Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deadfall Adventures

Deadfall Adventures: Heart of Atlantis

15.11.2013
06.12.2013
17.09.2014
26.10.2017
kompatibilní
64
43 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Deadfall Adventures je klasická střílečka z pohledu první osoby, okořeněná prvky akční adventury. V roli Jamese Lee Quatermaina, vnuka světoznámého dobrodruha Allana Quatermaina, zde budete pátrat po starobylých pokladech, prozkoumávat zapomenuté hrobky a ruiny chrámů, řešit nejrůznější hádanky a samozřejmě bojovat s řadou nepřátel - a to jak s běžnými smrtelníky, tak s nadpřirozenými bytostmi.

Příběh je zasazen do roku 1938, kdy je Quatermain pověřen úkolem doprovázet Jennifer Goodwinovou, americkou agentku a svou bývalou kolegyni, do egyptského chrámového komplexu, odkud mají vyzvednout starobylý artefakt – Srdce Atlantidy. James sice ani trochu nevěří tomu, že tento artefakt má údajně omlazující účinky, nicméně po Srdci pátrají i oddíly Himmlerova Ahnenerbe, odnože SS specializované na okultní záležitosti.

Quatermain se tak brzy ocitá na lovu, který ho zavede do všech koutů světa – od bouřlivých pouští Egypta, přes ledové arktické pláně, až do žhavých džunglí v Guatemale. A čím hlouběji ho cesta vede, tím víc si uvědomuje, že na těch zdánlivě bláznivých historkách jeho dědečka přeci jen něco bude, protože divočina a němečtí vojáci nejsou zdaleka jedinými hrozbami, které na něj v zapomenutých chrámech číhají.

Hra hodně sází na akční hratelnost a řešení nejrůznějších hádanek. Lákadlem je také zasazení příběhu do Quatermainovského vesmíru, který vytvořil ve svých románech spisovatel H. R. Haggard. Čekat můžete i výbavu správného dobrodruha, jako je vedle spousty dobových zbraní i zápisník, baterka nebo třeba kompas. Vizuální zpracování se snaží vystihnout atmosféru dobrodružných filmů o lovcích pokladů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Na tuto hru jsem se těšil už delší dobu, pravděpodobně celý letošní rok. Důvod je jednoduchý. Necrovision, což je jedna z předchozích her autorů polského The Farm 51, totiž patří k mým oblíbeným. A tak není divu, že jejich další projekt s názvem Deadfall Adventures mě od prvopočátku velmi zajímal. Navíc v poslední době se čím dál víc ukazuje, že i v Polsku mohou vznikat velmi zajímavé hry. A tak jestli jste zvědaví, zda se jim i tentokrát podařilo naplnit má očekávání, čtěte dál.

Na rozdíl od akčně zaměřeného Necrovision se Deadfall Adventures od samého začátku snaží presentovat jako dobrodružná hra. Inspiraci si přitom bere například z filmů Indiana Jones, Mumie nebo z her typu Tomb Raider. I to mě do jisté míry k této hře přitahovalo, protože tento žánr mám velmi rád. A faktem je, že se autorům tento odvážný tah vyplácí, neboť hra se skutečně snaží kombinovat prvky klasické střílečky s lovením pokladů, což už samo o sobě zní dost lákavě. Je jen škoda, že se tenhle potenciál nepodařilo využít naplno.

Ale pěkně od začátku. Ve hře se ujímáte role Jamese Lee Quatermaina, vnuka světoznámého dobrodruha Allana Quatermaina, abyste pomohli Jennifer Goodwinové v pátrání po tajemném artefaktu zvaném Srdce Atlantidy. Samozřejmě se vše velmi rychle zvrtne a vy se rázem ocitáte na cestě za zběsilým dobrodružstvím. Je to sice jedno velké klišé a navíc se hra nestydí vykrádat všechny možné filmy a hry s podobnou tématikou, ale vlastně proč ne. Příběh hry autoři zvládli vykreslit celkem obstojně a má spád, což je to hlavní.

Společnost vám přitom prakticky pořád dělá vaše půvabná parťačka Jennifer, která vám čas od času pomůže nejen v boji, ale i s řešením některých situací. Vzájemná spolupráce sice ne vždy funguje zrovna tak, jak by se očekávalo, ale aspoň se vám zase nikde neplete do rány. Navíc díky postupně se rozvíjejícímu vztahu mezi oběma hlavními protagonisty a decentnímu humoru v podobě nejrůznějších hlášek si hra udržuje mírnou nadsázku a nepůsobí tak přehnaně vážně, jak bývá u her poslední dobou zvykem. A to je jen dobře.

Samotná hratelnost je pak převážně složena z prozkoumávání starobylých chrámů, hledání skrytých artefaktů, řešení hádanek a samozřejmě i z boje s nepřáteli. Artefaktů tu ale není zase tolik, kolik bych možná od takovéto hry očekával. Navíc mi přišlo trochu hloupé, že hned na začátku každého levelu získáte mapu s jejich vyznačením, což tak trochu zabíjí atmosféru hledání. Naštěstí mapa ve vašem deníku není nikdy tak podrobná, abyste šli najisto. Je značně zjednodušená a nepřesná, a tak zakreslené polohy jednotlivých pokladů jsou spíše orientační. V oblasti je většinou potřeba ještě dodatečně hledat za pomoci stylového kompasu a případně i splnit nějakou menší hádanku.

Když už jsme u hádanek, tak ani ty tu samozřejmě nemohly chybět. Při hraní narazíte na spoustu nejrůznějších logických puzzlů, které budete muset pro další postup vyřešit. Jejich obtížnost však není nijak přehnaná a většinou si s nimi poradíte během chvilky. Navíc, pokud byste si snad nevěděli rady, vám kdykoliv může pomoct nápověda v zápisníku. Celkově zápisník, stejně jako zbytek vašeho vybavení v podobě zmíněného kompasu a baterky, plní ve hře docela důležitou roli a občas za něj budete opravdu rádi.

Bylo by také dobré zmínit, že sbírání artefaktů a hledání pokladů tu není jen pro vyplnění prázdného prostoru při přebíhání mezi přestřelkami. Za nalezené artefakty totiž můžete vylepšovat své schopnosti. Možností sice není mnoho, ale i tak potěší. Vesměs jde však o zcela základní věci, jako je zkrácení doby regenerace zdraví, rychlejší nabíjení zbraní a podobně. Ve hře by to vlastně ani vůbec nemuselo být, nicméně na druhou stranu dává hledání pokladů alespoň nějaký vedlejší smysl, který vás k prozkoumávání okolí do určité míry motivuje. Přesto mám tak trochu pocit, že v tomto směru hra svůj potenciál úplně nevyužívá a to je možná škoda.

Tak trochu jsem se obával, že vzhledem k předchozím titulům studia The Farm 51 bude hra nacpaná až příliš velkým množstvím nepřátel a že se bude víc klonit ke své akční části. To se ale naštěstí nenaplnilo. Po většinu hry totiž bojujete jen s přiměřeným počtem protivníků, které stačí vystřílet a dál se věnovat poklidnému hledání artefaktů či obdivování působivých chrámů. Bohužel samotné přestřelky nejsou úplně tak záživné, a to hlavně díky hloupé inteligenci nepřátel a nevýrazným zvukům zbraní, které jinak slušnou akční složku hry dost shazují.

Mimochodem nepřátel je tu hned několik typů. Vedle nacistů se utkáte také s ruskými vojáky a dokonce i s nadpřirozenými bytostmi, mumiemi a podobně. Na ty většinou nestačí jen vystřílet zásobník, ale je potřeba je nejprve osvítit baterkou, abyste je dostatečně oslabili, což je celkem neobvyklý prvek hratelnosti. Ve hře je také přítomno celkem dost pastí. Pokud vás některá z nich nezabije, lze je využívat ve svůj prospěch během bojů se všemi druhy nepřátel, případně poštvat na vojáky samotné mumie nebo masožravé brouky.

Když už jsem nakousl zbraně, tak zbraní je tu rovněž celkem dostat a sám za sebe musím ocenit jejich prvotřídní zpracování, alespoň co se vzhledu a chování týče. Zastoupeny jsou různé dobové pistole (a to rovnou vždy v efektní dvojici), pušky, samopaly a brokovnice. Nechybí ani odstřelovací puška, protitanková puška či granáty. Na své si tedy přijde každý. Zbraní lze ale vždy nést jen několik, což pro mě bylo popravdě trochu zklamání. Je mi jasné, že se autoři snažili hru více přiblížit realitě. Nicméně stejně jako absence lékárniček výměnou za obnovující se zdraví mi to do hry tohoto typu zkrátka příliš nezapadá. Bohužel je to ale trend dnešní doby a netýká se jen této hry.

Co ovšem hře zcela určitě nelze vytýkat, tak je nádherné vizuální zpracování a s ním spojená bohatá rozmanitost prostředí. Mimo jiné se podíváte například do pískem zavátých pyramid, zasněžených chrámů i džunglí zarostlých měst dávno zaniklých civilizací. Nechybí dokonce ani typická jízda v důlním vozíku! Vše vypadá díky Unreal 3 enginu překrásně, a i když je design jednotlivých levelů vesměs lineární, s několika menšími odbočkami k ukrytým pokladům, je radost tato místa objevovat, procházet a kochat se jimi.

Vše navíc skvěle dokresluje povedená hudba, která jako kdyby byla vystřižena z nějakého dobrodružného filmu typu Indiana Jones nebo Mumie. Stejně tak vydařené jsou i ostatní zvuky, jenž výborně dotvářejí působivou atmosféru konkrétního prostředí, v němž se zrovna nacházíte. Po technické stránce tak není vlastně hře moc co vytknout, snad až na nepříliš zdařilé zvuky zbraní a slabou inteligenci protivníků, o čemž jsem mluvil před chvílí. Jako celek to ale působí stále obstojně a nudit byste se prostě neměli.

Sečteno a podtrženo, Deadfall Adventures si u mě nakonec získal převážně pozitivní hodnocení. Hlavně díky skvělému a neokoukanému prostředí a taky kvůli příběhu a námětu, který mě nejspíš nikdy neomrzí. Jistě, mohlo by to být v některých ohledech mnohem lepší, ale to nic nemění na tom, že se stále jedná o dobrou a poctivou hru. Jestli máte rádi dobrodružný žánr a hledáte v tomto směru nějakou příjemnou oddychovou zábavu na cca 13 až 14 hodin, pak by pro vás mohlo být Deadfall Adventures tou správnou volbou ;-)

Pro: Vizuální zpracování, rozmanitost prostředí, náměť, dobrodružná atmosféra, decentní humor

Proti: Inteligence nepřátel, nevýrazné zvuky zbraní, mohlo by být o něco delší

+15
  • PC 75
Necrovision jsem nehrál a tak je Deadfall Adventures prvním seznámením se s polským studiem The Farm 51. Nutno také dodat, že o hře jsem před jejím vydáním nevěděl a vlastně jsem se k ní dostal náhodou. Zaprvé jsem momentálně neměl co hrát a zadruhé jsem narazil na článek o nově vyšlé akční adventuře ala Indiana Jones. A bylo rozhodnuto.

Už od první mise je jasné, jaké bude mít hra ambice. Ačkoliv se nejedná o AAA titul, hra nabere od první mise povědomě sympatickou atmosféru, která provází právě třeba starou trilogii Indiana Jonese. V podobné hře také nemůže chybět ženský element a tak hned na začátku dostaneme úkol chránit sličnou britskou archeoložku Jennifer na její dobrodružné výpravě za Heart of Atlantis. Nemá smysl zastírat, že se tvůrci inspirovali u dvou největších idolů filmově-herní archeologické historie a udělali tak vlastně neoficiální cross-over.

Zajímavým prvkem této adventury je bezesporu pohled z první osoby. Jak jsem v průběhu hry pochopil, má to svůj důvod. Mimo klasické řešení puzzlů a hádanek si hráč užije hodně přestřelek ať už s nacistickými vojáky nebo s zombie-duchy zemřelých nešťastníků. Zde se dostávám k další "vypůjčené" vychytávce, a to konkrétně oné "smrtící" baterce z Alana Wakea.

Hra běží na starším enginu, který nemá smysl srovnávat například se současným DICE 3. Některé lokace jsou graficky povedené, některé nás naopak vrací 5 let zpátky. A to mluvím o nejvyšších detailech. Nemluvě o tom, že jde o ty nejklasičtější lokace, které zná například Indy nebo Lara jako svoje vlastní boty. V první řadě tu jde ale o atmosféru, která je opravdu parádní. V druhé řadě jsou tu pak puzzly, které však umí občas potrápit kvůli nepřehledným nákresům. Přiznávám, že asi 2 důležité puzzly jsem vyřešil úplnou náhodou.

Tvůrci chtěli komplexní hru, a tak přidali do DA i RPG prvek. Za sbírání artefaktů třech druhů si můžete vylepšovat postavu, resp. její skilly. Určitý efekt to má, ale hlavní motivací je spíše ono hledání artefaktů. Užitečným pomocníkem je i kompas, který však funguje jen tehdy, když máte mapu. Většinou jsem se ale s hledáním mapy neobtěžoval, přeci jen nejsem začátečník. Hledání artefaktů je pak o něco větší zábava.

Deadfall Adventures je vcelku příjemným překvapením na poli ne-mainstreamových her. Má svoje chyby, které pramení z využití staršího enginu, jednoduchého námětu plného klišé nebo z nejasnosti některých puzzlů. Má však atmosféru, nadhled, humor a jednoduchý cíl - pobavit.

Pro: hlavní dvojice, atmosféra, řešení puzzlů

Proti: umělá inteligence Jen a protivníků, nejasné některé puzzly, technické nepřesnosti

+12
  • PC 55
Uf, tak to mám konečně za sebou. Nové dobrodrůžo od polské skupinky, jenž se podílela na tvorběPainkiller jsem k mému překvapení dokončil ve zdraví. Na rozdíl od pekelného NecroVisioN - které způsobovalo ne-jeden bolehlav a pečení grafických karet - má Deadfall jednu velkou výhodu...DÁ SE HRÁT.

Polští kluci vzali rozum do hrsti a přešli na flexibilní Unreal engine, což ulevilo nejednomu plechovému mazlíkovi. To ovšem není vše. Deadfall také nevypadá vůbec nedostačujícně natož ošklivě, naopak. Egypt, Severní pól i střední Amerika vypadají jak zevnitř, tak zvenku velmi uvěřitelně a dokonce čas od času dokáží vyčarovat pěknou scenérii.

Střílení z překvapivě širokého repertoáru dobových zbraní není zcela marné a přidání neklidných, celosvětově přítomných mumií trpící polymorfní světelnou dermatózou dokáže akci trochu osvěžit.

Příběh, v němž je naším hrdinou Allan Quatermain - nejblbější jméno ve video herní historii - je plný pokladů, kobek, nacistů, socialistů, prapodivné logiky a prastarého artefaktu, jenž má schopnost propůjčit jeho nositeli sílu ovládnout svět. Je tu vše po čem vaše statečné srdce dobrodruha jen může toužit.

Inspirace klasikami, jakými jsou Indián Jones, Uncharted a mumie na vás dýchá jako horký opar na vyprahlé Arizonské poušti na každém kroku. Celé je to ale tak blbě napsané a amatérsky zahrané až je to docela srandovní.

Technické nedostatky typu doskakování textur, což byla pro Unreal 3 běžná vlastnost, zasekávání o překážky a všudypřítomné neviditelné zdi se dají u hry tohoto prominout. Vaše pravá ruka, Jane. Je jak v boji, tak i mimo něj platná asi jako beranice v džungli. AI nepřátel je pitomá jako rozvařená kedlubna a jejich muška je převelice nekonstantní. Na dálku trefí mouchu v letu a pár metrů od vás nepicnou ani vrata od stodoly. Též mě zarazilo rozmístění jednotlivých zbraní na místech, kde by se neměli vyskytovat. Např. proč maji Rusové Karabiner 98k a Arabští žoldáci si to štrádují s Americkým "Tomíkem?"

Hádanky jsou tak primitivní, že jsem více času trávil nad tím proč jsem ten puzlík trval tak dlouho rozhřešit. Zmáčknutí čudlíku či občasné posunutí páčky váš mozkostroj zavaří vskutku do běla.

Deadfall není hra roku, není to ani dobrá střílečka a už vůbec ne oceněníhodný vizuální román. Je to generické, stereotypní a místy dost tupé. Na druhou stranu jsem šel do Deadfallu s tím, že to po hodině vypnu a zneškodním. Někdy stačí jen to málo, aby hra měla ten ve hře zajímavý aspekt, hratelnost. Možná by to příště chtělo ubrat nehrát si tolik na chytré a soustředit se výhradně jen na to střílení. Mimo to Deadfall byla docela solidní přírava na mnohem zajímavěji vyhlížející Get Even.

Pro: Pěkná prostředí a level design, solidní akce a variabilita zbraní.

Proti: Vše ostatní....

+6
  • PC 65
Hra s nižším hodnocením v recenzích, přesto se velmi dobře hraje. Hezké odreagování. Je to vtipná a na nic si nehrající střílečka.
+3 +6 −3