Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadowgrounds

71
50 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.04.2006 PC
Vývojáři:
Frozenbyte
Oficiální stránky:
http://shadowgroundsgame.com
Shadowgrounds jsou nenáročnou 3rd-person akcí s kamerou umístěnou vysoko za hráčem. Jedná se o sci-fi střílečku, ve které hráč postupuje dopředu a cestou kosí zástupy emzáků. Široký zbraňový arzenál pak doplňuje systém upgradů. Audiovizuální zpracování notně připomíná Doom 3, který má i podobný námět. Hratelností Shadowgrounds postupně přecházejí od lehkého survival hororu po arkádovou rubanici.

Hra se dá hrát v coop režimu na jednom PC.

O rok později vyšlo pokračování Shadowgrounds Survivor.


Poslední diskuzní příspěvek

Hra se mi vždy sekne na stejném místě, ironicky ve chvíli, kdy hned v první misi týpek řekne "Something's not right". Přestane hrát hudba,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Moc pěkná top-down rubačka, která vypadá jako převlečený Doom 3 mě perfektně bavila hlavně díky upgradům zbraní a snaze o zajímavý level/gameplay design. Zamrzí, že v pozdějších částech hry Shadowgrounds dochází dech a začíná pomalu nudit. Grafika je velmi pěkná a svižná a dynamické stíny skvěle dokreslují atmosféru. Ta je hlavně ze začátku hodně mrazivá, později už jde hlavně frenetickou akci, což ale není vůbec na škodu. Hra má i celkem zajímavý příběh, který je sice těžké béčko, ale jako dodatečná motivace poslouží skvěle. Pro nenáročné a uspokojivé rubání emzáků můžu jen doporučit.

Pro: grafika, akce, upgrady, atmosféra

Proti: s blížícím se koncem hry přichází stereotyp a nuda

+10
  • PC 65
Hru jsem dostal v packu spolu s Trine a jelikož podobným top-down frenetickým shooterům moc neholduju (výjimkou jest kooperativní Alien Swarm), chtěl jsem původně hru (když už jsem jí koupil) jen na pár minut vyzkoušet. A hle, nakonec mě bavila natolik, že jsem jí dohrál.

První, co člověka praští do očí je (vzhledem k roku výroby a budgetové povaze) překvapivě dobrá práce se světlem a stíny. Používání baterky je tady radost a občas i nutnost, protože je tu místy tma jak v pytli. Systém upgradu zbraní je fajn - z některých emzáků občas padne upgrade kolečko a když jich nasbíráte dostatek, můžete si vybrat ze 3 upgradů pro každou z 10 zbraní a nutno říct, že vylepšení jsou opravdu poznat a hodně pomůžou. Save systém je řešen tak, že když umřete, hra vás hodí na poslední checkpoint, ale máte jen 5 pokusů a pak musíte opakovat celý level od začátku. Naštěstí je hra poměrně lehká a kromě poslední úrovně se to dá projít na první pokus, celkově to zabere jen nějaké 4 hodiny, což je tak akorát aby to nezačalo nudit a člověk nešel hrát něco jiného.

Atmosféra je občas dost tísnivá, zvlášt se mi líbila jedna část, kdy jsem se plížil ve tmě s minimem nábojů a proti mě nabíhali neviditelní emzáci. Nezbývalo nic jiného než pálit před sebe naslepo pistolí (která má naštěstí nekonečno nábojů) a doufat že to nějak projdu. Tyto momenty se samozřejmě střídají s frenetickou akcí, kdy jen pálíte minigunem do neubývající hordy emzáků za doprovodu metalové hudby.

Trochu už jsem nakousl poslední level, respektive souboj s bossem, který je frustrující. A to hlavně z toho důvodu, že pokud umřete, není tu žádný checkpoint, ale musíte dělat celý level znovu. Což je voser, protože to není zrovna lehké ani krátké. Také trochu zamrzí že chybí coop přes net, což by vystřelilo hodnocení ještě výše.

Pro: baterka, zbraně a jejich upgrady, variabilita emzáků, akorát dlouhé

Proti: blbě vyřešený poslední level, sidekickové se akorát pletou pod nohy, nezajímavý příběh

+9
  • PC 80
Ne, nebojte. Tentokrát se tu nehodlám rozepisovat, jak jinak bývá mým zvykem. Ale vzhledem k tomu, že mě tahle hra docela slušně bavila, tak bych o ní rád řekl alespoň pár slov. Myslím, že tyhle nezávislé tituly by si zasloužily větší pozornost nás hráčů, neboť jak záhy zjistíte v mém komentáři, i takové hry mohou dost často nabídnout daleko více zábavy, než ta nejmodernější akční střílečka současnosti…

Hra Shadowgrounds se ke mně dostal celkem nedávno, když jsem hledal dřívější tituly studia Frozenbyte, které mimochodem stojí za velmi povedenou plošinovkou Trine. A co jsem nenašel – zajímavě vyhlížející sci-fi hru s pro mě poněkud neobvyklým zpracováním. Tím teď samozřejmě mám na mysli pohled, z něhož se hráč na hru dívá – z výšky. A jelikož to bylo zrovna v době, kdy už jsem měl tak trochu plné zuby všech těch áčkových stříleček, neváhal jsem a pustil se do hraní. Očekával jsem totiž něco nového a od klasických FPS odlišného, co nabídne příjemnou hratelnost a oddychovou zábavu.

A nemýlil jsem se. Hned na začátku mě hra svou jednoduchou, ale zároveň velmi návykovou hratelností neskutečně chytla. Ač se hra na první pohled leckomu může z obrázků zdát jako nezáživná arkáda, s chutí jsem se nechal překvapovat, jak i takový titul může disponovat docela slušným příběhem, zajímavým prostředím a propracovaným systémem zbraní a jejich vylepšováním. Takové možnosti dnes nemají ani některé AAA tituly, což mě docela pobavilo, protože tahle hra ve vší své jednoduchosti dokáže strčit do kapsy i ty nejpopulárnější žánry současnosti. Samozřejmě jsem byl rád, že jsem tuhle hru objevil, jelikož jsem si ji díky tomu vážně skvěle užil.

I když to bude znít divně, tak nejvíce zábavné pro mě bylo samotné zpracování, které je na dnešní poměry vážně neobvyklé. Ovládat hlavní postavu z pohledu vysoko nad mapou samozřejmě není nic nového, ale pro mě to bylo velmi příjemné osvěžení. Člověku to tak doslova dává zcela jinou perspektivu a o to větší radost z likvidování hord nabíhajících monster. Přitom, ač se díky tomu může hra jevit jakkoliv lacině, to neznamená, že by neměla hlubší myšlenku. Příběh o invazi nepřátelských mimozemšťanů na jakési vzdálené planetě sem skvěle zapadá a je zde vyprávěn nejen kratičkými filmečky, ale i různými zprávami, které nacházíte roztroušené po celé hře. A to se mi ve hrách vždycky líbilo.

Samotná hratelnost je pak čistě arkádová. Chodíte chodbami, likvidujete nepřátele, sem tam stisknete nějaké to tlačítko. Občas ale dostanete za úkol také bránit nějakou důležitou pozici, nebo třeba připravit vesmírné plavidlo k odletu. Na několika málo místech se pak dokonce střetnete s i nějakým tím bossem, kde opravdu rozhoduje vaše hbitost a přesnost. Hra tedy nenabízí nic převratného, co se hratelnosti týče, ale co by jste také od takovéhoto titulu chtěli. Důležité je, že hra umí všechny tyto věci podávat tak, aby to bylo zábavné a hned tak se to někomu neomrzelo.

Do ruky vaše postava samozřejmě dostane i řadu nejrůznějších zbraní. Od klasické pistolky až po ten nejtěžší kalibr. Díky zvolenému pohledu kamery si pak doslova užíváte jednotlivé přestřelky tak, jak to v jiných hrách není možné, a přitom si vychutnáváte smrtící účinnost zbraní jako nikdy předtím. Všechny zbraně navíc lze různě vylepšovat za body, které získáváte zabíjením nepřátel. A některá vylepšení skutečně dokáží značně zvýšit vaši palebnou sílu, bez čehož se obzvláště v pozdějších částech hry ani neobejdete. Obtížnost totiž přiměřeně narůstá s vaším postupem hrou.

Na začátku budete potkávat jen slabá a snadno zničitelná monstra. Ovšem jak se prokousáváte hrou dál a dál, přibývají nová monstra, která jsou daleko odolnější a agresivnější. A aby toho nebylo málo, řada z nich disponuje i svými zbraněmi či možností zneviditelnit se. Pak, když se na vás tahle monstra řítí ze tmy tunelu v množství větším než velkém, začíná ta prává zábava. I když je jejich inteligence zcela mizivá, ve větších počtech vám dají řádně zabrat.

Vizuální zpracování hry je i přes fakt, že hru sledujete se značným odstupem od hlavní postavy a navíc z výšky, velmi zdařilé. Autoři si evidentně dali hodně záležet na tom, aby souhra světel a stínů navodila tu správnou hororovou atmosféru. A musím uznat, že někdy to funguje naprosto skvěle, za což může částečně i ten fakt, že v každém levelu máte jen čtyři životy. To má pak každý hned větší obavy vlézt tam do toho černého tunelu, aby ho tam náhodou něco nečekaného nezabilo. Naštěstí máte po celou dobu baterku, která vám v řadě případů pomůže zahnat strach z temnoty.

Suma sumárum, u téhle hry jsem se skvěle bavil a byl jsem s ní nadmíru spokojen. Snad by jen mohla být o trošku delší. Ale když k tomu přidáte i nepřímé pokračování s podtitulem Survivor, tak je hra dlouhá tak akorát. Chcete-li si tedy odpočinout od běžných her, které normálně hrajete, a zažít něco jiného a osvěžujícího, vřele vám Shadowgrounds doporučím. Lepší oddychovou zábavu, říznutou řádnou porcí akce s hororovým nádechem, asi jen tak nenajdete.

Pro: Styl hraní, vylepšování zbraní, příběh

Proti: Nic, co by stálo za řeč

+5
  • PC 60
Takovej Alien Shooter s lepší grafikou, příběhem tak tupým a nenápaditým, že to hůř snad už nejde, a pár více či méně podstatnými rozdíly v herní náplni (upgrady zbraní, sem tam boss).
Zábavné to celkem je, byť takovým hodně povrchním způsobem; navíc když se nehraje na hard, je to opravdu hodně jednoduchá hra. Na odreagování a vyblbnutí bych dal přednost zběsilejšímu, výše zmíněnýmu Alien Shooteru nebo Phobii; na druhou stranu chtít od toho nějakej trvalejší herní zážitek by byla katastrofální chyba. Komu je tedy taková hra určená? Nic proti ničemu :-/

Pro: pár slušných nápadů, na budget slušná grafika, ze začátku celkem zábava

Proti: debilní příběh, repetetivnost

+2