Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadowgrounds Survivor

14.11.2007
65
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Shadowground Survivor je akční 3D střílečka z izometrického pohledu od finských vývojářů ze studia Frozenbyte a zároveň pokračováním o rok staršího titulu Shadowgrounds. O vydání se netradičně postarali sami tvůrci a hra vyšla i na operační systém Linux kde se vydání ujala společnost Linux Game Publishing.

Příběh hry se odehrává paralelně s událostmi v předchozí hře a točí se kolem záchrany vesmírné kolonie New Atlantis, která je okupována nepřátelskými příšerami z vesmíru. Vyprávění hlavní příběhové linky je retrospektivní skrze promluvy hlavních protagonistů a také přes krátká videa. Celkově má hra spíše hororovou atmosféru, kterou prohlubují i velmi explicitní animace usmrcených oponentů.

Druhý Shadowground je klasickou akcí, kde se hráč musí vypořádat s početnou skupinou nepřátel za postupu jednotlivými lineárními levely. K postupu je pak někdy potřeba tzv. hacknout dveřní terminál a nutno je plnit i jednoduché úkoly, jako třeba po konkrétní čas bránit stanovené místo. Hratelné postavy jsou zde celkem tři a to mariňák Luke Giffords, Bruno Lastmann a odstřelovačka Isabel Larose, přičemž každý z charakterů má svoje odlišné zaměření a podle toho i styl boje a samozřejmě zbraně. Těch je zde slušný výběr od pistole s nekonečnou municí přes brokovnici a rotační kulomet až po pulsní nebo plasmovou pušku. Jakého hrdinu bude hráč ovládat hra určuje sama před každou úrovní.

Dále jsou v Shadowgrounds Survivor i základní rpg prvky a úspěšná likvidace protivníků je odměňována zkušenostmi, kdy se po dosažení jejich určitého počtu odemknou nové schopnosti pro bojovníky nebo upgrady zbraní. Pro vylepšování arzenálu je pak nutné sbírat také součástky, které zůstávají po padlých nepřátelích, ale dají se nalézt i v bednách a podobných skrýších. Samotné upgrady jsou pak pro žánr typické a obsahují např. zvětšení zásobníku či rychlejší palbu. Stejně jsou na tom i dovednosti a zpřístupnit se tak dá třeba zvýšení zdraví, detektor pohybu aj. Nepřátelé jsou ve hře většinou reprezentováni mimozemskými monstry a kromě již zmíněných zbraní se občas naskytne i příležitost obsadit kulometnou věž či robota. Zaujmout mohou i pasáže kdy hráč s baterkou prohledává potemnělé oblasti.

Kromě hlavní kampaně je pak možno hrát i tzv. survival mise, kde je primárním úkolem odolávat vlnám nepřátel a přežít tak po co možná nejdelší dobu. V neposlední řadě titul nabízí i možnost kooperativní hry pro více hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Na Survivora jsem se po výborném prvním dílu dost těšil a o to víc mě zklamal, přestože se jedná prakticky o to samé v bledě modrém. Důvody jsou hlavně dva:
- Za prvé je to implementace PhysX, která se na samotném gameplay prakticky nijak nepodepisuje, za to neskutečně vytěžuje CPU. Takže ačkoliv Survivor vypadá skoro stejně jako první díl, tak i na nejnižší detaily běží hůř než jednička na max.
-Za druhé je to rozdělení hry do víc postav. Jako nápad je to hezké, ale v praxi to autoři dojebali. Každá z nich má totiž k dispozici třetinu původního arzenálu, čímž se úspěšně redukovala zábavnost, navíc jedna z postav disponuje zbraněmi, které jsou proti hordám emzáků celkem na hovno. A tohle nezachrání ani nějaká ta speciální fičura. I když musím přiznat že ožralý ruský dědek byl celkem fajn. (A s ním víceméně třetina hry. Ožralí ruští dědci jsou vždycky fajn, specielně když dostanou nejsilnější arzenál.)

Leveldesign mi přijde proti jedničce spíš slabší a i atmosféra dostává nejen díky všemu zmíněnému na frak, ale to už je při hraní s mizernými postavami a rozplizlou grafikou při nízkých fps celkem jedno. Shadowgrounds Survivor přinesl několik zajímavých nápadů, ale prakticky všechny je neskutečně zpackal. Survivor na mě působí tak, že se autoři rozhodli udělat dvojku propracovanější a zábavnější, ale chvíli po započetí prací si to rozmysleli a rozhodli se pro rychlý a snadný zisk. Škoda..

Pro: um... pár efektů?

Proti: všechny nové prvky autoři dokurvili, několik starých dobrých vypustili a další odflákli, nesmyslný nárůst hw nároků

+11
  • PC 40
Ještě kratší, než krátký Shadowgrounds. Dohráno prakticky za jeden den s většími přestávkami. Hraní za tři různé postavy mě moc nenadchlo, na příběh kladen menší důraz, technické zpracování se nezměnilo. Původní hra mě překvapila, SS spíše zklamalo...
+7
  • PC 65
Survivor je jiný jak původní hra. Hlavní rozdíl je v tom, že je akčnější, nábojů je tu vždy dostatek, baterka svítí pořád a nevybíjí se a člověk už nemá takový ten pocit "ne, já do tý temný místnosti předemnou nepůjdu, mám poslední 2 náboje a určitě tam na mě něco vyskočí". Tady se prostě bere zbraň a jde se bez keců střílet.

Co zůstalo je grafika, která je stejná, naopak fyzika byla značně vylepšena, příběh je hrozný, což by tady nevadilo, kdyby byl aspon nějak solidně prezentovaný. Ale autoři to odbyli tím, že na začátku každé mise vám postava přečte asi 3 věty a jde se na věc, na cutscény asi nebyl čas. Pár jich tu je, ale stojí za vyliž. Mise jsou velmi krátké, obtížnost překvapivě nízká (normal je tu v podstatě easy, hard je normal, atd.), na druhou stranu má hra slušný spád, emzáci byli lehce poupraveni - umí nové kousky a někteří jsou tužší (chybí bossové), co mě ale sralo nejvíc bylo zakončení všech úrovní. To prostě tak jdete po mapě a zničehonic (asi po projetí neviditelného checkpointu) zčerná obrazovka a začne se načítat další level. Působí to dost zmateně a amatérsky.

Rozdělení hry (a zbraní) na 3 postavy mi vyhovovalo. Přišlo mi to takové osvěžující, že jednou musíte s marinákem kloktat samopalem, podruhé trochu změnit taktiku a s dědkem na blízko pálit emzáky plamenometem a poté s ženskou opatrně postupovat, házet ochromující granáty a sniperkou zabíjet třeba 5 potvor naráz (odrážení kulky od stěn bylo super, zvlášt ve spojení s bullet-timem). Unikátní skill pro každou postavu také hratelnost dost osvěžil a často jsem je využíval.

Hra je tak zhruba stejně dlouhá jak jednička a zatímco tam mi 4 hodiny stačily a měl jsem toho plné kecky, tady bych si klidně ještě pár misí dal. Tudíž máme tu pohodovou oddechovku, která nabízí něco jiného jak původní Shadowgrounds, každopádně kvůli tomu na to nehodlám plivat. Já se u toho bavil. A dal bych si ještě.

Pro: hratelnost, slušný spád, rozdělení hry a zbraní na 3 postavy, unikátní skill pro každou postavu, upgrady zbraní

Proti: ztráta atmosféry, krátké, příšerně podaný příběh

+6
  • PC 75
Po prvním díle jsem byl příjemně naladěn, a tak jsem se hned pustil i do hraní tohoto "pokračování" s podtitulem Survivor. Abych se ale zbytečně neopakoval, tak tentokrát už jen krátce. Jestli vás však zajímá můj názor na tuto minisérii, určitě si nejprve přečtete komentář k prvnímu dílu, který mě přece jen bavil trochu víc.

Svým způsobem ani tak nejde o pokračování, jako spíše jen o jakýsi přídavek, který umožňuje příběh původní hry prožít z pohledu jiných postav. Ano, říkám správně postav. Neboť tentokrát budete hrát rovnou za tři různé postavy, přičemž každá využívá jiné zbraně a jiné schopnosti. Jednotlivé osudy postav se během hraní vzájemně střídají, což je popravdě věc, kterou u her moc nemusím. Ale budiž. Chvíli hrajete za vojáka, pak zase chvíli za technika a nakonec i za jakousi agentku. A tak se to opakuje několikrát, dokud se všechny tři postavy nesetkají.

Oproti prvnímu dílu přešel příběh hry spíše do ústraní a na jeho místo nastoupila ryzí akce. Střílení si tak užijete daleko víc než při hraní jedničky, což bohužel do značné míry bourá hororovou atmosféru, kterou hra tak skvěle budovala. Některým hráčům to ale vadit nemusí a ani já nemohu říci, že by mě to kvůli tomu nějak přestalo bavit. Musím se ale přiznat, že nějaký ten hlubší podtext mi tam zkrátka chyběl.

Vlastní hratelnost je ale zábavná stále stejně, což se naštěstí nezměnilo. I když i zde došlo k několika změnám. Například munice je najednou všude spousta a ani energie z baterky se nijak nespotřebovává. Hráč se tak může jen plně věnovat zběsilé akci, která na vás čeká doslova na každém kroku. Už se z toho ale vytrácí ten pocit strachu, co vás čeká za rohem, což je možná trochu škoda.

Zbraně a monstra se nijak zvláště nezměnily, takže vás čekají de facto podobné přestřelky, které už znáte z předchozího dílu. Rozdíl je tu však v tom, že každá postava může nést jen čtyři zbraně, což si žádá různé styly hraní. Ovšem ani prostředí se příliš nezměnilo a až na pár změn ve fyzice a grafice tu moc velký rozdíl od prvního dílu nečekejte. Mile mě ale potěšil jeden zimní level, který je tu novinkou, stejně jako mise v obrněném mechovi.

Jestli vás bavila jednička a máte chuť si herní zážitek z této hry ještě trochu prodloužit, tak neváhejte a klidně jděte do toho. Připravte se ale na to, že se tentokrát autoři zaměřili především na akci. Hra to není špatná, ale právě díky řadě ústupkům kvůli akčnější hratelnosti už to není to, co bych očekával.

Pro: Styl hraní, zimní level, stále dobrá oddychovka

Proti: Řada ústupků, příběh bez nápadů, průměrná hratelnost

+2