Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Teen Agent

  • PC 80
Moje první počítačová hra. Nádherně jsem se u této humorné adventury pobavil a vzpomínám na ní dodnes. Zvláště na skvělé hlášky ("Kdo krade, má za tři."), bezedné kalhoty a zajímavé lokace a postavy.

Příběh je poměrně jednoduchý a přímočarý: Z největších světových bank mizí zlato přímo před očima a tajná vládní organizace "Hurvínkovo spasení" je v koncích. Najme si proto vědmu, která má označit jedince, který jako jediný může celé záhadě přijít na kloub. Tím jedincem je Kevin Hofstedt, obyčejný teenager, který se jen tak potlouká po ulici a kope do plechovky, když tu náhle je nedobrovolně naverbován do výše zmíněné organizace. Předtím, než bude poslán do akce však ještě musí absolvovat tři zkoušky ve výcvikovém táboře.

A právě v této fázi přebírá odpovědnost za Kevinovy činy hráč, na kterého tak čekají tři lokace o několika obrazovkách s peknou řádkou hádanek, které vyžadují netradiční, avšak ve většině případů logické a vtipné řešení. Celá hra je navíc krásně ochucena vtipným českým překladem od Vochozka Trading. To vše doplněno ke hře padnoucím hudebním doprovodem a zvuky.

Největším záporem hry je její délka. Lokace jsou celkem tři (výcvikový tábor, okolí padouchovy vily, interiér padouchovy vily), což bohužel není mnoho. Hra však působí kompaktně a žádná místa mi nepřišla hluchá či zbytečná. hra vyšla již v roce 1995 na třech 3,5" disketách o velikosti 1,44MB a je to na ní znát. Přesto se k ní rád vracím, protože představuje krátký a zábavný oddych od starostí všedního dne.

Pro: Humor, grafika, češitna, funguje i pod Win XP

Proti: Krátká herní doba

+16 +17 −1

Hitman 2: Silent Assassin

  • PC 70
Vzhledem k tomu, že zde není komentář, s nímž bych mohl bezezbytku souhlasit, tak si raději napíši vlastní. :-)

Hitman 2 je pro mě (+/-) klasická "osmdesátková" hra. Vcelku dosti zábavná, ale rozhodně nejde o "must have" titul. Postupů v úspěšnému dohrání mise zase není tak přehršle. Titul "Silent Assassin" občas dostanete takřka zadarmo, jindy je to velmi obtížné až de facto nemožné. A nadto pravdou je, že pomalé plížení prostě také nebaví celou hru. Občas je vyloženě radost pracovat s "Ákáčkem" (myšleno zbraní), zvláště poslední mise se mi v tomto zalíbila.

V jedné misi je možné získat většinou max. 2-3 převleky, které i k něčemu jsou. Počet vychytávek na jeden úkol je bohužel tak nějak odobný. Dá se hodit dýmovnice šachtou na špinavé prádlo, či místo ní hodit pistoli s tlumičem, abyste jako poslíček prošli kontrolou (a zbraň si pak vyzvedli o patro níže). Jsou to milé triky, ale vzhledem k tomu, že by měly být alfou omegou Hitmana, tak jich je přeci jen celkem málo. A občas jste beztak donuceni vzít do rukou těžší kalibr a cestu si jednoduše prostřílet (což není na škodu). Nepřátelé jsou sice na vyšší obtížnosti poměrně drsní, nicméně dokud pálíte, tak vám jen nabíhají před hlaveň.

Co ale vyloženě zamrzí je počet "atmosférických/filmových scén". Tím míněny různé dějové zvraty, efektní záběry našeho "hrdiny" při zapadajícím slunci, v černém obleku a s poslední obětí u nohou (+ k tomu samozřejmě nějaká sedící hudba). Lokace by prostě potřebovali nějak oživit. Na ulicích nevidíte zmrzlináře ani prodavače novin (a že ti by tam třebas hodně sedli, především pokud by vyvolávali zprávy o vašich předchozích "úspěších") a především civilisté občas i někam jdou, ale jen málo (a zejména málo způsoby) spolu komunikují atp. Celkově je tak hra především o jednom zabijákovi a jeho cíli, přičemž ona proslulá omáčka okolo dosti chybí. Výše zmíněné scény by přitom nebylo až tak těžké vytvořit. A občas stačí jen málo (viz ptáci - holubi - vzlétající před Hitmanem v kostele; i tohle malé oživení pomohlo, jen jich mělo být více).

Tedy ke konci vyplývá to, co jsem psal na začátku. Pěkná hra, ale do "klasiky" ještě mnoho chybí. Hlavní hrdina je správný drsňák, hudba je velmi dobrá, nicméně v jádru chybí nějak více projevů života a individuality, abyste si přišli jako opravdový vrah. Absence (de facto) emocí u hlavního hrdiny tak není na škodu, ale pro správný kontrast by je měli mít ve větší míře okolní postavy.
+16 +17 −1

Portal

  • PC 100
Vážení přátelé, ANO!
Jak tak stárnu, čas od času pod vlivem sériově vyráběných, nefunkčních a sterilních blbostí, neinvenčních remaků a technologických dem vydávaných za plnohodnotnou hru propadám skepsi a řadím se mezi ty co tvrdí, že hry už nejsou co bývaly, a že nemají žádnou budoucnost. Obvykle se ale pak objeví nějaký menší zázrak, který mě dokáže přesvědčit, že to tak není. Jako Portal.

Narozdíl od většiny nehodnotím Portal tak vysoko pro originalitu, protože nápad s portály se vyskytl jak v Prey, tak v málo známé freewarovce Narbacular Drop od stejných autorů. Co tu hodnotím tak vysoko, je jak úžasně se povedlo dobrý nápad zaobalit do nestárnoucí grafiky, obdařit nečekanou znovuhratelností, famózním příběhem s jedním z nejlepších záporáků ever a hlavně jak to jako celek úžasně funguje. O závěrečné písni u které jsem se musel řehtat jako kůň ani nemluvě. Moje druhá stovka.

Pro: nápad, provedení, střídmost (každá hádanka je svým způsobem originální, minimum repetetivních a hluchých míst), záporák

Proti: zhola nic

+16 +19 −3

Dead Space

  • PC 85
Nu, jak poslední dobou nemůžu přijít EA na jméno, musím uznat, že tohle se opravu povedlo.
Zhruba v první třetině se intenzivně bojíte, atmosféra je podobná hře za mariňáka v AVP - nevíte kde na vás co vyskočí, to co na vás vyskakuje dělá hrozné zvuky a kromě toho je to fakt šeredné :). Krví se opravdu nešetří, zejména animace smrtí jsou jedna větší lahůdka než druhá a zabít vás klidně může jakákoliv generická příšera. Do konce hry jsem se nezbavil velmi nepříjemného pocitu kdykoliv se ozvalo "biological anomaly detected, establishing quarantine".
V pozdějších fázích hry jsem si už docela zvykal a navíc díky tunění zbraní a skafandru jsem získával nad potvorama výrazně navrch, takže klasická infarktová atmosféra se začala poněkud vytrácet, ale tak kolem osmého z dvanácti levelů začíná nabírat příběh (ne zrovna originální, ale poutavě prezentovaný) na obrátkách, tudíž jsem nezaregistroval nějaké výrazně hluché místo.
Vyzdvihl bych mimořádně dobře vymyšlené zbraně, každá funguje úplně jinak a hodí se na něco jiného.
Grafická prezentace je řekl bych velmi slušná, byť nedokážu porovnat s konzolemi; ovládání je rozumné; jenom lituju jedince co hru hrají na monitoru s poměrem stran 4:3, protože postava hrdiny musí zabírat hrozně moc místa.

Když bych to měl nějak shrnout: není to nic originálního, výjimečného ani přelomového, je ale vidět, že autoři velmi dobře věděli co chtějí stvořit a přesně to udělali. Je to prostě obyčejné řemeslo, nicméně na zatraceně vysoké úrovni :)

Pro: atmosféra, šikovně zamaskovaná neoriginalita příběhu, množství různorodých zbraní, veškerá akce ve vakuu a/nebo ve stavu beztíže, mise s vypouštením asteroidu

Proti: bez vypnutého v-syncu se skoro nedá hrát, možná až moc lehcí bossové (hrál jsem na normal)

+16 +18 −2

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Abych byl upřímný bál sem se čtvrtého dílu jelikož na druhou světovou válku nedám dopustit a hry z tohoto období jsou moje nejoblíbenější, ale výsledek předčil všechny moje obavy. Ze hry sem byl nadšený, hlavně z jejího filmového feelingu a jak lehce se proplouvalo misemi, skvelý design urovní a pro mě opravdu pěkná grafika to vše korunujicí božský a návykový multiplayer, který hraju doteď...celkově, ale v singleplayeru přesto vedou starší díly.

Pro: filmová atmosféra, hratelnost, grafika, návykový multiplayer, desing misí

Proti: krátká příběhová kampaň, Ai nepřátel

+16 +17 −1

Call of Duty 2

  • PC 75
Chcete prostřednictvím počítačové hry poznat co je to válka? Tak je pro vás Call of Duty 2 jasnou volbou. Hrůzy a ponurost II. světové války v oblastech Sovětského svazu, Afriky, Francie a Německa zobrazuje (věřím tomu, neboť narozdíl od ostatních komentátorů jsem ve válce nebyl :) v pečlivě dávkovaných minutách bojů skutečně věrohodně a bez příkras.

Píše se listopad roku 2008 a ani po více než třech letech hra nezestárla, jak myšlenkově (válka je špatná, áno...:), tak graficky jde o slušně odvedenou práci. Umělá inteligence nepřátel a spolubojovníků taktéž, ale občas se nechtěně připletou do cesty nebo nesmyslně mění pozici (jeden dokonce jednou střílel do pouliční lampy, za níž byl vzdálený Němec, až dokud mu tam nehodili granát).

Ani s celkovou hratelností to nevidím špatně, u rozkoukávání očima Rusa Vasila Koslova to ještě tak slavné není, misí je málo, jsou proměnlivě zábavné a bez hmatatelnějších cílů. Britská kampaň zajímavě vystavěna (obsazení, stáhnutí v transportéru pod těžkou palbou, znovuobsazení), správně dravá a postřílených Němců bych se nedopočítal. S Američany přichází na řadu vylodění v Normandii aneb fakt nejsilnější a nejvydařenější část hry, hluk, zmatek, střelba a výbuchy ze všech stran, pokud jste viděli film Zachraňte vojína Ryana, tak víte jaké peklo to bylo, tentokrát ale máte zbraň ve vlstních rukou a nediriguje vaši fantazii režisér. Když už jsme u zbraní, tak byly vyvážené a výtečně zpracované.

Co mě zklamalo byl konec. Dobývání německého kopce (jméno jsem zapoměl) je ještě víceméně "OK", ale poslední mise tam byla jaksi navíc. S dějem nemá pranic společného a pokud mám ty dva Tygery považovat za hlavního soupeře celé hry, tak jde o soupeře hodně chabého. Hra končí náhle bez finálního zapamatovatelného momentu. Ačkoliv byla herní doba velkorysá, tohle zaváhání autorům neodpustím. Jinak ale dobrá práce hoši a těším se na shledání s čtyřkou a pětkou!
+16 +17 −1

Blood

  • PC 95
"I'm Alive. Again."

Jeden z nejlepších klonů Dooma pod sluncem. Blood je asi jediná hra, která vás přinutí kopat do rozkládajících se těl, hrát fotbal s lebkama v multiplayeru, zapalovat ateistické mnichy, zlámat klávesnici když jste v menu a při tom vás zrovna žerou geneticky zmutovaní pavouci. Jedna z her, na které nezapomenete. Parádní zábava na dlouhé večery. Škoda, že se už takové hry nedělají.

Pro: krev, engine, akce, mrtvoly, multiplayer, zbraně!

Proti: na žádné si nepamatuju

+16 +19 −3

Crysis Warhead

  • PC 85
V prvé řadě bych upozornil, že Crysis Warhead je pouze datadisk a mělo by se tak k němu i přistupovat. Inovace herního systému nepřináší v podstatě žádné, dává hráči jen další nášup toho, co měl na původním Crysis rád - pohledných lokací v orgastické grafice a svižné hratelnosti v podobě zdařilé kombinace klasické akce a základní taktiky (za předpokladu, že hrajete na jednu z dvou nejvyšších obtížností, jinak se dá hra projet i po doomovsku).

Herní příběh je stále spíše okrajový, ale kvůli němu snad 3D akce nehrajeme, více spíš zamrzí menší délka hry, holt co si budem povídat, kluci, na velikosti záleží... Celkově jsem však byl spokojen, Crysis Warhead je intenzivní, výborně hratelný a stále skvěle vypadající datadisk, byť nového mohl přinést víc.

PS: Mnou kritizované pohodlné ničení nepřátel z jeepu v Crysis bylo opraveno, nyní už nejde zároveň řídit a střílet a také pořádná sprška z kulometu vás může hravě zabít i přes dveře/sklo.

Pro: Skvěle hratelné, vizuálně výborné, prostě další nášup oblíbeného Crysis

Proti: Málo inovací, slabší délka hry (vzhledem k tomu, že původní Crysis byl mnohem delší)

+16

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 90
Vice City přiletělo jako uragán. V mnoha ohledech stejný, v mnoha ohledech jiný, ale především v mnoha ohledech vylepšený díl byl mnohými označován za „trojku a půl“ a tak jsem k ní kdysi i přistupoval. Proto mě překvapil větší důraz na příběh (na čemž má lví podíl hvězdně obsazený dabing), více možností a barvitější a živější město. Pozlátko, které je jakýmsi křížencem Scarface a Mafie, jsem si užil hned několikrát a u nepříčetného Diaze, který nadává na nefunkční video, bavil nesčetněkrát. S odstupem času jsem došel k názoru, že u žádné jiné hry mě tolik nezamrzela absence multiplayeru, jako u této. Vice City je pro mě prozatím horizontem GTA série.

Pro: Bigger, better, more v tom nejkladnějším slova smyslu

Proti: Absence multiplayeru, některé "konzolové" mise

+16

Wacky Wheels

  • PC 85
"Hej, žraloka mám já!" Tenhle výkřik jsem, když mi bylo šest, slyšel mnohokrát. A proč? Protože žralok byl prostě nejlepší! Wacky Wheels jsou v podstatě Mario Kartem na PC a bez Maria. Maria, Luigiho nebo princeznu Peach v motokárách nahradilo osm zvířat, ale skvělá hratelnost byla zachována. Doma jsem měl sice jen trial verzi, ve které byly jen 4 zvířata a málo tratí, ale i přes to jsme s kamarády pařili jak diví :) Hra byla super hlavně ve splitscreen módu - máloco se vyrovná tomu pocitu z dobře vykonané práce, když se vám podaří těsně vyhrát díky tomu, že váš kamarád najede na vámi nastraženou olejovou skvrnu :)

Pro: Splitscreen, zábava, kachny, ježci, žraloci

Proti: Eh... citelný nedostatek morčat?

+16

Soldier of Fortune

  • PC 90
Tak tahle střílečka patří do nejvyšších pater mého TOP žebříčku. Tehdejší brutalita je dnes spíše úsměvná, ale tehdy to bylo fakt něco. Ustřelené končetiny, zohavené těla, to vše vám hra servírovala jako na běžícím páse. Ale dá se nepříteli vystřelit zbraň z ruky a on se vzdá. Musíte se ale trefit, ať mu neustřelíte celou ruku :-) . Graficky je to dnes k smíchu, ale tehdy to byla celkem pecka. Leveldesign se mi tehdy líbil. Takové ty arabské státy byly skvělé. Taky se mi to líbilo na sibiři. Zbraní je ve hře dostatek. I když ke konci už to začíná smrdět scifim, ale stejně, tohle je střílečka jako řemen a když si chci někdy zahrát klasickou lineární střílečku, tak sáhnu po Soldier of Fortune a s chutí hru přejedu.

Pro: Na to že se jedná o téměř lineární střílečku, tak to není stereotypní ani nudné. Dobře udělané levely.

Proti: Asi si to zase nainstaluju.

+16

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 80
Ze San Andreas jsem tak trochu na rozpacích. Na jednu stranu je pěkné, jak si autoři poradili se zasazením mezi černošskou komunitu, naproti tomu je sice skvělé užívat si atmosféru a zvuk silného motoru chopperu při přejíždění mezi městy, ale jenom jednou, možná dvakrát. Přejíždění mezi lokacemi se záhy stane otravné.
Mise jsou navrženy docela dobře a i když se jejich struktura často opakuje, najdou se také světlé výjimky, zejména parodie na některé filmy či hry. Co mě však překvapilo, byla jednoduchost misí. S většinou jsem neměl problém, některé jsem dělal dvakrát, třikrát, a potom jsem se dostal ke Stowaway, kde, což přiznávám na rovinu, jsem po zoufalé půlhodině zkoušení sáhnul po traineru... Stejně tak lze San Andreas, jako všem dílům série (ne však tolik co právě SA), vytknout nedostatečná reálnost, kterou rád označuji slovy: "V GTA tě musí trefit atomovkou, abys to nepřežil."
K San Andreas se i tak vracím dodnes, ale jen když nemám vůbec co dělat. Obrovská volnost a spousta možností nabízí solidní prodloužení herní doby, pokud na to ovšem máte trpělivost. Závěrem slovo k audiovizuálnímu zpracování - ze soundtracku si vybere asi každý, a pokud ne, může si naimportovat vlastní MP3. No a ke grafice se dá říct jediné: až na vyšší počet polygonů je spolu s enginem stejná jako v GTA 3.

Pro: V dlouhé chvíli nakrátko zabaví

Proti: Vleklost, mise Stowaway, stejný engine

+16

Prince of Persia

  • PC 90
Taktéž jedna z prvních her na PC. Koukali jsme na to jako blázni. Největší vodlet byl načasovat úkony co jste chtěli s postavou provést, protože jak jistě všichni známe, bylo tam asi půl sekundové spoždění mezi stiskem klávesy a reakcí postavy. Takže nabodávání se na ostny, padání do propastí, nestíhání krytí nebo útoku na denním pořádku. Ale PC hry byli takříkajíc ještě v plenkách. A prostě jsme to tak brali a byla to super zábava. Dnes bych takovou hru hodil tvůrcům na hlavu.

Takže hodnotím originalitu (ikdyž tehdy bylo originální asi skoro všechno) a provedení, grafiku. Šílený zvuky (asi 4?) a dobrou tématickou hudbu. Dál se mi líbilo objevování tajných chodeb a místností a hlavně lektvary, u kterých člověk nikdy nevěděl, jestli ho otráví, nebo vyléčí, hehe. Dále animace skoků, šplhání a vůbec celková pohybová stránka hrdiny. A jak během hraní přibývaly barvičky-začíná se v šedých chodbách a konec je zlatě červený, občas do modra-to jak se hrdina dostává ze zatuchlých kobek až do paláce. A abych nezapomněl ATMOSFÉRA!!! Prostě hromada vesměs naprosto kladných zážitků.

Pro: Grafika, hudba, originalita, animace postavy, tajné skrýše

Proti: Prodleva mezi zmáčknutím klávesy a reakcí postavy

+16

Enter The Matrix

  • PC 20
Jediná koupě, které dodneška lituju. EtM jsem si kdysi kupoval za nehorázných 1199 Kč a stejně tak jsem mohl svýh 1199 Kč hodit do hajzlu. Hra je to od základu tak debilní, až je to k pláči a nebýt obrovskýho hypu a hraných filmečků s hercama z filmu, tak po tom neštěkne ani pes.

Hra je jednoduchá, prostě taková, aby to ty masy lidí, rozrušených z filmu neodradilo dohrát. Výběr za dvě postavy nemá moc smysl.. i když se nějaký mise trochu liší, určitě nestojí za to, abyste tu hru protrpěli znovu. Souboje, který jsem z Matrixu měl nejradši, se tu jaksi nekonají. Většinou u sebe máte hromadu bouchaček s miliardou nábojů, které nemáte šanci vystřílet. Takže hra je jen o tom, že jdete jednou cestou dopředu a držíte levý tlačítko myši. A takovýhle hry mě opravdu neberou.

Pro: Hmm.. scéna, kde se Niobe líbá s Monikou Belluci je hodně sexy

Proti: Koment mluví za vše

+16

Oddworld: Abe's Oddysee

  • PC 85
Když jsem tuhle hru kdysi hrál, vůbec jsem ji nerozuměl. Nedokázal jsme se naučit ty číslový příkazy a vlastně jsem netušil, že mám zachraňovat jiný mimozemšťany. Taky jak jsem byl u vytržení, když jsem zjistil, že se můžu převtělit do enemáků a kosit druhý enemáky. A snad nejvíc mám v hlavně zafixovanou scénu, kde utíkám na jakýmsi hybridovi mezi velbloudem a koňem a modlím se, aby mě tentokrát už opravdu netrefili.

Dobře obtížná hra, kterou jsem dohrál za pomocí strýce a kterou už si opravdu těžko pamatuju. Jen vím, že do mě pumpovala dostatek adrenalinu, že mě bavila a to mi stačí. Jeden z nejlepších herních počinů, co existuje.

Pro: Obtížnost, hádanky, ovládání nepřátel, koňovelbloud a zpropadený mačkací miny :-D

+16

Dead Space

  • PC 80
Dead Space mě mile překvapilo, protože na rozdíl od většiny loňských velkých titulů velkých společností nestojí na konceptu "hodíme tam pár originálních prvků a pak bude hráč dělat 15 hodin to samý", ale jedná se o poctivě vystavěný titul, sic v něm nenajdete nic převratného.

Na první pohled se jedná o béčkové sci-fi, které se těžko vyhne srovnání s Horizontem Události a na druhý pohled to tak i zůstane. Nikterak originální příběh se pomalu odvíjí, hráč prochází zakrvavené lokace, kosí všemožné potvory a kochá se ulétávajícími končetinami, nakupuje a upgraduje vybavení a je pravda, že po nějaké době má hráč nad příšeráky jasně navrch. Dead Space opravdu není zrovna těká hra a i když jsem párkrát umřel nebo se jinak zaseknul, bylo takových případů minimum. Autorům se i přes téměř stále stejná prostředí podařilo udržet můj zájem až do konce, obzvlášť pak díky nakopnutí děje zhruba v poslední čtvrtině hry. Prostě Dead Space sice nesrší originalitou, ani nedisponuje skutečně "survival" obtížností, ale jedná se o dobře odvedený kus práce, který jednoduše baví.

Měl bych ale hlavní dvě výtky - první výtkou budiž ovládání, které mi přijde poměrně těžkopádné. To sice mělo ze začátku příznivý vliv na atmosféru, ale s postupem času se stávalo otravným. Nehledě na maličkosti jako že reload se nespustí pokud ho mačkáte za pohybu, že vstup do krámu nezastaví čas, že některým hintům zůstala Xboxacká tlačítka namísto kláves, atd. (Btw. Zkoušel jsem taky demo na PS3. Sice bych řekl, že na PS3 Dead Space o dost líp vypadá, ale mířit dostatečně rychle na gamepadu bez assist-aimu... myslím že tak dobrý s gamepadem ještě dlouho nebudu :))

No a druhá výtka se vztahuje ke zbraním. Respektive štvala mě na nich jedna taková věc - z jejich názvu nepoznáte jak se chovají, respektive co dělají, takže jejich nákup je nákupem naslepo. To mi při nedostatku peněz (v první polovině hry, v druhé jsem pro změnu šetřil na upgrady obleku) přišlo jako docela šílené a tak jsem nakonec stejně ty dvě nebo tři extra zbraně v nouzi postupně prodal a zůstal jen u té základní bouchačky a samopalu, které mi celkem v pohodě stačily na všechno.

Ve většině věcí bych jinak souhlasil s fakovým komentářem.

Pro: solidní hratelnost, nepřátelé, prostě tak nějak celkově dobře udělaná hra.

Proti: trochu krkolomné ovládání, těžko odhadnout co která zbraň vlastně dělá, nějaké posouvání hranic žánru se rozhodně nekoná, osobně vůbec nemám rád tenhle druh sci-fi :)

+16

I.G.I.-2: Covert Strike

  • PC 90
Takhle nějak měl vypadat už i IGI1. Hlavní neduh prvního dílu, a to nemožnost ukládání pozice, byl odstraněn, ikdyž jsem si nejdřív myslel, že ukládat opět nejde, jelikož je ukládání vyřešeno docela netradičně a chvíli mi trvalo, než jsem na to vůbec přišel. Díky ukládání je obtížnost o dost nižší než v IGI1, ale pořád je velmi vysoká, ikdyž se některými misemi šlo bezhlavě prostřílet.

Největší klady IGI1 přetrvaly nebo byly ještě vylepšeny. Mise jsou dlouhé, s mnoha různorodými úkoly, které zaručují, že kampaň ani ke konci nepřejde do stereotypu. Exteriéry, v nichž se naštěstí většina misí odehrává, jsou ještě rozlehlejší, členitější, bohatší a hlavně jsou mnohem rozmanitější než v IGI1, což také rozhodně přispívá ke hratelnosti. Díky vynikajícím outdoor misím bohužel mnohem víc vyniknou poměrně fádní indoor mise, jelikož interiéry jsou chudé, nevýrazné a nemají moc co nabídnout. Stejně jako u IGI1 musím vyzdvihnout rozsáhlý zbraňový arzenál. Zbraně opět dobře zní a vypadají a nutno dodat, že v málokteré akci mě tak bavilo střílet ze zbraní a zabíjet jimi:). Mile mě překvapilo několik druhů zaměřovacích křížů, příslušejících k různým druhům zbraní.

Na závěr bych zmínil jeden aspekt, ve kterém druhý díl oproti prvnímu zaostává. A to atmosféru. Ta už prostě není tak hutná jako v jedničce. Ale není to ani tak zápor, jako spíš fakt, jelikož málokterá akce dovede trumfnout atmosféru při infarktových závěrech misí v IGI1. Na druhou stranu mě osobně víc vyhovuje si hru v klidu uložit, popř. nahrát, než do zemdlení mise opakovat kvůli chvilce nepozornosti nebo malé chybě.

Pro: Dlouhá a zábavná kampaň, outdoor mise, zbraně, grafika.

Proti: Indoor mise.

+16

Gears of War

  • PC 85
Snad nejlepší konzolová konverze na PC. Zamrzí jen nízká AI parťáků a místy problematické ovládání. Jinak je GoW krásně brutální a ještě krásněji vypadající akční řež. Zpočátku může odradit - hra na schovávanou, repetivnost, koridorovitost - ale později zařadí na vyšší rychlostní stupeň a s razancí lokomotivy drží hráče až do konce.
+16

Lotus III: The Ultimate Challenge

  • PC 80
Ve splitscreenu výborná zábava, i přes (nebo možná právě díky) těžce nerealistickému chování aut. Hlavní problém singleplayeru byla kromě absence jakéhokoliv postupu hrou (vrchol byl turnaj) i nespravedlnost: vy musíte dotankovávat benzín, vašich 19 (!) oponentů nic. Jediná možnost, jak začínat před ostatními, bylo dojet až za nimi v předchozí trati v turnaji. A navíc mohli projíždět přes všechny překážky, potvory...

Pro: splitscreen, oldschool hudba ala speaker, zajímavý nápad s tankováním

Proti: singleplayerová nespravedlnost, nemůžete se otočit do protisměru, celkem chudá prostředí

+16

Atlantis: The Lost Tales

  • PC 100
Jedna z mně nejbližších her, adventurní láska, graficky revoluční počin a umělecké dílo, proti kterému mám jen málo výhrad, snad jen, že systém hry poškodilo mnoho následných většinou, objektivně vzato, nezdařilých plagiátů.

První díl Atlantisu je silný v tom, že se skutečně odehrává přímo v Atlantidě, ukazuje nám jí tak, jak bychom si asi nepředstavovali; jako velmi malou civilizaci, ve které jsou skoro všichni muži zrádní :-). Příběh je neskutečně napínavý a má skvělé vyvrcholení. Charaktery postav jsou výborně napsané.

Samostatnou kapitolu tvoří hudba, která, co se týče preciznosti, snese srovnání s grafickou stránkou hry. Spolupráce francouzských skladatelů Stéphane Picqa a Pierra Esteve vytvořila několik hitových počinů, mnoho ambietních ploch a několik experimentálních až ujetých záležitostí, což je rozdíl oproti druhému dílu, jehož hudba je celkově mnohem líbivější. U obou dílů se však můžeme zaposlouchat do krásných barev exotičtějších nástrojů z různých koutů světa.

Těžko byste v Atlantis hledali nějaké výrazné nelogičnosti, za to logických hádanek si užijete hodně a většinou jsou velmi nápadité. Hru oživují i akční scény, které mnohdy nemají daleko k thrilleru.

Abych to tu zbytečně neroztahoval, Atlantis - The Lost Tales je pro mě naprosto zásadní hra, kterou jsem, zvláště na adventuru, dohrál opravdu mockrát...a vždycky jsem si u toho bezvadně zažongloval s cédéčky.

Pro: grafika, hudba, příběh, umělecký dojem, hratelnost, poutavost, k zamyšlení

Proti: snad jen, je-li to vůbec hra :-)

+16