Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Voxel Tycoon

Nehotová verze
15.04.2021
93
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Voxel Tycoon je hra zaměřena primárně na transport surovin do továren, ve kterých můžete následně vyrábět různé součástky. Ty se dají dále zpracovat pomocí výrobních linek na hotové výrobky, kterými zásobujete města dle poptávky. K dispozici je aktuálně automobilová a vlaková doprava. Materiály lze transportovat i za pomoci dopravníkových pásů.

Začínáte s určitým vstupním kapitálem a vašim úkolem je na přiděleném území zásobovat města požadovanými surovinami a zbožím. Za vydělané peníze lze investovat do vylepšení infrastruktury nebo zahájení výzkumu, který je závislý na dodaných surovinách a odemyká tak další možnosti pro rozvoj vaší firmy. Expandovat do přilehlých částí mapy můžete za vydělané peníze, kde každá nová oblast nabízí nová ložiska zdrojů, ale i města s určitými požadavky na zásobování.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Tuhle hru jsem sledoval už dávno. Až letos jsem se odhodlal to taky zkusit. Takové hry, kde stavíte dopravní společnost mám opravdu rád (kdo mě zná tak ví) a tohle je úplně jiná liga, než hry typu OpenTTD, Mashinky, Transport Fever 2. Proč, ptáš se milý hráči? Jednoduše proto, že tato hra do toho všeho přidává prvky z Factorio. Čili stavba všemožných továren, spojování je pásy a výroba nespočet výrobků.

Vydělávat v této hře je poměrně těžké ze začátku. Tady nestačí vozit uhlí donekonečna do teplárny, jako ve výše zmíněných hrách. Pokud se v teplárně naplní sklad, na uhlí vám pečou a dostanete o hodně méně zaplaceno. A tak je to s každým výrobkem či surovinou.

V pozdějších fázích hry bude potřeba zásobovat města i lepšími výrobky než pouhé suroviny, např. nábytek, ocelové traverzy, železné cihly atd. Přičemž řada výrobků slouží i pro výrobu. Zejména prkna se později nevyplácí prodávat ale vyrábět z nich. Hra končí tím, že vyrobíte počítač. To je cíl každé mapy. Těžký cíl. Trvalo mě to necelých 20 hodin herního času. 

Zajímavé je, že každý zdroj surovin (železná ruda, uhlí, les, lom a další) má svou omezenou kapacitu. Když vše vytěžíte, je potřeba najít další zdroje.
Další změnou oproti klasickým hrám je mapa. Začínáte na malém kousku mapy, jakémsi regionu. Další regiony si musíte nakupovat za těžké peníze.

K dispozici jsou zatím pouze vlaky a silniční vozidla. Nutno podotknout, že jich je opravdu hodně, řada z nich je dostupná díky zajímavě zpracovanému výzkumu.
Co se cestujících týče, ti jsou tady jen tak navíc. Podle mě se ani nevyplatí je vozit. Města routou i díky dobré distribuci zboží.

Co bych vytkl?
Když jsem byl soběstačný tak jsem přestal prodávat prvotní suroviny, za které je málo peněz. Ale bohužel města je pořád chtěla a nové prodejny/služby na jiné – pokročilé a dražší výrobky se otevíraly poskrovnu až vůbec. Příště asi zkusím taktiku, že budu zásobovat i prvotní suroviny a snad to zpřístupní více lepších obchodů.


Tak a nyní mám nejspíše dost zkušeností na legendární Factorio :)

Pro: Koncept hry, stylizace hry, množství budov, surovin i vozidel. Zajímavý výzkum

Proti: Města pořád chtějí základní suroviny (možná moje neznalost), návěstidla

+7