové zbraně získáváte na můj vkus strašně rychle a v podstatě za nic.
Řetězy ač jde o zajímavou a užitečnou věc se mi taky nelíbili. Proč nemůžu mít jeden? Proč musím mít dva kde každý dělá něco jiného ale v boji je nevyužiji tak jako Nerovu démonickou ruku. Někdo může říct že to jsou detaily a tolik neznamenají ale mě záleží právě na nich.

K věcem co mě zklamaly bych připojil i bossy. Za prvé jich moc není. A za druhé je většina z nich nudná a bez nápadu. Nějaké odporná stvoření a příšery které se dají najít i v jiných hrách.
Kde jsou bossové jako moje oblíbená dvojice Agni a Rudra.
Byl tu jenom jeden který se mi opravdu líbil a i přes to že mi u něj jako u jediného trvalo sakra dlouho než jsem ho zabil mě boj s ním bavil.


Jako celek mě hra bavila. Plno boje, akce a spousta zajímavých nápadů. Nový DMC je dobrý způsob jak nalákat nové hráče. Jsem docela rád za to jak nakonec hra dopadla. Ačkoliv u mě asi nepřekoná staré díly tak se z ní ani nestal trapný omyl.

Pro: Limbo, Zábavná akce

Proti: Dante, Drobné (podstatné) detaily

+7+7 / 0

Dante se vrátil a to mladší,drzejší a víc hlaškovací.
Abych řekl pravdu tomuto dílu sem moc nevěřil (je sice pravda že této série moc znalý nejsem a jediný díl před tímto který sem hrál byla výborná čtyřka) a k proměně hrdiny na takového puburtáckýho spratka sem měl skepsi ale jak sem poznal změna i celá hra není vůbec špatná.

Svět ovládají démoni a hádejte co máte za úkol ? Je to opravdu těžké uhodnout že ? No přeci zachránit svět a všechny od této hrozby ach bože jak neokoukaný příběh ! Jak vám může bejt jasné příběh je ohraný ale za to skvěle podaný takže vám vlastně i jeho ohranost nebude vadit a to třeba díky humoru kterého je ve hře dost a to díky Dantemu který hláškuje dá se říct skoro nonstop a vždy se u jeho komentáře aspoň pousmějete.

A teď je čas rozebrat gameplay.
Hra narozdíl od minulých dílu nabrala filmový feeling který hře neskutečně seknul a takové plynulé přeměny gameplaye na cust-scénu opravdu žvyšují herní zážitek.
Co dál musím pochválit samozřejmě jsou boje které jsou samozřejmě zjednodušené ale víc plynulé a pro někoho i zábavnější. Zbraně jsou dobré a abych řekl pravdu nějak mě jejich suchost nevadila a byl sem rád za to co mám.

No jelikož nerad píši sáááhodlouhé recenze s výpisem co vše ve hře najdete a radši nechávám ať si hráči zbraně a další věci v gameplay najdou sami tak dám shrnutí.

Skvělý další díl této bombasitcké série (jejíž mnou neznámé díly doplním) který je víc filmovější plynulejší a jednoduší určitě stojí za zahraní a myslím že pokud ste opravdový fanoušci a ne pozéři co do všeho musí šotourat tak si pokračování oblíbíte taky. Jinak jestě na zavěr hře se ke konci samozřejmě nevyhýbá stereotyp který ale filmový feeling zahání.

Pro: Filmovost,plynulost,zábavná akce,postavy,grafika

Proti: příběh,stereotyp

+7+7 / 0