Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@rikuhahl (20.11.2020 17:19): Dishonored mám v rámci svého "Thief runu" taky v plánu :), na ten už se chystám roky a Thief mě na něj opět navnadil.

Ale rád od někoho slyším, že je to alespoň jakž takž hratelné, protože jinak si to tu čtvrtý díl slízává solidně :).

Jo vizuálně to vypadá celkem přitažlivě, po dlouhé době AAA hra, která mě vizuálem neodpuzuje (žádná přebarvičkovanost, kýčovité HDR/Bloom whatever efekty atd.).
Nyní je to znova za 3 €, tak jsem to nakonec vzal, když už mám tu Thief sérii rozjetou, tak si jí sjedu asi komplet.
Sice od toho skoro nic neočekávám, ale zase stealth her je po čertech málo, takže i ty horší se počítají :). Nadto mám tak nízká očekávání, že už to snad ani zklamat nemůže a některé pasáže z gameplay videí vypadají docela solidně... uvidíme, kdyby to chtělo nabídnout alespoň průměrný herní zážitek, samozřejmě, že se zbytkem série se to asi rovnat moc nemůže.

Určitě ale vítám možnost si povypínat všechny ty debilní ukazatele směru, což je něco, co by měly nabízet všechny mainstreamové hry a bohužel často nenabízejí.
@Joe321 (25.11.2016 15:56): Jestli Ti jde vyloženě o to si zahrát dobrou stealth akci, Thief špatný rozhodně není, ale jak bych to řekl....znám určitě o něco lepší. Kdybys chtěl, můžu Ti pár tipů dát.
@Joe321 (25.11.2016 15:56): je to takový slabší dishonored s blbým scénářem a slušnou atmosférou, jak píše Garret. Pokud to je někde za levno a máš rád stealth akce tak do toho klidně jdi. Ale pokud jsi např. nehrál Dishonored a jeho datadisky, tak vem spíš ten.
S přicházející "sale season" pokoukávám po Thiefovi, ale hodnocení je všude mixed. Ale nějak mi z toho vychází, že se nelíbí fanouškům původního Thiefa, a líbí se lidem, kteří původního nehráli. Dá se to takhle shrnout?
@deliqnt (27.11.2015 14:16): Thief je taký "Dishonored pre chudobných", kvalitou úplne iná (nižšia) liga a vedľa Dishonored nedokáže vôbec ničím konkurovať.

@Walome (27.11.2015 14:26): Neznášam toto používanie rovnakých názvov, človek sa potom s niekým o niečom baví a nechápe čo to ten dement trepe za nezmysli a potom vysvitne, že on hovorí o tej novej hre s rovnakým názvom a ja o tej starej :-D.
Hraju to chvíli, moc mě to nebaví. Budu mít i jinou zbraň, než tu debilní paličku, nebo co to má ? :)
@ještěr (24.08.2015 23:44): Já si myslím, že se udělá nějaký marketingový průzkum, zohlední se trend v CoD a pak se udělá hra. Hlavně aby tam byly všechny prvky blockbusteru, tj. klišoidní příběh, to lidí chtějí, hodně lootu aby měli motivaci, a hlavně aby tam byla holllywoodská pasáž s výbuchy protože 12-letí američánci nic jinýho nežerou. Prostě se musí vydělat co nejvíc, tak se cílí na určitou skupinu. No a ti starší nebo hc hráči tomu dají pak 35% na databázi her, protože jim nic jinýho nezbude :)
@účet smazán (20.08.2015 10:37): To prosím nedělej, dva takové babičkující komentáře by mi mohly udělat slabo na srdci.

Na druhou stranu mě asi stejně jako Phoenixe, potažmo tebe udivuje, že se při množství prašulí, které se v průmyslu teď točí, nenašel jediný betatester, který by tomuhle mančaftu otevřeně řek, že příběh hry stojí za těžkou piču. Tam ve studiu musí panovat snad stejná upřímnost a otevřenost, jak na sjezdu KGB.

S těma bugama a příběhem a zasekaným téměř nehratelným městem atd. reálně nemohli od recenzí čekat víc, než facana studenou mokrou rukou.

Moc pěkná umělecky místama velmi povedená hra, dokud ji člověk teda nemusí hrát :D
Tož taky dohráno. Příběh je katastrofa a hratelnostně je to takové nevyrovnané (některé pasáže docela fajn, jiné totální vopruz). Tvůrci to přehnali s QTE, páčení oken byla kravina a odemykání zámků mi lezlo solidně na nervy :) Dobrá byla grafika a místy atmosféra.

Hm, a podle mých hodnocení zde na DH jsem horší plnohodnotnou hru nedohrál :)
@Phoenix (09.03.2015 13:43): Yep, já vlastně i souhlasím, až na to, že vpodstatě nic z toho nepovažuju za čistou stealth akci, ale všechno (z mých jmenovaných) je tu lepší, tu horší 'pokus' o bájný immersive simulation.

Pak je svět totiž mnohem nádhernější.
@ještěr (09.03.2015 13:22): Jasně že selektivní paměť u takových věcí funguje velmi dobře, ale zase bych to nesváděl jen na ni.

Na druhou stranu jsem byl třeba nucen uznat, že Deus Ex: Invisible War je velmi dobrá akční hra (byť selhává coby nástupce legendy). Přes zjednodušení typu žádné EXPy, sjednocení nábojů a lockpicků nebo konzolový inventář je pořád na hráči volba herního stylu (a s tím spojených implantátů), má vynikající atmosféru (dnes mě mrzí, že na tomto enginu nevyšlo více her, pokud možno ve stylu modifikace Thief 3 Gold s odstraněním některých omezení enginu), řadu nepovinných úkolů a rozhodně jsem nehrál stylem "naběhnu & vymlátím". Zkrátka sama o sobě funguje jako dost "chytrá" akční hra.

Problém je asi v tom, jak hodnotit pokračování série, které se odchýlí od původního žánru, aniž by se v rámci nového žánru jednalo o průser (naopak jde třeba o nadprůměrný kus). Svého času strhl Anastasov tuším Star Trek: The Next Generation - A Final Unity deset procent za pouhou přítomnost "simulátorové" části hry, byť napsal, že za její kvalitu by se nemusel stydět lecjaký "čistý" simulátor.

@Bodkin (09.03.2015 13:41): Shodnout se samozřejmě nutně nemusíme, zejména v záležitosti, která dost dobře nelze definovat :-) Bral jsem v úvahu hry, které jsou primárně stealth akce (stealth prvky jsou v mnoha FPS/RPG, stejně jako je dnes vylepšování postavy u každé druhé akční hry). Za primárně stealth akci nepovažuju Arx Fatalis (byť je možné hrát čistě za zloděje se všemi důsledky), Dark Messiah of Might and Magic (ze stejných důvodů), TES sérii, nové Fallouty nebo uvedené Vampire: The Masquerade - Bloodlines. A už vůbec ne sérii Stalker (protože pak bych musel vzít v úvahu třeba Operation Flashpoint: Cold War Crisis nebo Project I.G.I.). Pathologic jsem nehrál (zatím), System Shocky bych určitě neoznačil primárně jako stealth (dvojka tak asi hrát jde, i když jsem to nikdy nezkoušel, u jedničky si to přes antigravitační brusle, laser sabre a podobné vychytávky moc představit neumím).
@Phoenix (09.03.2015 12:47): Ano, přišlo mi silné a proto jsem se ozval.

Každopádně se mi líbí, že se neshodneme ani na 1), protože pokud to budu brát jaks to napsal, tak mi tam chybí i TESové od Morrowindu či Fallout 3 a dál (především i kvůli tvému bodu číslo 3)

Já bych z toho tvého vyhodil DŮRAZ na Stealth a Riddicka (asi, už si to pořádně nevybavuju) a vrazil tam navíc Pathologic, System shocky, Bloodlines či Stalkery.
@ještěr (09.03.2015 13:22): Selektivní paměť se přeceňuje, imo tu spíše budou komentáře ve stylu "je to stejná sračka jako čtyřka", což by nebyla ani první, ani poslední série, kde tomu tak je a opravdu hodně ceněno je jen několik prvních dílů "před debilizací":) a nebo naopak ty nejnovější po změně konceptu (viz. třebas zmiňovaná TR série).
Podle me az vyjde petka, tak opet dostane slusnou sadu a latu a se slzou ve voku se bude vzpominat, jak 4ka jeste stala za neco a jeste vice pred ni 3ka atd. atd. - princip selektivni pameti (pokud vam do te doby ze me tady nerupne cevka nebo tak neco)
@Bodkin (09.03.2015 12:27): Možná to vidíme každý trochu jinak a "vykrádá" je silné slovo, nicméně to podstatné zkusím sumarizovat:

1) Stejný žánr, jehož zástupců je jako šafránu. Obojí je primárně First Person Stealth akce, kterých je k dnešku celkově asi 10 (4x Thief, 3x Deus Ex, Dishonored a tak trochu 2x Riddick)
2) Stejný setting, jehož zástupců je opět jako šafránu a to i mimo daný žánr
(viktoriánský steampunk říznutý magií, narozdíl od sci-fi Riddicka / Deus Ex)
3) Obojí staví na plížení (u stealth akce celkem logicky) a v obojím lze při plížení vybírat kapsy (opět nelze v Riddickovi / Deus Ex)

Nicméně nemyslím, že by debata, jestli se jedná ještě o inspiraci (což sami autoři hrdě přiznávají) nebo už vykrádání, něam spěla bez toho, že budeme schopni definovat, co je ještě inspirace, ale ne vykrádání. A na samotné inspiraci / vykrádání / vzdávání holdu klasikám a priori nic špatného nevidím (stejné ja to v hudbě, literatuře nebo filmu), když to autor umí a dělá v rozumné míře (tj. ne třeba obšlehne úplně celou zápletku nebo padesát not po sobě).
@Phoenix (09.03.2015 12:05): Já bych rád slyšel spíše ty důvody, jak Dishonored VYKRÁDÁ původní Thiefy (všechny tři).

Nějaká inspirace z her na kterých buď sami dělali, nebo byli ve stejném týmu mě zase až tak nezajímá.
@Bodkin (09.03.2015 11:39): Máš na mysli hlavně Harvey Smithe? Ano, může to být i tak, že se jedná logické pokračování (už první Deus Ex byl rozhodně Thiefem inspirován, jelikož Warren Spector nebyl určitě jediný, kdo pracoval na obojím). Hranice mezi inspirací a vykrádáním je samozřejmě poměrně tenká.

O inspiraci mluví třeba producent nového Thiefa, Harvey & Colantonio nebo přímo vývojáři.

Co se týče podobnosti nového Thiefa a Dishonored, autoři Thiefa měli dokonce za to, že mají v týmu donašeče :-)
Pochybujem, že Dishonored Arkane tak veľmi vykrádajú Thiefa. Viac vidím ich štýl a prvky použité napríklad aj v Dark Messiah of Might and Magic, akurát spracované o triedu lepšie (napríklad aj samotný štýl boja) Tak isto ako vykrádanie Dishonored vidím u Thiefa hlavne vo vizuálnom štýle, ďaleko menej v samotnom gameplayi, ktorý mi skôr evokuje zjednodušeného Thiefa III (ktorý pritom tiež niektorým skalným priaznivcom prvých dielov pre zjednodušenia a konzolovitosť nevyhovuje, takže asi tak)
@účet smazán (09.03.2015 08:08): Jakkoli je pro mě tato série symbolem úpadku FPS, tak bych rozhodně nevinil jen ji. Nebýt různých kopírovačů odevšad, byla by situace poněkud jiná. Místo toho, aby se většina ostatních rozhodla zkrátka cílit na jinou skupinu konzumentů (v jakémkoli konkurenčním boji si každý může vybrat, jestli konkurenta porazí za konkurentových pravidel nebo si stanoví vlastní), tak se pořád dokola snaží porazit CoD jeho vlastními prostředky. Navíc nemálo titulů v poslední době ukazuje, že je možné vyrobit úspěšnou (a kavlitní) FPS a přitom Call úplně nekopírovat. Za všechny bych jmenoval vynikající Shadow Warrior a Wolfenstein: The New Order, nové díly Far Cry (rozsekal mě zejména excelentní Blood Dragon) nebo IMHO velmi slušné a nedoceněné věci typu Zeno Clash 2 nebo Alien Rage).

@ještěr (09.03.2015 10:06): Ono ani není třeba čekat v roce 2015 hru z roku 2000 (i když ostatní žánry krásně ukazují, že je možné se vrátit i výrazněji zpátky viz Legend of Grimrock 2 nebo za všechny navrátivší se hopsačky Dust, o různých HD remake starých fláků nemluvě). Wolfenstein: The New Order, Shadow Warrior, Deus Ex: Human Revolution (od stejných tvůrců) nebo původní sérii ještě celkem rozumně vykrádající Dishonored krásně ukazují, že je možné vyrobit pokračování, které nemá principielně s originálem tolik společného, ale pořád se jedná o výbornou záležitost, u které se potkává starosvětská zábava s moderními postupy (např. množství animací ve Wolfeinovi) funkčním způsobem. Navíc vyrábím-li čtvrtý díl legendární hry (notabene těžce mimomainstreemové, s posledním dílem vyšlým před deseti lety), tak nemůžu počítat s tím, že fandové prominou totální překopání mraku herních mechanizmů. I kdybych nakrásně autorům prominul příklon k akčnosti, tak prostě není možné vyrobit střílečku, kde boje jsou řešené jako nezábavné QTE a hlavní hrdina vydrží celou jednu ránu (a to ještě jak kdy). Když už vyrábím Splinter of Duty, tak to musí být alespoň konsistentní.

Taky si i pres obcas relativne priznive hodnoceni o rebootech Thiefa, Hitmana, Tomb Raidera apod. myslim svoje, na druhou stranu ocekavat v roce 2015 hru z roku 2000 je samozjreme chore (pricemz manici z oddeleni prodeju by se jiste huste za bricho popadali, kdyby si nas tady precetli)

Na druhou stranu jsou Thief a Tomb Raider podle me iritujici ale prinejmensim zabavne hry, kdezto Hitman je ciste iritujici zalezitost

Kazdopadne neni moc co novyho hrat, takze jsme asi v dympě, no
Tak Thief konečne dohraný. Uff, dalo to zabrať :)

najskôr čo bolo dobré - hra vypadá pekne a hra svetla a tieňov je parádna, občas to má atmosféru a zaujímavé úrovne, stealth je celkom fajn

čo bolo zlé - mesto a jeho design je totálne zlé, nedá sa v ňom vyznať ani po pár hodinách, nikdy som nevedel, kde vlastne som a stále som musel pozerať do mapy, nevravím o neustálych loadingoch a preliezavaní tých istých miest v meste, hra niekedy hnusne laguje, príbeh je blbý, kradnutie je už hlavne v druhej polke hry úplne zbytočné

Je to taký nepodarený Dishonored.
@Drolin (08.03.2015 14:24): jj, já u knih, filmů a her klasicky jedu linii tzv. "kyselých jablek" (přece toho nenechám, když už jsem do toho investoval tolik času :-)) ). Když se člověk podívá, kolik lidí dle třeba Steam Achievementů vůbec hry dohrává ... Ale být to třeba hodně nepodařené RPG na 100 hodin, tak se s tím taky nemažu (a on byl Thief minimálně do půlky opravdu "horská dráha", naštvání střídalo nadšení jako na běžícím pásu, směrem ke konci už to bylo opravdu spíše jen naštvání).

Ona je otázka, jestli se procento lidí, kteří hry dohrávají, nějak výrazně změnilo díky tomu, jak se změnily hry samotné, skladba hráčů, množství nabízených her nebo jestli je to pořád stejné. Nějak mi přijde divné, že třeba v Thiefovi se pětina hráčů nedostala dle Steamu ani na konec prologu, hru dohrálo 14 % lidí a na Master obtížnost necelé tři procenta (ale možná je to tím, že já jsem se svým "dohrát" v menšině). V roce 2013 spekuloval jeden z tvůrců Titanfall o tom, že kampaň (byť u stříleček, u jiných žánrů je to možná jinak) dokončí jednotky procent hráčů, takže se singleplayer vlastně vůbec nevyplatí vytvářet. A je to také jedna (kromě Crunch atd.) z možných odpovědí na otázku proč často bývají nejodfláklejší pasáže her na konci (vadí to výrazně méně lidem, než kdyby byly na začátku).
Přijde mi strašně vtipná jedna věc - chci se vloupat oknem, vypáčím okenice, jsem vevnitř. Ale nechápu, proč je musím vypáčit i cestou zpět? To i obyvatel musí vypáčit vlastní okno když chce vyvětrat? :)
@jones1240 (28.02.2015 18:51): Ano, ale měl jsem černou obrazovku. Thiefa II jsem zatím jen dohrál na XP s nějakým speciálním patchem, ačkoliv i tehdy hra padala při načítání uložené pozice a tak bylo třeba spouštět hru i pětkrát.
@Tarhiel (28.02.2015 01:06): Díky za tipy. Mám velký počet FM připraven, ovšem Thiefa II se mi zatím nepodařilo plně spustit ani na jednom ze dvojice momentálních počítačů (zatím jsem se ale ani tolik nesnažil).
@Drolin (27.02.2015 23:15): Skús si niektoré z tých spomenutých zahrať, až budeš mať chuť - niekoľko som ich hral a také Seven Sisters a dilógia Ominous Bequest + Broken Triad sú nehorázne pecky.
Nový thief mi přišel jako nepovedený pokus o Dishonored, staré Thiefy jsem v tom snad ani nezahlédl (pravda je, že jsem se zrovna daleko nedostal)
@Tarhiel (27.02.2015 23:11): Grafika je jedna vec, ale gameplay nevylepší. Ako píše Drolin, je nelogické to hrať, ak to niekoho nebaví. :) Teraz by som to už naozaj neskúšal. Inak si nemyslím, že nový Thief je katastrofa, ale dokážem chápať, prečo asi nesedí priaznivcom prvého dielu. Osobne tie zmeny nevnímam ako niečo zle aj preto, že je to reboot a nie regulérne pokračovanie. Ale to je len môj pohľad ako človeka, ktorý začal sériu od trojky, takže ma treba brať s rezervou.


@Drolin (27.02.2015 22:51): Tvoja "nepriestrelná" logika stále naráža na tom, že si sám určil, ktorá kampaň je primárna a že cielene ignoruješ ten dlhší zvyšok. Ale dobre no, keď ťa nepresvedčil nikto ani v patričnej diskusii, nemá zmysel to skúšať znova a ani som to nechcel :)
@M.a.t.t. (27.02.2015 16:00): "Ja som prvé dva diely skúšal, ale cez tú grafiku a ťažkopádny gameplay sa nedokážem preniesť. :) "

Tak skús HD Texture Mody od Bentraxxa, tie by ti s grafikou mali pomôcť.

Keď sa Ti teda gameplay zdá ťažkopádny ;)

Ono isté signály počas vývoja nového Thiefa dávaly tušiť tomu, že to bude katastrofa - komunita byla na poplach už veľmi dávno, no ja som bol jeden z tých optimistickejších, mysliac si, že veď keď urobili nového DE, nemôže to byť až také zlé :)
@M.a.t.t. (27.02.2015 22:45): Naoapk je dle mě nelogické hrát zbytek, pokud někoho nebaví... měl jsem závěřečné titulky, takže ahoj Capcome, povedlo se ti to (ty další méně), a jen tak dál (bonusy v podobě dalších kampaní klidně nabízej, pokud bude minimálně vždy jedna prvotřídní).
@Drolin (27.02.2015 22:38): "Logicky" :D Hodnotiť podľa 1/3 resp 1/4 hry a jej podľa teba nekvalitný zvyšok si výhodne hodiť do bonusov, aby si si obhájil vysoké hodnotenie, je všetko len nie logické. Písal som, nech s tým nezačínaš :) Radšej sa vráťme k pôvodnej téme ;)
@M.a.t.t. (27.02.2015 22:27): Já klidně, uměl jsem si hru užít v její nejlepší části a zbytek, vyzkoušel, ale následně logicky ignoroval .). A ještě bych, jako velmi dobrý reboot (pokud to zde lze tak říci) série po více letech označil Fallout: New Vegas.

@Kubulus (27.02.2015 21:58): "Mně nový Deus Ex popravdě irituje skoro ve všem, ač to celkově nebylo špatné" Ano, takto bych to také viděl. Nic vyloženě špatného na HR nevidím, ale prostě tíha původního DE je příliš velká na to, abych dokázal HR přijmout jako (nad)průměrnou hru.
Neřekl bych, že Human Revolution je nějak podstatněji lepší reboot než Absolution. Tomb Raider ani Thiefa jsem tedy nehrál, a taktéž bych nepředpokládal, že ten rozdíl mezi nimi bude tak propastný.

Mně nový Deus Ex popravdě irituje skoro ve všem, ač to celkově nebylo špatné. Příběh tam nebyl nic moc, přidaný mechaniky nebyly nic moc a i ty přehnaně pastelové interiéry účelně navržené pro několik možných postupů nijak neosnily. To jednička v tomhle všem excelovala.
@Phoenix (27.02.2015 16:43): @mazar1234 (27.02.2015 17:16): Hrál jsem v době vydání a podrobnosti si již nepamatuji, od nového DE:HR jsem hodně očekával (skvělé trailery a soundtrack, a opravdu to vypadalo na věrného nástupce Deus Ex), výsledek ale byl pro mě zklamáním. Nicméně mám delší dobu v plánu zahrát znovu, a korigovat názor - HR mám zatím ale stále zafixováno jako nepovedený reboot (ovšem určitě podstatně lepší než Thief).

Jinak Absolution se mi z odehraného kousku docela líbil, ale to je tím, že mi nikdy nešlo hrát původní Hitmany a tady to je trochu ořezanější (bez povypínaných pomůcek). A s tvým názorem na Thiefa zcela souhlasím, tyto věci mě také štvaly.

@M.a.t.t. (27.02.2015 17:19): Je tu výjimka, Resident Evil 6 který jsem si opravdu užil ač i mě samotného to překvapuje :).
@mazar1234 (27.02.2015 17:16): Já mám HD7790 a dost starý procesor (Core 2 Duo E6750), ale třeba Wolfenstein: The New Order jsem na tom dohrál bez problémů (pár lagů, ale nic tak průserového jako v případě Thiefa).

Zkoušel jsem fintu s 32bit exáčem (s posledním patchem už je to otázka volby při spouštění), vypnutý VSync a všechny možné tweaky z vlákna na Steamu. Ale nejsem schopný to hrát bez stutteringu v rozumné obrazové kvalitě (je možné nastavit grafiku na low, ale pak to vypadá opravdu dost strašně).
@mazar1234 (27.02.2015 17:16): Drolin je staromilec a takmer zásadne odmieta čokoľvek nové, čo nabúrava princípy jeho starých obľúbených značiek. Výnimku tvoria nové hry, pri ktorých platí, že mu príliš nesadli predošlé diely. Ale to je v poriadku, ja som zase v mnohom presný opak :)
@Drolin (27.02.2015 16:18): S tym Deus Exom si sa nejako pomylil nie? Ved to je asi najvacsie prekvapenie zo vsetkych "rebootov" co som hral, vobec som necakal ze to bude az tak dobre ako to je.

@Phoenix (27.02.2015 16:43): Ja som taketo problemy nemal na HD7870, aspon som si to nikdy nevsimol. Skor bola nic moc optimalizacia, ale technicke chyby ako stuttering fakt nie. Navyse na to vysiel aj Mantle patch pokial viem (bohuzial az po dohrani takze som netestoval) a to by malo byt zasadne zlepsenie (teda na papiery aspon).
@Drolin (27.02.2015 16:18): S Hitmanem souhlasím, to byla podle mého opravdu likvidace značky (tím spíš, když Blood Money byl IMHO nejlepší díl série).

Co se Ti nelíbilo na Deus Ex HR? Byl jiný než jednička i dvojka, ale pořád šlo o výbornou kyberpunkovou akci s prvky RPG (samozřejmě mám výhrady k "tyčinkám", bossům a pár dalším věcem, ale rozhodně bych v tomto případě o ničení značky nemluvil, ještě mě určitě čeká Director's Cut a tím odlišný herní styl). Zpětně jsem vzal "na milost" i DX IW, který sice velmi selhává coby pokračování legendy, ale pořád se jedná (vzhledem k běžným zástupcům žánru obecně a tehdejší konkurenci) o dost chytrou akci (plížení, smrtící/nesmrtící přístup, frakce, výběr implantátů a v neposlední řadě skvělá atmosféra, byť se tehdejší limity konzolí nehezky projevily v podobě malých prostor), kterou může člověk hrát podle svého (v zásadě obdobný odklon jako u třetího Thiefa, kde bych také nemluvil o likvidaci série).

Tomb Raidera si netroufám posoudit (hrál jsem jen nové díly, staré mě nikdy moc nechytly), vliv věcí typu Batmana je tam samozřejmě vidět, ale pořád bych neřekl, že tím dílem značku zničili (ano, místo hádanek máme vývoj postavy a znalci série by určitě vyjmenovali další aspekty, o kterých nevím).

Poslední Thief je celkem průšvih. Zatím nejsem schopen se přenést přes zdlouhavé animace (při sbírání předmětů, strašně otravné) a hlavně přes stuttering (ATI), který nebyl dodnes uspokojivě opraven (zkoušel jsem toho celkem dost). Začátek hry (dál jsem se zatím nedostal) vypadá dost lineárně, očesaně ("rope arrow" pouze na určitých místech a podobná nesmyslná zjednodušení) a tetka spoluzlodějka působí v Thiefovi jako pěst na oko. Je to škoda, protože se autoři na druhou stranu evidentně pokoušeli pomocí bohatých voleb u nastavení obtížnosti vyjít vstříc i staromilcům.
@M.a.t.t. (27.02.2015 16:00): Já ani nemám záměř se přes to přenést, toto je hanobení legendy par excellence, které si nic jiného než zakopání sto metrů pod zem nezaslouží :). Deus Ex a Tomb Raider a vlastně i FF a Hitman to samé, ve Square mají skvělý talent na ničení značek "rebooty".

Nicméně Thief je především špatný v level designu, aneb opičí dráha o jedné dráze z A do B, všude se povalujícím lootem (a dlouhou animací sběru) a technické stránce, která nevypadá nijak skvěle ale i na silném HW nejde dostatečně rychle. Že tu Garret vypadá jako červ a příbeh je zcela pitomý je druhořadé, ale že hra všechny silné stránky Thiefa I a II ignoruje je neomluvitelné.
@Drolin (27.02.2015 15:57): Ja som prvé dva diely skúšal, ale cez tú grafiku a ťažkopádny gameplay sa nedokážem preniesť. :) Áno, trojka je iná ako prvé dva diely a "štvorka" iná ako predošlé tri diely. Ale ak sa cez to prenesiem, vôbec mi to nevychádza ako tak katastrofálna hra. Zdá sa však, že niektorí to nevedia a vnímajú to ako pošľapanie originálu. A pritom je to reboot. Čo už ;)
@M.a.t.t. (27.02.2015 15:50): No jo, ale to, ač má v názvu videogame, snad ani nelze brát do společnosti her :).

Nicméně nového Thiefa hodnotí pozitivně asi jen ti, kteří nehráli první a druhý díl, jak zde zběžně koukám.
Nevím jestli mám porouchanou hru nebo je to normální ale taky po smrti a následné obživě vám nejde zvuk ve hře nebo neslyšíte jiné zvuky jako bouchnutí apod ? :D
@ještěr (16.10.2014 20:37): Také se řadím na první misku :)
Btw. nechť si každý, koho sere chceckpoint systém a schází mu starý dobrý "save-load", přidá k hodnocení minimálně 10% (to, že mi hra po loadingu párkrát dost zákeřně hodila hlídku přímo přede mě a já musel velkou část levelu opakovat nechávám stranou..)
co tak hrube sleduju, tahle hra umi lidi a predevsim diskutujici velmi kvalitne nasrat:) je jak miska vah, na jejiz jedne strane je true gold a na strane druhe absolute shit, pricemz je na kazdem, jestli to prekousne a dohraje, nebo to neda a s thiefem se rozvede... osobne jsem byl ten prvni pripad, a byl jsem rad, ze jsem si to po letech zahral, na druhou stranu zcela chapu garretovo husty vytoceni (prinejmensim za tu slatanou story a technicky lapsy, co hra vesele predvadela - kolikrat se mi taky v amoku nad lagy nelibilo lautr nic)
@M.a.t.t. (16.10.2014 15:15): Ja jsem ti zase vysvětlil, ze navsteva je tak jako tak blbost. Nedava smysl a na tom to stojí a pada. A je to samozřejmě jen jedna nesmyslná vec z mnoha. Nekde jsem četl, ze pribeh dostava kontury at při osvobozovani Basse, na to jim ale sere pes.

@musa (16.10.2014 15:10): Ja jsem Garret s jedním. Von je Garrett se dvěma;)
@Garret (komentář): Příběh jsem zatím příliš neřešil, ale s tím zbytkem naprostý souhlas.

Město je sice poměrně lineární, ale vyznává se v něm blbě. A celé působí díky NPC strašně staticky. Lootu je všude mrak, umístěný je strašně nesmyslně a každé sebrání lootu prostě musí provázet několikavteřinová animace. To je sakra takový problém, abych jako ve starých Thiefech kliknul a předmět se mi objevil v inventáři? Nebylo by to sice cool, zato bych se ale nemusel při vybírání tří šuplíků dívat během třiceti vteřin třikrát na totéž, jen to zdržuje od hraní. Totéž QTE při otevírání oken, to bylo to poslední, co mi v Thiefovi chybělo. Příliš mě nenadchlo ani páčení zámků a hledání tajných tlačítek, místo logické vizuální nápovědy (otáčení klíče, zaseknutí prstů při ohmatávání rámu či cokoli podobného) čučím na to, jak se rozvěcuje nebo nerozsvěcuje indikátor na monitoru.

Co to ale zabilo (zhruba v polovině druhé mise je Thief u ledu) je ono popisované lagování. Chápu, že moje sestava není žádný zázrak (E6750 není dnes nic moc, ale 4GB RAM a Radeon HD 7750 2GB by na hraní stačit bohatě mělo), ale většinu času jde hra naprosto plynule a z toho začne bezdůvodně šíleně lagovat, zejména při předpočítaných animacích. WTF? Zkoušel jsem různé návody ze Steamu, loading times už jsou v pořádku, ale to lagování se vážně nedá.
@Garret (16.10.2014 15:08): Nemusel, o tom medailóne nevedel, akurát sa tam chcel rozhliadnuť. To že ho tam našiel, ber pokojne ako barličku, aj to, že kniha bola schovaná niekde v bordeli, ale vysvetlil som ti dostatočne na to, aby si netvrdil, že to nedáva žiadny zmysel. Ale ak na tom chceš naďalej trvať, prosím. ;)
@Garret (komentář): Ohľadom príbehu - už som to raz písal a napíšem to znovu. Chápeš to úplne blbo. Garret bol najatý hľadať knihu v bordeli, pričom presne vedel, kde sa nachádza a vôbec si to nepotreboval overovať u Erin. Jej domov navštívil aj preto, lebo si hneď spomenul, že v ňom kedysi bola zamestnaná a šiel k nej hľadať nejaké indície, ktoré by mu mohli pomôcť pri hľadaní knihy. Nakoniec našiel, čo hľadal a zároveň mal vidiny o Moira Asylum. Uznávam, že príbeh môže pôsobiť trochu chaoticky, ale toto zmysel dáva.