Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zeno Clash 2

30.04.2013
23.07.2013
26.07.2013
58
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Příběh Zeno Clash 2 pokračuje tam, kde skončil původní Zeno Clash z roku 2009. Ghat se vrací zpět ke svému klanu z vyhnanství, kde byl v důsledku fatálního sporu s Father-Mother - symbolickým otcem i matkou v jedné osobě. Právě v exilu, na útěku před rozzuřenými stoupenci Father-Mother, se Ghat potkal s Golemem, záhadnou bytostí oplývající obrovskou silou a nesmírnými znalostmi. Golem po událostech prvního dílu uvězní Father-Mother a Ghatův klan se tak rozpadá. Ghat a jeho sestra Rimat se společně vydávají na cestu Zenozoikem, aby odhalili Golemovo tajemství a znovu sjednotili svou klanovou rodinu v jeden celek.

Hra navazuje na punkově-prehistorický styl, který vývojáři představili v předchozí části Ghatových dobrodružství. Tentokrát se hráč dočká otevřenějšího světa, ve kterém je opět množství bizarních postav a nepřátel, z nichž některé jsou známé už z minula. Mnohá dramatická setkání tak vyústí v kontaktní souboje, při kterých budou praskat kosti. Hra nabízí vylepšené RPG prvky a soubojový systém s funkcí lock-on, která umožňuje nastavení většího rozsahu rozdávaného poškození nepřátelům a účinnější obranu před jejich údery.

Vývojáři tentokrát (namísto Source) využili Unreal III engine, na kterém běží grafika s vylepšenými vizuálními efekty. Tentokrát je k dispozici i hra pro více hráčů v režimu kooperace. Hra je k dispozici prostřednictvím služby Steam, a to i ve speciální (digitální) edici, která kromě obou dílů série Zeno Clash obsahuje i soundtrack s artbookem.


Poslední diskuzní příspěvek

@Bodkin (23.07.2014 09:36): Bedničky a mothové, nepovinné questy (těch jsem si vlastně ani, mimo dvou či tři, nevšiml) mi přijdou jako maličkosti (z hlediska implementace), ovšem u otevřeného světa a s ním z části spojeným vracením máš pravdu; to není vyřešeno nejlépe. V průběhu hraní mi to ale ani nepřišlo - nebylo ho tolik, aby to bylo znát.

A ovládání mi přišlo více než bezproblémové (na myš+klávesnice). Konzolovitost v tom příliš nenacházím :). Tedy až na gamepadu uzpůsobenému interfaceu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
První díl mě, již přesně ani nevím proč, v době vydání příliš nezaujal. Naopak druhý Zeno Clash jsem dokončil bez větších přestávek a při hraní, i poté, ve mě dílo tvůrců z Chile zanechalo silně pozitivní dojmy. Dokonce bych i tvrdil, že takto má vypadat vrcholný zástupce indie produkce.

Ač je hra v první řadě akčně zaměřená, soubojů v žádné části není tolik, aby působily nepatřičně. A podobně střídmý byl i designér, který z důvodů časové náročnosti a velikosti týmu vyškrtal (možné) nepotřebné prvky a výsledek tak působí až nezvykle uceleně. Pěstní souboje jsou zábavné, příběh po prvním rozkoukáním slouží svému účelu a hráče žene k vyústění ; a svět, ač poměrně malý a kulisovitý, je radost objevovat. Tři hlavní ingredience ještě doplňuje kustomizace schopností Ghata a čtyři dovednosti, sloužící k překonávání jak soupeřů, tak i menších prostorových komplikací. A to je vše - při svižnějším postupu v sedmi až osmi hodinách rovnoměrně dávkovaná explorace, příběhové cutscény a šarvátky. Ovšem tím, co hru odlišuje, je především audiovizuální zpracování.

Výtvarně, i technicky, působí Zeno Clash II vrcholným dojmem. Nicméně je zde však i vyšší míra rozdílných hodnot této kvality vzhledem k lokacím - některé vypadají nádherně, jiné již podstatně méně. Prakticky ale každá obrazovka hry obsahuje neopakované motivy flóry a fauny, ale také kulturní inspirace, v takovéto míře nepříliš často vídané u tohoto média, u videoher. Už jen z tohoto pohledu se, tento malý vhled do Jižní Ameriky, vyplatí zahrát.

Zvláště, když celá hra působí prakticky bezchybným dojmem. Dokázal bych si klidně představit dvojnásobnou délku, leč v této menší podobě si Zeno Clash II takto zachovává své přednosti po celou dobu hraní.

Pro: vizuální zpracování, hudba, vyvážené rozložení činností

Proti: horší srozumitelnost dabingu u některých postav

+19
  • PC 90
Za odhadem 11 hodin jsem pokořil Zeno Clash 2. První díl mě dostal díky jedinečnému designu světa a poutavému epicky pojatému příběhu, i navzdory nic moc soubojům a relativní krátkosti.

Svět dvojky neztrácí nic ze své jedinečnosti, přitom lokací je víc a dohromady tvoří otevřený svět, ve kerém se hráč volně pohybuje a kde se střídá den a noc. Hra už nicméně nevypadá tak kulervoucně, jako za prvního dílu - nejsem si teď jistý, jestli je to čistě stářím enginu, nebo jsou prostě textury meh, ale umělecká stránka věci tenhle nedostatek tak jako tak vyvažuje.

Souboje doznaly velkého zlepšení - ovládání je pohodlnější, střelné zbraně užitečnější. Na začátku jsem si musel zvykat - přece jen tenhle soubojový systm není zrovna běžný - ale po pár lokacích jsem neměl problém. V případě smrti se objevíte u posledního checkpointu s plným zdravím a připravenýma spojencema, takže na podruhé se dá překonat cokoliv. I tak jsem narazil na pár soubojů, kde jsem se musel snažít více/krát.

Větší herní plocha neznamená jen víc herního času - je tu několik na rozdíl od Rock of Ages slušně zpracovaných boss fightů, hrstka collectibles, upgrady, a hlavně se dozvíme leccos o podstatě Golema, Zenozoiku, o původu jeho obyvatel. A díky tomu, že tenhle svět je poměrně malý a jednoduchý, působí všechno to odhalování dost uvěřitelně.

Jasně, je tu pár bugů a herní design má pořád nějaké mezery, ale všechno, v čem exceloval první Zeno Clash, tady je ve větším množství a to ostatní bylo citelně vylepšeno.
+18
  • PC 40
Jakkoliv jsem miloval první hru a strašně se těšil na druhý díl, tak jsem z čiré frustrace přestal hrát po pouhých 2 hodinách. Nedokážu pochopit designové rozhodnutí v této hře, téměř všechno se zhoršilo.

ZC1 vás postupně uvedlo do soubojových mechanik, ZC2 obsahuje totálně zahlcující tutoriál a pak vám během reálné hry nedá žádnou nápovědu. Soubojový systém v ZC1 byl perfektně plynulý, v ZC2 působí velmi neohrabaně. Většina zajímavých pohybů vám vyčerpává měřák agresivity, a jakmile je prázdný (velmi brzy), tak vám zbudou jen základní údery a souboj se stane pomalý a únavný. Bojové pohyby v ZC2 už nejsou vůbec intuitivní a působí strašně uměle vytvořené. Ve hře je zbytečná komplexita v tom, že nemáte jen rychlý a silný úder, ale můžete používat oboje jak pro levou tak pravou ruku, a musíte kombinovat vše dohromady pro docílení bojových komb. Komba jsou největším příkladem umělých pohybů, musíte si pamatovat správné sekvence pravých a levých úderů. Není v nich nic logického. Je nyní také výrazně těžší kopnout někoho ležícího na zemi. Zjednodušeně řečeno, už to nepůsobí jako reálný, brutální, surový, intenzivní souboj jako v ZC1.

Uvedení hráče je špatné i v jiných oblastech, než jsou souboje. Když začnete hru, tak najdete škeble obsahující předměty, ale nemůžete je vzít a netušíte proč a k čemu jsou. V ZC1 vám bylo řečeno, že jedením ovoce si obnovíte zdraví. V ZC2 se nedozvíte nic, a všechny takové předměty jsou nahnědlé nebo našedlé něco (nedokázal jsem poznat, co mají představovat), takže netušíte nic. Aspoň pár tipů by se určitě hodilo.

Příběh v ZC1 odsýpal příjemným tempem a byl zajímavý, většinou věci jen naznačoval než odhaloval. V ZC2 se všechno děje extrémně rychle a moc to nedává smysl. Jako by mezi každým herním filmečkem chybělo pár stránek vytrhnutých z knihy. Navíc se zdá, že příběh udělal čelem vzad oproti ZC1, hlavní postava zcela změnila stranu v konfliktu místního světa. Velmi zmatené.

Otevřený svět - proč?? ZC1 byl velmi lineární, ale dávalo to perfektní smysl, vždyť to byla mlátička. ZC2 místo toho obsahuje "otevřený svět", který se skládá z velkých otevřených prostor propojených portály a nahrávacími obrazovkami. Za prvé to rozbíjí ponoření do hry, za druhé vás to nechá pobíhat kolem, aniž byste věděli, co dělat (mapa je tak nepoužitelná!), a otravné příšery oživnou při každém přechodu mezi oblastmi. Systém záchytných bodů je poslední hřebíček - nevědět, kdy se vám to uložilo naposledy a nemoci si uložit hru ručně je v otevřeném světě plným velkých otevřených oblastí naprostá katastrofa.

Grafika je po technické stránce v pořádku, ale z nějakého důvodu se mi ZC1 líbilo víc. Podpora prostorového zvuku je rozbitá, hlasy postav jsou pak téměř neslyšitelné, musíte si v systému přepnout na stereo.

Je to vážně škoda, tak strašně jsem se na tuto hru těšil.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+11