@
Garret (22.03.2021 08:12): Většina lidí ale také nemá zájem "tankovat" každých 200 - 350 km dle toho jaké je zrovna počasí, jak moc používají klimatizaci, jestli jedou rychleji nebo pomaleji apod. A když už, tak chtějí doplnit energii (a je jedno jestli je to nafta, plyn, benzín, nebo elektřina) a jet dál. A ne čekat frontu u nabíječky, protože si tam zrovna před chvíli stoupl někdo jiný, který bude nabitý, když bude klika, už za 20 minut, pak si tam další půl hodiny postojím já a pak mohu tedy milostivě vyrazit dále. Tohle je k ničemu. Absolutně. A argumenty fandů do elektromobilu, že si tam mezitím mohu dát kafe/protáhnout se/skočit si na WC apod. je alibismus nevyššího levelu.
Dokud nebude dojezd elektromobilů větší než na cesty kolem komína a jejich nabíjení bleskové, vždy to bude omezení jak v cestách, tak v nesmyslně vynucených a dlouhých zastávkách.
Kamarád několik elektromobilů několikrát dlouhodobě testoval, často a dlouho jsme toto téma rozebírali. A i když je velký fanda do všeho moderního, tak konečné resumé vždy bylo, že pro běžné použití je to prostě pořád vopruz.
To co píšeš Ty, že se počítá, že to dvakrát týdne napíchneš na nabíječku, ať už doma, nebo na nákupu, tak jsme ale přesně u toho, proč může, a pravděpodobně i bude, slavit Dacia se svým levným elektromobilem úspěch. Auto je cenově přijatelné, to že má malé zrychlení a tragický dojezd zas tolik při cestách na nákup ve městě nevadí. Snad jenom to nabíjení na nákupech je loterie, protože už x krát se stalo, když jsem měl tu možnost elektromobilem jet, že zrovna nabíječky u obchodu byly obsazené, takže smolík. Ale jinak ano, nabít doma, popojížděčka po městě, zase zpět a zase strčit na kabel. Na takové ježdění je to myslím fajn.