Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@musa (15.03.2022 17:24): Jeden dlouhý díl a lidi si stěžují, seriál... zdá se, že taky není to pravé :D

Co se týče kamery tak nedokážu odpovědět. Prostě jsme to zkusili nějak nastavit, aby bylo vidět co nejlépe na nás. Jak by sis to představoval?

@Jumas (15.03.2022 18:14): jak píše H34d.. má to u sebe na zpracování Vic.

@H34D (15.03.2022 19:34): Za mě by byla škoda, pokud bys tam nebyl. Myslím, že i spousta dalších lidí si to ráda poslechla.

@Rapier (15.03.2022 19:49): Jj, byl jen v audio verzi. Pak byl Jumas a pak byl ještě jeden rozhovor. Ale jak to vypadá netuším.
@H34D (15.03.2022 19:34): no možná jen ztratil chuť, když reakce na video byla vlažnější. Není to úplně zábava sestříhat video a strávit s tím kupu času. Už teď nevím s kým, že byla ta druhá (nedokončená) část DH Obcastu.

Oprav mě pokud se pletu, ale Ty jsi tam byl je v audio a v plné verzi ne?
@Jumas (15.03.2022 18:14): Bohužel Victor se ukázal jako nezodpovědný člověk, který si vzal na paškál dobré jméno DH (to myslím bez ironie - DH Obcast) a přitom nebyl schopen dotáhnout do konce ani 2. díl. Za sebe lituju, že jsem se tam objevil.
Mě by zajímalo, kde skončil ten můj rozhovor, ze kterého vyšla jen první kratší část :)
@Kunick (14.03.2022 23:28): konečně.... tak si tedy konečně můžou youtube fanoušci říci Kwokymu o podepsaný komentář i s věnováním :-)

sakra, ale on si je vlastně všechny smazal a my nevíme proč! :-)
Sakra, tady se udála taková zajímavá debata a zrovna ve chvíli, kdy jsem na týden pryč...
Už dlouho jste od mě nic nečetli, už dlouho jste od mě nic neviděli... ale to se dnes mění!
Při své návštěvě Prahy si Kwoky našel chvíli a uvolil se odpovědět na pár otázek. Pokud ho chcete líp poznat, pokud máte chuť a čas:

Kwoky: úvod.

A můžete to brát jako gratulační video k jeho 7000 DH bodům.
@samorost (13.03.2022 21:46): s achivementy nevím....většina her, co hraju, tak žádné nemá. A pokud je hra má, tak mě většinou odradí to, když je potřeba hru kvůli nim hrát vícekrát. Nemotivuje mě to dostatečně, abych to dělal. Nebo pokud to nutí hrát úplně jinak, než je normální, tak to mě taky moc neláká. Pokud je to o tom sebrat někde všechno, nebo objevit něco skrytějšího, tak jasně. Ale to už jsme spíš ve všeobecně o hrách než všeobecně o DH, takže abych byl on topic, tak žádné statistiky achievementů na DH nepotřebuju :-) stačí mi ty achievementy, co tu jsou
@Strady (13.03.2022 12:52): Vítej v klubu. :c)) Když mě hra opravdu chytí, mám touhu jí tak nějak vzdát hold tím, že chci pokořit veškeré výzvy a mezi to samozřejmě patří i získat všechny trofeje. Pak rovněž podnikám krokolomně různé šílenosti, jen abych dosáhl vytčeného cíle. A ano, už jsem taky řádil na dvou ovladačích sám, většinou ale za tímto účelem zapřáhnu některého syna. :c) A vysloveně nenávidím online trofeje, jelikož mě tento způsob hraní, až na naprosté jednotlivé výjimky, vůbec nebaví. Ale co by člověk pro úspěch „mise” nevytrpěl... ;c)
@samorost (12.03.2022 22:57): To je těžký, někteří lidi achievementy a trofeje vůbec neřeší, no pak jsou lidé pacienti, kteří to mají rádi na 100%. Tito pacienti jsou schopný hrát Shank coop kampaň na dvou ovladačích sám, aby získal poslední trofe, jako já :D
Jako ukazatel by to bylo fajn a počet hodin strávený ve hře ale já už nejsem aktivní hráč, takže do toho nekecám.
@Dan9K (12.03.2022 12:40): Běžné adventury hraji bez návodu. S návodem to prakticky nemá cenu, obzvláště když tento typ her zpravidla neobsahuje žádné další výzvy. Pokud se jedná o něco mimořádně obtížného, používám oblíbené pravidlo „třikrát a dost”. V mém pojetí to znamená, že se pokouším zákys rozlousknout po tři večery (rána, odpoledne, dosaď sám svou oblíbenou herní dobu...) a pokud se ani tak nepohnu z místa, teprve pak rezignuji k návodu. Nahlédnutí do návodu si povoluji rovněž pouze tři na hru a pokud naznám, že je gameska i tak nad mé síly, dlabu na ni. :c)) Adventury prostě nechci hrát s návodem před sebou, to už mohu rovnou číst knížku, nebo sledovat film. ;c) Za poslední dost dlouhou dobu si nicméně nevzpomenu ani na jeden titul, kde bych musel návod vůbec vyhledat, starší adventury byly v tomto ohledu mnohem zapeklitější. Něco jako třeba „Maupiti Island” se už dnes snad ani netvoří a zcela upřímně, ani po tom kdovíjak netoužím. :c))

@Hrdlodus (12.03.2022 14:37): V podstatě nemáš vůbec zač, rád jsem k tématu něco písnul. :c)

Jen aby má předchozí myšlenka nezapadla, ty dosažené trofeje/achievementy u dohraných her (případně procenty vyjádřený postup ve hře) by někdo mohl zvážit, to by nemuselo být úplně k zahození, ne? Co vy ostatní na to? ;c)
@samorost (12.03.2022 02:33): mám to vlastně dost podobně, s výjimkou toho, že nejsem tak striktní, co se týče návodů. U některých adventur to fakt nejde...a u RPG je používám právě jako kompletistickou pomoc poté, co dohraju to, na co jsem přišel sám.
@Strady (11.03.2022 23:08): Tak samozřejmě, že to zatržítko může mít různou „hodnotu”, s tím počítám. Nicméně, může člověka alespoň trochu nasměrovat, probudit zvědavost o dotyčného a pak už se dá v další konverzaci zjistit více podrobností. ;c) Může třeba i naznačit, že mezi všem těmi, kteří hru jen ohodnotili, ale nedohráli (jelikož je hra třeba ani moc nebavila, tak s ní sekli klidně i po pár minutách), právě ten človíček má o žánr, či podobný styl her vážnější zájem. A hned máš herního kolegu s podobným vkusem. :c) Ovšem pochybnosti samozřejmě občas budou, vždyť jen tato diskuze ukázala, že takřka každý zde k tomu přistupuje maličko jinak.

Co se týče mě samotného, jsem herní labužník a loudal. :c)) Už dávno jsem se smířil s faktem, že vše, co jsem si tak nějak dříve plánoval, zcela bez debat nikdy v životě nedohraji (a to včetně některých titulů, které jsem třeba považoval za zcela zásadní), takže už se za ničím nehoním a jednoduše si vzácné chvíle hraní naplno užívám. Vyberu si poměrně náhodně libovolný titul, na který mám právě náladu a u kterého očekávám, že mě bude bavit a nechám v něm tolik času, kolik je potřeba, abych prošmejdil prakticky vše možné i nemožné. Nějaké časy na „HowLongToBeat” mě nechávají zcela chladným, zpravidla můj průchod hrou trvá dvoj až trojnásobek průměrné doby, kterou tam ostatní hráči udávají. :c)) Už před léty jsem si stanovil jakýsi svůj herní etický kodex a tím se prakticky bez výhrad řídím. Hry dohrávám zásadně až do samotného konce, tedy pokud nějaký jasně daný mají. Někdy, pravda, hru z nedostatku času přeruším, vždy se k ní ale nakonec vrátím a dokončím ji. Návody nepoužívám (s jistou výjimkou, a to že občas hraji společně s někým z rodiny, či s kamarády a dáme v tu chvíli hlavy dohromady), cheaty rovněž ne, vždy se zkrátka snažím hru dohrát maximálně poctivě. Pomáhám si jen u PS trofejí, resp. achievementů, jelikož tam někdy není zcela jasné, co se od hráče vlastně chce. Mám těch zásad povícero, nebudu zde s tím ale nikoho zbytečně zatěžovat. :c) Tudíž, pokud zde už nějakou hru ohodnotím, jedná se o titul, který mám, dá se říci, plně dohraný, v mnoha případech i s trofejemi na platinu, či na 100%, pokud tedy hra nějaká taková ocenění obsahuje. Kostlivců ve skříni, které jsem za svou „herní kariéru” nahromadil, mám jen pár. Prakticky vždy se jedná o kousky, které byly nad mé síly a kde jsem musel díky své neschopnosti kapitulovat. Sám jsem na sebe naštvaný, že jsem takové máslo a nejsem schopen se překonat (ach, ten prokletý „Kyurinaga's Revenge”, přitom „Yasai Ninja„ byl tak úžasný, ve dvou pak ještě mnohem lepší...). :c)
Myslím, že ve světě všemožnejch live service her je tlačítko dohrání naprosto irelevantní. V případě jakýhokoli MMO či průběžně updatovanejch her typu Destiny to může znamenat cokoli od 3 hodin hraní do 2000 hodin hraní.
@samorost (11.03.2022 21:17): No a to je ten problém, jelikož jsou lidé kteří si zahrají hru tři hodiny a dají hodnocení, popřípadě zaškrtnou, že dohráli ale na konec se nedostali. Takzvaně jí dohráli pro sebe a jdou hrát něco jiného. To samé na Streamu recenze, naštěstí tam je vidět kolik dotyčný ve hře strávil času a z toho se dá udělat úsudek.
Já tohle neumím, když už chci hodnotit film, hru, knihu, tak se musím dostat nakonec, popřípadě ve hře strávit dostatek času abych mohl říct, že jsem jí vytěžil jak to šlo.
@Hrdlodus (11.03.2022 07:44):  Čistě jen pro zajímavost, čistě jen pro zajímavost. :c)) No ne, nic zásadního v tom nehledej, prostě mě občas zajímá, obzvláště třeba u těžších her, kdo to zvládl dotáhnout až dokonce. Někteří lidé (třeba já), zde komentáře nepíší a tak je to mnohdy jediná indicie, dávající tušit, jak daleko kdo v té které hře pokročil. Některé hry je navíc opravdu kumšt celé dohrát, takže bývám zvědavý, zda se to vůbec někomu povedlo. Někdy to pak vede až k tomu, že jdu na profil dotyčného bouráka zjistit, co dalšího hrál a o jak mocného frajera se jedná. :c) Také to mám tak, že člověk, který hry dohrává dokonce, má u mě trochu větší respekt a více věřím jeho následným postřehům, „herním zkušenostem” a názorům v diskuzi. Je mi i sympatická ta urputnost a touha prát se s výzvou až do konce. A pokud bych se chtěl na něco u konkrétní hry optat, asi bych šel pro radu nejdřív za někým takovým, jelikož očekávám, že by měl onen dotyčný vědět o hře takřka vše. Tudíž, zdánlivě je ta fajfka u hry naprosto bezvýznamná maličkost, přesto mnohdy může být počátkem cesty k mnoha zajímavým informacím. ;c)

Jo a ještě by součástí hodnocení her mohla být informace o dosažených trofejích, resp. achievementech. To by mě taky docela zajímalo, jak si kdo v této oblasti stojí, kdo tomuto holduje, případně, koho nechává sběratelství tohoto druhu zcela chladným. :c)
@Hrdlodus (10.03.2022 20:37): Tato diskuze začala Bingmanovým závadějícím komentářem. Píše v něm že ve hře strávil 6 hodin a v komentáři je vidět že zatrhl "dohrál jsem". Což se dá mylně interpretovat tak, že se dá dohrát ze šest hodin. Dle HowLongToBeat je mnohem delší. Zmiňovali to i někteří uživatelé v diskuzi hry,
A zajímá vůbec někoho to políčko "Dohrál jsem hru" u jiného uživatele?
U sebe to může mít význam, ale pro ostatní je to snad zbytečná informace, ne?
(Jediný význam to má, že chce vidět, s kým se o té hře může bavit. A to pozná podle komentáře, hodnocení, diskuze, a zatržítek "Chci si zahrát", "Rozehráno" a "Dohrál jsem hru".)
Ahoj nevím kam to přesně napsat ale v databázi nemohu najit hru  Fear the Wolves  je to možné že tam není nebo je pod jiným názvem?
@Tulareanus (09.03.2022 21:40): Jenže záměr autorů je věc jedna. Ale je jasné, že u stránky, která se snaží být platformou, je stejně tak důležité, jak to chápou uživatelé. To je to, co jsem se snažil říct. Nehledě na to, že jsem nenarazil na žádný vysvětlující popis. Odvolávat se tedy na záměr autorů je sice efektní, nicméně je to naprosto jedno.
@Kunick (09.03.2022 19:42): Veď som to napísal, zámer autorov DH bol taký, aby bol checkbox na to, keď hráč hru dokončí, nie ukončí/odinštaluje/prestane hrať. To, že si niekto pod ukončením predstavuje dohrať 5 koncov hry a niekto jeden je už iná téma, ale to, že niekoho hrať prestane baviť a on nedokončí ani hlavnú linku a hru hrať prestane, na to to nebolo zamýšľané.

@M.a.t.t. (09.03.2022 20:35): Podľa mňa nevie byť vtipnejší, len vytiahne svoj falický pubertálny humor. :)
Pro mě jsou třeba závěrečné titulky klíčové, samozřejmě musí to být titulky po úspěšném zakončení hry, Ne Game Over a tak. Třeba u Pokémon Platinum nebo Pokémon Ruby jsem si dohráno odškrtnul a zdaleka jsem nepochytal všechny Pokémony, Dokonce na Platinum jsem neřešil bonusový ostrov, který se objeví po dohrání hry, nehledě na to, že jsem zcela minul online část. Stejně tak u spousty her je New Game +. Tohle všechno beru jako bonusy, ovšem dohranou hru tam považuji v momentě dotažení příběhu do konce se závěrečnými titulky.

U spousty strategií to mám třeba tak, že je pro mě dohráním dohrání kampaně. U Civky třeba dojetí jedné partie. Nepodmiňuji to nahráním všech DLC a vyzkoušením všech národů a proklepnutí všech možností do mrtě od dohrání od Easy po Hard atd. Jinak pokud někdo takto hraje, tak se obvykle omezí v životě na pár konkrétních her, které by napočítal na prstech ruky a pak se může třeba pochlubit - dojel jsem to s proklepnutím obsahu na 100% a teď si to dávám asi po třicáté. Ale tohle má každý jinak. Já třeba moc nestavím na tom bahnit se v jednom titulu pořád dokola s tím, že chci vychytat každý předmět, každou postavu, byť se hra jinak na 99,9% vlastně nemění. Raději si ozvláštním hraní setkáním s více tituly, jež mohu prozkoumat, než abych hledal každičký bonusový pixel ve hře jedné. Pokud byla extrémně dobrá, tak si ji po dohrání vložím do škatulky "někdy zopakovat" a po deseti letech si ji třeba zahraji znovu, s tím, že toho 90% do té doby zapomenu a znovu si to zahraji třeba za stejné postavy a se stejnými chybami, které jsem dělal poprvé.
Star Ocean 2 má cca 107 zakončení, to bych zas nikomu nepřál aby si mohl odskrtnout dohrání až po všech závěrech hry :) 
Ale u plno her mi přijde zavadejici říct dohral jsem jelikoz jsem viděl titulky na konci. Leda ze by šlo o proste konstatování faktu bez spojitosti s konkrétním herním obsahem.
Ono se to pak i zákonitě musí projevit při diskuzi dvou lidi například v tom Skyrimu 25h vs 400 a jasne pak vynikne kdo má skutečně jakoby dohrano. Hry jsou dost těžko uchopitelne pro nějaké finální tvrzení ze někdo má dohrano. Vlastně jde o to jak to má dohrano a to nám bohužel zatrzitko dohrano jaksi nepoví.
Takze bych ho zrušil ať se tu navzájem zbytečne nemateme :)

BTW taky mnoho her mívá takzvaný post game obsah a klidně se zpřístupní až po titulkach a často mívá třeba vlastní dějovou linii a pak jsou ještě další titulky :D