První díl Everspace mě popravdě moc nechytl, hlavně proto, že prostředí bylo nahodile generováno a vaše smrt znamenala jít zase vše od začátku. Ve dvojce už ale naštěstí nic takového není, prostředí je víceméně pevně dané, velmi pestré a různorodé, díky čemuž je každá oblast něčím zajímavá a unikátní. Celkově hra klade mnohem větší důraz na průzkum, obchodování, vylepšování a plnění rozličných úkolů. Přitom se ale hra neomezuje jen na vesmír, podíváte se totiž i na povrch planet a dokonce i pod něj! A komu je to málo, jsou tu stále ony generované části vesmíru, které vám hra nenásilně podsouvá při přeletech mezi oblastmi a které vám v případě, že máte již všechny hlavní systémy prozkoumány, dávají stále prostor k opakovanému hraní. A to se mi líbí. Na jednu stránku ve hře vidíte snahu jít ve stopách zmíněného Freelancera a jiných podobných her, ale na druhou stranu se vývojáři nebojí tento herní koncept nadále rozvíjet, přidávat do něj nové prvky či vlastní nápady.
Samozřejmě by se dala najít spousta věcí, které by mohly být udělány lépe. Třeba příběhové animace by mohly být podobně jako ve Freelancerovi ve 3D, ale i zvolené komiksové vyprávění není špatné. Stejně tak by nebylo na škodu mít více propracovaný systém obchodování, zadávání vedlejších úkolů a podobně. Vlastně i samotné oblasti, v nichž podnikáte své průzkumy či bojujete s nepřáteli, by mohly být o trošku větší. Ale to nic nemění na tom, že je to stále výborná hra, u které hravě zapomenete na dění kolem. Pokud jste měli rádi Freelancera, neváhal bych vám Everspace 2 doporučit, protože v mnoha aspektech si jsou tyto dvě hry velmi podobné. A že jde o kvalitní, až návykový zážitek, o tom ostatně vypovídá i doba, kterou jsem už u hry strávil (včetně předběžného přístupu aktuálně 343 hodin) :-)
Za mě 9 z 10.
Pro: Nadherně vypadající vesmír, arkádová hratelnost, nápadité ručně dělané lokace, spousta úkolů a zajímavých mechanik,
Proti: Příliš velký žrout času, jednotlivé lokace by mohly být větší.