Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC --
Vzdávám to. Nemám na to hrát tenhle simulátor házení klacků pod nohy ty desítky hodin, které jsem věnoval jeho sequelům. Odcházím poražen, ale vlastně bez jakýchkoliv výrazných pocitů. Možná mírně frustrovaný. Uvědomil jsem si prostě, že nemám důvod pokračovat. Pro informaci – jsem v bodě, kdy jsem již cestoval do více měst a splnil 26 questů. Poslední save je po 9 herních dnech.

Žádná z postav, kterou jsem potkal, nebyla zajímavá. Myslím si, že hlavní příčinou je neosobní prezentace informací. Ve hře nejsou rozhovory. Jak už tady píše uživatel Red, NPC jsou tu jen automaty na informace. Připadal jsem si, jako když jsem hrál Fallout 76 v době vydání. Chrlí na vás tuny textu, který se navíc neustále opakuje, a relevantní a unikátní informace jsou pohřbeny v náhodných pozicích seznamu témat. V dalších dílech už vývojáři pochopili, že se nové informace musí dávkovat. Nelze na hráče chrlit tuny textu s novými jmény, lokacemi, zvyky, drby a questy. Je to obzvlášť problematické, když vás questy ze začátku hry vedou přes půl mapy, kde je na každém kroku spousta dalších zdrojů informací a questů. Automaty pořád opakují ty samé hlášky, byť se jen podíváte jejich směrem. Asi aby to působilo méně mrtvě. Některé questy jsou identické s těmi v sequelech (ano, to je chyba sequelů, ale na zážitku to nepřidá). Fast travel mezi hlavními městy sice funguje, ale prozkoumávání prostoru mezi nimi je otravné kvůli pomalé chůzi. Ve hře je strašná spousta mechanik, které se navzájem ovlivňují, ale nejsou dostatečně jasně vysvětleny, takže způsobují jen další frustraci. Proč ten meč nefunguje? Proč ten meč nefunguje na tuhle příšeru? Proč se to kouzlo nepovedlo? Proč nejde zámek odemknout? Na všechny otázky existuje odpověď, bohužel ne ve hře (nebo je to pohřbeno pod deseti odstavci s životopisem jednoho z těch dlouhých ksichtů). Řekl bych, že tak třetinu herní doby jsem strávil na Googlu.

Na herní mechaniky se ale dá zvyknout. To už vím. Pro mě byla největší překážkou ta prezentace informací a rozhovory. To je totiž to, co mě v sequelech hnalo dopředu. To nezmění žádné mody nebo totální konverze. Přiznávám, že by se mi tahle hra pravděpodobně líbila mnohem víc, kdyby mi bylo tolik co teď v době kdy vyšla. Bohužel, nestalo se. 

Mom, can I have Oblivion?
No, we have Oblivion at home.
Oblivion at home: Morrowind

Pro: grafika, atmosféra dungeonů

Proti: způsob prezentace informací hráči, absence mechanik podporujících tvorbu dopaminu

+14 +15 −1