Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Zeno Clash 2

  • PC 30
Jakkoliv jsem miloval první hru a strašně se těšil na druhý díl, tak jsem z čiré frustrace přestal hrát po pouhých 2 hodinách. Nedokážu pochopit designové rozhodnutí v této hře, téměř všechno se zhoršilo.

ZC1 vás postupně uvedlo do soubojových mechanik, ZC2 obsahuje totálně zahlcující tutoriál a pak vám během reálné hry nedá žádnou nápovědu. Soubojový systém v ZC1 byl perfektně plynulý, v ZC2 působí velmi neohrabaně. Většina zajímavých pohybů vám vyčerpává měřák agresivity, a jakmile je prázdný (velmi brzy), tak vám zbudou jen základní údery a souboj se stane pomalý a únavný. Bojové pohyby v ZC2 už nejsou vůbec intuitivní a působí strašně uměle vytvořené. Ve hře je zbytečná komplexita v tom, že nemáte jen rychlý a silný úder, ale můžete používat oboje jak pro levou tak pravou ruku, a musíte kombinovat vše dohromady pro docílení bojových komb. Komba jsou největším příkladem umělých pohybů, musíte si pamatovat správné sekvence pravých a levých úderů. Není v nich nic logického. Je nyní také výrazně těžší kopnout někoho ležícího na zemi. Zjednodušeně řečeno, už to nepůsobí jako reálný, brutální, surový, intenzivní souboj jako v ZC1.

Uvedení hráče je špatné i v jiných oblastech, než jsou souboje. Když začnete hru, tak najdete škeble obsahující předměty, ale nemůžete je vzít a netušíte proč a k čemu jsou. V ZC1 vám bylo řečeno, že jedením ovoce si obnovíte zdraví. V ZC2 se nedozvíte nic, a všechny takové předměty jsou nahnědlé nebo našedlé něco (nedokázal jsem poznat, co mají představovat), takže netušíte nic. Aspoň pár tipů by se určitě hodilo.

Příběh v ZC1 odsýpal příjemným tempem a byl zajímavý, většinou věci jen naznačoval než odhaloval. V ZC2 se všechno děje extrémně rychle a moc to nedává smysl. Jako by mezi každým herním filmečkem chybělo pár stránek vytrhnutých z knihy. Navíc se zdá, že příběh udělal čelem vzad oproti ZC1, hlavní postava zcela změnila stranu v konfliktu místního světa. Velmi zmatené.

Otevřený svět - proč?? ZC1 byl velmi lineární, ale dávalo to perfektní smysl, vždyť to byla mlátička. ZC2 místo toho obsahuje "otevřený svět", který se skládá z velkých otevřených prostor propojených portály a nahrávacími obrazovkami. Za prvé to rozbíjí ponoření do hry, za druhé vás to nechá pobíhat kolem, aniž byste věděli, co dělat (mapa je tak nepoužitelná!), a otravné příšery oživnou při každém přechodu mezi oblastmi. Systém záchytných bodů je poslední hřebíček - nevědět, kdy se vám to uložilo naposledy a nemoci si uložit hru ručně je v otevřeném světě plným velkých otevřených oblastí naprostá katastrofa.

Grafika je po technické stránce v pořádku, ale z nějakého důvodu se mi ZC1 líbilo víc. Podpora prostorového zvuku je rozbitá, hlasy postav jsou pak téměř neslyšitelné, musíte si v systému přepnout na stereo.

Je to vážně škoda, tak strašně jsem se na tuto hru těšil.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+11