Jusant nabízí zábavný a originální systém šplhání, který zároveň zlehka zastupuje hádanky. Postupem hry se objevují nové mechanismy, některé zůstávají, některé zmizí nebo je nahradí podobné. Vše ale dobře zapadá do způsobu šplhání, na který si postupně zvykáte, až se na něj vyloženě těšíte.
Ne že by hra nenabízela nic kromě šplhání, nedostávalo se mi ale příliš velké motivace věnovat tomu mnoho pozornosti. Po cestě nahoru na horu nacházíte dopisy, vzkazy a zprávy, které jsou ale bez jakéhokoliv zobrazení jejich autorů strašně neosobní. Objevování jeskyní s malbami potěší, ale vlastně to jen herní zážitek lehce přikrášluje. Občas máte i možnost si během nostalgicky laděné animace některá místa lépe prohlédnout.
Trpěl jsem snad jen jednou věcí, kterou trpím ve všech takto "semi-open world" hrách, a to nemožností rozlišit, která ze dvou cest vede k bonusové lokaci a která k postupu v příběhu. Nemám rád když se přede mnou objeví rozcestí, a já teprve na jeho konci zjistím, jestli jsem minul bonusovou lokaci nebo ne. Většinu hry mi to jakžtakž vycházelo, ale na konci jsem se rozhodl "špatně" abych se během cutscény dozvěděl, že cesta kterou jsem předpokládal pokračování příběhu mi byla nadobro uzavřena.
To jsou však jen takové malé bolístky. To, na čem záleží, je že hra je tak akorát dlouhá, hraje se příjemně bez zdánlivě neřešitelných záseků, drží se své velmi zábavné hratelnosti a moc pěkně se na ni kouká. I soundtrack plyne a nepůsobí nijak rušivě. Dobře se míchá s přírodními elementy.
Myslel jsem tedy že to je indie titul, ale proč by takovéhle jednohubky nemohla vydávat i velká studia, že?
Pro: originální hratelnost, atmosféra
Proti: neosobně podaný příběh