Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Diamond Rush

  • Android 55
Tento typ her moc v oblibě nemám. Původní Boulder Dash jsem nikdy nehrál a české freeware klony BecherFlask a Hafík jsem ani nedohrál, protože jsem při tom padání kamenů až příliš často umíral. Diamond Rush jsem nejprve zkoušel na mobilu, ale jelikož má kolekce Gameloft Classics zmenšenou herní obrazovku, aby se vedle ní vešly i ovládací tlačítka, hrát se to moc nedalo. Přesedlal jsem tak na rodinný tablet, který přinesl Ježíšek a na něm všechno šlo jak po másle.

Ocitl jsem se v kambodžském chrámu Angkor, následovalo Bavorsko a nakonec přišel na řadu Tibet. Všechna prostředí měla něco do sebe, protože přišla s novými prvky i nepřáteli a na konci každého na mě čekal boss. Postupně jsem získával nové vybavení, jako je kladivo, vystřelovací hák, mrazící kladivo a elixír, který mi umožnil pohyb pod vodou, čímž se otevíraly nové možnosti, jak řešit nastalé situace. Bohužel s tím přišla i nutnost některé levely opakovat, abych se s nově nabytými věcmi mohl dostat do všech jejich zákoutí.

Všechny levely jsem splnil s perfektním hodnocením, což znamená, že jsem v nich posbíral všechny fialové i červené diamanty a prošel jsem je beze smrti i zranění. Stálo mě to ale hodně času a hlavně hodně nervů. Nejhorší pro mě byla druhá tajná úroveň v Bavorsku a ve třetí byl dokonce bug, takže jsem tam nuceně přišel o život a musel jsem ji opakovat. Občas mě také moc neposlouchalo ovládání.

Skvělou funkcí hry jsou záchytné body. Při zablokování cesty jsem je nepoužíval, protože bych při tom zbytečně ztratil život. Když jsem se na ně ale vrátil, obnovil jsem danou oblast bez jakéhokoli postihu, čehož jsem využíval především v situacích, kdy se mi nepodařilo zlikvidovat nepřátele, kdykoli to bylo zapotřebí. Hraní na mobilu nebo tabletu pro mě opravdu není a asi zůstanu jen u Mravenců nebo titulů na N-Gage.

Pro: tři různá prostředí, vybavení, záchytné body

Proti: nutnost opakovat levely, bugy, neposlušné ovládání

+16

Card Thief

  • Android 60
Velice oceňuji inspiraci Thiefem, a hodně mě překvapilo, kolik referencí a mechanik dokázal autor dostat do úplně jiného žánru. Zhasínáte pochodně, stráže se za podezřelými akcemi otáčejí, snažíte se je omráčit ideálně zezadu, atd. To vše v tazích. Aby to fungovalo jako logická hra, tak tu figuruje míra skrytí, která vám ubývá s každou akcí (ale když máte štěstí nebo jste dobří, tak si ji doplníte), a vy se s ní snažíte co nejvíce šetřit, abyste se s ukradeným pokladem ještě dokázali nepozorovaně vymotat z hradu.

Navzdory sympatickému žánru jsem u hry moc dlouho nevydržel. První překážkou byl tutoriál, který tu sice je, ale přišel mi nedostatečný. Ukázal základní koncepty, ale nepopsal všechny varianty konkrétní mechaniky, ani tu není žádný herní manuál, kde si to přečíst. Takže jsem pak musel přímo ve hře stylem pokus omyl zjišťovat, jaký je rozdíl, když omráčím stráž z té či oné strany, osvětlenou či neosvětlenou, na pozoru či v klidu, s dostatkem či nedostatkem skrytí, atd. Zrovna u logické hry, kde jediná chyba často znamená konec hry, mi to nepřišlo ideální. Navíc hra samotná vám některé věci indikuje zvláštně a nekonzistentně - naplánovat prohrávající tah lze, ale ten následující už ne, i když v jistých případech jde i ten.

A druhý problém byl, že hra je prostě koncepčně založena na stálém opakování téhož. Hrajete stále dokola tu stejnou hru v prvním hradě, až si naspoříte dostatek pokladu na odemčení hradu druhého. Mezitím se snažíte splnit nějaké výzvy pro vylepšení stávajícího vybavení. A pak jdete do dalšího hradu, a opět dokola. Bohužel asi nejsem pro tento roguelike styl hraní cílovka. Více bych ocenil nějaké přepřipravené a lišící se mise, kde bych měl pocit postupu vpřed.

Celkové hodnocení: Dobrá
+16

2048

  • Android 50
Prostě kynete čísilka do jednoho z rohů, jedinej užitek hraní této "hry" je v tom, že tím zkrátíte utrpení v podobě nekonečného čekání v čekárně k doktorce a váš mozek se díky tomu nedostane do poraženeckého vegetativního stavu babiček, co si přišly pro oxykodon a jejich vrcholem zábavy je nadávat, jak to doktorce trvá, nebo si mezi sebou říkat, co vše je bolí, nebo nedej bože mluvit o počasí.

Pro: Úspěšně eliminuje nutkání vytáhnout pistoli v čekárně.

Proti: Nevyplaví oxytocin, serotonin ani dopamin, bohužel. Takže stejně musíte v čekárně setrvat.

+15

Zarya-1

  • Android 100
Takhle hra se mi do mobilu dostala absolutni haluzi a i prez to ze tenhle typ her mě nějak nikdy moc neříkal tak jsem se do ní neskutečně zazral.a to až tak ze jsem zaplatil za vypnuti reklamy.

To je u mne docela pravidlo ze pokud něco takovyho je možný tak hned po vyzkouseni aplikuju.

Nekolik ruznych koncu at uz konci smrti nebo uspechem mne nutilo hrát hru několikrát dokola. Napeti je skvele servirovano ruznyma zapiskama a zaznamama a atmosfera hry je uplne paradni.

Takovyhle jry podle mne maji na mobilu svy misto a mozna ze by jich mohlo byt i vic. Presne totiz odpovida ovladani a typ hry - mobilni, jednoducha na ovladani...

Víc takových her

Pro: Prijemny napinavy, sci fi

Proti: Nic

+15

Monument Valley

  • Android 80
Hrátky s perspektivou v líbivém provedení, které na mobilu na chvíli okouzlí. Nicméně obtížnost je tristní - pro nějakou výzvu v podobném duchu bych doporučil graficky o dost minimalističtější Echochrome na PSN.
+15

Lara Croft GO

  • Android 70
První ze série GO, která se u mne na telefonu či jinde představila. Tahová puzzle hra zabaví při dlouhých jízdách veřejnou dopravou (pokud ovšem nejste její řidič) a sem tam je schopna vám i na chvíli potrápit mozek. Sérii Tomb Raider mám hodně rád, obzvlášť její první instance, a tak z trojice Deus Ex, Hitman a Lara Croft vyhrála ona. Kozy, no.

Přiznám se, že příběh jsem nikterak nevnímal, stejně tak ukryté předměty, které jsem sbíral, jen když jsem je zahlédl. Nepřišel jsem na to, zda mají na něco vliv, nebo ne. Nevím, jestli některé levely nabízejí vícero řešení, ale z jejich velikosti a políček bych řekl, že ne. Zvuková stránka, grafika i ovládání jsou dost průměrné. Takže proč má ale ode mne Lara Croft GO 70 %?

Hlavním a jediným důvodem je fakt, že je to tak příjemná oddechovka, že nemůžu jít níž. Těšil jsem se, až si v metru zapnu pár levelů. Nejde o žádnou zákysovou hru, nepotřebujete k ní návod a většinu levelů dáte na první nebo druhý pokus. Ten "falešný" pocit, že jste mega dobrý, je tu super. Sice nejste až tak dobrý, protože ta hra je fakt jednoduchá, ale chápete. Jsem prostě dobrej :D

Pro: Oddechovka, skvělé při cestování

Proti: Kritickým okem celkem průměrná hra

+15

Monument Valley 2

  • Android 85
Monument Valley 2 je velmi příjemná mobilní hra. Vzhledem k tomu, že jsem hrála první díl a líbil se mi, na dvojku jsem se velmi těšila. Tentokrát jsem nehrála za Idu, ale za Ro a její dceru, která se musí osamostatnit a naučit se postupovat spletitými cestami sama.

Díky tomu, že místo jedné postavičky jsou zde dvě, je hraní o něco zajímavější. Musím ale přiznat, že jsem čekala daleko obtížnější hádanky. Řekla bych, že jednička mi dala mnohem více zabrat. Možná pro někoho, kdo jedničku nehrál, bude dvojka obtížnější, ale nepřišlo mi, že by tvůrci vymysleli hodně nových technik hádanek.

Přesto se mi hraní moc líbilo, hudba s vizuálním prostředím hry byla velmi příjemná a bavila jsem se nad různými prostorovými klamy a mechanismy. Za každým levelem jsem si mohla vytvořit vlastní ornament, což je velice nápadité.

Musím ocenit, že si tvůrci vůbec dali práci s příběhem. Většina logických her ho totiž úplně postrádá. Doufám, že se dočkám i dalšího dílu a že se u něj tvůrci tentokrát hecnou a udělají hádanky více hardcore a přidají ještě více levelů.

Pro: vynalézavost hádanek, hudba, vizuální zpracování, příběh

Proti: jednoduchost hádanek, délka

+15

Lara Croft GO

  • Android 75
Sympatická logická tahovka, kterou jsem se ve volných chvílích postupně prokousával asi půl roku a po dlouhé době mobilní hra, která si mě u sebe udržela až do konce. Jednotlivé úrovně jsou zpočátku hodně lehké, postupně ale hezky přituhuje. Hra ale nikdy nenechá hráči takovou volnost, aby se v úrovni ztratil a většina situací jde prostě vyřešit metodou pokus/omyl. Když to nejde tak a nejde to ani tak, tak už to může jít jedině tak. Víc cest není.

Je fajn, že napříč celou kampaní je obtížnost budována postupně a tvůrci tu a tam přidají i nějakou novinku nebo nový mechanismus. V tomhle ohledu mi přišly asi nejzajímavější poslední 2 přídavné mission packy (DLC), které hru obzvláštnily řadou zajímavých nových pravidel (zejména zrcadla), byť jejich obtížnost je, díky větší lineárnosti, oproti posledním levelům původní kampaně výrazně nižší. Osobně tohle ale beru spíše pozitivně, nemám zákysy moc rad.

Graficky hra vypadá velice pěkně a zároveň dokázala můj telefon při delší seanci řádně rozfajrovat. Oproti Hitman GO, který měl spíše look deskovky, je Lara GO již plně animovaná a obsahuje i řadu doprovodných minimalistických cut-scén. A dokonce i nějaké ty collectibles poschovávané po úrovních, podobně jako to dělají hidden object adventury.

Upřímně, na PC bych tohle asi nehrál, ale jako nenáročná mobilní hra na zabití času, navíc ve slevě za nějaký ten dolar, možná dva, je to ideální.

Pro: chytlavá hratelnost, vyvážená obtížnost, grafika, animace, collectibles, poslední mission pack se zrcadly

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout

+15

Earn to Die 2

  • Android 65
Výhodou hraní na telefonu je, že si ho můžete vzít kam chcete. Proto jsem původně chtěl EtD rozložit na záchodové dýchánky. Než jsem zjistil, že s rychlostí, jakou postupuju bych si musel kolem Vánoc začít podávat projímadlo. Takže místo abych jako člověk hrál normální hry na normálním PC, jsem shrbenej na gauči mastil displej a zkracoval životnost baterky mýho Samsungu.

Naštěstí tato hra není úplně typický F2P Android titul. Neomezuje vás energie a reklam je tu poskrovnu. A především, navzdory očekávání, je to docela zábava. I v tom nekonečném Google play trashy se semtam dají najít dobré a jednoduché hry, u kterých si nezlomíte prsty nebo nerozmáčknete displej.

Nenechte se zmást, ta hra je hroznej grind. Vlastně všechno co tu děláte je, že v jednotlivých, vizuálně stejných úrovních, dojíždíte pro peníze, za které upgradujete auto, které upgradujete jen proto, abyste si koupili další auto, který budete moct zase upgradovat hezky od začátku. A na konci.. je cutscéna! Zábavné je to především proto, že si hledáte optimální cestu a naklápíte auta na konkrétních místech tak, aby se nikde zbytečně nezaseknuli. Ve hře perfektně funguje jednoduchá fyzika, kde rozbíjíte bedny a různé trámy, rozřezáváte a střílíte za jízdy zombíky a semtam proletíte vybuchujícím barelem a když se všechno toto spojí, vzniká vám na trati slušnej bordel končetin a třísek. Přemýšlet, nad tím, co je lepší upgradovat nemá moc smysl, protože většinou potřebujete upgradovat úplně všechno na max.

Takže asi tak, mobilní pařmen ze mě nikdy nebude. Ve světě, kdy telefon na jedno nabití horko těžko překoná jeden den a i jednoduchá 2D hra vysává baterku raketovou rychlostí, je pro mě mžourání na upatlanej displej celkem nesmysl.
+15

Mravenci

  • PC 80
  • Android 85
Mravenci mají v mém herním srdci zvláštní místo. V době kdy jsem totiž ještě nevlastnil namakaný herní noťas za 30 litrů ale 386ku po kdovíkolika majitelích, jsem díky Mravencům i tak mohl zažít jedno z prvních opravdových, herních pobláznění. A po dalších cca 15 letech i kapku nostalgie při opětovném dohrání na mobilu.

Je to tak, poprvé jsem mravence hrál ještě na základní škole kdy byla tahle gamesa jako příloha k jednomu z čísel legendárního časopisu PPK. S kamarádem který na tom byl s železem podobně jsme pak svedli nespočet bitev buď u jednoho nebo u druhého doma. Kamarád po nějakém čase přeci jen dostal lepší pc a začal drtit rally, skate, hokej atd. já ale musel ještě chvíli zůstat věrný stavění hradů z mravenišť. A i když jsem samosebou kámošovi trochu záviděl, Mravenci mě pořád bavily a dokola jsem porážel nepřátelský hmyz a stavěl větší a větší hrady v nekonečné hře.

O neuvěřitelných 15 let později když se ze mě pomalu ale velice jistě začal stávat i pařan mobilní, jsem na hru náhodou narazil na Google play a na pár dní se v duchu vrátil do těch let kdy jsem s touto hrou začínal svoji hráčskou "kariéru". A kupodivu mě to bavilo stejně jako tenkrát i když už samozřejmě ne tak dlouho. Mravenci prostě pro mě už navždy budou něčím víc než jen obstojnou, krátkou karetní hrou na zahnání dlouhé chvíle a za to vývojářům i těm kdo hru portovali na mobily patří velký dík ;)

Pro: Chytlavá hratelnost, časově i herně nenáročné

Proti: Grafické zpracování už je přeci jen za zenitem, u pc verze pomalejší tahy

+15

Subway Simulator Prague Metro

  • Android 80
Takhle dostanete za úkol odehrát hru v reálných kulisách. A protože chcete být akurátní, tak hledáte a přebíráte. Až narazíte na simulátor metra. A když chcete být echt akurátní, tak ho odehrajete v metru. Pak už jen stačí počkat na příznivou epidemiologickou situaci, sednout na bus a vydat se na stanici Depo Hostivař. Sednout si do připravené soustavy, zapnout hru, srovnávat a nevěřícně kroutit hlavou až do Nemocnice Motol.

Ta hra je totiž úžasná. Nástupiště a tunely jsou si neuvěřitelně podobné. Stejně zní zvuk jízdy, klaksonu i otvírání dveří. O informačních hlášeních ve stanicích nemluvě. Věrnost hry mě doslova okouzlila. A nebudu daleko od pravdy, když řeknu blíž realitě jen už jen řízení skutečného metra.

edit: Jo, a je to česká hra, tak si zaslouží pár procen navíc ;)

Autoři jsou očividně šotouši se vším všudy, a svou lásku přenesli do této hry. A vy, pokud budete mít příležitost, si ji taky zahrajte v metru. Klidně třeba jen jednu stanici.

Pro: Neuvěřitelně přesné

Proti: Poněkud monotonní

+15

Důkaz 111

  • Android 90
Nevím, jestli je Důkaz 111 první audio hrou na trhu, ale je rozhodně první hrou, o které se začalo ve velké míře mluvit v herních médiích a o které jsem se dozvěděl. Po rozhovoru tvůrců ve Vortexu jsem se rozhodl dát hře šanci i já.

Upřímně, hodnocení hry bude podle mě nejvíc záležet na rozpoložení a době, kdy si rozhodnete hru zahrát. Už v úvodu a představení hry nám Jan Šťastný říká, že máme hrát s nasazenými sluchátky a zavřenýma očima, abychom si zážitek hry co nejvíce užili. Já si hru připravil na večerní procházku s kočárkem, kdy jsem při obcházení parku jednou rukou tlačil a tou druhou ovládal telefon v kapse.

Dvě hodiny hratelnosti mě zcela pohltily, a druhý den jsem si ji zahrál znova, tentokrát jsem se rozhodl se ve všech rozhodnutích rozhodnout zcela opačně a zkoumat, jaký to bude mít vliv na příběh. Kupodivu se spousta rozhovorů a událostí stáčela úplně jinam, některé věci se vůbec nestaly, některé se naopak staly. Asi za týden jsem si hru zahrál potřetí s tím, že jsem se pokoušel dospět k „nejlepšímu konci“.

Hra jako taková není nijak náročná a v podstatě se nedá mluvit ani o hře. Jedná se v podstatě o rozhlasový gamebook, kdy Vás příběh staví před rozhodnutí a Vy se rozhodujete, následně příběh pokročí a následuje další rozhodnutí. Ke konci Vám hra vyhodnotí Vaše rozhodnutí a dospěje k jednomu z několika konců.

Na hře musím ocenit především kvalitu výkonu jednotlivých dabérů, především Jana Šťastného a Norberta Lichého, kvalitu okolních zvuků, jako jsou různé kroky, vrzání, klepání apod. Na výborné úrovni je hlasitost zvuků a hlasů podle vzdálenosti, stejně jako gradace hudby.

Pochválit musím i platební model hry, jelikož hra je v úvodu zdarma, než se příběh rozjede a pak jste vyzváni k jednorázové platbě (99 Kč), po které se Vám zpřístupní celý zbytek hry. To už budete vědět, jestli Vás hra bude bavit nebo ne, navíc cena není na tak kvalitní počin vůbec vysoká, hra neobsahuje žadné debilní reklamy, předplatné, další mikrotransakce apod. Více takových her!

Někdo hře vyčítá krátkou herní dobu (opravdu 2 hodiny), ale podle mě to na ucelený nepřerušovaný zážitek zcela stačí, po dohrání jsem neměl pocit, že by měla být delší. Hra je uzavřená a závěr zodpoví na všechny otázky. Navíc je hra až nečekaně znovuhratelná. Důkaz 111 je určitě kvalitní počin, největší problém spočívá v tom, zda se vůbec jedná o hru v pravém slova smyslu. Naopak jsem Důkaz 111 doporučil spoustu svým známým, kteří ani hry nehrají, ale třeba poslouchají audioknihy a ti byli nadšeni. Je to v podstatě audiokniha, kterou můžete svým rozhodováním ovlivňovat.

Pro: Profesionalita zpracování, napínavý příběh, platební model

Proti: Je to vůbec hra?

+15

Lily's Day Off

  • Android 25
Podprůměrná vizuální novela, která mě však nenudila. To ale proto, že nemá vůbec čas začít nudit. Jeden průchod hrou vám zabere doslova pár minut a pokud chcete vidět všechny konce, stačí vám k dohrání necelá hodina. Příběh, respektive příběhy, protože každá vaše volba změní průběh děje poměrně radikálně, pak nemají čas zaujmout. Nenabídnou pointu, gradaci, vykreslení postav, ani třeba humor, což je vzhledem k délce pochopitelné, ne ale vzhledem k žánru, který na vyprávění stojí, protože málokdy může nabídnout něco jiného.

7. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
+15

Stargate SG-1: Unleashed Ep 1

  • Android 75
Stargate SG-1 je pro mě naprostá srdeční záležitost, která mě doprovázela dětstvím, dospíváním a i v dospělosti na ní náhodně koukám se stále stejnou chutí a nadšením. Rád říkávám, že je to seriál, který u mě svou dobrosrdečností nastavil jakési životní a morální hodnoty a zároveň je to seriál tak pestrý, záživný a nestárnoucí, že se na něj dá dívat stále dokola. Proto mě mrzí, že naprosto všechny pokusy o herní zpracování byly okamžitě zazděny nebo nedokončeny, ať už se jednalo např. o akční Stargate SG-1: The Alliance nebo až nereálně ambiciózní Stargate Network, jehož vývoj byl nedávno již po několikáté zrestartován a zřejmě se nikdy nedočkáme něčeho více, než jen průchodu branou na Abydos (ale i to stojí za to, doporučuju zkusit!) a zpět.

Podobný osud potkal i Stargate SG-1: Unleashed. Trochu se tam střílí, trochu plíží, občas se tam řeší jednoduché hádanky nebo trénuje postřeh při QTE, ale po většinu času to vypadá jako taková zjednodušená varianta Telltale hry, kde hráč sleduje cutscény, poslouchá dialogy a volí odpovědi. Dějově to působí jako takový fan-fiction recyklát všeho možného, již v seriálu viděného, který asi vyloženě nenadchne, ale je alespoň fanouškovsky vděčný a kanonicky docela dobře zapadá zhruba někde do zlatého období mezi 3. a 4. sérií. Určitě potěší ofiko licence, takže je es-gé-jednička namluvená herci ze seriálu a zní do toho staré známé motivy. Komu nevadí nedokončený příběh a jistá osekanost daná mobilní platformou, mohu fanouškům tuhle krátkou příběhovku klidně doporučit.

Pro: oficiální licence - hudba dabing, obstojný příběh, pestrá hratelnost, fan-servis

Proti: legálně již k nesehnání, omezení plynoucí z mobilní platformy

+15

Samorost

  • Android 80
Konečne som sa dostala aj k jedničke.

Netypicky som sa s Amanitou zoznámila až s ich neskoršími hrami ako Machinarium a Botanicula a prvý Samorost mi pristál na tanieri až teraz. Hrať ho na mobile mi prišlo ako najlepší nápad skrátiť si dlhú chvíľu cestou do práce. Jednoduché ovládanie na dotykovej obrazovke tomu určite dopomohlo.

Od prvého Samorostu som čakala point and click adventúru, ktorá bude štýlom pripomínať neskôr vydané hry od Amanity. Grafika zodpovedala presne tomu, čo som očakávala ale hratelnosť mi prišla o dosť zjednodušená. Samozrejme pri dĺžke hry a tomu, že to bola prvotina, to dáva zmysel a nijak mi to nevadilo. Beriem to tak, že sa Amanita s každým jedným dielom zlepšovala až do podoby, ktorú vidíme dnes.

Človek by nemal byť pripravený na príbeh typu AAA hry, skôr na niečo milé, čo mu po kliknutí na obrazovku vytvorí úsmev na tvári. Či sa jedná o roztomilú animáciu alebo zvukový efekt, srší z toho Amanita. A ten kto ju má rád, bude mať rád aj Samorost 1. U mňa to tak rozhodne je.
+15

Hero of the Kingdom

  • Android 90
Chvíli jsem nevěřil, že tohle je původně PC hra. Hrál jsem to na mobilu.

Hra jako taková je celkem lehká. Postupně řešíme, co se vlastně stalo s naším otcem. Později zjistíme, že v kraji řadí kromě banditů i nějaké temné síly, kterým se musíme postavit! Tak hurá na ně!

Alfou a omegou hry jsou samozřejmě peníze. Jejich získání je ze začátku poměrně obtížné, ale postupně se hráč dostane větším a lepším odměnám za pomoc lidem. Výhra je co nejdříve postavit zlatnictví. Díky tomu lze později prodávat cennosti, které vás uživí na velmi dlouho. A zároveň si za peníze pořizujeme pomocníky, vojáky, jídlo a spoustu dalších věcí.

Mapa je skvělá. Upřímně jsem nečekal, že bude taková rozsáhlá. Jednotlivé lokace jsou krásně zpracované a dá se na nich pořád něco dělat - lovit zvěř, sbírat bylinky či bobule a hlavně pomáhat lidem. Další zajímavou věcí jsou skryté předměty, které lze hledat. Na mobilu to nebylo příliš snadné, protože jsou často velmi malé.

Co mi vyloženě vadilo byla nutnost spánku a enegire našeho hrdiny.

Nyní mi zbývá dokončit menší úkoly a pak se vrhnu na další díl.

Pro: Oddechová záležitost, skvělé obchodování, pěkná a rozsáhlá mapa.

Proti: Hledání skrytých předmětů, nutnost spánku.

+15

Angry Birds Rio

  • Android 75
Nasraná tlupa ptáků, tentokrát na své cestě v Jižní Americe, kde zelené pašíky nahradily uvřeštěné opice.

Nicméně pointa je stejná, s pomocí praků je všechny zlikvidovat a pokud chcete prosvištět jednotlivými levely s třemi hvězdami, chce to trpělivost a obratné prstíky, některá kola mi dala fakt zabrat a opakoval jsem je do zblbnutí.

Prostě pohodová záležitost na spoustu hodin, pokud cestujete hromadnou dopravou nebo v zaměstnání při zašívání na porcelánové míse :-) - 75 %

Pro: zábava, jednoduchost, souboje s hvězdami

Proti: může nastat stereotyp, některé levely hodně náročné

+14

South Park: Phone Destroyer

  • Android 40
Už jednou jsem zmiňoval, že Freemium isnt Free je jedním z mých nejoblíbenějších kritik herního průmyslu mobilních her. Takže když jsem si všiml, že South Park sám vkročil do těchto vod, musel jsem hned vyzkoušet, jak se jim samotným podařilo po té kritice hru zpracovat!

A narovinu musím říct, že jsem velmi zklamán, hra využívá všeho, co samotní autoři v dílu kritizovali, snad jen kromě "nutnosti" skutečně ve hře platit – všechny karty se dají teoreticky vysloužit ztrátou tisíce hodin repetitivního gameplaye ve hře, takže to teoreticky nemusí být pay2win, jen reálné je.

Už jsem se chtěl v tomto komentáři velmi silně obořit do autorů, že umí jenom kritizovat, ale když na to přijde, sami využívají stejných technik. Ale při přidávání hry jsem si všiml, že sami k ní byli jen přizvání k nějaké konzultaci příběhu, ale vše vlastně měl pod palcem Ubisoft, a ten už stejně nesnáší všichni, takže jejich podlé praktiky nemusím ani komentovat.

Co se obtížnosti týče, je velmi nevyvážená. Zpočátku je vše tak jednoduché až je to nuda, a vyhráváte i s prstem v nosu, ale ke konci najednou nečekaně obtížnost zvýší natolik, že jí nejspíš ani s aktuálně vlastněnými karty nebudete schopni zvládnout. To vám asi už autoři dávají na jevo, že byste měli za hru začít platit.

Příběhově je hra plná narážek na vtipy a situace ze South Parku, ale nějaké nové vtipy nečekejte. No pak je tady PvP, které je zábava jen dokud se nedostanete na úroveň platících hráčů, a proti kartám o několik levelů vyšším už nejde moc žádná strategie vymyslet.

Takže nakonec velké zklamání, které jen kopíruje, nepřináší nic nového a zabaví na pár hodin, a rychle se pak omrzí.
+14

Blue

  • Android 80
Na tuhle barevnou sérii logických her jsem narazila před pár lety. Čas od času se tedy kouknu, jestli Bart Bonte nevydal nový díl. Čtvrtá v řadě je zatím Blue, a stejně jako předchozí díly, mě bavila.

I když je Blue, hrou velmi minimalistickou, je hezky zpracovaná a zabaví. Stejně jako u ostatních dílů, i když jsem se u pár levelů trochu zasekla, většina hry se dá projít bez obtíží. A když se člověk zasekne nějak víc, tak je k dispozici nápověda. Princip řešení jednotlivých úrovní je hodně podobný, ne-li několikrát stejný jako v předchozích dílech, ale tentokrát si k barvě modré přibrala i tématiku vody. Přes minimalistické vzezření, mě i ty jednoduché obrysy rybiček potěšily.

Chtěla jsem nakonec komentáře napsat, že si příští díl nenechám ujít a teď koukám, že ani ne před 14 dni vyšla hra Green. :)
+14

Gardenscapes: New Acres

  • Android 80
Gardenscapes hraju on-and-off už skoro čtyři roky. Začala jsem s ní v prváku na vysoké a dodnes se k ní vracím. Obsah hry je stejný jako u všech match-3, postupně narůstají obtížnost, různé věci, které dokončení levelu ztěžují a množství různých power-upů. Oproti ostatním match-3 hrám ale vyniká v tom, že zároveň hráč renovuje obří zahradu. To je taky hlavní důvod proč třeba Candy Crush zmizel z mého mobilu po pár levelech, ale Gardenscapes jsem znovu instalovala i po výměně smartphonu. Ze začátku jsou k jednotlivým vylepšením potřeba jen okole jedné či dvou hvězdiček získaných po dokončení levelu, později je to většinou 3-4, takže se člověk opravdu nemusí bát, že hru jen tak dohraje.

Můžu hrdě prohlásit, že i po těch letech a momentálně v levelu 2739, jsem ani jednou neměla zapotřebí do hry vrážet peníze. Jasně občas se člověk někde zasekne, ale s trochou trpělivosti, kupovat power-upy opravdu není potřeba.

Jedinou výtku mám vůči naprosto idiotským reklamám, která za poslední rok nebo dva, Gardenscapes a Homescapes vyprodukovali. Nechápu motivaci lákat hráče na úplně jiný typ hry. Pravá vizáž hry má určitě co nabídnout pro ty, které match-3 baví a lidi, kteří si hru s táhnou kvůli falešné reklamě u ní stejně nevydrží.
+14