Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Toto je luxusní cena. Výkon o chlup lepší jak 2060 Super a cenově o nějakej litr a něco níž..
@Chuck (29.11.2019 12:38): Tak neexistuje univerzální číslo na všechny úkoly, co ta grafika bude dělat. 2060S bude o nějakých 50-55% výkonnější (jak postoval Rapier), než 1060. Taky je ale dle MSRP (doporučené prodejní ceny), o 60% dražší (249 USD vs 399 USD, což zhruba kopíruje i české ceny (u 1060 před těžební horečkou)).
@Rapier (28.11.2019 22:34): Relatívny výkon veľa nepovie. Ak má RTX 2060 v nejakej hre FHD výkon 200 FPS a GTX 1060 zvládne v tej istej hre 110 FPS, na 60 Hz monitore je to v oboch prípadoch stopercentný zážitok.
A ja taky souhlasim, ze hry na placce maji taky plusy (at uz na ps3 tak 4) s ovladačem nemám problém ale xbox ovladac jsem měl v ruce jenom jednou tak nemůžu srovnavat...
Plně souhlasím s Luďou a Garretem. Ovladač mi ergonomicky naprosto vyhovuje (a to je PS4 Pro má první konzole), kvalita mi přijde bezva, časem akorát trochu „změknou” páčky, jinak je to „držák”. Již několikrát přistál na zemi, ať už nechtěně, či při občasné frustraci v „zápalu hry” a stále je v top kondici. Resp. jsou, mám jich několik. Jak píše Luděk, konzole si po instalaci hry jen ověřuje přítomnost v mechanice, nic víc. Osobně mám mnoho PS4 her a to jak v digitálu, tak na BR. Digitál je bezesporu pohodlnější a nepoškrábeš ho :c)) , „placka” se dá pro změnu půjčit, či po dohrání jednoduše prodat. Navíc může fungovat i jako hezká ozdoba v poličce a vzpomínka na příjemné chvíle strávené s danou hrou. Neviděl bych to tedy jako moderní, či old school řešení, spíše je to otázka přístupu každého hráče. ;c)
@marwel (29.11.2019 02:54): PS4 nehraje z placky jak PS3. Zkopíruje se to na HDD a jenom se ověřuje disk. Já mám naopak placky na konzoli hrozně rád a málo co kupuji digitálně, protože můžeš tu hru prodat narozdíl od PC, když je hra srajda.
Tak mi prisel ten toustovac (PS4), zapojil jsem a prvni dojmy ok. Spider-man se zda byt ve 30 fps docela plynuly (hratelny), Last of Us Remastered uz na 30 fps ne. Nastesti se na 30 fps hrat nemusi, to by byla tragedie. Ovladac celkove horsi nez xboxovy, ale to jsem ocekaval z toho, co jsem si tak o PS ovladacich pamatoval. Jak ergonomii tak build kvalitou, ale jinak ok. A jeste k Last of Us, old school much? Ale no tak, hrani z placky? To jako fakt? Sakra uz jsem snad jinde ne? To si rozmyslim, jestli si jeste neco koupim na placce nebo radeji vse elektronicky. Vic takovych, jako jsem ja a treba pak Charllizemu konecne krachne byznys a misto aby pet hodin v praci koukal na youtube gameplaye konecne pujde makat. :P
@Kwoky (28.11.2019 17:15): Klidně můžeš přispět se svou troškou do mlýna, určitě bys k tématu měl co říct. :c)

@Paul (28.11.2019 17:24): & @Thellwin (28.11.2019 17:36): Díky moc chlapi! Jinými slovy by tedy slušně výkonný a stabilní 750W zdroj měl stačit, to rád slyším. Nerad bych tuto poměrně důležitou část PC podcenil, na druhé straně jsem ale nechtěl vrážet zbytečně peníze do nějakého monstra. Původně jsem chtěl koupit Corsair HXi Series HX850i - 850W, případně Be quiet! Dark Power Pro 11 - 850W, zdá se mi to ale být docela zbytečné. Nyní je k mání za velmi slušnou cenu Gigabyte G750H (Alza 1699,- Kč), na který jsou převážně výtečné reference, tak jsem chtěl vědět, zda něco takového bude stačit. Patrně tedy ano, tak jej nejspíš objednám.
@Gordon (28.11.2019 19:11): Ja som to skritizoval. Syntetický test znamená, že to nie je porovnanie založené na skutočnom hernom výkone v rozličných hrách, ale iba na jednom syntetickom záťažovom teste. Majitelia kariet si z linkovanej stránky stiahnu testovací program, na pár desiatok sekúnd ho spustia a výsledok vložia do databázy.
@Gordon (28.11.2019 19:11): Já jsem si právě říkal, že jsi to tu možná před časem postoval Ty. Já myslím, že nějaký nástin mi to udělá, hlavně by mě zajímal nedávno zjištěný fakt(?), že RTX 2060 Super je 6x rychlejší než GTX 1060. Tohle se mi moc nezdá, ovšem kdyby to byla pravda,....hmm.
Jednu prosbu bych měl i já. Jak silný zdroj používáte na dnešní výkonné grafiky, tedy GeForce RTX 2070 - GeForce RTX 2080 Ti, resp. obdobné karty od konkurence? A mají tyto grafiky nějaké speciální nároky, třeba ohledně napájení atd.? Otázku směřuii především na majitele těchto karet, zajímají mě praktické zkušenosti, nikoli pouze teorie. Díky předem všem. :c)
Měl bych prosbu. Kdysi sem někdo dával srovnávací tabulku grafických karet s manuálním vyplňováním, kde si můžu porovnat dvojici GPU a vidět tak, jaký případný nárůst se dá očekávat. Můžete mi to sem, pls, někdo postnout? Nějak to nemůžu vygooglit.
@Kwoky (28.11.2019 13:46): Jo, je to ono 1Rx8 means it is a single-rank module and 2Rx8 means it is a dual-rank module module. Rank is a data block which is 64 bits wide without Error Correction Code (ECC) created using some, or all of the memory chips on a module. The x8 in them specifies the number of banks in the memory module. Higher the number of banks, the fewer the chips in the memory module, the better the reliability and power consumption.

Vyhráváš zlatého bludíšťáka :)
@Bursoft (28.11.2019 13:29): Hmm... hmm... Člověk se pořád učí.

Jestli to chápu správně, tak 4x4 (resp. 4x8) dual rank by měla být nejrychlejší varianta. Ale taky je tam největší riziko nestability.

#highendpcproblems
@Kwoky (28.11.2019 13:25): Jo, viz můj edit vykopírovanej z redditu, tam o tom něco píše, ale bůhví. Na druhou stranu všichni píšou, že na výkon by to vliv nemělo mít, pokud člověk nedělá nějaký větší ruční OC pamětí, kde by mohly být ve variantě 4x8 nestabilní.
@Kwoky (28.11.2019 13:09): Jako je pravda, že všech buildech, co staví youtubeři, se používá 2x8(16) GB. Plus v těch videích je to Corsair vs G.Skill. Ale časování a frekvence mají stejné, nezdá se mi, že by třeba typ paměti udělal takový rozdíl.
edit: něco z redditu: Most 8GB sticks are now only single rank. So 2x8GB sticks won't be able to enable rank interleaving as they are only 1 rank per channel.

If he buys 4x4GB sticks, he knows for sure he will have 4 ranks total, so 2 ranks per channel and rank interleaving can be turned on.

There is/was dual rank 8GB sticks, but are less common as density increased.

How much rank interleaving benefits depends on your platform and task.
@Bursoft (28.11.2019 12:56): Tak tohle nechápu. Přece když má CPU dvoukanálový řadič, tak je propustnost v obou případech stejná. Tak kde se berou ta FPS navíc? Jaký smysl by pak mělo dělat čtyřkanálový řadič třeba v Threadripperu?
Zatím se mi to zdá velmi podezřelé.

Čím víc modulů RAM, tím větší nároky na stabilitu (víc dílů = víc potenciálních problémů). Tedy statisticky by 4x4 mělo dosahovat stabilně nižších frekvencí než 2x8. Prakticky můžeš mít štěstí a může to jet stejně. Ale je to trochu loterie.
Pořád přemýšlím, jak vyřešit do nové sestavy složení RAM. Někdo tu kdysi psal, že pokud zapojím všechny 4 sloty, teoreticky by se RAMky mohly zpomalit.
https://www.youtube.com/watch?v=IDKzCsC9Svs - Intel
https://www.youtube.com/watch?v=Vl5DQVmXbR0 - Ryzen
Tady ve videu je ale dokonce větší nárust FPS u 4x4 komba, než 2x8. Osobně přemýšlím, jestli vzít rovnou 2x16 kit a už nic neřešit do budoucna, nebo vzít 2x8 a později dokoupit dalších 2x8.