Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ross

Ross

Rostislav • 30 let • Řidič tramvaje • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

Go Home Dinosaurs!

  • PC 80
Herní výzva č. 8 - Cesta do pravěku 

 To je ale blbost :D Veverky mají velký hlad a chtějí si prostě grilovat barbecue a chillovat. Ale to se nelíbí místní dinosaurům, kteří mají taky velký hlad! Hra je typickým příkladem žánru tower defense a od svých známějších kolegů se ani příliš neliší. Jak je známo u tohoto žánru – zbraně, síla nepřátel a obtížnost značně stoupá. I v této hře, která je zaměřena spíše na dětské publikum. Poslední levely a jsou extrémně těžké. Ale paradoxně jsem měl největší problém s 3 levelem od konce než s těmi úplně posledními :)

Postupně si člověk osvojí ideální zbraně proti nebohým dinosaurům a také taktiku, která v 90% map funguje. Až v obtížných levelech je třeba zkoumat nové taktiky metodou pokus omyl. Po porážce prvního bose se veverky rozhodly, že pojedou do zimních krajin, kde očekávají klid. Nic nebude! Dinosauři je našli a opět je chtějí vyžrat. Dinosauři nafasují vkusné zimní oblečení a zkouší opět ulovit kousek toho bbq pro sebe. Naštěstí se veverky umí statně bránit.

Hra je opravdu zábavná a jak tady zaznělo, je to tip hry, kdy stačí jeden – dva levely denně a v pohodě to člověk za nějaký čas dohraje :) Na závěr musím ocenit druhy dinosaurů a zbraní a taky vtipné hlášky veverek. Také zvuky a hudba jsou fajné :)

Outro mě pobavilo.

Pro: Skvělý level design, druhy zbraní a dinosaurů. Zvyšující se obtížnost a vtipní bosové.

Proti: /

+8

Christmas Shopper Simulator

  • PC 30
Herní výzva č. 6 -  Ukradené Vánoce  

Co k tomu napsat? Tahle rychlokvaška je poměrně jednoduchou hrou, kterou zvládne do hodinky dohrát každý a zároveň splnit zajímavé achivimenty. Hra je zaměřená na chaos a ničení a podle toho jsou stavěny i achivimenty typu rozbij X oken, ukradni X nákupních tašek, prď nebo kopej do lidí.

Co se misí týče ty jsou nejzajímavější části této hry. Vždy je potřeba sehnat nějaké zboží, které je potřeba doručit Santovi. Mise se zadávají pomocí telefonu jako ve starých GTAčkách, což je pěkné :) Obtížnost se postupně zvyšuje. Nejdříve jednoduché mise, kdy je potřeba vzít zboží z regálu se stupňuje o skákací úkoly, kdy je potřeba vzít nějakou věc z vyšších míst. Bohužel hrdina neumí moc dobře skákat a ani se chytat, takže je potřeba reálně nad tím přemýšlet. Jak říkám, překonat fyzické nástrahy hloupě ovládajícího se hrdiny a hra je dohrána během chvíle.

Co se týče technického stavu – které jak mě znáte – moc nehodnotím, tady udělám výjimku. Grafika je asi i horší než zmíněné GTA, žádné stíny, téměř žádné zvuky, hodně bugů, nic moc hudba, nezáživný gameplay, málo efektů. Znám freeware hry, které jsou propracovanější :)

Jo! A lidé v obchoďáku na vás moc nereagují. Nevadí jim, když na ně prdíte, neutíkají, když děláte mega bordel. A reagují pouze na to, když do nich žduchnete. a To se oni spíše omluví vám. No kravina.

Pro: Nápad na hru, ke konci zajímavé úkoly, destrukce prostředí, občas nutno přemýšlet. Freeware

Proti: Vlastně vše ostatní, od zvuků po celkové zpracování.

+5

Singles: Flirt Up Your Life

  • PC 65
Herní výzva 2. Láska nebeská (HC) 


Na úvod si musíme upřímně říct, že tahle hra se hodnotí docela těžko. Stín The Sims 2 je zde velmi velký i přesto, že TS2 vyšlo až o půlroku později než Singles. Takže si při hodnocení na chvíli odmyslíme TS2 a jdeme na to! Nutno dodat, že Singles vyšlo po všech DLC k The Sims. Jelikož se ty hry dost podobají a autoři Singles se ani netají tím, čím se inspirovali, bude občas nutné tyto hry porovnat.

Hra jako taková má skvělý nápad. Dva různé charaktery se spolu nastěhují do bytu. Tito dva se poprvé uvidí až v bytě a cílem hráče je, aby se spolu seznámili. Aby si rozuměli a nejlépe aby se na konci "kampaně" vzali. Nejedná se o klasickou kampaň, ale o standardní hru, jak se tato možnost jmenuje. Dále je tady volná hra (neomezené finance) v bytě nebo ve vile. Vila se zpřístupní až po dokončení standardní hry.

Čili se dva lidé seznamují. Z předem připravených postav jsem schválně vybral ty, kteří vypadali, že se k sobě budou hodit nejvíce. Jejich seznamovaní je zdlouhavé a docela nudné. Je tu jen několik málo možností na komunikaci mezi sebou, což bych rozhodně kritizoval oproti TS1+DLC. Mohou si pouze povídat či klábosit (kde je rozdíl?) anebo si povídat o zálibách. Další možností je říct vtip anebo nějaký škádlivý vtip. Což může dotyčného i urazit. Toť vše v rámci základního seznamování na úrovni přátelství. Což je trošku málo. Postavy se sice baví třeba při jídle, ale to není tak intenzivní. Pak už je tady možnost flirtovat anebo romanticky konverzovat. Takže celé dny je potřeba opakovat interakci, kterou jsem napsal výše a čekat až se zprovozní další možnosti. Zajímavé je, že francouzský polibek se uvolní dříve než objetí.

Později se postavy přestanou před sebou stydět a mohou být spolu i v koupelně. Postupem času se jejich intimní soužití zvyšuje a zhruba v 75% hry se spolu poprvé vyspí. Čekal jsem všelijaké orgie a různé polohy či odhalení samotného sexu ale nic. Postavy dělají celkem dvě polohy, kdy se vlastně střídají v tom, kdo je zrovna nahoře, a to je vše. Sex se odehrává pod peřinou, takže je vidět jen horní polovina těla. Což bych řekl, že je málo vzhledem k různým popisům této hry.
Cílem hry je svatba. Tím končí celá standardní hra. I po svatbě je možné pokračovat s těmi postavami, ale nic nového se nenabízí.  Hra vám dokonce oznámí, že se chystá Singles 2: Triple Trouble

Toť vše k základu. Ještě doplním, že se občas objeví dialogy, které lze číst. Většinou si povídají různé zajímavosti ze svého života. Docela by mě zajímalo, jestli každý charakter má své vlastní dialogy anebo jsou univerzální pro všechny. Například muž se svěřil, že je panic. Slečna mu to nechtěla věřit a začala být toxická. A on se naštval. Ona se začala ptát proč na ní furt čumí a on začal být nadržený. Později jí řekl, aby při nákupu toaleťáku koupila i kondomy. A ona toxicky, že koupí ty nejmenší. A takto se občas dohadovali, čímž rostla kolonka problémy. Při jejím naplnění by hra skončila – někdo z nich by se odstěhoval. Takže jsem začal hru radši několikrát ukládat, aby se nic nepokazilo. Některé dialogy byly i sranda. Ona ho vyhecovala ať uklidí celý byt. On, že ano pod podmínkou, že vysaje kompletně nahá. 

Z textu je asi patrné, že hra je krapet stereotypní a máte pravdu. Kromě skriptováných dialogů tu není vlastně nic nějak extra zábavného. Hraje se to stejně jako Simíci, graficky to vypadá mnohem lépe než první Simíci a tím vlastně pěkné vlastnosti končí. Hudba je nic moc a zvuky slabé, je jich málo. Divným detailem byla třeba porucha umyvadla nebo záchodu, ze kterého se začalo kouřit stejně jako když se rozbila myčka nebo lednice. 

Nyní ještě zkusím život dvou žen ve vysněné vile, ale moc nevěřím, že se gameplay nějak změní. Hned první co mě zarazilo byl divný detail. Na pozemku vily se nachází stejné schodiště k opuštění mapy jako v bytě.

A detail na závěr - ženy mají různě velká poprsí.

Pro: Nápad na hru, grafika, volnost kamery, skriptované dialogy, vzhled postav.

Proti: Málo možností interakce, nic moc hudba a zvuky.

+10

Hero of the Kingdom: The Lost Tales 2

  • Android 70
A je to za mnou. Během jednoho měsíce a týdne jsem zachránil 5 různých království a byla to fajn jízda. Vůbec nechápu, jak si mě tato série mohla tak získat. Pravdou je, že na počítači by mě to asi nebavilo.

Pátý díl mě přišel o něco delší než předchozí příběhy. Tentokrát hraji za hrdinku princeznu, se kterou putuje i několik odvážných mužů za cestou osvobodit království od zlých démonů. Přišlo mi, že v této epizodě bylo poměrně hodně mrtvých civilistů oproti předchozím dílům.

Opět musím zmínit finanční stránku hry. Tentokrát jako princezna mám poměrně hodně peněz ze začátku. Postupně však finance mizí ale získat další není problém.

Zajímavou novinkou byla brigáda na farmě, což bylo pěkné zpestření hry. Jinak tady není nového asi vůbec nic, kromě nějakých předmětů. A asi to ani tolik nevadí. Hráč dostane přesně co chtěl. Přišlo mi, že i grafika vypadá trošku lépe než bylo zvykem. Co se hudby týče, minule byla lepší.


Vypadá to, že toto je definitivní poslední díl, i když kdo ví. Třeba se tato série chytne na mobilech.

Pro: Další pěkný pohádkový příběh, pěkná grafika a styl hry. Hraní za princeznu a zajímavý systém s portály. Zůstala možnost doplnění energie z předchozího dílu.

Proti: Opět více lineární, než bylo u série zvykem.

+8

Hero of the Kingdom: The Lost Tales 1

  • Android 75
Čtvrté království zachráněno! Byla to opět skvělá jízda, ale poměrně krátká.

Je to tak. Čtvrtý díl této malé série je o poznání kratší než kterýkoliv jiný díl z této série. Po nekonečně dlouhém třetím díle je to fakt nečekaná rychlovka.

Čtvrtý díl se hraje podobně jako první dva díly, což mi bylo velmi sympatické. Grafická stylizace zůstala také beze změny. A hratelnost vlastně také. Opět plníme různé úkoly a sledujeme příběh. Tento příběh byl mnohem zajímavější než předchozí a spíše by se dalo říct, že to byl příběh jak z pohádky.

Musím pochválit spaní. Nově se spí na venkovním táboře pomocí větví. Jídlo naopak doplní energii bez spánku a toto je podle mě vyvážený systém, který mohl mít už první díl. Spánek a doplněno energie už není takové otravné jako v předchozích dílech.

Pro: Grafika, hudba, stylizace hry. Pohádkový příběh, vrací se ke kořenům prvních dvou dílů. Vylepšené doplnění energie.

Proti: Krátké a zbytečně lineární oproti předchozím dílům.

+13

Aquadelic GT

  • PC 70
Herní výzva 1. Nemova říše 

"Původně jsem byl taxikář"

Cože? Nespletl jsem si hru? Ne! Jeden z prvních úkolů v této pohodové hře je vozit lidi taxíkem, resp. lodí. Podotýkám, že líné lidi, kteří to mají kousíček, ale z nějakého důvodu nechtějí řídit svůj člun, a tak využijí mé služby. A pak jsem se konečně dostal na závody. Alfou a omegou v téhle hře jsou samozřejmě závody okořeněné o bedny se zbraněmi a nitrem. A hlavně sponzoři, což v závodních hrách nebývá tak časté.

Sponzorství se získá za popularitu. Popularita se získá za výhry v závodech a také za vlastnění nemovitostí. Cílem hry je mít samozřejmě toho nejlepšího sponzora, který chce popularitu 100 000. Což je opravdu velká výzva. A je to vlastně endgame. Takže mám přes 155k fanoušků, nejlepší loď vytuněnou na maximum a také všechny nemovitosti co šly koupit.

Řízení lodí je zábava, hlavně s tou nejlepší lodí ve hře je to sranda. Jako vždy ale začínáte s tím nejhorším, co existuje, čili nějaký pomalý vrak, se kterým jsou závody sakra těžké. Ostatní závodníci ze začátku nedělají moc chyby a také umí velmi efektivně použít zbraně. Ostatní závodnicí jsou paradoxně chyboví až v pokročilejší fázi hry, kdy mají výkonné čluny a neumí brzdit. Kolikrát jsem vyhrál jen díky tomu, že se borec převrátil v zatáčce. 

Člunů je na výběr celkem dost, všechny jde vylepšit o výkonnější motor a kormidlo. A dále lze přidat další nádrže na nitro. A také měnit lak či klakson. To jest celý tuning lodí v této hře, ale řekl bych, že to stačí. Další vozidla jsou spíše bonusové k minihrám.
Kdyby vás závody omrzely, jsou tu minihry. První je pirátský poklad, kdy dostaneme pomalou plachetnici a jedeme sbírat různé mince a diamanty. Ze začátku fajn přivýdělek na lepší člun nebo tuning. Později je to spíše nudná minihra, která moc nevynáší. Další minihra je hydroplán a s ním zásobování. V jedné lokaci jde o zásobovaní humanitární pomoci v zatopené mapě a druhá lokace je souostroví plné zbohatlíků, kde chtějí doručit balíčky.

Map je ve hře docela dost a všechny jsou originální. Grafika vypadá pořád dost dobře. Soundtrack je průměrný. Mix klasických písniček a náhodných skladeb bez zpěvu. Písně jsou většinou v rytmu ska-punk, což bylo super osvěžení :) Dokonce se mi zdá, že jedna skladba pochází z Tropico

Nyní zápory. Vlastně není moc co vytknout až na malý počet závodů. Ke konci hry jsem s nejlepším sponzorem opakoval asi 10x jeden a ten samý závod, který jsem vyhrál na 1. místo. To jen proto, abych hru dohrál na 100%. Škoda, že tu ještě nejsou achivimenty. A jelikož se jedna o zavodní hru, malý počet závodů je docela blbý.

Dohráno za necelých 6 hodin.

Pro: Grafika, soundtrack (zejména ska-punk), nápad na hru, množství sponzorů a aktivit.

Proti: Málo závodů

+10

Hero of the Kingdom III

  • Android 70
Třetí království zachráněno! Sláva hrdinovi!

Hned v úvodu mě potěšil rozhovor se strýcem, který mi vyprávěl příběh o hrdinovi, který zachránil království před lapky. Další příběh byl o hrdinovi, který zachránil jiné království před piráty. A já? Já ty jeho příběhy strašně žral a chtěl být taky hrdina :) A opravdu jsem se stal hrdinou.

Třetí díl je mnohem delší než první dva díly. Není to tím, že by byl delší příběh. Bohužel je to tím, jak se změnily herní mechaniky. K lepšímu nebo horšímu? To je těžké říct.
Na jednu stranu jsou novinky poměrně zajímavé a získávání zkušeností je svěží novinka. Hrdina se totiž musí postupně naučit různá řemesla – lov, rybolov, hornictví, kovářství, bylinkářství. Ale také souboj. Postupně získáváme zkušenosti, které nám dovolí získat vzácnější suroviny či porazit silnějšího nepřítele.

Hra se dělí na čtyři údolí, přičemž první dvě zaberou méně času na hraní než zbývající dvě. Od druhé poloviny hry se hrací doba natahuje neustálým sběrem všech možných surovin za ziskem skillů. Do toho je potřeba dodávat velké množství surovin ostatním lidem, a to také zabere spoustu času. Jednou za čas je opravdu potřeba projít jednotlivé lokace a vybrat a zabít vše co najdu. A to je také jedna ze zvláštních novinek.

Veškeré květiny, byliny, zloduši, monstra, houby a spousta dalších věcí a postav se neustále obnovuje. To znamená, že všeho je dostatek, vše se dá jednoduše nasbírat a rozprodat. Oproti předchozím dílům tady není nouze o peníze a zlaťáků je vždy dostatek. Někdy až zbytečně moc. Touto novinkou, kdy se vše obnovuje, se zabijí ekonomická politika předchozích her a hra je v tomhle mnohem jednodušší.
No a další extrémně divná věc je "online" nakupování v mapě. Už není potřeba chodit za obchodníky! Je moderní doba a vše lze objednat na mapě a hned se zboží doručí. Tím se ztrácí kouzlo z předchozích dílů pamatovat si kdo kde obchoduje.

Příběh je vlastně podobný předchozím dílům. Nyní porazíme hlavního bosse tím, že mu zabijeme tři hlavní démony a on tímto zanikne. Předchozí díly to měly zajímavější. V základu se hra neliší od předchůdců čili je nutné získávat i popularitu za pomoc občanům, obchodování a sbíraní surovin. Akorát je to často zjednodušené.

A na závěr ta nejdivnější věc v celé hře. Spaní!
Už tady nejsou tábory a hostince na přespání. Nyní si můžeme rozložit vlastní tábor na přespání. Klidně i vedle démonů a dalších monster, což ztrácí logiku. V táboře máme možnost vařit, kovat zbraně a chystat lektvary. 

Nyní je čas na čtvrtý díl, který by se měl více podobat předchůdcům :) Tak hurá na to!

Pro: Pěkná grafika, hudba, množství aktivit a skillů. Velikost mapy, množství nepřátel.

Proti: Nutnost expit, obnovování surovin a nepřátel. Zjednodušené oproti předchozím dílům.

+12

Hero of the Kingdom II

  • Android 75
Edit: musel jsem opravit komentář, kvůli mé chybě ohledně herních mechanik.

Druhý díl ze série Hero of the Kingdom mě přišel poněkud slabší než první díl, který mě bavil více. Opět řešíme problém celého města a přilehlého okolí, na které útočí piráti. A nejen piráti.

Novinkou jsou dungeony, kde máme nové nepřátele v podobné hadů, pavouků či dokonce krokodýla. Boj s nepřáteli se neliší od prvního dílu. Vlastně se nic neliší. Zůstala příjemná grafika, stejná hratelnost i hudba, stejný pixel hunting a stejné otravné spaní.

I tady jsou důležité peníze. Oproti prvnímu dílu je tady ale poměrně problém. Zlatnictví je k dispozici ihned, což vypadalo podezřele. A fakt jo! Získání peněz během hry je ze začátku lehké, ale až se vše prodá a prozkoumá tak se objeví problém. Na samotném konci hry jsem musel rozprodat všechno vybavení, které jsem nepotřeboval na závěrečný boj. Což mi bylo celkem líto.
Hru jsem dokončil navzdory tomu, že mi chybělo pár úkolů pro obyvatele, které jsem musel vyřešit až po dohrání hry pomocí návodu.

To znamená, že jsem měl větší problém se ziskem hvězdiček, naštěstí stačilo to, co jsem získal během hraní. Další věc je, že v mapě nejsou napsány názvy lokací. To by celkem u různých názvů pobřeží a ostrůvků pomohlo. U prvního dílu to tolik nevadilo.

Pro: Grafika, zvuky a hudba jsou stejně příjemné jako u prvního dílu. Zajímavý příběh, velikost mapy a nové zajímavé předměty.

Proti: Zisk peněz, absence názvů v mapě. Nutnost spánku.

+7

Unpacking

  • PC 90
Tato fajná oddechová hra je balzám na duši. Relaxační hra na jedno dopoledne, u které se nemusí ani tolik přemýšlet.

Sledování života jisté slečny, která dospěje a nakonec má i miminko byl vlastně takový zajímavý příběh hry, který byl velmi originálně a vkusně podán tím, jaké předměty vytahuji z krabic. A také hodně napoví samotné byty a místnosti. Poznáme, že bydlí u rodičů, v garsonce, že měla rozchod s partnerem a také narození potomka a pořízení celého domu.
Samotnou ženu poznáme až na samotném konci hry. Byť pouze na fotce proti Slunci a z profilu.  

Odměnou za splnění jsou i zajímavé samolepky, které doplňují achivimenty.

Co se grafiky týče, jedná se o krásný pixel-art doplněný skvělou hudbou, která doprovází jednotlivé levely. Jak už zaznělo, někdy je problém poznat jaký předmět právě umisťuji.

Poslední věc, co musím na konci pochválit jsou předměty, které odpovídají herní době. V roce 1997 máme tamagothi a v pozdějších letech máme konzoli Wii a Xbox :) Slečna je velká herní fanynka.

Pro: Stylová grafika, soundtrack, velké množství objektů, stylizace příběhu a celkový nápad hry.

Proti: Poměrně krátké.

+4

Dagon: by H. P. Lovecraft

  • PC 65
Herní výzva 3. Volání Cthulhu 

Moje první a nejspíše poslední seznámení s díly H.P. Lovecrafta. Musím říct, že příběh byl dost zajímavý a poutavý, byť to vůbec není můj oblíbený žánr. I když je hratelnost omezená, hledání skrytých předmětů a celkové prostředí mě dokázalo pobavit i zaujmout. Rád jsem se dozvěděl něco nového.
Potěšilo mě, že hra obsahuje spoustu zajímavostí a faktů o životě (pro mě neznámého) H.P. Lovecrafta.

Pro: Atmosféra, zvuky a grafická část hry. Zajímavosti o slavném autorovi a jeho dílech.

Proti: Krátké

+5

Hero of the Kingdom

  • Android 90
Chvíli jsem nevěřil, že tohle je původně PC hra. Hrál jsem to na mobilu.

Hra jako taková je celkem lehká. Postupně řešíme, co se vlastně stalo s naším otcem. Později zjistíme, že v kraji řadí kromě banditů i nějaké temné síly, kterým se musíme postavit! Tak hurá na ně!

Alfou a omegou hry jsou samozřejmě peníze. Jejich získání je ze začátku poměrně obtížné, ale postupně se hráč dostane větším a lepším odměnám za pomoc lidem. Výhra je co nejdříve postavit zlatnictví. Díky tomu lze později prodávat cennosti, které vás uživí na velmi dlouho. A zároveň si za peníze pořizujeme pomocníky, vojáky, jídlo a spoustu dalších věcí.

Mapa je skvělá. Upřímně jsem nečekal, že bude taková rozsáhlá. Jednotlivé lokace jsou krásně zpracované a dá se na nich pořád něco dělat - lovit zvěř, sbírat bylinky či bobule a hlavně pomáhat lidem. Další zajímavou věcí jsou skryté předměty, které lze hledat. Na mobilu to nebylo příliš snadné, protože jsou často velmi malé.

Co mi vyloženě vadilo byla nutnost spánku a enegire našeho hrdiny.

Nyní mi zbývá dokončit menší úkoly a pak se vrhnu na další díl.

Pro: Oddechová záležitost, skvělé obchodování, pěkná a rozsáhlá mapa.

Proti: Hledání skrytých předmětů, nutnost spánku.

+16

Voxel Tycoon

  • PC 95
Tuhle hru jsem sledoval už dávno. Až letos jsem se odhodlal to taky zkusit. Takové hry, kde stavíte dopravní společnost mám opravdu rád (kdo mě zná tak ví) a tohle je úplně jiná liga, než hry typu OpenTTD, Mashinky, Transport Fever 2. Proč, ptáš se milý hráči? Jednoduše proto, že tato hra do toho všeho přidává prvky z Factorio. Čili stavba všemožných továren, spojování je pásy a výroba nespočet výrobků.

Vydělávat v této hře je poměrně těžké ze začátku. Tady nestačí vozit uhlí donekonečna do teplárny, jako ve výše zmíněných hrách. Pokud se v teplárně naplní sklad, na uhlí vám pečou a dostanete o hodně méně zaplaceno. A tak je to s každým výrobkem či surovinou.

V pozdějších fázích hry bude potřeba zásobovat města i lepšími výrobky než pouhé suroviny, např. nábytek, ocelové traverzy, železné cihly atd. Přičemž řada výrobků slouží i pro výrobu. Zejména prkna se později nevyplácí prodávat ale vyrábět z nich. Hra končí tím, že vyrobíte počítač. To je cíl každé mapy. Těžký cíl. Trvalo mě to necelých 20 hodin herního času. 

Zajímavé je, že každý zdroj surovin (železná ruda, uhlí, les, lom a další) má svou omezenou kapacitu. Když vše vytěžíte, je potřeba najít další zdroje.
Další změnou oproti klasickým hrám je mapa. Začínáte na malém kousku mapy, jakémsi regionu. Další regiony si musíte nakupovat za těžké peníze.

K dispozici jsou zatím pouze vlaky a silniční vozidla. Nutno podotknout, že jich je opravdu hodně, řada z nich je dostupná díky zajímavě zpracovanému výzkumu.
Co se cestujících týče, ti jsou tady jen tak navíc. Podle mě se ani nevyplatí je vozit. Města routou i díky dobré distribuci zboží.

Co bych vytkl?
Když jsem byl soběstačný tak jsem přestal prodávat prvotní suroviny, za které je málo peněz. Ale bohužel města je pořád chtěla a nové prodejny/služby na jiné – pokročilé a dražší výrobky se otevíraly poskrovnu až vůbec. Příště asi zkusím taktiku, že budu zásobovat i prvotní suroviny a snad to zpřístupní více lepších obchodů.


Tak a nyní mám nejspíše dost zkušeností na legendární Factorio :)

Pro: Koncept hry, stylizace hry, množství budov, surovin i vozidel. Zajímavý výzkum

Proti: Města pořád chtějí základní suroviny (možná moje neznalost), návěstidla

+7

Bzzzt

  • PC 100
Herní výzva 7.  Ve stínu pixelů.  

Další nečekaný loňský klenot po Last Train Home je tato hra. Tato extrémně těžká hra :)
Hra vypadá a zní úžasně. Roztomilý robůtek v aréně plné všelijakých nástrah je návykový počin. Level design se opravdu povedl. Do toho luxusní muzika, která se k Bzzzt hodí.

Obtížnost hry je vysoká i na lehkou obtížnost. Lze si tady vybrat lehkou obtížnost, kde máte tři životy na úroveň. Druhý typ obtížnosti je bez životů čili smrt = restart levelu. Ze začátku jsem hrál na druhou obtížnost, ale po pár levelech jsem to musel snížit. I tak byla hra extrémně těžká. Obtížnost postupně gradovala a pár levelů se prostě nedalo. Některé levely jsem musel opakovat i po pár dnech. Zejména ty na "čas", kdy je potřeba projít level dřív, než celou arénu zničí laser nebo exploze. Nechybí zde ani boss bitvy. Hlavně ta poslední byla šílená.

Hra má skvělou znovu hratelnost, kdy se můžeme sami zlepšovat, popřípadě posbírat všechny šroubky a nastavené časy. Nutno podotknout, že jsem to hrál na klávesnici. S ovladačem to pro mě nebylo ideální.

Pro: Grafická stylizace pixelartu, hudba, level design, délka hry, obtížnost...

Proti: ..., která je někdy extrémní.

+10

Alarm für Cobra 11: Director's Cut

  • PC 50
Herní výzva 9.  Ztraceno v překladu

Jedna z prvních her na motivy Německého seriálu. Hra jako taková je poměrně hrozná. Kariéra má nápadité mise, které jsou hodně různorodé. Většinou se jedná o zastavení zločinců pomocí nárazů, dalším častým úkolem byl doprovod nějakého vozidla tak aby se mu nic nestalo. Čili odstranit případné gangstery, které na vozidlo útočilo. Zmíním tři mise, které byly nejzajímavější. První z nich byla zcela netradiční a to, že vy jste se stali obětí atentátu a museli jste před útočníky ujet. Což nebylo úplně lehké, protože měli výkonnější vůz a jejich útoky na vás byly dost prudké a někdy stačil jeden náraz a vaše auto se převrátilo.
Další zajímavá mise byla, že během sledování zločinců jste dostali zprávu o tom, že vaši kolegové jsou cílem útoků. Vy jste se museli na dálnici otočit a urychleně jet v protisměru. Což byla docela zábava.
A poslední zajímavá mise byla zároveň i finální mise a byla nejtěžší. Chránit konvoj vozidel, ve kterém je státní tajemník. Postupně dojde k několika explozím a vůz s tajemníkem se snaží ujet. Zároveň s ním i další doprovodné vozy. Po chvíli na vás zaútočí 6 vozidel, které musíte odstranit z dálnice. Přitom se nesmíte příliš vzdálit od vozu tajemníka a doprovodných vozů. Až se zbavíte těch útočníků dostanete zprávu, že je potřeba zastavit i doprovodné vozy tajemníka. Až se vám to podaří hra končí :)

Dále je ve hře několik nápaditých bonusových misí, které jsou spíše pro srandu. Třeba s autem předjet konvoj autobusů, kterých je hodně a zaberou celou dálnici.

Podle popisu výše se může zdát, že je hra zábavná, tak proč dávám průměrné hodnocení? Důvod je hratelnost, respektive fyzika. Kolize mezi auty jsou hodně divné, a protože jde o základní princip hry, tak se prostě nepovedla. Auta moc nejde vytlačit, při kolizi různě cukají. Vozy nejde vybrzdit (až na jednu misi, kde je to potřeba) a boční nárazy pro většinu zločinců nic neznamená. Samotné řízení je docela dobré, díky ne-fyzice vozy drží i v prudší zatáčce ve 250 km/h jakoby nic.
Vozový park taky není pestrý a vlastně ani nejde poznat co řídíte. Auta vypadají otřesně a jediné co lze bezpečně poznat je starý Golf. Autobus nebo náklaďák si nezařídíte.

Co se prostředí týče, je to průměr hodný svému věku. Celá hra se odehrává na dálnici, což by ani nevadilo. Ale její technické zpracování je nic moc. Občas most, občas tunely, odpočívadla, benzínky. Ok. Ale to prostředí, které je hrozné. Většinou protihluková zeď, 2D pás stromů či skal. Občas se objeví důlní rýpadlo, a budovy.

Poslední věc, co musím napsat je bonusový obsah. Za každou splněnou misi dostaneme bonusové video ze seriálu. Nějakou nehodu, kde auta létají vzduchem, různé exploze a další. Hodně zajímavé video je video z natáčení seriálů, které muselo být extrémně náročné. Fanoušci hned poznají, že záběry z natáčení bylo z epizody Děti slunce z druhé série :) 

Hra je kompletně v němčině. Musel jsem používat foto režim Google překladače v mobilu, abych pochopil co po mě chtějí.

Pro: Druhy misí, videa z Kobry 11, originální kobří soundtrack (v menu hry), nápadité nepovinné mise.

Proti: Fyzika, grafické zpracování aut a okolí dálnice. Žádná hudba během jízdy, malý vozový park.

+9

Last Train Home

  • PC 85
Mám to za sebou! Sibiřská výprava legionářů při cestě domů je úspěšné za mnou a mě nezbývá nic jiného než celou hru ohodnotit. Na úvod můžu napsat, že hra opravdu stojí za vaše peníze. Hru jsem dohrál za 39 hodin.

Grafika, atmosféra, hudba, český dabing – to vše se povedlo na jedničku. Hrál jsem to na základní obtížnost, jak je zde uvedeno, že takhle to autoři zamýšleli. Obtížnost postupně roste a hra je v pozdějších fázích opravdu složitá. Proto doporučuji všechny vojáky co nejvíce vycvičit, protože na své poslední úrovni to jsou elitní vojáci. I vylepšovat různé role pomůže.

Průzkum mapy je ze začátku zábavný. Člověk i s radostí prozkoumává mapu a plní i vedlejší mise. Vedlejší mise se mi dařilo plnit zhruba do 60% hry. Chvíli trvá, než si člověk osvojí všechny mechaniky. Zbytečně jsem jezdil s přeplněným vlakem, protože jsem měl potřebu mít všechny suroviny. Až v poslední fázi hry bylo jasné, že 1742 látek a 863 kovů je trošku moc. Až ke konci hry jsem pochopil, jak se zde dají pořádně vydělávat peníze, které ze začátku hry hráč ani nemá. Proto jsem celou hru odjel s vlakem, který byl k dispozici během misí. Žádný vagon nebo lokomotivu jsem si nekupoval.
Nesouhlasím s komentářem pode mnou, že je kuchyňský vagon k ničemu. Dají se tam totiž vařit polívky z jídla a bylinek, což efektivně přidává hodnotu potravy pro všechny vojáky. Protože jídla je ve hře obrovský nedostatek.
Ještě doplním, že u obou odboček jsem vždy volil sever. Příště musím zkusit jih a třeba i jinou obtížnost hry.

Při jedné misi mi kompletně došlo střelivo, ale naštěstí šla tato mise dohrát i pomocí stealth. Vlastně samotný stealth je v této hře skvělý a potřebný. Hodně to ušetří munici, které bývá také často nedostatek. Něco jsem hrál stylem kamikadze a něco stealth. Obojí má něco do sebe. Většinou jsem to hrál stylem pokus-omyl a často po zabití jednoho nepřítele jsem hru uložil. Občas jsem musel i nějakou misi opakovat.

I když jsem se snažil i během hlavních misí dělat nepovinné úkoly, trošku mě zamrzela situace ke konci hry. Vedlejší úkol byl, že nesmím spustit poplach. Čili jsem jel stealth a tu misi hrál poměrně dlouho a pomalu. Pak dojdu ke konci mise a tam se mezi sebou mydlí Rudí a Bílí. Jeden z Rudých u toho zemře a jiný spustí poplach. Přitom mí legionáři byli od této bitvy daleko.   
Nějaké další chybky byly spíše kosmetické (třeba jízda vlaku mimo koleje) a na nějaké velké bugy jsem nenarazil.

Hru jsem si fakt užil. Byla to skvělá jízda.

Pro: Skvělá atmosféra legionářské výpravy. Český dabing v čele s Karlem Dobrým. Stylové cutscény, hudba, grafika, obtížnost, přehledné statistiky.

Proti: Občasné chybky.

+21

Ferrari Virtual Race

  • PC 75
Celkem rychlá hra na jedno dvě zahraní. Hra jede na engine Alarm für Cobra 11: Burning Wheels a vlastně se hraje úplně stejně. I nastavení hry a závodů je úplně stejné. Dokonce je zde i model poškození a akční kamera, stejně jako u Kobry :)

Potěší výběr aut i možnost změnit barvu. Dále musím pochválit možnost jezdit z pohledu řidiče. Co bych vytkl je absence více map. Je zde pouze jeden okruh. Kdyby byl aspoň rozdělený na nějaké další části a nebo možnost závodit i v opačném směru.

Pro: Grafika, poškození, akční kamera, reálný okruh, pohled ze sedadla řidiče.

Proti: Pouze jedna mapa, absence herní hudby.

+5

Alarm für Cobra 11: Highway Nights

  • PC 85
Po pár letech jsem znovu oprášil tuto legendární hru. Z celé Kobří série je Highway Nights nejlepší. Celý příběh je originálně zasazený do různých misí, v celé sérii jde o skvělou novinku a osvěžení. Hra se dělí na jednotlivé dny, kdy první den vidíme atentát na letadlo! A my, jako dálniční policie musíme tomu zabránit. Celý příběh se vrátí o týden zpět a my řešíme různé zapeklité případy, abychom se dostali co nejblíže k atentátníkům.
Naplň misí je různorodá a od jiných dílů se vlastně neliší - pronásledování zločinců s možností je zničit, sledování zločinců tak, abychom se neprozradili, dále pak jízda z místa A na místo B ideálně na čas a bez škod; a novinka: Střelba! Střelba je taková komická, ale je to super zpestření.

Vozový park je výborný. Objevují se stará známá vozidla, ale i úplně nová, zejména závodní speciály. Co se závodů týče, pro mě byly spíše otravné. Sice doplňují příběh, nečekaně se na okruhu objeví i atentátníci, kteří mají spoustu času pří přípravě atentátů i závodit. Ještě se tu objevují i offroad závody, které jsou ještě horší než ty na okruhu.

Dále musím pochválit celkem jednoduchou editaci některých herních souborů. Jednoduše lze přidat nějaké traffic vozidla z předchozích dílů (nebo z novějších), lze jednoduše nastavit jaké přívěsy mají používat a taky množství vozidel. Takto se dá udělat pěkný provoz plný destrukce a vypadá to i lépe, když jezdí více různorodých vozidel.

Co je celkem škoda je nereálnost sledování. V sérii těchhle her se tato featura objeví už potřetí a opět je to otravné. Když jsou obrovskou novinkou semafory, proč sledovaný vůz jezdí jak idiot? Proč nejezdí krásně v provozu podle předpisů? Možná by taková mise byla větší nuda, kdybychom i my museli čekat na zelenou, ale nejspíše by to byla i větší výzva. Bohužel se nestalo a AI zločinci jezdí na červenou.
Další věc, které je škoda je velikost městské mapy. Tak 15% mapy zcela chybí a nedá se tam dostat. Vypadá to, že vývojáře tlačil čas. Do těchto míst se dá dostat obtížně. Jsou tam nějaké assety takže se to bohužel nestihlo.
Další podivností je noc. Sice je pěkná ale je taková umělá. Hned za autem se textura tmy rozšiřuje a vlastně vás sleduje. Když zničíme lampy, tak stejně zůstane místo na mapě osvětlené. Tak samo i přední světla vozidel. Po zničení se i tak objeví textura světel. Což je obrovská škoda, že zde není dynamické osvětlení scény, světel a stínů, tak jak to má třeba GTA.
Poslední věc, co je tady divná jsou ploty. Na venkově je jich tak moc, že jezdíme v nějakém koridoru jako ve starých NfS. Což u Kobry 11 Nitro nebo Crash Time nebylo a dalo se jezdit po loukách dle libosti.


Jinak asi není co vytknout. Dabink je skvělý, délka hry je tak akorát, vozového parku je taky hodně. Nechybí zde ani typický Kobří humor a dokonce i narážky na vývojáře Synetic. A jak stále tvrdím, nějaká hra ve stylu legendárního Midtown Madness stále chybí, takže ty Kobří srandy to částečně nahradí :)

Pro: Výborná Kobří hra plná destrukce, závodů a případů. Velké množství vozidel, pěkná grafika a velké mapy. Český dabink, humor a otevřený svět.

Proti: Spousta silnic je v koridoru, takže vyjet z cesty se skoro nedá. Nedodělané město a zvláštní detaily v noční mapě. Otravné sledování protivníků, které ztratilo potenciál (po přidání funkčních semaforů).

+9

Emergency 4: Global Fighters for Life

  • PC 80
Snad každý malý kluk chtěl být policista nebo hasič. A díky videohrám se jim může stát každý. A to hlavně díky sérii her Emergency.

Tuto herní sérii jsem dříve hodně obdivoval, ale nikdy mě nějak extra nelákala. Letos vyšla zatím nejnovější verze, která je ale úplně odpad. Říká se, že se nová hra rovná mobilním hrám.
Rozhodl jsem se vyzkoušet Emergency 4, o kterém se mluví, že je to nejlepší hra z celé série. Je to pravda?

Tato hra je téměř dokonalá. A je hodně návyková, protože vyřešit problém je velká zábava a hlavně výzva. Obtížnost hry je velmi vysoká a ještě každým dalším levelem prudce roste. Děj hry je hodně scriptovaný což hraní brutálně stěžuje. Ale na druhou stranu při opakování mise už víte kdy se co stane.

Typický příklad mise je, že se stane nějaká nehoda. Většinou se události ještě stupňují nezávisle na postupu hráče. Třeba se zřítí další kus mostu, spadne vlak do řeky, vybuchne auto v lese, zřítí se jeřáb apod.

Výběr jednotek je působivý, velké možnosti vozidel a mužů. K tomu hromada použitelného vybavení pro záchranu životů a majetku.

Co se týče negativních věcí, moc toho není. Někoho může odradit obtížnost. Velký problém hry je funkce na nových počítačích, kdy je někdy těžké hru rozjet a musí se kolikrát hra několikrát zapnout a vypnout, aby fungovala dobře.

Bohužel nemůžu úplně soudit, jestli je čtvrtý díl ten nejlepší. Za mě rozhodně stojí za vyzkoušení.

Pro: Velké množství jednotek, rozmanitost misí, živé město, český dabing, obtížnost, skripty a zvraty při plnění úkolů.

Proti: Česká verze se těžko shání, o patchi ani nemluvím. Hra si nerozumí s moderními počítači a to bohužel může případné nové hráče odradit. Grafika byla zastaralá už v době vydání hry.

+10

The Vanishing of Ethan Carter

  • PC 90
Dlouho mě nevtáhla hra do děje jako právě Ethan Carter. Je to taky možné tím, že tyto žánry prakticky nehraji. Hru jsem si neskutečně užíval do poslední chvíle. I teď po skoro 10 letech od vydání ta hra vypadá tak nádherně. Luxusní grafika vhodná na kochání, luxusní hudba a atmosféra. Skvělý příběh plný detektivní práce. Nechybí ani nějaké to leknutí během hraní.

Ale všiml jsem si, že postupně se dávkování činů celkem snižuje a to i obtížnost. První skládání příběhu byla celkem hádanka, ale to poslední u hráze už bylo prakticky za sebou. Což je celkem škoda. Další zajímavá věc je zasazení hry. Má to být někde v USA ale ve skutečnosti je to Polsko. Ta architektura budov, přehrady, železnice i vagonů, to vše jsou Polské stavby a tím mi vlastně ta hra byla docela blízká. Polsko i podobné stavby mám celkem blízko bydliště :)

A největší sranda je poslední achivement, který vůbec nezapadá do hry. Pravda, kdo hru procházel krok po kroku ho získal automaticky během hraní. Kdo se rozhodl ho splnit po dohrání hry, musí si pomoct sám.  A je to fakt bizár, že se ve hře objeví sniperská puška, kterou vlastně ani nevyužijete.  

Jsem zvědav jestli tvůrci ještě něco vymyslí. Detektiv naznačuje pokračování příběhu, tak uvidíme. Ale jak jsem psal, je to skoro 10 let, třeba se nic nechystá.

Pro: Nádherná grafika, atmosféra, hudba. Skvělá detektivní hra, prostředí i hádanky

Proti: Obtížnost je ze začátku vysoká, posléze spíše nečekaně klesá - jakoby docházely nápady. Absence  pokračování.

+16

Anno 1800

  • PC 95
Moje poprvé se sérii Anno. Dlouho jsem váhal zda do hry jít nebo ne ale nakonec jsem to riskl. Kampaň hotová, nyní mi zbývá si užívat sandbox. Musím říct, že kampaň byla super. Sice příběh byl takový klasický ale hrál se skvěle. Zajímavé je, že jsem k dokončení kampaně nepotřeboval inženýry.


Hra je hodně návyková. Stále se něco děje a je co zlepšovat. Chvíli trvá než člověk pochopí herní mechanismy. Balancování se zbožím aby ho bylo dost je docela oříšek, tak samo s lidmi. Bylo mi líto toho tropického ostrova, který byl krásný tropický ráj. Po průmyslové revoluci se z něj stala Ostrava nebo Kladno. Těžký průmysl si nese svou daň v podobě znečištění ale to lidé během 19. století nevnimaji tak jako dneska.


Nejvíce chválím grafiku, tak nádhernou hru jsem asi ještě nehrál. Všude plno detailů, luxusní střídání dne a noci (a luxusní noční obloha), skvělá možnost se po městě dokonce projít z pohledu vlastní osoby. No tohle se jim povedlo na jedničku. Soundtrack také luxusní.
Jednotlivé průmyslová odvětví jsou zpracovány kvalitně. Co mi moc nesedlo bylo dělení na Nový a Starý svět. Přijde mi to zbytečné. Jinak není vůbec co vytknout.

Pro: Luxusní grafika, efekty, soundtrack, kampaň, velikost mapy, téma průmyslová revoluce.

Proti: Dva herní světy.

+14

Travellers Rest

  • PC 80
Návyková hra, která se hraje jednoduše. Oproti podobným hrám jako je Stardew Valley či Graveyard Keeper je tato hra mnohem jednodušší a nemusí se u toho tolik přemýšlet.

Začínáme klasicky - dostaneme na starost místní hospůdku, první zařízení je zdarma a my musíme rozjet byznys. Nejprve vařit jednoduché pivo a zároveň se postarat i o plné žaludky našich hostů.
Postupně se zdokonalíme a vaříme masné výrobky, tvrdý alkohol nebo víno.

Ve hře je spousta činností, musíme farmařit, těžit a vyrábět. Farmaření je základ pro jidlo a nápoje. A ani se nemusíme o nic starat. Nemusí se nic hnojit ani zalévat. Rostlin na pěstování je obrovské množství a vůbec všechny dostupné plody lze kombinovat v různých pokrmech. Můžu si vybrat zda chci polévku s bramborem a kuřecím, či jen česnekovku. To samé i chleba, může být žitný a zároveň cibulový. Kombinací je zde hodně a hosté to mají rádi. I pivo lze kombinovat různými druhy chmele či ovoce.

Těžba surovin je tady hodně jednoduchá. Denně můžeme těžit omezený počet uhlí a železných rud. Žíly se každým dnem obnovují, což je zvláštní. Ideálně denně je nutné projít hlavní oblast a těžit. A nechat rovnou vyrábět nějaké věci.
Problém je ale dřevo. Stromů moc není a nelze sekat stromy mimo hlavní oblast. Stromy ze začátku vysekáme rychle ale dlouho trvá než vyroste nový. Málo kdy je možnost zasadit nový strom.
V pozdější fázi hry se seznámíme s NPC, který někdy prodává dřevo a dokonce sazenice stromů. Bohužel si nejde koupit dřevo u hlavního obchodníka. Ale lze koupit často už hotové výrobky (lavice, stoly, dílny, sudy, kyblíky).

Hru můžu doporučit. I když se to nezdá, je to fakt návyková hra, kde je neustále co dělat. Denní těžba vypadá otravně ale dá se to přežít. Samotná kapitola je výstavba a rozšíření hospody. Zde je potřeba obrovské množství surovin, hlavně dřeva, kterého je nedostatek.

Pro: Návyková hratelnost, grafika a stylizace hry. Celková jednoduchost a možnost kombinovat suroviny v jídle a pití. Čeština v základu.

Proti: Nemusí bavit každého, malý počet NPC se kterými si lze povídat. Dřevo je zde vzácnější než v podobných hrách.

+8

The Tenants

  • PC 75
Originální hra zaměřená na renovace bytů, zahrad či celých rodinných domů je další hrou na takové to odpočívání po práci a relax. V pozdějších fázích hry je stále co dělat a furt je co vylepšovat a upravovat. Říkáte si, že už to vypnete a ejhle - u nájemníka praskla vlivem zemětřesení zeď, tak ji ještě opravím! Pak najednou další nájemník má doma breberky. Tak je jdu vyhubit. A tak dokola :)

Kromě renovací jsou ve hře i zakázky na hlídaní nájemníků již od nějakých vlastníků nemovitostí. Ty jsou celkem jednoduché ale méně zábavné. Další možnou zakázkou je, že vás majitel nemovitosti požádá, aby jste vy sehnal nějaké nájemníky. To je celkem výzva, aby byl majitel opravdu spokojen. Čím více jsou majitelé spokojení, tím je lepší osobní ohodnocení a samozřejmě penízky. Kromě toho všeho jsou zde i tzv. elitní kontrakty na renovace objektů; např. vojenská základna, škola, bezdomovecký brloh, filmové studio, kostel a spousta dalších.

Tady se dostaváme k největšímu záporu této hry -  repetitivní zakázky. Každý elitní majitel nemovitosti chce totiž celkem 3x splnit nějakou zakázku. A většinou je to to samé. Stejné barvy stěny, stejný nábytek a tohle dělejte 3x. Bohužel i klasické zakázky se začnou později opakovat. Akorát se změní třeba požadavky na kvalitu.

Teď se opět vrátím k pozitivním věcem a to je možnost vlastnit své nemovitosti/byty a najímat tam lidi. Ze začátku je těžké sehnat někoho normálního a často se může stát, že najmeme zloděje nebo alkoholika. Každopádně když platí tak fajn. Někdy se stane, že si nájemník doma vaří drogy nebo je příliš hlučný, až si správce budovy stěžuje. Je důležité si udržet dobré vztahy na všech stranách. Bohužel je tady i jeden zápor, co mi hodně vadil u Grand Theft Auto IV - mobil. Když máte více nájemníků, tak se vám mobil prostě nezastaví. Je potřeba reagovat na jejich problémy a požadavky.


Myšlenka na takovou hru není úplně nová. Původní záměr na The Sims byl právě jen stavba domu a jen nechat reagovat lidi na nábytek. Původně se nemělo jednat o simulátor života. V této hře je myšlenka původního The Sims doplněna o management správce realitní kanceláře a musím říct, že tahle hra se opravdu povedla. Až člověk pochopí jednotlivé funkce, jde to samo. V mapě je spousta vedlejších aktivit, někteří nájemnicí vám spustí minihry (třeba fandění při cvičení). Obtížnost hry je taky tak akorát.

Pro: Design hry, super návrh na hru, zpracovaní managementu a mapy hry. Vyvážená obtížnost, čeština v základu :)

Proti: Repetitivní zakázky - zejména ty elitní. Příliš otravný mobil (lze samozřejmě povypínat nějaké upozornění, ale lepší je to sledovat pro blaho nájemníků).

+10

Cities: Skylines - Plazas & Promenades

  • PC 75
Máme tu další větší DLC a jak je u DLC u Cities: Skylines známo - kvalita a obsah hodně kolísá. Vyplatí se investovat peníze do tohoto DLC, nebo je to stejné fiasko jako předchozí modulární letiště?

Myšlenka na pěší zóny klidně mohla být v základní hře. Tohle rozšíření je spíše pro lidi, co si rádi hrají. Budovat jednotlivá náměstí a pěší úseky je docela zábava, možností je opravdu hodně. Hra kombinuje i možnost zavést MHD do svých zón, což je taky dobrá věc na obsluhu větších zón. Do zóny mohou jezdit i tramvaje pokud máte Cities: Skylines - Snowfall. Bohužel trolejbusy v základu chybí, ale už jsou na to módy :)
Skvělou věcí jsou vysokokapacitní budovy služeb. Od škol po IZS budovy. To s kombinací sjízdných cest/MHD zajistí skvělé vzdělání občanům a člověk nemusí stahovat modifikace. Teď si akorát nejsem jist, jestli tyto budovy vyšly i v bezplatném update nebo jsou součástí DLC.

Za mě je toto DLC mnohem lepší než předchozí. Sice opět zónujeme oblasti (už po páté!!), ale asi to jinak nejde.

Pro: DLC se zaměřuje na moderní pěší zóny, spousta nových budov a inovace hratelnosti. Kombinace prvků ze starších DLC.

Proti: Opět se zónuje, nemusí bavit každého.

+8

Tavern Master

  • PC 90
Přesně takové hry mám nejraději. Prostě si sedíte a odpočíváte u hry, ve kterých něco budujete, například město či zoo. Nebo se staráme o nějakou službu, jako je třeba nemocnice. Tady se nám naskytne možnost starat se a budovat tavernu, nebo-li středověkou hospůdku.

Nečekejte hospodu plnou alkoholiků, kteří budou dělat bordel všude okolo, jak se někdy stává ve čtvrté cenové na okraji sídliště. Tady všichni poslušně zaplatí, nic nerozbijí, ani nepoblijí a další den přijdou zas! :)
Celá správa hospůdky spočívá v nákupu jednotlivých nápojů a surovin na vaření. Zpočátku můžete svým žíznivým lidem nabízet pouze vodu, postupně si odemykáte nové nápoje jako pivko, víno, mlíko a tak dále. Jídel je také velké množství. Jsou to různé masové pokrmy, polívky nebo dezerty. Většinou 4 druhy od každého.

Po čase se dostanete i k provozování hotelu. Někteří hosté u vás přespí a zaplatí za to poměrně dost peněz. Čím lepší zařízení hotelu, tím více hvězdiček a výdělku. V hospodě to platí také. Čím lepší a luxusnější vybavení tím lepší výdělky. Navíc k vám budou chodit i vážnější hosté včetně šlechty. Tito vážení hosté jsou důležití hlavně pro body výzkumu a také pro obrovské výdělky pokud se vám podaří zajistit soukromé akce přesně pro typ těchto lidí. Každá taková akce chce speciální jídlo z kuchyně (které vyžaduje suroviny, které se musí získat pomocí rytířů - ti jdou na výpravu po světě) a také větší množství určitých nápojů.

I v této oddechové hře na nás čekají nástrahy, Největším problémem může být zpočátku oheň. Jelikož jsme ve středověku, není zde žádný poplašný systém ani rozprašovač. Na oheň platí klasický kýbl s vodou, kterým hasí vaší zaměstnanci. Dokonce je musíme ručně určit. Další nástrahou jsou zloději. Ze začátku nemáte moc peněz na strážné, takže se může stát, že zloděj ukradne plný sud těžce získaného vína. Později budou zloději chodit i po dvou až třech a váš strážný bude potřebovat patřičnou výbavu proti nim.

Hra je zpočátku dost návyková a když člověk vypne - najednou zjistí, že se setmělo. Později nastává stereotyp, ale to bývá u takových her poměrně časté. Tvůrce hry již nehodlá tuto hru nějak rozšiřovat (podle zprávy na Steamu) a chystá novou podobnou hru. Koupi mohu doporučit :)

Pro: Skvělá grafika, hudba i design hry. Originální námět na hru, zábavný koncept, vyvážená obtížnost.

Proti: Po čase stereotyp

+8

Sleeping Dogs

  • PC 90
Herní výzva 2022 - 4.  Zvířecí instinkt 

Tahle hra mě neskutečně nadchla svým příběhem. Přiznám se, že ze začátku mě tolik nebavil ale později se příběh "rozjede" a má to fakt grády. Příběh plný zákeřných zvratů a překvapení byl super.

Hong Kong působí věrohodně. Velké živé město, kde je plno vedlejších aktivit jak pro policii tak pro triádu. Hlavní postava Wei Shen je pravý akční hrdina, který přežije téměř vše. Wei je výborný mistr bojových umění , které je bohužel důležitou část hry. Boj na blízko mě tolik nebavil a často jsem musel mise opakovat. Pokud bylo někde vozidlo, radši jsem nepřátele přejížděl :) Některé mise byly hodně frustrující kvůli boji. Naopak přestřelky mi šli. Tu jsou docela primitivní a jednoduché.
Když jsme u střelby, zbraní je tak akorát. Wei je sice pravý drsňák, ale oproti kolegům z GTA neumí nosit hodně zbraní současně. Wei tak musí nosit většinou jeden samopal se kterým umí dělat řádný bordel. Kromě samopalu jsou zde i různé pistole (moc se od sebe neliší), brokovnice a granátomet. Ruční granát nebo nějaké bazuky a takové srandy hromadného ničení tady nejsou.

Ruční zbraně na blízko tady také jsou a je jich kupodivu moc! Kromě různých nožů lze použít i deštník, kabelku, klíč na kolo aut, dokonce lze použít i rybu. Jen škoda, že operativně nelze použít jako zbraň cokoliv co je na zemi jako nějaké krabice (kovové) a další odpadky. Během boje lze využít i prostředí - čili různé ventilační šachty, popelnice, sporáky, výlohy, telefonní budky. Do těchto věcí lze hodit nepřítele a zmasakrovat ho. Hra je vskutku dost brutální.
Bojový souboj je pro mě dost otravný ale zároveň zajímavý. Wei se pomocí sošek učí nové bojové umění, které se hodí v praxi při plnění různých misí.
Policejní část hry mi připadá kratší ale taky velmi zajímavá.

Kromě hlavního příběhu je ve hře i hromada vedlejších misí, které se často opakují. Děláte vymahače či různé dobré skutky. Pro policii naopak musíte vyřešit často přestřelku, honičku aut a nebo hack kamer. Dalším vedlejším úkolem je sbírání tajných kufříků s bonusy, často pár peněz a oblečení. Dále je možno hledat dýmku zdraví, která zdraví dlouhodobě vylepší. Postupem hry bude hledání těchto dýmek a kufříků snazší, jelikož se objeví na minimapě.

Co bych vytkl?
Bojový systém sem psát nemůžu - ten prostě nesedne každému a co tak vidím na DH, vás bavil - moje chyba :)
Jízdní model je hrozný a těžko se na něj zvyká. Proto jsem radši na delší vzdálenosti jezdil taxíkem.

PS: Hrál jsem Definitive Edition.

Pro: Skvělý příběh, grafika i dialogy. Herní doba je tak akorát a obtížnost postupně stoupá.

Proti: Bojový systém je zdlouhavý a mě nebavil. Jízdní model, málo zbraní. Zpracování tramvají.

+20

Shift Happens

  • PC 80
 Herní výzva 2022 - 3. Ticho jako v hrobě  

Tahle hra je dobrá sranda ve dvou. Občas nervy :D Existuje něco podobného? A teď si to trošku rozepíšeme.
Hra je neskutečně roztomilá. Ty postavičky a okolí vypadají fakt pěkně. Jednotlivé lokace působí věrohodně. Začínáme v laboratoři, kde se dvoum postavičkám podaří rozbít nějaký přístroj. Začíná dlouhá cesta různými lokacemi - lesy, pouště, jeskyně. Cílem je nasbírat největší množství mincí, nejlépe najít tajnou místnost a dojít oba do cíle. Což je někdy nadlidský úkol!

Obtížnost hry postupně pomalu stoupá. Některé úseky jsme zvládli víceméně náhodou. Snaha o nasbíraní všech mincí se zdá v některých kolech nesplnitelná. Nejdůležitější je koordinace se svým spoluhráčem. Pro nás byla nejtěžší jeskyně. Kolikrát jsme fakt nevěděli jak dále ale zvládli jsme to.
Ozvučení a hudba hry jsou super. Musím ocenit i interaktivní outro - víc prozradit nemůžu :)

Pro: Příjemná plošinovka, roztomilost, obtížnost, nápad na hru, jednotlivé lokace.

Proti: Místy bugy

+10

Polda 6

  • Android 85
Dovolil jsem si si přeskočit pátý díl a po skvělém čtvrtém díle jsem se vrhnul na šestý díl. Vzpomínám si, jak se před léty nečekaně objevil.

Je vidět, že větší pauza mezi díly jen prospěla. Hra je na jiné úrovni než předchozí díly, ať už jde o grafiku nebo dabing. Autoři si vyhráli se vším - hudba, scény, kde se hráč pohybuje. Dále pak dialogy i některé vtípky byly super. Hned se o to víc těším na zatím nejnovější sedmý díl.

Délka hry je tak akorát. Obtížnost hry je celkem normální až lehká. Trošku mě mrzí, že Pankrác často sám od sebe napovídá při nějaké hádance.

Pro: Kreslená grafika scén, hudba, hvězdný dabing, Pankrác je stále trouba, humor

Proti: Občas moc jednoduché, Pankrác bohužel napovídá.

+6

Burnout Paradise

  • PC 60
Herní výzva 2022 - 5. Na vážkách  

Doteď lituji, že jsem si vybral tuto hru. Nevím jestli je to mým věkem, nebo tím, že mě původní Burnout minul? Hra mě nebavila. Vyhrát jednotlivé závody je takřka primitivní, AI je totiž doslova hloupé. A to bohužel u všech herních režimů. Ani zkratky neumí využívat a často se stává, že zkratkou jedete sami :)
Mapa světa je velká, což je super. Ale super nejsou různé neviditelné zdí (nad ploty i svodidly).

Tak a konec hejtů. Vozový park je obrovský a člověk si vybere. Jsou tam i bonusové auta třeba z Ghost Busters. Co je trošku škoda je absence nějakého náklaďáku nebo autobusu. Přece v takové hře plné destrukce je škoda, že nic takového není. Pestrá je i paleta AI vozidel typu traffic. Tam už se nějaký ten truck nebo bus objeví.

Graficky je hra pěkná. Super jsou i efekty, crash kamera, hudba i zvuky.

Osobně mě nejvíce bavily závody, kde musíte udělat co nejvíce nehod. A pak mise, kde po vás šly jiné auta a vy jste museli dojet do cíle. Ostatní závody byly slabší. Často mě bavilo i jezdit po městě a ničit. Nebo provokovat soupeře po mapě a zničit je. Tím jste získali jejich auto do sbírky. Musím ocenit velkou mapu, otevřený svět a volnost při výběrů závodů.

Fakt nevím proč mě ta hra tolik nebavila. Prostě mi nesedla.

Pro: Grafika, hudba, množství aut, některé herní módy, velký herní svět.

Proti: Hra mě nudila a nevtáhla do sebe jako podobné tituly a to mám destruktivní závody rád. Absence těžších vozidel do závodů.

+7 +8 −1

Two Point Hospital

  • PC 80
Herní výzva 2022 - 7. Hippokratova přísaha 

Dlouhé roky jsem čekal na češtinu do této hry. Bez ní se mi to moc nechtělo hrát. Čeština vyšla letos a já mohl konečně hru začít hrát - a rovnou jí použít do letošní výzvy. O co tedy jde?

Budování nemocnice v této hře je sranda. Spousta bizarních chorob, namátkově třeba žárovka místo hlavy, šedí lidé (bez barvy), blázniví kuchaři s hrncem na hlavě. Stejně tak i léčba těchto chorob je dost komická - hrnce se pacient zbaví pomocí magnetu, žárovky se zbavíme pomocí háku.

Časem je potřeba svůj lékařský tým školit, což zlepšuje léčbu. I když je v této hře humoru dost, i zde mohou pacienti zemřít. A to většinou chybou lékaře. A to zejména když není vyškolen.
Musím ocenit i skvělé animace všech přístrojů, pacientů i lékařů. Hra se hraje skvěle! Navíc je i dobře ozvučena a jednotlivé kampaně jsou vždy s nějakým menším příběhem.

Co mi na hře vadí je asi nutnost mít v nemocnici příliš mnoho obvodních lékařů. Kolikrát nestačí ani 5-10 místností a tvoří se velké fronty. A dle mého názoru je trošku divné, že v každé nemocnici co stavíme jich je několik. Holt jejich stavba je často otravná a v pozdějších fázích hry už ani hráč nepřemýšlí nad estetikou, ale na funkčností. Jeee, tu je volné místo, tu nacpu obvoďáka. Hmm a chodba je rázem jen jeden pixel na šířku.

Pro: Nádherná grafika, hudba i doprovodné zvuky. Hra se hraje opravdu dobře, rostoucí obtížnost. Šílené nemoci a jejich léčba.

Proti: Nutnost mít hromadu stejných místností, stereotyp, DLC.

+11

Polda 4

  • Android 80
Čtvrtý Polda mě mile překvapil. Převod do částečného 3D prostředí hře prospěl a je to posun dopředu. I dneska je hra koukatelná.

Líbí se mi, že hra plynule navazuje na předchozí díl a příběh dále pokračuje. Samotný příběh je fajn, cestování časem jsem se bál, ale autoři si s tím prohráli velmi dobře. Nechybí klasické technické problémy tohoto cestování, jako je porucha stroje a nebo změna historie - kdy Pankrác změní celé dějiny.

Autoři hry si skvěle poradili i se zvuky. Různé povrchy vydávají jiný zvuk při chůzi, změna hlasu v úzkých místech a podobně. Hudební podkres se také povedl.

Hra mě bavila mnohem více než předchozí díl.

Pro: Grafický posun vpřed, ozvučení scén, hudba, příběh, zpracování cestování časem

Proti: Místy zdlouhavé

+13

Polda 3

  • Android 75
Třetí díl mi přišel strašně zdlouhavý. Hra je opravdu delší než předchozí díly a délku hry zvyšují i minihry. Musím se přiznat, že chvílemi mě hra ani tolik nebavila.

Příběh je opět docela divoký a poměrně zábavný. Jsou tu i dobré hlášky, český humor i logické hádanky. Lokací je zde celá řada, většina je pěkně zpracována. Graficky se mi tento díl líbil mnohem více než předchozí.

Nyní je čas pokračovat ve svém maratonu Polda a poprvé spustit 4. díl.

Pro: Grafika, příběh, skvělý dabing, množství prostředí a osob.

Proti: Podle mě příliš zdlouhavé, některé minihry.

+10

Foundation

  • PC 80
Tahle hra je tak kouzelná odreagovačka. Doporučuji všem, kteří mají rádi klasické středověké strategie - zde se nudit nebudete. A čím, že je ta hra tak úžasná? Kromě grafiky? Už teď v EA má poměrně dost obsahu, obsahuje komplexní simulaci vesnice, spoustu surovin na výrobu.

Po rychlém pochopení základních mechanik vás už nic nepřekvapí. Stačí postupně plnit různé úkoly, čímž získáváte poměrně dost peněz. Co mi vadilo je, že obchodovat můžete vždy se stejným sousedem, který nabízí v každé mapě stejné suroviny. A ze začátku obchodovat budete. S rostoucí vesnicí je stále složitější zajistit blaho svých obyvatel. A stává se, že utečou do jiné vesnice.

Hra nemá endgame, ani kampaň. Ani ty úkoly nemusíte plnit a stačí si jen tak stavět. Což je možná škoda. Hra končí tím, že postavíte Klášter, což je vlastně poslední budova. Cesta ke klášteru je ale samozřejmě dlouhá.

Ještě se zmíním o vojsku. Zde je to celkem primitivní. Stačí tak 15-20 vojáků a vyhrajte každou bitvu, která se odehrává mimo mapu. Vojáci odejdou, 3x porazí cizí vojsko a pak přijdou. A donesou velké množství peněz a surovin. Dokonce i nějaké blueprinty, ale mě zatím nedonesli ani jednou. Boj je jeden z úkolů, co po vás král chce.

Hodnotím hru ve verzi 1.8. Letos by měla hra dostat update 1.9 a prý se chystá konec EA. Tak uvidíme.

Pro: Nádherná grafika, hudba i doprovodné zvuky. Hra se hraje opravdu dobře, rostoucí obtížnost. Čeština už v základu.

Proti: Opakující se úkoly, postavením klášteru už není moc co dělat. Maximálně optimalizovat svou vesničku.

+13