@
Luky_Luk (20.03.2019 16:48): tak třeba Falcon BMS (postaven na původním jádře MicroProse Falcon 4.0 z roku 1998 kdy o vícejádrových CPU nebylo ani vidu ani slechu) dokáže reálně využít jen 1 core (vyšší frekvence, tedy IPC jednoznačně vede), tady je i5-9600K Coffe Lake Refresh s boostem na 4,6Ghz dobrou volbou a to obzvláště v dnes už lehce "obstarožním" FHD rozlišení.
Arma III od BI
je to hlavně o grafické kartě (možná pro někoho překvapivě). Paradoxně na Arma III není třeba high end CPU ale high end GPU. Nicméně u jeho předchůdce Arma II platily i
vysoké nároky na CPU ale opět jen u FHD.
Nicméně z těch grafů jde jasně vidět, že stačí mít 1440p (QHD) monitor a je v ten moment je takřka jedno zdali tam máš overlocked i5-9600K nebo Ryzen 2600.
Dokonce i uživatelé DCS World 2.5 potvrzují že je takřka jedno zdali máš super výkonný (a super drahý) Intel (ale ve starších verzích DCS World tomu tak nebylo) nebo AMD Ryzen 1xxx nebo 2xxx ve finále bude a je vždy bottleneck na straně GPU a to obzvláště v 1440p+. Více méně to ale platí i pro FHD rozlišení, nicméně tam se silnější CPU projeví (vyšší min. FPS s patřičnou GPU pochopitelně jinak bude bottleneck na straně GPU) na rozdíl od 1440p (QHD). DCS engine umí pracovat
asi jako jediný letecký simulátor na trhu s více cores (min. využije dle mých měření všechna 4 cores mé i5-2400). Možná umí více cores využít i IL-2 Sturmovik Battle of xxxx, neboť ten má také moderní engine ale třeba takový X-Plane 11 v roce 2019 stále jede na single core! Nicméně příští update X-PLane 11 by měl přinést podporu multi core CPUs.
Kdysi jsem v CAD kreslil denně a jsem si na 100% jistý, že bych chtěl min QHD nebo 4K 32" (ne ultra-wide) monitor na CAD (zvyk je železná košile, viz FHD) ale máš pravdu DOS hry na QHD/4K vypadají hrozně (tedy pokud je nepouštíš v okně).