Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 6

Biohazard 6

64
112 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
02.10.2012 PS3X360
22.03.2013 PC
29.03.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.residentevil.com/6/
Resident Evil s pořadovým číslem šest je střílečka z pohledu třetí osoby, která doposud nejvíce v sérii opouští prvky survival hororu. Za hrou opět stojí japonské studio Capcom Co., které má na svědomí celou sérií RE.

Příběh se odehrává v roce 2013, kdy svět neustále čelí hrozbě bioterorismu. Na scénu nastupují staří známí, jako například Chris Redfield, Leon S. Kennedy, Sherry Birkin a Ada Wong, ale objeví se i pár nových postav. Nejdůležitější postavou je pak Jake Muller, syn hlavního záporáka hry, Alberta Weskera. Jen on může zachránit svět. V jeho krvi jsou totiž účinné antilátky, které mohou zastavit C-virus.

Kampaň obsahuje 4 příběhové scénáře, ve kterých si vyberete postavu a vyrazíte do akce. Vaše postava je fyzicky zdatná a zvládá útoky pěstmi i pažbou zbraně. Tímto stylem porazíte mnoho zombií a J'avo, což jsou chytřejší formy zombií používající zbraně. Změnou prošel i uzdravovací systém. Opět jsou zde léčivé spreje a rostliny, ale jejich mixováním dostanete pilulky. Abyste se mohli uzdravit, musíte si pilulky nasypat do dlaně. Čím více pilulek si nasypete do dlaně, tím více dostanete života a zkrátíte čas uzdravování. Hra využívá i RPG prvky. Zkušenostní body ze zabitých, využijete při vylepšování vlastností vaší postavy (přesnost, útok nablízko). Další novinkou je užívání vozidel. Projedete se v autě, na sněžném skútru, motorce, dokonce se proletíte i v letadle. Hra využívá i quicktime eventy, tedy videosekvence, ve kterých mačkáte klávesy objevující se na obrazovce.

Hra obsahuje kooperativní multiplayer, takže kampaň můžete projít ve dvou. Dále lze hrát kampaň o samotě v online režimu, do něhož se vám mohou připojit hráči a hrát za monstra. Samozřejmě nesmí chybět známý mód Mercenaries, kde jde o co nejrychlejší dokončení úrovně, za které dostáváte peníze, i nové zbraně a vylepšení.


Poslední diskuzní příspěvek

montana: Díky, oba klíče i po víc než pěti letech byly nepoužité :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Předminulý rok v červnu jsem dokončil čtvrtý Resident Evil, minulý rok to byl patý díl a tento rok jsem v návaznosti dokončil (tedy jeho hlavní, Leonovu, linku) i zatím poslední, šestý díl hlavní hexalogie. Novodobá série (trilogie) pro mě představuje záruku specifické, a zároveň výborné hratelnosti umně kombinující akci, exploraci a menší hádanky. Ač poměr se s vyšší číslovkou v názvu více přelívá k akci, stále jde v rámci žánru TPS o to nejzajímavější, co lze na trhu nalézt.

Skeptickému myšlení se před spuštěním hry avšak nedalo zabránit; pozitivních ohlasů kritiků příliš nebylo, a reakce hráčů byly ještě podstatně více odsuzující. První dojem nespraví ani klasické konzolové menu, a tedy celá řada kliků a čekání, než se vůbec dostanete k zahájení hry. A když už Residen Evil 6 začíná, je tu zvláštní tutoriál, prolog, sestavený snad jen z variant mačkání několika kláves - to, že jsem ho musel opakovat celý třikrát, z důvodů řešení, co tedy zmáčknout aby Leon konečně vyběhl z dosahu pádu letadla, posílá RE6 přímým úderem k ráznému rozmyslu, zda to celé neodinstalovat a neušetřit se zbytečného marnění časem. Po dvacáté animaci rozplácnutého Leona se však další pokus, zcela náhodně a nevědomky, podaří a Leon dobíhá a vše se přepíná do menu, které mě zahrnuje celou řadou modů muliplayeru, kampaní, nastavením psí známky, galerií cutscén, grafickým nastavením... jedno je patrné - tento titul, v klasickém duchu japonských her, nabízí spoustu přídavného obsahu. A to jen oceňuji, takže po nějaké časové prodlevě startují první kampaň. S vidinou menšího množství akce za komparz Leona, tedy Helenu.

Prezident Spojených států amerických zemřel! A v zombie podobě byl zastřelen. V průběhu desítek hodin (tedy, tak 3x osm plus bonusová kampaň ) tu mimo samotného hraní jetradiční děj točící se okolu C-Virusů a mutací, zrádců a zrazených, komplotů, testosteronu, intuice, rozhovorů s rukou u ucha... klasické ingredience, které by u filmové podoby jen nudily, v interaktivní podobě jsou všechny ty efektní výbuchy, zpomalené kulky a drsné řeči však dostačující motivací pro pokračování, ačkoliv tu z největší míry obstarává hratelnost. Ta má vše, co by šlo od nového Resident Evilu čekat - akce není tolik, jak by se mohlo zdát, a rozvrstvení poměru činností je designérsky předkládáno, tak jak by mělo (například na rozdíl od Spec Ops). Silnou stránkou je i přítomná kooperace, kdy se do rozehráné hry může připojit libovnolný hráč. To, i přes na první pohled nevhodný doplněk (u hororověji laděné hry), je jednou z předností - přesto však umělá inteligence není nijak výrazně prkenná, tedy hraní je zábavné i bez spoluhráče. Lokace jsou méně originální a nápadité, v tomto směru se série vrací ke kořenům a tedy městské zástavbě čítající ulice, kampus, katedrálu a nutné stoky a podzemní lokace. Kvalita grafiky tak nevynikde jako u minulé Afriky, nebo atmosférou naplněného venkova ve Španělsku. Modely postva a tváří, animace či nasvícení je ale špičkové, a završuje cyklus next-gen technického zpracování na PS3 a Xboxu 360. A velmi důležitý prvek, tedy ovladatelnost a zpracování interfaceu, je tu nejlepší v sérii - vše je plynulé a intuitivní, QTE je tak akorát a nijak nekazí hraní. Naopak, jsou využívany tam, kde jsou k užitku - zvýšení adrenalinu.

Šestý díl naplňuje tradici RE lepších dílů se sudou koncovkou, a oproti dílu pátému je vše více přístupnější a odladěnější. Přesto však oproti druhému, a zvláště čtvrtému, dílu chybí hutnější atmosféra a více detailů. Sérii však Resident Evil 6 nedělá žádnou ostudu a s přihlédnutím k lineární transformaci od survival hororu k akci mu nelze po kvalitativní stránce nic vytknout.

Pro: hratelnost, grafika, délka a množství obsahu

Proti: samotný začátek jenž může odradit

+24
  • PS3 50
*hodnocení PS3 verze*

Capcom jsou břídilové. Jinak by totiž nemohl šestý Resident dopadnout takhle. Začnu zkopírováním posledního odstavce ze svého komentáře na RE5: I po všem, co lze číst výše Residentu věřím a šestému dílu dám v budoucnu šanci. Jenom doufám v lepší atmosféru, příběh, postavy a trochu logiky do toho všeho.

Vše bylo vyslyšeno. Přibyla ale hromada dalších problémů, které názorně ukazují, jak zkazit jinak povedenou hru. Celá hratelnost smrdí obyčejnou akční střílečkou z pohledu třetí osoby. Prý je RE6 více moderní. Není. Je pouze více mainstream. Poskakování mezi nepřáteli vypadá hloupě a střelba z leže je možná častější, než ta ve stoje.

Není tomu ani tak dlouho, co nějaký pitomec vymyslel QTE. Zde se ukazují v tom nejhorším světle. Téměř každou chvíli vám hra řekne, co musíte mačkat. Fajn, díky nim znamená každý boss neustávající nudu a bušení do korektních tlačítek. Ještě nutno dodat, že s některými bossi budete bojovat v rámci příběhu rovnou dvakrát.

Možnost výběru postav a propojení jejich kampaní není provedena nijak zvlášť dobře. Jednotlivě sice fungují, nicméně celkový děj působí chaoticky a vlastně si z něj už nic nevybavuji. Nové i staronové postavy jsou však určitě zajímavější a uvěřitelnější, než parta bláznů z pátého dílu.

Konečně AI spolubojovníků doznala zásadního zlepšení. Nejsou už bezbranná mimina s potřebou stálé pozornosti. Moc nepomáhají, ale už nepřekáží a neplácají našetřenou municí. Grafika je hezká a ozvučení kvalitní. Jenže to nic nezmění na tom, že RE6 je obyčejnou střílečkou, kterou někdo zabalil do pomalu umírajícího univerza s názvem Resident Evil.

Pro: oproti pátému dílu krok vpřed...

Proti: ... jenže špatným směrem

+14(16-2)
  • PC 75
Ač jsem hrál z "residentí" série pouze pětku, byl jsem zvědav na tento počin Capcomu. A jelikož se recenze a ohlasy hráčů dost lišily, byl jsem sám zvědav, k jakému táboru se nakonec přidám já.

Nejdřív začnu pozitivními záležitostmi. Jednoznačně nejlepším prvkem hry, respektive příběhu je jeho rozdělení do čtyř kampaní, přičemž k dispozici je sedm hratelných postav. Já hrál za Leona, Chrise, Sherry a Adu. Těžko vybírat tu nejlepší kampaň, protože všechny jsou určitým způsobem zajímavé, ale kdybych měl přeci jen jednu vybrat, byla by to asi ta Leonova.

Pochvalu zaslouží i grafické zpracování. S vysokými detaily je opravdu na co koukat a tvůrci to také nezapomínají čas od času připomínat v efektních zpomalovačkách. Stejně tak nelze téměř nic vytknout samotnému designu lokací. Potěší i několik řešitelných puzzlů. Zkrátka hratelnost (opět) na skvělé úrovni.

Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na používání inventáře a nový systém zdraví. Netradiční je taky využití klávesy ESC, které pouze zobrazí kontextové menu, ale nezastavuje samotnou akci. Na ovládání jsem si chvíli zvykal (u QTE jsem se pravidelně netrefoval do správných tlačítek), přehazování stran držení zbraně se taky občas samovolně měnilo, ale dá se na to zvyknout.

Poněkud neutrální názor mám na systém skillpointů, za jejichž nákup je možno vylepšit dovednosti a schopnosti postavy. Nějaký výraznější přínos ale nemají.

Nakonec se dostávám k problematickým stránkám hry. V průběhu kampaní je otravné zdlouhavé opakování pasáží a scén, které byly odehrány v rámci předchozích kampaní. A už takovým residentovkým evergreenem jsou bossfighty. Některé jdou udělat jednoduše, některé trvají zbytečně a otravně dlouho. Stalo se mi, že jsem během bossfightu vystřílel veškerou munici během prvních minut a dalších pět jsem kolem bosse pobíhal s nožem. Situaci neulehčuje ani místy zmatená nebo nepřehledná kamera.

Problematické jsou taky situace s akčními útěky. Kamera během nich několikrát změní pozici a mnohdy ani není vidět, kterým směrem se má běžet. Potom stačí dvě sekundy zaváhání a celou pasáž je nutno hrát znova. A napodesáté už to vážně přestává být zábavné. Naštěstí těchto problematických pasáží není tolik a s trochou štěstí (a trochou té munice navíc) se dají zvládnout bez větších materiálních škod na klávesnici.

Šestý Resident Evil boduje hlavně rozvětveným příběhem do jednotlivých kampaní, herní atmosférou, audiovizuálním zpracováním a akčním pojetím. A i přes vyjmenované zápory mě šestý RE bavil víc, než jsem čekal.

Pro: množství hratelných postav, příběh v kampaních, akční pojetí, atmosféra, grafika, dabing postav

Proti: některé otravné bossfigty, místy zmatená kamera, nemožnost přeskočit závěrečné titulky

+14
  • PC 60
Já jsem tušil že Resident Evil 6 bude spíše o akci než o strachu a proto nejsem ze hry zklamaný. Příběh je rozčleněn do čtyř různých kampaní. Mě připadala nejlepší kampaň s Leonem Kennedym, protože se atmosférou nejvíce přiblížila starším dílům. Příběh je docela zajímavý a má několik nečekaných zvratů. Monster je v tomto díle opravdu požehnaně a jsou povedená. Dále musím pochválit vynikající grafiku a lokace. Naštvala mě ale debilní kamera, nulová hororová atmosféra a tupá umělá inteligence. Hudební stránka hry je nezajímavá a tuctová. Hra také působí často chaoticky a nepřehledně. Resident Evil 6 je bohužel průměrnou střílečkou která mě ničím neoslovila.

Pro: Příběh, kooperace, monstra, grafika.

Proti: kamera, nulová atmosféra, umělá inteligence.

+12(13-1)
  • PC 85
RE 6 se podařilo poplivat tak moc, až se zdá, že ta modrá oslizlá šestka je docela na místě. Zástupy hráčů vehementně tvrdí, že na RE 6 je špatně všechno od začátku do konce. Oblíbená hororová holt série změnila žánr, ale ponechala si název. V čem je ale hlavní kámen úrazu? Příliš sólistů, které potenciál Coopu nezaujme? Mnoho původních fanoušků RE, kteří opět čekali survival horor a jsou opět zklamaní, když ho zcela ‚nečekaně‘ nedostali? Nebo je ta všeobecná nálada způsobená recenzemi a hodnocením jakože odborníků aneb RE 6 je špatná hra, protože MY tvrdíme, že RE 6 je špatná hra? Ať je to jak chce, RE 6, přestože jde o akční lineární střílečku, mi nabídl neskutečných 40 hodin zábavy a za to mohu Capcomu vzkázat jen jedno – díky hoši!

Myslím, že nejlepší je k RE 6 přistoupit tak, že jste si koupili lístek na akční nářez a s colou a popcornem v ruce usedáte před plátno. Navíc k tomu ale dostanete klávesnici a myšku, případně ještě kolegu, a je vám řečeno, že je třeba hrdiny dostrkat k závěrečným titulkům. RE 6 je oddechovka, je to klasická klišodní akční oddechovka v níž se můžete usmívat nad roztodivnými zrůdičkami, v níž můžete kroutit hlavou nad nesmrtelností hrdinů, nad nelogickými kiksy v ději nebo můžete počítat výbuchy po desítkách. Především je třeba si říct – neberme to ani trošku vážně. Tohle je prostě Hollywoodský... pardon, Japonský blockbuster a to s dávkou filmovosti o jaké se nesnilo ani CoD. Myslím, že přistoupit k RE 6 jako k parodii zombie filmů anebo zkrátka tak, že Japonští tvůrci představují svoji, pro nás neobvyklou, fantazii, není zase tak od věci.

Protože RE 6 v řadě věcí zdárně kopíruje svého předchůdce, nebudu tu znovu přemítat nad inventářem, plejádou bonusů, prostým příběhem atd. Snad jen zmíním, že systém vylepšování zbraní mi v RE 5 seděl více než vylepšování skillů, neboť těch opravdu užitečných skillů je asi 5 a zbytek nemá smysl kupovat (rozhodně ne při první hře)

Co mě dost překvapilo byla náročnost ovládání, respektive množství akcí, které lze v terénu provádět. Z předchozího dílu známe střílení zpoza překážek, útoky na ochromené nepřátele, či akce 'parťáka', ale RE 6 jde mnohem dál. Před útoky nepřátel je možné uhýbat kotouly do stran anebo přejít do skluzu a pálit ze země. Na nepřátele platí kopance z výskoku, podrážení, řádka technik bojových umění, sražení nepřátel ze skály anebo třeba nacpání dynamitu do chřtánu zombie a sledování ohňostroje. Zvládat všechny tyhle srandičky je zprvu dost komplikované a navíc nejsou vyloženě zapotřebí (na nižší obtížnosti určitě ne), nicméně doporučuji si ovládání projít a naučit se ho - nakonec tyhle kousky krásně dokreslují filmové pojetí celé hry.

Příběh je puzzle o čtyřech dílcích. Jeden velký (ne obsahově) příběh je sledován z pohledu čtyř stran. Kampaně se prolínají, kolikrát se stane, že jednu úroveň si člověk zahraje dvakrát, pokaždé za jiné hrdiny. Spoustu animací člověk shlédne zase hned dvakrát, ale to je zkrátka daň za čtyři dílky puzzle, které hráč postupně vkládá do obrázku. Může se to zdát jako umělé natahování herní doby a to bohužel částečně je. Projít se po stejné lokaci za jinou postavu mě přišlo zajímavé, ale opakovat jeden a ten samý bossfight podruhé bylo spíše otravné. Veškeré dojmy a pojmy z příběhů závisejí na tom, v jakém pořadí budete dílky skládat. Možná, že existuje i lepší posloupnost než ta, kterou doporučují tvůrci, ale to ať si každý rozhodne sám. I když po vložení třech kousků puzzle je už jasně patrný finální obrázek a hráč si jej dovede domyslet, i ten poslední kousek perfektně zapadne a je radost jej do obrázku umístit.

Sedmička postav, některé zcela nové, no pro mě skoro všechny nové. Každá postava je trochu jiná, ale převládají namachrovaná hláškující esa. A protože i v akčních béčkách mám radši co nejlidštěji tvářící se hrdiny, volil jsem ve všech případech nikoli hlavního borce, ale toho vedlejšího a že jsem tedy nevynechal jedinou ženu? No a co? Nemůžu za to, že až na Adu působily holky tak, jakože nemají všechno na háku.

Prolog je naprosto fatální začátek, který jako kdyby chtěl v pěti minutách představit vše typické pro RE 6 - explodující exploze, stádo zombie, drsné pohyby, prst v uchu... vlastně u ucha, stupidní kamera, QTE... Být to trailer, dejme tomu, ale začínat hru desatým rozplácnutím se pod letadlem, to opravdu nezní dobře.

1. kampaň (Leon + Helena) se snaží o návrat ke starým hororovým dílům. Ta snaha vydržela tvůrcům sotva 2/5 kampaně, ale přesto má tahle část hry temnou neutěšenou atmosféru. Až se budu chtít bát, pustím se do Amnesie, od RE mi stačí ponurá atmosféra, co vtáhne do hry a to se tady podařilo. Pro mě nejlepší kampaň, což je ale způsobeno i tím, že všechny nepřátele a prostředí vidím prvně.

2. kampaň (Chris + Piers) na to jde akčně. Vojáci, pokročilé zbraně, těžká technika… Atmosféra nic moc, ale o hektické momenty není nouze. Tahle kampaň mi přišla nejméně zábavná, byť tu jsou světlé momenty – jízda Hummerem, most... Bohužel tahle kampaň přinese v závěru i neskutečně zhovadilou scénu útěku před gigamonstrem, kterou jsem vinou zmršené kamery opakoval snad 20x. Nechápu, proč to nějaký patch neopravil.

3. kampaň (Jake + Sherry) působí komorním dojmem. Navíc se neustále bojuje proti velkému bossovi, který se představí už v první kapitole a od té doby pronásleduje hrdiny neustále. RE je množstvím soubojů s jediným bossem pověstný. Tady je to dovedeno do extrému, který překvapivě docela baví.

4. kampaň (Ada) doplňuje ostatní kampaně a rozhodně bych ji nedoporučil hrát jinak než jako tu poslední. Je to změna být najednou na všechno sám, ale hratelnost se tomu uzpůsobuje. Ada patří díky neutuchající ironii a tajemnému pozadí k nejlepším postavám a její styl hry nabízí stealth postupy i pár jednodušších hádanek. Opět tak nechybí odlišný druh zážitku.

Co dodat? V rámci žánru nabízí RE 6 jednu z nejlepších akcí posledních let. Ne každý touží neustále po realismu, po lidských protivnících, po výborné AI... Ve FPS i TPS mě to vždycky táhlo více k pestrosti prostředí, monster i zbraní, byť třeba na úkor chudšího příběhu a ztráty svobody pohybu. V době, kdy akční hry zaberou 6 hodin, nabídnou tři druhy nepřítele (za to ve 20 skinech) a veškerá aktivita se skládá z míření a střelby na cíl, svítí RE 6 zeleným světlem. A i kdyby měla hlavní série RE definitivně skončit šestým dílem, mohu říci, že končí se vší důstojností.

Pro: Rozdělení na 4 kampaně, monstra, Coop, prostředí, mnoho hrdinů, délka, bonusový obsah

Proti: Občas kamera, opakování bossfightů, prolog

+11