Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
David Batůšek • 19 let • Student • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Life is Strange 2 - Episode 3: Wastelands

  • PC 85
Třetí epizoda s názvem Wastelands se tvůrcům oproti minulé epizodě rozhodně povedla víc.

Největší plus je samozřejmě příběh, který je zajímavý po celou dobu (né, jak v minulé epizodě, kde se něco stalo jen na konci). Samozřejmě se toho i tady na konci stane mnohem víc než v průběhu, ale i ta "výplň" je relativně zajímavá.

Příjemným překvapením pro mě byl fakt, že rozhodnutí tu opravdu měla váhu, takže je možné dojít k cíli epizody úplně jinak a s docela odlišnými výsledky. 

Dalším pozitivem je soundtrack, který v této epizodě naprosto exceluje. Dokonce při psaní tohoto komentáře poslouchám písničky, které se tam objevily. Jako příklad zmíním tuhle nebo tuhle písničku.

Žádné velké mínus sice není, ale do příště by neuškodilo víc vybalancovat QTE, protože není úplně ideální deset minut v kuse mačkat dvě tlačítka. On při tom sice jede rozhovor, ale ta repetitivní činnost tam prostě je. Někdy je naopak zas dlouhá cutscéna, kde by QTE prospělo.

Celkově se jedná o dobře strávené tři hodiny, které vás nudit nebudou.

Pro: Příběh, soundtrack, rozhodnutí

Proti: Nevyvážené QTE

+9

Detroit: Become Human

  • PC 95
Po rozhodnutí, že se do hry pustím, jsem věděl, že se jedná o dobrou hru, ale tohle jsem fakt nečekal...

Už hned první promluva androida v menu zajistila, že se vžiju do příběhu. Connor pak pokračoval ve skvěle naladěné atmosféře a hned po splnění první mise jsem hře propadl.

Příběh má spád a vaše rozhodnutí opravdu mají smysl (což u her stejného žánru není úplně běžné). Ty rozhodnutí jsou někdy tak těžké, že i po vypnutí budete ještě nějakou dobu přemýšlet, jestli vaše rozhodnutí bylo správné. Tohle je za mě největší plus, protože si tím hra zajistí vaši angažovanost v příběhu.
Charaktery postav jsou skvělé. Ikdyž se některé dějové linky můžou zdát nudnější, tak všechno se tak moc vyhrotí, že na dějové nedokonalosti ihned zapomenete.

Hrozně bych chtěl říct, že Detroit: Become Human je bezchybná hra, ale bohužel to nejde. Hra obsahuje totiž velké množství klišé, které trošku ubírá na věrohodnosti. Pak jsem měl ještě někdy problém s ovládáním na PC, kde po mně hra chtěla v jeden moment zmáčknout "Q" a držet "A", což jsou klávesy, které se ovládají stejným prstem.

Když nad tím tak přemýšlím, tak mně ještě jedna věc nesedla. Ve světle událostí, které se v poslední době dějí v Americe (a po celém světě), tahle hra spíš vypadá jako SJW propaganda, ale snad to nebyl záměr.

Detroit
: Become Human se nepochybně řadí mezi deset nejlepších her, co jsem hrál. Má ale spoustu nedokonalostí, které celkový dojem pro někoho můžou pokazit.

Pro: Spád příběhu, soundtrack, charaktery, grafika, rozhodnutí mají smysl!!!, zábavné menu

Proti: Ovládání někdy nedává smysl, příběh je někdy plný klišé

+20

NieR: Automata

  • PC 75
Na anime nekoukám, JRPG hry moc nemusím, 2D plošinovky mě nebaví, takže NieR: Automata šlo úplně mimo mě. Díky Game Passu na PC jsem se k tomu ale nedávno dostal a můžu říct, že rozhodně nelituji.

Už na začátku mě hra učarovala svým soundtrackem, který je o hodně jiný, než na který jsem zvyklý z jiných her. V Nieru se mi několikrát stalo, že jsem se zastavil a prostě jen poslouchal ten geniální soundtrack, který je tak nepopsatelně dobrý, že už jen kvůli tomu se hru vyplatí zahrát.

Hack&Slash combat hře opravdu prospívá. Po chvíli by se combat mohl začít zdát repetetivní, ale tvůrci vždycky vytasí nějaký epický boss fight, který to napraví.

Ikdyž jsem tady zatím jen vychvaloval, tak na Nieru mně docela dost věcí vadí. Třeba že máme na začátku možnost ukládat až po cca hodině, což je dost nepříjemný. Taky je dost škoda, že většina questů jsou fetch questy, takže to je pořád na jedno brdo. Nebo mě taky dost zklamala část, kdy 2B umírala na nákazu a její "smrtelný pochod" byl snad nejvíc frustrující část hry, takže se neprojevily téměř žádné emoce krom frustrace. 

Abych tady ale nevyjmenovával jen takový maličkosti, tak vůbec nechápu, koho napadlo, že pro odemčení nejlepších X hodin hry je nutné projít přes prvních zhruba 15 hodin znova (ano, některé události, co se stanou za 9S, jsou pak důležité, ale stejně by se to mohlo klasicky odehrávat už od začátku za dvě postavy, aby si příběh držel napětí. Takhle mě ten druhý průchod už trošku nudil) Kdyby nebylo téhle divné pasáže, tak bych klidně hodnocení zvýšil o těch několik stupňů nahoru.

Celkově jsem rád, že jsem se do Nieru pustil, a i přes hodně nedokonalostí jsem si dokázal hru náležitě užít.

Pro: Soundtrack!!!, příběh, epické boss fighty, zábavný combat (i u řadových nepřátel)

Proti: Hodně fetch questů, pro odemčení nejlepší časti hry je nutno hrát cca 15 hodin znova

+12

A Plague Tale: Innocence

  • PC 85
Už při prvním spuštění mě A Plague Tale: Innocence pohltilo. Zážitek ze hry bych přirovnal k temnému Hellblade: Senua's Sacrifice.

Prostředí středovéké a Černou smrtí zpustošené Francie, kde se hra odehrává, je zobrazeno opravdu skvěle. Již od začátku jde cítit ponurá atmosféra a z některých scenérií běhá mráz po zádech.

Hra si mě mimo jiné získala i svými postavami, které si toho prožijou opravdu hodně. Po příběhové stránce to není nic převratného, ale díky postavám vás příběh bude zaručeně zajímat. Další pozitivum bych viděl v soundtracku, který sice na normální poslech není, ale vždy se hodí do dané situace. Nejvíc se za mě povedla tahle skladba.

Plague Tale trpí klasickým problémem stealth her - AI je někdy opravdu stupidní (neuvidí člověka, který je schovaný v metr vzdálené trávě), ale někdy naopak vidí i přes zeď.

Hra rozhodně není dokonalá, ale nabízí ponurý historicko-fantasy svět, takže pokud jste fanouškem her s temnou atmosférou, tak můžu jen doporučit.

Pro: Postavy, atmosféra, soundtrack, grafika

Proti: Umělá inteligence

+21

Control

  • PC --
Vždycky když dohraju nějakou hru, tak vím, jestli se mi hra líbila nebo ne. Z Controlu mám ale rozporuplné pocity, takže jsem se rozhodl nehodnotit procenty a napsat pouze komentář.

Combat hry je většinou zábavný (je opravdu zajímavé umět levitovat a metat na nepřátele všechno, co vám přijde pod ruku), ale o zážitek ze hry mě připravila frustrace, která se nachází doslova na každém kroku.

Control nemá nastavení obtížnosti, takže pokud vám nesedne ovládání (tak jako mně), tak si většinu hry protrpíte. Proč? Protože hra obsahuje dementní systém checkpointů, takže se vám stane, že u těžkého bosse budete muset před každým pokusem překonat několik řadových nepřátel a projít přes dalších 10 místností, aby jste pak mohli umřít a dělat to celé od znova. To ještě ale není všechno. Po každé smrti si budete muset vytrpět několika minutovou loading screen, která je neskutečně otravná (moje mašina bez větších problému rozjede tříáčkové pecky jako je Red Dead Redemption 2, takže to počítačem není).

Tohle všechno by se ještě dalo překousnout, ale Control má snad nejhorší mapu v celé videoherní historii. Mapa vám sice ukazuje polohu, ale její systém je naprosto stupidní. Budova, kde strávíte celou hru je opravdu obrovská, takže bez několika hodinového bloudění hra dohrát prostě nejde. Momentálně mi Steam ukazuje 16,2 hodin, ale z toho jsou minimálně tři hodiny bloudění a další hodinu si sebralo načítání.

Možná se ptáte, co se mi na tom teda líbilo, když tady dva odstavce jenom hejtím. Hned vám na to odpovím.

Líbilo se mi, že ze začátku naskočíme do již rozjetého příběhu, který má spád a dokáže navnadit na projití hrou. Taky musím vyzdvihnout dobře napsané charaktery postav. Do ruk se nám dostane sympatická Jesse a po cestě potkáváme skvělé vedlejší postavy (např. domovník Ahti).

Soundtrack není nijak zvlášť dobrý, ale průchod bludištem za metalovo-rockové sklaby Take Control se řadí mezi mé nejlepší videoherní zážitky.

Celkově se tedy jedná o dobrou hru, ale je tady možnost, že budete z hraní opravdu frustrovaní.

Pro: Příběh, postavy, atmosféra, netradiční combat a prochod bludištěm

Proti: Ovládání, checkpointy, dlouhé načítání, mapa, která způsobuje bloudění po budově

+15

Brawl Stars

  • Android 60
Brawl Stars je klasická MOBA hra na mobil, která se ale dočkala velkého úspěchu zejména u dětí kolem deseti let.

Hra má necelých třicet postav, za které se dá hrát, takže není těžké si zapamatovat jejich schopnosti, tudíž je hra velmi jednoduchá a Brawl Stars pochopí snad každý.

Když jsem hru poprvé otevřel, tak mně připadalo, že postavičky chodí hrozně pomalu, ale postupem času jsem si na to zvykl. Za celou dobu, co jsem hrál, jsem nenarazil na žádný bug, takže technicky je hra v pohodě. Grafika je na hru na mobil dobrá. Ovládání může působit trošku divně, ale dá se na to zvyknout.

Hraní hry je většinou zábavné, ale po chvilce hraní se dostaví repetetivnost. Ta repetetivnost je bohužel tak velká, že víc než pár týdnů hrát prostě nejde. Neříkám, že hra není zábavná, nebo že není ve hře co dělat, ale hraní pořád spočívá v tom samém.

Pokud hledáte hru na mobil, kterou budete trávit čas při čekání na autobus, tak tohle je hra po vás, ale jinak na normální hraní existuje opravdu hodně lepších her.

Pro: Jednoduchost, technický stav hry

Proti: Opravdu velká repetetivnost, divné ovládání

+11

Alan Wake

  • PC 75
Jakožto velký fanoušek mysteriózních seriálu jsem si tento kousek nemohl nechat ujít.

Alan Wake mě po příběhové stránce nezklamal. Právě naopak. Příběh byl od začátku až do konce napínavý a vždycky jsem se těšil, až se dozvím další část Alanova příběhu.

Hra je někdy lehce hororová, ale Alan Wake si nezakládá na laciných jump scarech, jak to můžeme vidět v jiných hororech, ale zakládá si na skvělé atmosféře, kvůli které se budete bát udělat krok bez světla.

Soundtrack je fajn a písničky na konci epizod jsou vždy skvělé. Combat v této hře je docela netradiční - prvně musíte z nepřátel vyhnat teplotu světlem, aby jste je pak mohli zlikvidovat normálním způsobem.

Combat jsem si hlavně kvůli skvělé atmosféře užíval, ale zásadní problém jsem měl s jeho repetetičností. Celou dobu se bojuje se stejným arzenálem zbraní, kterých je docela málo, a bojuje se proti stejným nepřátelům. Klidně bych uvítal, kdyby combatu bylo méně, protože by tak lehce neomrzel.

Ovládání mně ze začátku připadalo dost nepřirozené, ale nakonec jsem si zvykl. Další problém jsem měl s checkpointy, které jsou rozmístěny opravdu debilně. Prostě jakmile je ve hře nějaká minihra (většinou jsou o kliknutí ve správný čas), tak se hra uloží těsně předtím a když pak za chvíli umřete, tak musíte minihru dělat znova.

Celkově jsem se hrou spokojen a Alan Wake je další důkaz toho, že hry můžou mít lepší příběh, než mají momentální filmy/seriály.

Pro: Příběh, atmosféra, soundtrack, pěkná grafika i deset let po vydání

Proti: Nepřirozené ovládání, špatně rozmístěné checkpointy, repetetivní combat

+25

League of Legends

  • PC 60
Tak jsem se jednoho deštivého dne rozhodl, že si zahraju Lolko, které momentálně patří mezi jednu z nejhranějších her na světě.

Začnu tím lepším. Hra má skvělý nápad který sice není originální, ale ve výsledku působí docela dobře. Riot Games musí LoL vydělávat obrovské peníze, takže si vývojáři mohli dovolit obstojné předabování do několika jazyků (včetně češtiny). Další plus bych viděl v zajímavém grafickém zpracování, které do svého žánru sedí maximálně.

Hra sice není složitá na pravidla, ale momentálně Lolko obsahuje ~160 šampionů, kteří mají každý několik schopností a pro plný zážitek ze hry je potřeba znát téměř všechny. Tohle není úplně nevýhoda, ale velmi to může odradit nové hráče, kteří se v tom pak ztrácí.

Největší mínus bych viděl v opravdu špatné komunitě hry. Při hraní se od náhodných protihráčů (někdy i spoluhráčů) dozvíte, jaká je vaše máma ku*va a s kolika sousedy se vyspala. Komunita této hry prostě nemá (naštěstí) obdoby.

Abych to shrnul, tak League of Legends je dobrá hra, do které se ale budete muset trochu ponořit, abyste měli z hraní nějaký zážitek a možná se i naučíte pár sprostých slov.

Pro: Zajímavé grafické zpracování, dabing, hratelnost

Proti: Komunita, nutnost znát většinu šampionů pro užití hry

+15

Goodgame Empire

  • Browser 70
Goodgame Empire je další z řady free2play her, kterou buď budete muset hrát každý den nebo do ní budete muset nějaké ty peníze dát. Já do free2play her peníze nedávám, takže můj komentář bude rozebírat první způsob.

Ze začátku se s námi tvůrci nepářou a po né moc dlouhém tutoriálu nás nechají hrát. Hra nemá moc složité mechaniky, takže by s ní nikdo problém mít neměl.

Hraní hry samotné se skládá z několika částí. První čast je stavění a vylepšování hradu, které je ze začátku zábavné a pak už se stává takovou nutnou výplní. Další část je trénování svého vojska. Tady musím říct, že si s tím tvůrci opravdu vyhráli. Goodgame Empire obsahuje opravdu rozmanitou nabídku vojáků a je pak na každém hráči, kterou taktiku boje si vybere.

Se svou armádou můžete buď zaútočit na bandity (na které asi budete ze začátku útočit pořád) nebo na ostatní hráče, od kterých v případě úspěšného útoku dostanete suroviny. Ale pozor! Svoji armádu si musíte nechat i na bránění, aby vás pak někdo nevyraboval. Tady se dostávám k docela velkému problému hry, kdy můžete v podstatě pořád útočit na slabší nepřátele a obírat je o suroviny, což dost znevýhodňuje novější hráče.

Ve hře samozřejmě existují spolky (tady se nazývají Aliance), ve kterých se můžete spolčit proti ostatním. V Goodgame Empire se dost často vyskytují různé eventy, které jsou dost povedené, ale i přesto hra trpí klasickým problémem všech her bez příběhové kampaně a to je jistá repetetičnost. U hry jsem sice vydržel přes rok, ale poslední měsíce už jsem hrál z jisté "nutnosti".

Pokud máte rádi online strategie, tak tohle je opravdu povedený kousek, ale nachází se v ní spoustu problémů.

Pro: Jednoduchá hratelnost, systém trénování vojáků, na free2play hru dobrá komunita, zajímavé eventy

Proti: Po delší době repetetivní, hra má nastavený systém, který vás nutí vkládat do hry peníze

+10

Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty

  • PC 70
Po dvou a půl hodinách jsem poslední epizodu Life Is Strange: Before the Storm dohrál. Ze hry mám smíšené pocity.

Příběh mě neuchvátil tak, jak tvůrci nejspíš původně plánovali. Postavy byly zajímavé, to né že né, ale hra se snažila až moc hrát na emoce, což úplně nefungovalo.

V téhle epizodě skvělý soundtrack vynikal ještě víc než v těch předchozích. Úplně jsem nebyl spokojen s tím koncem, který vlastně nic neřekl. Možná by bylo lepší, kdyby se místo rodinných problémů řešil únos Rachel, který hraje značnou část v původní hře.  

Pokud jste si v první hře užívali příběh amerických středoškoláků, tak tenhle prequel je přesně pro vás, ale mě na původním díle bavila možnost měnit čas, což tady nejde.

Pro: Soundtrack, zajímavé postavy

Proti: Jedná se o prequel, takže rozhodnutí nemají pořádný vliv, hra se snaží být emoční a moc to nefunguje

+11

Life is Strange: Before the Storm - Episode 2: Brave New World

  • PC 75
Druhá epizoda byla o něco málo lepší než ta předchozí, ale pořád mi tam něco chybělo. Kdyby tam byla nějaká pořádná možnost volby, tak by to působilo lépe.

Divadelní hra byla příjemným zpestřením. Taky jsem se narozdíl od minulé epizody pořádně vžil do děje a Chloe jsem ve vypjatých situacích fandil.

Celou hru z průměrnosti vytahuje soundtrack a skvělá atmosféra, která se jen tak nevidí. Na druhou stranu mě někdy ze soustředění na děj vythrává osekaný rozhovor (postavy uprostřed věty přestanou mluvit), na který jsem narazil za epizodu cca desetkrát. Je to fakt otravné a kazí to dojem ze hry.

Celkově jsem epizodou příjemně strávil několik hodin čistého herního času a poslední scéna s hudbou mě vždycky dokáže navnadit na pokračování.

Pro: Soundtrack, svým způsobem příběh, postavy

Proti: Osekaný rozhovor, (ne)možnost volby

+14

Life is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake

  • PC 70
Life is Strange mě neskutečně bavil, ale tenhle prequel mě dokázal vtáhnout do děje až na konci epizody. U takovýchto her není dobře, když se do postav nevžijete a postava z D&D, za kterou Chloe hrála, mě zaujala víc než samotná Chloe.

Na druhou stranu postava Rachel Amber je opravdu skvělá a poslední scéna měla super atmosféru, což mě dost překvapilo.

Soundtrack je fakt povedený, ale někdy se při rozhovoru stane, že postavy najednou přestanou mluvit a nějaký zvuk je z ničeho nic přeruší (Na nic nekliknu a v titulkách jsou ještě další slova). Postavy jsou po grafické stránce super, ale někdy je krajina dost divně nasvětlená a jaksi bliká.

Celkově mám z toho smíšené pocity. Opravdu mně tam chybí nějaký ty nadpřirozený jevy, ale příběh by snad mohl obstát i bez nich.

Pro: Soundtrack, Rachel

Proti: Nevžil jsem se do hlavní postavy, sem tam nějaký glitch

+12

Pou

  • Android 70
Poua bych se klidně nebál zařadit jako jednu nejznámějších her na mobil. Obsah hry sice vůbec není originální, ale je zpracován zábavnou formou.

Největší plus bych viděl v minihrách, kde si můžete vybírat opravdu ze všech kategorií od arkád až po lehce hazardní hry.

Problém Poua bych viděl zejména v nedostatku nového contentu. Tvůrci sice pravidelně dělají nějaké eventy, ale hra po chvíli začíná být repetetivní.

Já jsem hru přestal hrát zhruba na levelu 70, kde už jsem měl Poua a všechen jeho majetek vyšperkovaný podle mého gusta. Celkově jsem ale příjemně strávil několik hodin čekání na autobus, takže jako hru na zabíjení času mužu jen doporučit.

Pro: Minihry, možnost upravení Poua

Proti: Po chvíli začne být repetetivní, nedostatek nového contentu

+10

The Walking Dead: The Final Season - Episode 4: Take Us Back

  • PC 75
Čtvrtá a zároveň poslední epizoda poslední série The walking dead nebyla úplně to, co jsem očekával.

Neříkám, že to bylo úplně špatné - první hodině bych dal tak 90%, ale ta druhá byla hrozně natahovaná a nudná. Je to hrozná škoda, protože kdyby to tak nenatáhli, tak by to ve mně mohlo zanechat větší vzpomínku.

Hudba byla jako vždy skvělá a dost mě překvapil příběh, když jsem se dozvěděl, že Clem vlastně neumřela. 

Další problém téhle epizody bych viděl v naprosto stupidním ovládání, které vás po pěti minutách dívání na cutsceny nutí během několika vteřin kliknout na naprosto nepřirozou kombinaci kláves. Samozřejmě jsem to několikrát nestihl a pak jsem si tu cutscenu musel vysedět znova.

Ikdyž poslední epizodu nehodnotím zas tak dobře, tak obsah, který byl v předchozích třech epizodách rozhodně stojí za to.

Pro: Příběh, akce v první části, hudba

Proti: Nepřirozené ovládání, druhá část

+11

The Walking Dead: The Final Season - Episode 3: Broken Toys

  • PC 85
Třetí epizoda poslední sezóny The walking dead je ze začátku jen o rozhovorech, takže někoho může nudit. Nicméně akční konec, kde byla spousta těžkých rozhodnutí, byl skvělý.

Líbila se mi postava Lilly jako zaporačky. Její charakter byl fakt skvělý a v poslední scéně excelovala. 

Na druhou stranu se mi fakt nelíbí postava Jamese, který sice ze začátku vypadal jako sympaťák, ale to s těma walkerma je dost stupidní. 

Až teď jsem si uvědomil, že postavy mají fakt dobrý dabing, který tomu dává něco navíc. Celkově tedy slabší epizoda, ale konec to dost zachránil.

Pro: Příběh, poslední půl hodina, charaktery, dabing a hudba

Proti: Slabší začátek

+10

The Walking Dead: The Final Season - Episode 2: Suffer The Children

  • PC 85
Druhou epizodu poslední série hodnotím velmi kladně, ale minulá epizoda mi připadala o kousek lepší.

V průběhu a hlavně ke konci epizody je několik opravdu těžkých rozhodnutí, které rozhodnou o osudu několika postav. Moc se mi nelíbilo, že formování Alvinovi osobnosti bylo nereálné a žádný normální člověk by jako on nereagoval.

Zase ale musím vyzdvihnout, že se tvůrcům podařilo udělat zábavný gameplay a při combatu jsem se dokonce bavil, což je u her tohoto typu vzácné.

Příběh byl (narozdíl od jiných TWD epizod) silný už od začátku a střet se starou známou postavou Lilly  byl opravdu skvělý. Taky se mi dost líbila část obléhání, která měla dobrý příběh a při hraní jsem byl v napětí, co se stane dál.

Pro: Příběh, soundtrack, zábavný combat

Proti: Formování Alvinovi osobnosti bylo nereálné

+11

The Walking Dead: The Final Season - Episode 1: Done Running

  • PC 90
To bylo něco! Z malé holčičky Clem se stala dospělá badass holka. Hned od začátku epizoda působila jinak než předchozí série.

Líbila se mi komiksová grafika, která je narozdíl od minulých sezón hezká. Příběh měl ze začátku trošku slabší rozjezd, ale jakmile se v epizodě příběh rozjede, tak vás to nepustí.

 Taky se mi dost líbila hororová atmosféra. Zejména byla atmosféra super v tom sklepě. Za takovou atmosféru by nemusel stydět ani ten nejlepší horor.  

Příjemně mě překvapila začáteční znělka, která je fakt pěkná. Postavy ve hře nebyly vykresleny černobíle, což jen prospívá. Nejvíc mě zaujala postava Marlona. Jeho smrt byla podobná smrti Logana ve Fear the walking dead, takže byla naprosto nečekaná. 

Abych jen nechválil, tak ovládání je pořád dost jednoduché a tak trochu stupidní (mačkej rychle klávesu "Q" a pak jednou zmáčkni "E"). Zas na druhou stranu přibyla možnost taktizování u boje, takže za mě téměř dokonalá epizoda.

Pro: Příběh, atmosféra, charaktery postav, hudba

Proti: Divné ovládání

+10

The Walking Dead: Season Two - Episode 5: No Going Back

  • PC 80
Pátá epizoda je poslední z druhé série hry The walking dead. Od minulých epizod přibyla interakce, což je rozhodně dobře.

V epizodě se nachází několik těžkých rozhodnutí, z nichž některá působí fakt dobře, ale některá působí dost uměle. Možná by bylo lepší, kdyby jich bylo méně a měla by větší se dopad.

Líbila se mi postava Kennyho, který měl dobrý charakter a když se potom vše pokazilo, tak jeho chování bylo uvěřitelné. 

K samotnému příběhu asi nemám co dodat, protože mě příběh pořád (i přes nedokonalosti) baví, což je účel takovýhto her.

Pro: Příběh, character development

Proti: Některá rozhodnutí působila uměle

+6

The Walking Dead: Season Two - Episode 4: Amid the Ruins

  • PC 85
Čtvrtá epizoda byla o něco lepší než ta minulá. Polepšilo se to zejména ve více interakcích.

Příběh byl sice trošičku slabší, ale epizoda měla několik těžkých rozhodnutí a konec byl opravdu vyostřený. Ti Rusáci byli fakt solidní. Chudák Rebecca.

V epizodě bylo několik akcí, které byly dost povedené a vžil jsem se do postav. Hra obsahovala několik mini-hádanek, které byly opravdu jednoduché vyřešit, ale působily dobře.

Docela mně vadilo, že tam není vždy tolik možností.
Třeba při záchraně Nicka a Sarah, jak tam byl ten chodec na zemi, tak mně bylo naprosto jasné, že Clem popadne, ale zabít ho nešlo. To pak ubírá na atmosféře.

Pro: Příběh (Ikdyž trochu slabší), hudba, akce, těžká rozhodnutí

Proti: Svět nepůsobí zas tak moc reálně

+7

The Walking Dead: Season Two - Episode 3: In Harm's Way

  • PC 85
Tak tahle měla solidní příběh, ale celou dobu jsem si připadal, že to vlastně není hra, ale animovaný film. Příběh mám rád, ale tady bylo toho hraní fakt málo.

Na chvíli jsem si myslel, že strážce Troy je ta samá postava, která se objeví ve Fear the walking dead. Koneckonců měli podobný osud.  

Jinak je zajímavé vidět, jak se postavy postupně vyvíjejí. Nejvíc to je samozřejmě vidět na Clementine, ale i takovej Luke má solidní development.

Celkově hodnotím pozitivně, protože si mě hra dokázala udržet příběhem, ale doufám, že v příští epizodě bude více interakce.

Pro: Silný příběh, character development

Proti: Málo interakce, ovládání občas zlobí

+7

Jetpack Joyride

  • Android 60
Jetpack Joyride je zajímavá mobilní arkádovka, která by se už dala zařadit mezi starší hry na mobil. Ve hře hrajete za postavu Barryho a snažíte se uniknout z laboratoře. Po cestě sbíráte mince, které pak můžete použít na vylepšování.

Pro: Zajímavý prostředí

Proti: Repetetivní gameplay, je to dost rageovací hra

+4 +5 −1

Cookie Clicker

  • Android 30
Totální blbost, která jen plýtvá vaším časem. Cookie clicker a hry tomu podobné, by si zasloužily vyřazení z pojmu "hra", protože je to opravdu ztráta času.

Pro: Zajímavé upgrady

Proti: Ztráta času, nezajímavý a repetetivní gameplay

+4 +5 −1

Subway Surfers

  • Android 65
Subway Surfers je arkádová mobilní hra, která ve svém rozkvětu musela tvůrcům vydělat miliardy. Kolem roku 2013 to hrál snad každý.

Hra je postavena na jednoduchém principu, který se opakuje pořád dokola - začínáte na nádraží jako teenager, který sprejuje po vlacích - jde po vás policajt - vy před ním utíkáte a po cestě se vyhýbate vlakům a sbírate bonusy nebo mince - policajt vás chytí.

Celkově si s hrou určitě pár hodin užijete, ale na dělší dobu hra prostě není.

Pro: Většinou to je docela sranda, ovládání je jednoduché

Proti: Dost repetetivní

+5 +6 −1

Robbery Bob: Man of Steal

  • Android 70
Robbery Bob je klasická mobilní stealth hra, která povětšinou zabaví. Většinou je to opravdu sranda, ale někdy má hra dost stupidní AI a to pak kazí dojem z hraní.

Pro: Povětšinou zábavný gameplay, jde stáhnout na mobil, takže můžete hrát na cestách

Proti: Hra začne po chvíli být repetetivní, někdy je AI stupidní

+5

Age of War

  • Browser 80
Age of war je a vždycky bude hra mého dětství. Největší plus bych viděl v soundtracku, který tomu dodává pořádné grády (Glorious Morning od Waterflame).

Tohle rozhodně není typ hry, který budete pařit 2 několik hodin v kuse, ale jakožto browserová hra, která slouží na krácení dlouhých chvílí, funguje skvěle.

Pro: Soundtrack, lehký a zábavný gameplay

Proti: Hra začne po chvíli být repetetivní

+6

Metro: Last Light Redux

  • PC 80
První díl série mě moc neuchvátil, takže jsem tohle docela dlouho odkládal, ale byla to chyba. Metro: Last Light Redux je téměř ve všem lepší než předchozí díl.

Příběh jsem dohrál za 3 dny, což značí, že mě to opravdu chytlo. Líbilo se mi, že nám tvůrci přidali nějaký ten lore, takže jsem věděl, o co jde. Nejvíce na mě ale zapůsobil ten konec, který mi naprosto vyrazil dech (Měl jsem ten konec, kdy Artyom umřel). 

Pro: Příběh, zajímavé flashbacky, atmosféra a hudba

Proti: někdy nudný a repetetivní gameplay

+9

Blair Witch

  • PC 50
Začnu tím lepším - na hře se mi líbilo příběhové zakončení, které bylo ve stylu časové smyčky, což je za mě rozhodně plus. Psí společník Bullet byl vykreslen dobře a docela mi i přirostl k srdci.

Ovládání mně nějak nesedlo a většinu hry jsem protrpěl. Hra neměla ani nijak dobrou atmosféru, protože použivala laciné jump-scary.

Blair Witch má opravdu debilní ukládací systém a jednou se mi stalo, že jsem přišel o hodinu postupu, což je v šestihodinové hře docela na prd. Ikdyž jsem v prvním odstavci vychvaloval příběh,  tak ta část v budově na konci byla zbytečně dlouhá. 

Pokud jste si Blair Witch stihli vyzvednout na Epicu zdarma (jako třeba já), tak to za vyzkoušení stojí, protože vám dohrání nezabere víc jak 6 hodin. Pokud ale uvažujete o koupi, tak si to ještě jednou promyslete.

Pro: Příběh, Bullet

Proti: Ovládání, ukládací systém, jump-scares, příběh byl trochu natažený

+5

Magic: The Gathering Arena

  • PC 90
U papírové verze hry jsem strávil nespočet večerů, takže se ve hře docela vyznám a byl jsem rád, když se hra přesunula i do online režimu. Když to porovnám s ostatními karetními hrami, tak to není vůbec P2W, ale samozřejmě se tam něco dokoupit za reálné peníze dá.

S příchodem Arény vznikl i nový formát (Historic), který je dle mého názoru momentálně lepší než Standard. Hra má super animace a intuitivní ovládání. Ze začátku budete muset k vytvoření k prvního balíčku trochu zabrat, ale stojí to za to.

Pro: Dobrá varianta jak hrát MTG online, efekty, hudba, zábavný gameplay, oproti ostatním karetním hrám není P2W

Proti: Chybí formáty jako Modern nebo Pioneer

+5

Hellblade: Senua's Sacrifice

  • PC 90
Hellblade je opravdu netradiční hra, která ve vás zaručeně vyvolá emoce. Já, jakožto milovník severské kultury, jsem si tuto hru užíval ještě víc než kdokoliv jiný.

Většina her má dobrý soundtrack, ale ta hudba, co hraje na konci této hry ( ať už v Helu nebo v titulkách), je opravdu skvělá.

Moje jediná výtka směřuje k hádankam, které po chvíli začínají být dost repetetivní a dost těžké. Momentálně seženete hru za pár euro, takže neváhejte a kupujte.

Pro: Grafika, příběh, soundtrack, zajímá hlavní postava, zábavné souboje

Proti: Po chvíli začínají být hádanky repetetivní

+6 +7 −1

The Walking Dead: Season Two - Episode 2: A House Divided

  • PC 85
Úplně nechápu, proč je druhá série hodnocena o několik procent méně než ta první. Jedinej rozdíl bych viděl v tom, že vás hra nenutí hodinu startovat vlak atd., což je rozhodně dobře. Prostě druhá sezóna je víc příběhová, což je přece jenom účel takovýhto her. Tahle epizoda mně připadala jako dost dobrá a ten moment, kdy se tam zjevil Kenny, to bylo fakt něco.
+4 +7 −3

Stronghold Crusader

  • PC 90
Stronghold Crusader je hra, která skvěle kombinuje prvky budovatelé strategie a strategie bojové. Grafika je momentálně sice trochu zastaralá, ale vůbec to nevadí, protože to vyvažuje dost intuitivní ovládání, které se naučíte téměř hned a kdybych měl popsat skvělost soundtracku, tak bych tady byl až do zítra. Stronghold Crusader je prostě jedna z nejlepších strategií, co existuje.

Pro: Ovládání, soundtrack, dobrej pocit z hraní

Proti: Zastaralá grafika

+8