Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Fallout 76

  • PC 80
Nastartovat Fallout 76 v roce 2022 a porovnávat ho s mlhavou vzpomínkou na Fallout 76 z roku 2018 je zvláštní pocit. Měl jsem v hlavě ten pocit zmatku, nudy a zklamání, na který jsem si pamatoval, ale to, co jsem měl před sebou, té pocitové vzpomínce neodpovídalo. Bethesda za ty roky na Falloutu dost zapracovala. Nedokážu hodnotit, jestli ten posun byl dostatečný pro ty, kdo chtějí u takové hry strávit několik let. Ovšem pro hráče jako jsem já, který si odehraje hlavní a vedlejší questy, vyzkouší sem tam něco navíc, a pak se odebéře k jiné hře, je na tom obsahově hra velmi dobře. Strávil jsem u ní dle počítadla Game Passu 144 hodin.

Obecně bych Fallout 76 shrnul jako příběhově slabší, ale zato obsahově rozmanitější. Pro hráče, který ke hře přistupuje v podstatě poprvé jako já, bude občas matoucí, který z hlavních questů je ten původní. Ke konci se to ale rozjasní, protože z finálních questů každé linky je poznat, že na sebe mají jaksi navazovat. Byly taky do hry přidávány dlouho po sobě. Příběh „hlavního“ questu je tak třeba v souběhu s questem BoS trochu nelogický, ale člověk musí pořád pamatovat na to, že hraje online hru. Hlavní quest ve finále tak nějak vyšumí do ztracena, rozhodně nečekejte žádná překvapivá odhalení jako ve čtyřce, a o nějakém finálním boss fightu se taky nedá mluvit. Co tak v F76 konunitě pozoruju, co člověk to endgame boss. Je to těžké určit, protože k některým částem se každý dostane v jiné fázi. Já jsem třeba až teprve po 140 hodinách hraní poprvé narazil na legendárního skutečného sheepsquatche.

Označit Fallout 76 jako online hru je trochu zavádějící. Ano, potkával jsem tam jiné hráče, a účastnil jsem se skupinových akcí (ehm), které by samostatně zvládl jen někdo, kdo hraje od začátku nebo vlastní jednu z legacy zbraní, ale zároveň bylo jednoduché příběhovou částí proplout o samotě. Toho využívá velká část hráčů. Za celou dobu hraní jsem slyšel na voice chatu někoho promluvit jen párkrát, text chat ve hře ani není. A i to jde snadno vypnout. Nebál bych se ty interakce s ostatními hráči přirovnat k online mechanice v Death Stranding. Na mapě existují campy jiných hráčů, které můžete používat jako fast travel pointy, nakupovat u nich vybavení, anebo se připojit do jedné z několika typů hráčských skupin, které vás vůbec k ničemu nevážou, a poskytují malý, ale i tak příjemný bonus k jedné z vybraných vlastností.

Kdo chce F76 hrát jako singleplayer hru, může tak učinit zcela bez problémů, i já jsem tak ke hře ze začátku přistupoval. Obsah se mi ale natolik líbil, že jsem si dokonce zaplatil to jejich neslavné předplatné, které je v ČR nemuslimsky drahé. K hraní ho určitě nepotřebujete, ale doporučil bych si ten jeden měsíc zaplatit, ať víte na čem jste. Stejně ho budete potřebovat, protože u některých delších questů v pozdější části hry můžete způsobit pád serveru, a jediný způsob, jak quest dohrát (samozřejmě od začátku) je přihlášení na soukromý svět.

Shrnuto: jako člověk, který nehraje multiplayer hry, a příběhová open world RPG miluje, Fallout 76 v roce 2022 doporučuju. Obsahuje spoustu hratelnostních vylepšení oproti čtyřce, a ty příběhové nedostatky jsou vykoupeny tím sice povrchním, ale i tak zábavným online obsahem.

Jo a kdyby se vám zachtělo získat nějakou konkrétní zbraň, která vám ne a ne v questech padnout, tak samozřejmě existují online eshopy, kde si ji můžete koupit za reálné peníze, což samozřejmě NEDOPORUČUJI, protože se to NESMÍ, a já jsem toho rozhodně NEVYUŽIL. Fallout 76 je přece hra, kde z vás peníze nikdo tahat NEBUDE, a všechny ceny oficiálních mikrotransakcí jsou naprosto FÉR. Protože koupit si od jiného hráče herní item, který se normálně ve hře vyskytuje, je na rozdíl od virtuálního hajzlu za 112 Kč doslova ZLOČIN PROTI LIDSKOSTI.

Pro: vylepšený gameplay oproti předchozím dílům, vstřícnost vůči singleplayer hráčům, v mnoha ohledech starý dobrý Fallout (od Bethesdy), online prvky neurazí

Proti: vzpomínky na launch stav, povrchní příběh, nestabilní servery u některých delších questů, nehorázné ceny mikrotransakcí a předplatného

+17