Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Walome (02.03.2015 18:16): Já chtěl po programátorech, aby byly ty šišky plně fyzikální a šlo tak s nima ukopávat slepice a další bordel k smrti (tak jako to jde s tím baleným dřevem).

Dostal jsem mečem přes držku a rači se tam neukazuju.
@USER47 (02.03.2015 14:36): Jo, to byla první myšlenka, co mě při shlédnutí traileru napadla. Na druhou stranu pokud to do hry zakomponují nějak chytře a s mírou, mohlo by to být fajn oživení.
Já mám teda trochu strach z těch změn pohledu, dovedu si představit, že tu může bejt dosti matoucí a nerad bych, aby to skončilo jako takový ty děsivý konzolovky s kamerou tak divokou, že člověk furt skáče někam do propastí apod.
@Walome (02.03.2015 13:47): Chtělo by to napsat na forum ( pokud ovšem nějak naslouchaj fandum) a divím se, že to nikoho nenapadlo, jim vnutit nějakou myšlenku.. Přece jen je to pak větší spestření.

Tak jsem už sepisoval, když čtu..

Please do not send us your game ideas. We have a whole bunch of ideas of our own – more than enough to keep us busy for eternity. There are also legal reasons why we cannot accept unsolicited game ideas, so please do not send them. :(
Ale mohli by spraviť aj nejaké temnejšie Trine už, poriadne dark fantasy, krvavé, iné postavy a takáto nejaká plošinovka :) taká drsnejšia alternatíva
@FildasCZ (02.03.2015 13:45): Já bych je teda minimálně jinak oblík, ale ano, klidně proměnit, zamíchat atd. Třeba by celá trojka mohla být o tom, že jednu postavičku unesou a je třeba ji zachránit nebo tak.
Můžou se sem přidat i Heroes of the Storm? Je to v closed beta, Dota 2 tu taky byla (i když nevím jestli to byla closed, asi ne), Hearthstone taky v betě atd.
@Drolin (01.03.2015 15:51): teda hry od Vanillaware (Muramasa, Odins Sphere, Dragons Crown) v prvni rade strasne hezky vypadaj, gameplay je nekde mezi meh a ok. Treba Muramasa je dokolecka furt to samy, enemy design je brutalne nevyvazeny, akorat bossfighty jsou spica. Ale i tak bych docela rad zkusil Grand Knights History.
(edit: jee ono je to komplet prelozene, cas najit a oprasit psp)

Co jsem to jeste nedavno koupil... e... jo. Nautral Doctrine. To je tak desne preplacany neintuitivni system ze jsem to po prvni misi za tutorialem zase zabalil.

Fragile treba bylo naprosto super a vubec nechapu proc to v recenzich tak casto zdrbali.

@Solidor (01.03.2015 15:46): jak jsou na tom ty novy Ateliery s humorem? Bo Totori mi v tomhle prislo dost retardovany.
@Drolin (01.03.2015 16:57): Dejme tomu. Pak si ale každý může kroutit výsledky všeho možného podle své momentální potřeby. Hodnota daného díla je určena především časem, bavíme-li se tedy o současných a nedávných japonských hrách, pak zohledňujme všechny. To, že za třicet let si nikdo nevzpomene na eden*, zatímco na ICO ano, nám teď může být jedno.
@Solidor (01.03.2015 16:15): Pokud se hodnotí např. anglická literatura, tak červené romány nebo podobné věci (kterých je logicky velké množství) se do nějakého obecného nadhledu nad touto literaturou také nepočítají.
Hlavním problémem Vagrant Story je dnes IMO grafika - potřebovala by remake jako nic jiného. Překousnu ledacos, ale tyhle 4:3 roztažené na WS undulující modely s kostkami textur kazí dojem. Hádám, že v nějakém emulátoru s lepšími možnostmi filtrů by to ale mohlo být lepší.

Osobně bych byl radši, kdyby vznikaly nové AAA Metroidvania hry, přece jenom, nedokážu hrát SotN a Super Metroid pořád dokola (nemluvě o Nintendu a jejich zvrácené platformní politice poslední doby - všechno staré jen na Wii a když už 3DS, tak nové 3DS).
@Solidor (01.03.2015 16:00): Já nemám TV, a do monitoru mi to připadá zbytečné dávat :).

A takové jsou již hry, které ani nelze započítávat do nějakého seznamu.

@Bodkin (01.03.2015 15:59): Vagrant Story, aka středověké MGS (jak se zažilo), je esteticky a atmosférou výborné, hratelnost je takový mišmaš pejska a kočičky. Tedy, nedivím se, že se to zdá dobré Vávrovi... :). Určitě to není špatné, ale FFVII je prostě jiná liga. Tobě se to ale určitě líbit nebude - viz. Dark Souls.
@Drolin (01.03.2015 15:51): Pořád ještě nejsi ochoten zainvestovat do bazarové PS2? Vždyť to už dneska musí rozdávat skoro zadarmo :)

To ale vypisuješ jenom ty lepší. Zkus Edelweiss, Harukoi Otome, většinu doujinshi 2D bojovek nebo nějakou z těch hentai hrůz, které se stydím jmenovat.
@Solidor (01.03.2015 15:46): Možná ano, až se dostanu k PC schopnému PS2 emulace, tak asi rovnou budu moci rozehrát FFXII znovu :). Ale nikam nespěchám, obří Yu-No a Higurashi vydrží velmi dlouho.

Jinak japonské hry jsou zcela nejlepší, na 10 výborných připadá maximálně jedna špatná :).
Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette - fantastické
Rhythm Tengoku - skvělé
Mother 3 - super
UFO: A Day in the Life - paráda
Katamari Damacy - nadčasové
Muramasa: The Demon Blade - nádherné
...
@Drolin (01.03.2015 15:33): Začátek OK, zbytek Midgaru je pro mě nejslabší část hry a po vstupu na mapu světa je tempo v nejlepším vlažné. A u XII ti pořád říkám, ať si radši zahraješ ZJS, který umožňuje zvýšení rychlosti hry během soubojů.


@pipboy (01.03.2015 15:34): Totori je nejlepší z Arlandské trilogie, i tak, pravda, nic moc. Zase Escha and Logy je už docela dobrá. HDN jsem hrál první (dost špatné) a druhou (dost dobré). Zbytek mám ovšem v plánu. A na Noire jsem také zvědavý.
@Bodkin (01.03.2015 15:34): Proto také hraji na emulátorech, kde random encountery chytrým savestatováním můžeš ve velké míře obejít a minutové kouzla zrychlovat 4x rychlejší emulováním :).

Vlastně mi zatím random encountery vadily ve větší míře jen u FFVI, kde ty boje jsou docela dlouhé, a jejich opravdu hodně.
Danganronpu jsem koupil v nejaky sleve a ten styl proste nemam zaludek.
Virtues Last Reward bylo na druhou stranu epic.
Demon Gaze je super.
Atelier Totori byl sranec.
Hyperdimension Neptunia ReBirth 1 bylo ok - docela jsem zvedavy na Hyperdevotion Noire.
Sorcery Saga byl vopruz.
FF7 nuda vopruz.
FF9 velmi fajn ze zacatku ale casem zas to debilni grindovani a nahodny setkani kazdejch par vterin to je proste zvracenost.
FF12 ok, ale to neni dost dobre na to kdyz je clovek po 100hodinach v pulce >_>

P4G super, ale rikam si ze ten novy obsah co prisel s Golden uz natahnul delku za rozumnou mez.

Uf, tyhle jWTF hry jsou fakt desny v tom ze na jednu skvelou pripadaj 3 picoviny a hlavne jak jsou kycovity tak jsou a PSN desne dlouho drahy jak prase.
@Drolin (01.03.2015 15:21): Ale jistě, zvrat stíhá zvrat v případě, že stíhá definuješ jako pětiminutovou cestu přes město natáhnutou na dvě hodiny díky neustálým random encounterům.

Kdyby mě v P4G po cestě do školy taky 30 krát přepadli, tak to tu hejtím.
@Solidor (01.03.2015 15:27): Dle mě je scénáristicky hra zvládnuta perfektně - rychlý začátek, který navnadí hráče, pak trochu pomalejšího tempa a seznamování s postavy a světem, a pak již velká jízda až do konce.

Toto podlě mě mají VI, VIII nebo XII řešeno hůře.
"FF7 je tak strašlivě protahovaná nuda" ha!
Moc her s vyšším tempem příběhu neznám, zde událost střídá událost, a celkově je to jedna z mála hra, od které se nejde po celou dobu odtrhnout.

Naopak Persona 4 přestává bavit po 20 minutách a pěti dnech, školy/odpoledne/noci, ve kterých se prakticky nic nestane.
@Bodkin (01.03.2015 14:29): Většinu Made in Japan her nemá smysl vůbec doporučovat, jelikož buď na to žaludek máš, nebo ne. Zrovna Danganronpa je ale jWTF v dobrém slova smyslu.

A u SMTIV mám odehráno asi dvacet hodin a pořád čekám, kdy se konečně začne něco dít.
@Solidor (01.03.2015 14:19): Ne že by se mi FF7 nelíbil, ale porce zábavy na potřebný čas je neúměrně malá (ztráta času). Kdyby to někdo sestříhal do VN a proložit to minihrama, tak bych se tím rád proklikal.

Ono, zkoušel jsem i první Danganronpu a je to zajímavé, ale nechal jsem to prozatím ležet. Mělo to docela solidní jWTF potenciál. S Demon gaze jsem na tom byl podobně, nejříve solidní jWTF - co to mají na sobě a proč jsou všichni pitomci, ale zvykl jsem si protože gameplay (krokovací dungeon s TB soubojí) mě dost bavil. A takový Shin Megami Tensei IV byl úplná pohodička, žádné jWTF.

Na druhou stranu, dostal se mi do rukou první díl Gantze (manga) a to je takový zvratek, že škoda mluvit. Takže raději zůstanu u prověřených her.

Ed: Heh, jWTF se mi líbí, asi si to nechám trademarkovat.
@Bodkin (01.03.2015 14:09): O tom jaké v Japonsku dokážou vzniknout hrůzy bych mohl vyprávět. Jedna vynikající hra bývá vykoupena pěti zcela otřesnými.

Kdybych hrál FFVII dnes prvně, bez nostalgie, možná bych i souhlasil.
@Solidor (01.03.2015 14:03): Zase bych to nepřeháněl. Stačí abych si zahrál něco mizerně japonského a gag reflex je zpátky.

Nebo takové FF7 je tak strašlivě protahovaná nuda, že už jsem vzal veškerou ideu o dohrávání.
@Walome (28.02.2015 15:36): Je to prequel, takže příliš ne. Jsou tam detaily, které vyzní líp, pokud ten příběh znáš, ale vesměs je to jen takové to "hele, tohle si pamatuju", nic vyloženě zásadního bez čeho by nešel příběh pochopit (možná až na potitulkový rozhovor).

Záleží na tobě, ale když si ten předchozí příběh někde jen naprosto zběžně projdeš, tak tím škodu určitě neuděláš.
@Walome (28.02.2015 15:07): Když to tak čtu, tak jsem rád, že jsem místo jedničky hrál Twin Snakes.

Každopádně trojka je mnohem lepší jak první dva díly. Konečně to má normální kameru (míří se pořád z první osoby, ale je to podstatně přirozenější), stealth system je propracovanější, minimum backtrackingu, lepší level design, boss fighty jsou vesměs výborné (jeden z nich je možná i nejlepší boss fight ever), příběh na mě jako jediný nepůsobil jako bullshit a má pár pěkných plot twistů a možná to nejdůležitější objem zbytečných dialogu byl sražen na minimum.

Myslím, že minimálně za zkoušku to stojí.