Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Předminulý rok v červnu jsem dokončil čtvrtý Resident Evil, minulý rok to byl patý díl a tento rok jsem v návaznosti dokončil (tedy jeho hlavní, Leonovu, linku) i zatím poslední, šestý díl hlavní hexalogie. Novodobá série (trilogie) pro mě představuje záruku specifické, a zároveň výborné hratelnosti umně kombinující akci, exploraci a menší hádanky. Ač poměr se s vyšší číslovkou v názvu více přelívá k akci, stále jde v rámci žánru TPS o to nejzajímavější, co lze na trhu nalézt.

Skeptickému myšlení se před spuštěním hry avšak nedalo zabránit; pozitivních ohlasů kritiků příliš nebylo, a reakce hráčů byly ještě podstatně více odsuzující. První dojem nespraví ani klasické konzolové menu, a tedy celá řada kliků a čekání, než se vůbec dostanete k zahájení hry. A když už Residen Evil 6 začíná, je tu zvláštní tutoriál, prolog, sestavený snad jen z variant mačkání několika kláves - to, že jsem ho musel opakovat celý třikrát, z důvodů řešení, co tedy zmáčknout aby Leon konečně vyběhl z dosahu pádu letadla, posílá RE6 přímým úderem k ráznému rozmyslu, zda to celé neodinstalovat a neušetřit se zbytečného marnění časem. Po dvacáté animaci rozplácnutého Leona se však další pokus, zcela náhodně a nevědomky, podaří a Leon dobíhá a vše se přepíná do menu, které mě zahrnuje celou řadou modů muliplayeru, kampaní, nastavením psí známky, galerií cutscén, grafickým nastavením... jedno je patrné - tento titul, v klasickém duchu japonských her, nabízí spoustu přídavného obsahu. A to jen oceňuji, takže po nějaké časové prodlevě startují první kampaň. S vidinou menšího množství akce za komparz Leona, tedy Helenu.

Prezident Spojených států amerických zemřel! A v zombie podobě byl zastřelen. V průběhu desítek hodin (tedy, tak 3x osm plus bonusová kampaň ) tu mimo samotného hraní jetradiční děj točící se okolu C-Virusů a mutací, zrádců a zrazených, komplotů, testosteronu, intuice, rozhovorů s rukou u ucha... klasické ingredience, které by u filmové podoby jen nudily, v interaktivní podobě jsou všechny ty efektní výbuchy, zpomalené kulky a drsné řeči však dostačující motivací pro pokračování, ačkoliv tu z největší míry obstarává hratelnost. Ta má vše, co by šlo od nového Resident Evilu čekat - akce není tolik, jak by se mohlo zdát, a rozvrstvení poměru činností je designérsky předkládáno, tak jak by mělo (například na rozdíl od Spec Ops). Silnou stránkou je i přítomná kooperace, kdy se do rozehráné hry může připojit libovnolný hráč. To, i přes na první pohled nevhodný doplněk (u hororověji laděné hry), je jednou z předností - přesto však umělá inteligence není nijak výrazně prkenná, tedy hraní je zábavné i bez spoluhráče. Lokace jsou méně originální a nápadité, v tomto směru se série vrací ke kořenům a tedy městské zástavbě čítající ulice, kampus, katedrálu a nutné stoky a podzemní lokace. Kvalita grafiky tak nevynikde jako u minulé Afriky, nebo atmosférou naplněného venkova ve Španělsku. Modely postva a tváří, animace či nasvícení je ale špičkové, a završuje cyklus next-gen technického zpracování na PS3 a Xboxu 360. A velmi důležitý prvek, tedy ovladatelnost a zpracování interfaceu, je tu nejlepší v sérii - vše je plynulé a intuitivní, QTE je tak akorát a nijak nekazí hraní. Naopak, jsou využívany tam, kde jsou k užitku - zvýšení adrenalinu.

Šestý díl naplňuje tradici RE lepších dílů se sudou koncovkou, a oproti dílu pátému je vše více přístupnější a odladěnější. Přesto však oproti druhému, a zvláště čtvrtému, dílu chybí hutnější atmosféra a více detailů. Sérii však Resident Evil 6 nedělá žádnou ostudu a s přihlédnutím k lineární transformaci od survival hororu k akci mu nelze po kvalitativní stránce nic vytknout.

Pro: hratelnost, grafika, délka a množství obsahu

Proti: samotný začátek jenž může odradit

+27
  • PC 70
Vůbec to nebylo tak hrozné, jak zlé jazyky tvrdily. Souhlasím, že se jedná o jeden z těch spíše slabších dílů, ale pořád je to zábavná akční hra, která rovnou přináší 4 různé kampaně. To je hlavní devízou, ale částečně i slabinou šestky. Možná i proto, že mají jednotlivé kampaně lehce sestupnou tendenci a zatímco u první části za Leona jsem se bavil královsky, u těch dalších nadšení začalo opadávat. Viním z toho především příběh, jenž chce za každou cenu být jakýmsi komplexním puzzle, který dá hráči smysl teprve, až když dohraje všechny dějové linky. Fajn nápad, ale zpracování drhne. Příběh je klasická nepřehledná macho Resident Evil pitomina a už zhruba v polovině druhé kampaně mě tak nějak přestal zajímat, protože jsem měl pocit, že už jsem všechno podstatné viděl. A měl jsem vesměs pravdu. Nicméně jeho podání je docela zábavné a to zejména díky filmovým over-the top cutscénám, které jsou skvěle rozanimované a hodně dynamicky nasnímané.

Co se hratelnosti týče, Leonova kampaň mi sedla nejvíc. Je nejhororovější, nejimersivnější a hratelnostně nejlépe vyvážená (akce, courání, puzzly). Na nejakčnější kampaň za Chrise jsem se původně těšil nejvíce a nakonec z ní odešel i nejvíce zklamaný. Tady tvůrci hru degradovali na arénovitou cover-based střílečku. Jenže omezený krycí systém není zrovna silnou stránku Resi 6 a nějak jsem nechápal, proč musí Chris neustále trpět nedostatkem munice. Tato kampaň mi přišla zdaleka nejstereotypnější - jak neměnící se ryze střílečkovitou hratelností, tak nezáživným military příběhem. Kampaň za Jakea, resp. za Sherry jsem si zase naopak užil. Hororový feel se sice nenávratně vypařil, ale hratelností je tahle kampaň mixem mezi první a druhou kampaní + jsem si tu užil hodně utíkání před nesmrtelnými nepřáteli a vyloženě protrpěl jednu nepovedenou stealth pasáž, na kterou hra není vůbec stavěná. Sólo kampaň za Adu už pak smrděla dojmem dodatečně splácnutého DLC a počtvrté procházet těmi stejnými kulisami bez větší příběhové hodnoty, jen jinou cestou, už se mi začalo trochu zajídat.

Naštěstí, i přes lehce nevyváženou kvalitu jednotlivých kampaní či jejich částí, mě povětšinou pestrá hratelnost šestky dost bavila a to i navzdory její délce přesahující 30 hodin. Na lineární, téměř až klaustrofobní, akční hru hodně štědrá porce. Za nepovedené považuji akorát stealth pasáže. A některé části s nekonečně respawnujícími se nepřáteli - to je něco, co opravdu rád nemám.

Rozporuplně musím hodnotit i grafiku. Beru v potaz, že je to hra 2 generace stará, ale zatímco na některých místech Resi 6 vlivem nasvícení a množství detailů vypadá jako celek moc hezky, při pohledu na jednotlivé low-res textury, kvalitou jak z první Mafie a rozmazané 2D sprity, jsem měl pocit, že se dívám na hru tak o 10 let starší. O to víc to bilo do očí ve srovnání s naopak velmi pokročilými a detailními herními postavami. Ty japonci fakt umí.

Pro: chytlavá a pestrá hratelnost, cutscény a práce s kamerou, živost postav, množství obsahu; docela komplexní ovládání, které je potřeba ovládnout a dostat do krve, QTE pasáže

Proti: nevyužitý potenciál vyprávění příběhu ze 4 různých úhlů pohledu, nekonečný respawn, stealth pasáže, podivná grafika, občas trochu jakoby budgetová topornost

+20
  • PS3 50
*hodnocení PS3 verze*

Capcom jsou břídilové. Jinak by totiž nemohl šestý Resident dopadnout takhle. Začnu zkopírováním posledního odstavce ze svého komentáře na RE5: I po všem, co lze číst výše Residentu věřím a šestému dílu dám v budoucnu šanci. Jenom doufám v lepší atmosféru, příběh, postavy a trochu logiky do toho všeho.

Vše bylo vyslyšeno. Přibyla ale hromada dalších problémů, které názorně ukazují, jak zkazit jinak povedenou hru. Celá hratelnost smrdí obyčejnou akční střílečkou z pohledu třetí osoby. Prý je RE6 více moderní. Není. Je pouze více mainstream. Poskakování mezi nepřáteli vypadá hloupě a střelba z leže je možná častější, než ta ve stoje.

Není tomu ani tak dlouho, co nějaký pitomec vymyslel QTE. Zde se ukazují v tom nejhorším světle. Téměř každou chvíli vám hra řekne, co musíte mačkat. Fajn, díky nim znamená každý boss neustávající nudu a bušení do korektních tlačítek. Ještě nutno dodat, že s některými bossi budete bojovat v rámci příběhu rovnou dvakrát.

Možnost výběru postav a propojení jejich kampaní není provedena nijak zvlášť dobře. Jednotlivě sice fungují, nicméně celkový děj působí chaoticky a vlastně si z něj už nic nevybavuji. Nové i staronové postavy jsou však určitě zajímavější a uvěřitelnější, než parta bláznů z pátého dílu.

Konečně AI spolubojovníků doznala zásadního zlepšení. Nejsou už bezbranná mimina s potřebou stálé pozornosti. Moc nepomáhají, ale už nepřekáží a neplácají našetřenou municí. Grafika je hezká a ozvučení kvalitní. Jenže to nic nezmění na tom, že RE6 je obyčejnou střílečkou, kterou někdo zabalil do pomalu umírajícího univerza s názvem Resident Evil.

Pro: oproti pátému dílu krok vpřed...

Proti: ... jenže špatným směrem

+16 +18 −2
  • PC 75
Ač jsem hrál z "residentí" série pouze pětku, byl jsem zvědav na tento počin Capcomu. A jelikož se recenze a ohlasy hráčů dost lišily, byl jsem sám zvědav, k jakému táboru se nakonec přidám já.

Nejdřív začnu pozitivními záležitostmi. Jednoznačně nejlepším prvkem hry, respektive příběhu je jeho rozdělení do čtyř kampaní, přičemž k dispozici je sedm hratelných postav. Já hrál za Leona, Chrise, Sherry a Adu. Těžko vybírat tu nejlepší kampaň, protože všechny jsou určitým způsobem zajímavé, ale kdybych měl přeci jen jednu vybrat, byla by to asi ta Leonova.

Pochvalu zaslouží i grafické zpracování. S vysokými detaily je opravdu na co koukat a tvůrci to také nezapomínají čas od času připomínat v efektních zpomalovačkách. Stejně tak nelze téměř nic vytknout samotnému designu lokací. Potěší i několik řešitelných puzzlů. Zkrátka hratelnost (opět) na skvělé úrovni.

Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na používání inventáře a nový systém zdraví. Netradiční je taky využití klávesy ESC, které pouze zobrazí kontextové menu, ale nezastavuje samotnou akci. Na ovládání jsem si chvíli zvykal (u QTE jsem se pravidelně netrefoval do správných tlačítek), přehazování stran držení zbraně se taky občas samovolně měnilo, ale dá se na to zvyknout.

Poněkud neutrální názor mám na systém skillpointů, za jejichž nákup je možno vylepšit dovednosti a schopnosti postavy. Nějaký výraznější přínos ale nemají.

Nakonec se dostávám k problematickým stránkám hry. V průběhu kampaní je otravné zdlouhavé opakování pasáží a scén, které byly odehrány v rámci předchozích kampaní. A už takovým residentovkým evergreenem jsou bossfighty. Některé jdou udělat jednoduše, některé trvají zbytečně a otravně dlouho. Stalo se mi, že jsem během bossfightu vystřílel veškerou munici během prvních minut a dalších pět jsem kolem bosse pobíhal s nožem. Situaci neulehčuje ani místy zmatená nebo nepřehledná kamera.

Problematické jsou taky situace s akčními útěky. Kamera během nich několikrát změní pozici a mnohdy ani není vidět, kterým směrem se má běžet. Potom stačí dvě sekundy zaváhání a celou pasáž je nutno hrát znova. A napodesáté už to vážně přestává být zábavné. Naštěstí těchto problematických pasáží není tolik a s trochou štěstí (a trochou té munice navíc) se dají zvládnout bez větších materiálních škod na klávesnici.

Šestý Resident Evil boduje hlavně rozvětveným příběhem do jednotlivých kampaní, herní atmosférou, audiovizuálním zpracováním a akčním pojetím. A i přes vyjmenované zápory mě šestý RE bavil víc, než jsem čekal.

Pro: množství hratelných postav, příběh v kampaních, akční pojetí, atmosféra, grafika, dabing postav

Proti: některé otravné bossfigty, místy zmatená kamera, nemožnost přeskočit závěrečné titulky

+15
  • PC 60
Já jsem tušil že Resident Evil 6 bude spíše o akci než o strachu a proto nejsem ze hry zklamaný. Příběh je rozčleněn do čtyř různých kampaní. Mě připadala nejlepší kampaň s Leonem Kennedym, protože se atmosférou nejvíce přiblížila starším dílům. Příběh je docela zajímavý a má několik nečekaných zvratů. Monster je v tomto díle opravdu požehnaně a jsou povedená. Dále musím pochválit vynikající grafiku a lokace. Naštvala mě ale debilní kamera, nulová hororová atmosféra a tupá umělá inteligence. Hudební stránka hry je nezajímavá a tuctová. Hra také působí často chaoticky a nepřehledně. Resident Evil 6 je bohužel průměrnou střílečkou která mě ničím neoslovila.

Pro: Příběh, kooperace, monstra, grafika.

Proti: kamera, nulová atmosféra, umělá inteligence.

+15 +16 −1
  • PC 85
RE 6 se podařilo poplivat tak moc, až se zdá, že ta modrá oslizlá šestka je docela na místě. Zástupy hráčů vehementně tvrdí, že na RE 6 je špatně všechno od začátku do konce. Oblíbená hororová holt série změnila žánr, ale ponechala si název. V čem je ale hlavní kámen úrazu? Příliš sólistů, které potenciál Coopu nezaujme? Mnoho původních fanoušků RE, kteří opět čekali survival horor a jsou opět zklamaní, když ho zcela ‚nečekaně‘ nedostali? Nebo je ta všeobecná nálada způsobená recenzemi a hodnocením jakože odborníků aneb RE 6 je špatná hra, protože MY tvrdíme, že RE 6 je špatná hra? Ať je to jak chce, RE 6, přestože jde o akční lineární střílečku, mi nabídl neskutečných 40 hodin zábavy a za to mohu Capcomu vzkázat jen jedno – díky hoši!

Myslím, že nejlepší je k RE 6 přistoupit tak, že jste si koupili lístek na akční nářez a s colou a popcornem v ruce usedáte před plátno. Navíc k tomu ale dostanete klávesnici a myšku, případně ještě kolegu, a je vám řečeno, že je třeba hrdiny dostrkat k závěrečným titulkům. RE 6 je oddechovka, je to klasická klišodní akční oddechovka v níž se můžete usmívat nad roztodivnými zrůdičkami, v níž můžete kroutit hlavou nad nesmrtelností hrdinů, nad nelogickými kiksy v ději nebo můžete počítat výbuchy po desítkách. Především je třeba si říct – neberme to ani trošku vážně. Tohle je prostě Hollywoodský... pardon, Japonský blockbuster a to s dávkou filmovosti o jaké se nesnilo ani CoD. Myslím, že přistoupit k RE 6 jako k parodii zombie filmů anebo zkrátka tak, že Japonští tvůrci představují svoji, pro nás neobvyklou, fantazii, není zase tak od věci.

Protože RE 6 v řadě věcí zdárně kopíruje svého předchůdce, nebudu tu znovu přemítat nad inventářem, plejádou bonusů, prostým příběhem atd. Snad jen zmíním, že systém vylepšování zbraní mi v RE 5 seděl více než vylepšování skillů, neboť těch opravdu užitečných skillů je asi 5 a zbytek nemá smysl kupovat (rozhodně ne při první hře)

Co mě dost překvapilo byla náročnost ovládání, respektive množství akcí, které lze v terénu provádět. Z předchozího dílu známe střílení zpoza překážek, útoky na ochromené nepřátele, či akce 'parťáka', ale RE 6 jde mnohem dál. Před útoky nepřátel je možné uhýbat kotouly do stran anebo přejít do skluzu a pálit ze země. Na nepřátele platí kopance z výskoku, podrážení, řádka technik bojových umění, sražení nepřátel ze skály anebo třeba nacpání dynamitu do chřtánu zombie a sledování ohňostroje. Zvládat všechny tyhle srandičky je zprvu dost komplikované a navíc nejsou vyloženě zapotřebí (na nižší obtížnosti určitě ne), nicméně doporučuji si ovládání projít a naučit se ho - nakonec tyhle kousky krásně dokreslují filmové pojetí celé hry.

Příběh je puzzle o čtyřech dílcích. Jeden velký (ne obsahově) příběh je sledován z pohledu čtyř stran. Kampaně se prolínají, kolikrát se stane, že jednu úroveň si člověk zahraje dvakrát, pokaždé za jiné hrdiny. Spoustu animací člověk shlédne zase hned dvakrát, ale to je zkrátka daň za čtyři dílky puzzle, které hráč postupně vkládá do obrázku. Může se to zdát jako umělé natahování herní doby a to bohužel částečně je. Projít se po stejné lokaci za jinou postavu mě přišlo zajímavé, ale opakovat jeden a ten samý bossfight podruhé bylo spíše otravné. Veškeré dojmy a pojmy z příběhů závisejí na tom, v jakém pořadí budete dílky skládat. Možná, že existuje i lepší posloupnost než ta, kterou doporučují tvůrci, ale to ať si každý rozhodne sám. I když po vložení třech kousků puzzle je už jasně patrný finální obrázek a hráč si jej dovede domyslet, i ten poslední kousek perfektně zapadne a je radost jej do obrázku umístit.

Sedmička postav, některé zcela nové, no pro mě skoro všechny nové. Každá postava je trochu jiná, ale převládají namachrovaná hláškující esa. A protože i v akčních béčkách mám radši co nejlidštěji tvářící se hrdiny, volil jsem ve všech případech nikoli hlavního borce, ale toho vedlejšího a že jsem tedy nevynechal jedinou ženu? No a co? Nemůžu za to, že až na Adu působily holky tak, jakože nemají všechno na háku.

Prolog je naprosto fatální začátek, který jako kdyby chtěl v pěti minutách představit vše typické pro RE 6 - explodující exploze, stádo zombie, drsné pohyby, prst v uchu... vlastně u ucha, stupidní kamera, QTE... Být to trailer, dejme tomu, ale začínat hru desatým rozplácnutím se pod letadlem, to opravdu nezní dobře.

1. kampaň (Leon + Helena) se snaží o návrat ke starým hororovým dílům. Ta snaha vydržela tvůrcům sotva 2/5 kampaně, ale přesto má tahle část hry temnou neutěšenou atmosféru. Až se budu chtít bát, pustím se do Amnesie, od RE mi stačí ponurá atmosféra, co vtáhne do hry a to se tady podařilo. Pro mě nejlepší kampaň, což je ale způsobeno i tím, že všechny nepřátele a prostředí vidím prvně.

2. kampaň (Chris + Piers) na to jde akčně. Vojáci, pokročilé zbraně, těžká technika… Atmosféra nic moc, ale o hektické momenty není nouze. Tahle kampaň mi přišla nejméně zábavná, byť tu jsou světlé momenty – jízda Hummerem, most... Bohužel tahle kampaň přinese v závěru i neskutečně zhovadilou scénu útěku před gigamonstrem, kterou jsem vinou zmršené kamery opakoval snad 20x. Nechápu, proč to nějaký patch neopravil.

3. kampaň (Jake + Sherry) působí komorním dojmem. Navíc se neustále bojuje proti velkému bossovi, který se představí už v první kapitole a od té doby pronásleduje hrdiny neustále. RE je množstvím soubojů s jediným bossem pověstný. Tady je to dovedeno do extrému, který překvapivě docela baví.

4. kampaň (Ada) doplňuje ostatní kampaně a rozhodně bych ji nedoporučil hrát jinak než jako tu poslední. Je to změna být najednou na všechno sám, ale hratelnost se tomu uzpůsobuje. Ada patří díky neutuchající ironii a tajemnému pozadí k nejlepším postavám a její styl hry nabízí stealth postupy i pár jednodušších hádanek. Opět tak nechybí odlišný druh zážitku.

Co dodat? V rámci žánru nabízí RE 6 jednu z nejlepších akcí posledních let. Ne každý touží neustále po realismu, po lidských protivnících, po výborné AI... Ve FPS i TPS mě to vždycky táhlo více k pestrosti prostředí, monster i zbraní, byť třeba na úkor chudšího příběhu a ztráty svobody pohybu. V době, kdy akční hry zaberou 6 hodin, nabídnou tři druhy nepřítele (za to ve 20 skinech) a veškerá aktivita se skládá z míření a střelby na cíl, svítí RE 6 zeleným světlem. A i kdyby měla hlavní série RE definitivně skončit šestým dílem, mohu říci, že končí se vší důstojností.

Pro: Rozdělení na 4 kampaně, monstra, Coop, prostředí, mnoho hrdinů, délka, bonusový obsah

Proti: Občas kamera, opakování bossfightů, prolog

+12
  • PC 80
Více akce, méně hororu

Na výběr jsou 4 kampaně, každá z pohledu jiných osob a vzájemně na sebe navazující, takže zhruba třetina obsahu, ať už jsou to cutscény, bossové či prostředí se opakuje, ale i tak se jedná o nadstandartní hrací dobu kolem 20h, navíc k znovuhratelnosti přispívá možnost kooperace, či výběr ze dvou postav v každé z kampaní (kromě poslední), každá postava má i trochu rozdílný HUD či zbraně, sice taková drobnost, která ale potěší. Co už tolik nepotěší je AI nepřátel, kteří moc inteligence nepobrali a totéž platí i o spolubojovnících, byť sem tam něco trefí nebo vás dokáží oživit, ale bosse za vás nesloží kteří jsou téměř nesmrtelní a znovu a znovu se objevují i potom, co si myslíte, že už jste je vyřídili. Často se taky stane, že musíte na parťáka počkat, protože pro další postup musíte oba najednou otevřít například dveře či něco aktivovat, což je často vykoupeno nudným loadingem, který je tu na mě, až příliš často a trochu mi kazil dojem ze hry (plynulosti). Hra se tváří otevřeně, ale je to koridorovka jak řemen, vždy je správná jen pouze jedna cesta. Hra je pojata více akčně, než její předchůdci, což někomu může vadit (chystaný další díl se má údajně vrátit ke kořenům), ale i tak se jedná o povedený počin, který by především příznivci série neměli minout.

Pro: Délka a variabilita kampaní, kooperace

Proti: Ovládání, AI nepřátel a spolubojovníků (hra pro 1 hráče), "vytrvalí" bossové, načítací obrazovky

+9
  • PC 70
Od dalšího dílu RE s číslovkou 6 jsem očekával výrazný zlepšení, minimálně v porovnání s (v mejch očích) nepovedeným RE5. Snaha autorů odrazit se ode dna zde patrna asi je, ale...

I k roku vydání mi přišly mnohý textury nehezky rozmazaný a odfláklý. Málo objektů se zde nezdravě mockrát opakuje a i když tohle je bežný u všech her, tady to nějak přímo bije od očí.

Máme zde nicméně nově hned 4 kampaně a pořádnou dávku levelů. Na papíře to asi vypadalo hrozně cool - Amerika, Čína, lodě, ponorka, samozřejmě i ňáký ty jeskyně, krypty, laboratoře, nezapomnělo se ani na hory a sněžný skůtry, letadla, laviny i podmořský základny. Zkrátka už tehdy mohli autoři, myslím si, uvidět, že tenhle materiál je na 10 her a ne jednu. Ve výsledku jsou všechny lokace odfláklý, prvoplánový a nepromyšlený.

Navíc interiéry budov (a dopravních prostředků) to je prostě ubohost sama. Ani jsem zde už neviděl snahu autorů nějak skýt ten jedinej tunel vpřed, nelogický uspořádání místností, zbytečný schodiště, nesmyslně použitý žebříky a nejvíc trapný "dvoupákový" mechanismy. K pláči.

Samotná akce celkem dobrý a i variabilní (různý uhejbačky, skluzy, kontaktní údery), zvlášť proti standardním zombíkům mě to bavilo, nicméně gameplay, myslím si, zabíjí quicktime eventy, skákání jen na tomu určených místech akční klávesou, nebo nudný části v dopravních prostředcích. (ale když vzpomenu na nemotornej RE5, kde človek pro zamíření nemohl chodit, je to rozhodně zlepšení)

Příběh jako takovej asi na poměry RE poměrně standard, (dokonce mě i vzalo, když sejmuli Adu a nevěděl jsem že to nebyla ona) nicméně ta přeplácanost a hektičnost mě hrozně štvala. Za mě by autoři udělali líp, jak naznačuju i výše, kdyby RE6 byly první dvě kapitoly první kampaně (ted myslím děj hry).

Soundtrack je poměrně nevýraznej a často se hudba nehodila k probíhajícím událostem.

Note: Jake a jeho skinheadskej (rádoby tvrďáckej) ksicht jsem doslova nenáviděl (zde jablko padlo sakra daleko od stromu - to jeho slavný otec naopak vždy vystupoval se stylem a určitým zdvorilým šarmem)

Summary. Patrně zamýšlenej nejpompéznější díl série, kterej měl nejspíš překonat všechny dosavadní díly dopadl docela žalostně. I když o fous líp jako tristní tažení Chrisse v Africe.

70%

Pro: RE univerzum (?), boje proti standardním zombíkům, hrací doba

Proti: Odfláklý prostředí, příliš mnoho postav a lokací, quicktime eventy

+8
  • PC 50
*hodnocení Xbox360 verze*

Jde o jednoznačně nejhorší díl z hlavní série. Jsem dlouholetým fandou RE série a dohrál jsem skoro všechno co má tuto značku v logu. Příklon k akci v dílech 4 a 5 mi na rozdíl od mnohých nevadí, protože si na na RE hrách nejvíce cením perfektně podaného příběhu a atmosféry a to tyto díly měli. V posledním díle je ale horší snad úplně všechno. Asi bude nejlepší když svůj pohled na hru shrnu do jednotlivých bodů:

Příběh:
Příběhy všech dílů na hlavní lince (počítám RE 0-3, CV a 4-5) na sebe krásně navazovali, dávali celkem vzájemně smysl a tvůrci v jednotlivých dílech záměrně šetřili s jednotlivými postavami. Tak se například stalo že za cca. 16 let trvání série se některé hlavní postavy vůbec nepotkali (např. Leon nikdy nepotkal Chrise, Jill ani Weskera apod...) a místo toho se pracovalo s jednotlivými postavami. Některé postavy (např. Jill, ale i Wesker) se v sérii neobjevili mnoho let a byl důvod se na ně těšit. S tímto faktem dokázal bravurně pracovat RE5, který všechny předchozí díly příběhově zakončil pomocí hlavních postav z úplně prvního dílu. Příběhové kouzlo každého RE bylo o tom, že byl hráč hozen do prostředí plného zombíků a pořádně nevěděl odkud se vzali, kdo za tím vším stojí a podobně. Hráč tyto věci v průběhu hry teprve odhaloval pomocí zápisníků a rozhovorů s dalšími postavami.

V RE6 všechny tyto základní prvky stavby příběhu naprosto absentují. Není tu žádný pořádný záporák a příběh je naprosto roztříštěný do čtyřech kapitol. Prostě "neo-umbrella" vypustila příšery a tak jdeme na ně. Navíc díky obrovskému počtu postav se hra vlastně pořádně nesoustředí na žádnou. Není tu žádný prostor pro nějaké objevování nebo tajemství, jen pro zběsilé střílení. Jestli v něčem nejvíce RE6 upadl tak je to právě příběh.

Příběhové animace a postavy:
Jejich kvalita úzce souvisí s příběhem a hlavně s postavami. Celkově mají příběhové animace přes 3,5 hodiny, ale že bych měl chuť si je (podobně jako animace z RE4 nebo RE5) pustit někdy znovu, tak to ani náhodou. Žádné do posledního puntíku vymakané "matrixovské" animace známé z RE5 zde nejsou, jen průměr známý z jiných her. Kvalita postav je skutečně tristní. Leon zde rozhodně není tím stylovým hláškujícím týpkem z RE4 (skoro jediné co on a další postavy říká je: "bla bla, Let's get hell outta here!"), Chris je už ztvárněn vyloženě hrozně. Místo drsňáka je zde opilou troskou a jeho příběhová linka je vskutku odfláknutá. Weskerův syn a Cherry také nestojí moc za řeč. Jediný kdo se povedl je Ada, která je stejně sexy jako v minulých dílech. Alespoň něco.

Hratelnost:
Hra je samozřejmě jen tuneloidní střílečka, která je po čase značně monotónní a navíc prodchnutá otravujícími QTE. Celkově se ovšem hraje docela slušně. Hratelnost je stavěna na neustálých WOW efektech a často jsme měl pocit že je hra dělaná spíše pro malé děti i když má na krabici 18+. Spousta herních situací je pro dospělého člověka vyloženě trapná a pokud bych měl pocit ze hry popsat jedním slovem napsal bych "hloupost". Například spousta monster je na rozdíl od minulých dílů vyloženě k smíchu - bojujete např. s obřím dinosaurem, kentaurem, tlusťochem, rybou a podobně. Jistě, podobná monstra už tu také byla, ale tady to působí nějak moc céčkově. Všechno navíc neustále vybuchuje, letadla naráží do mrakodrapů a vlaků a odevšud vylézají příšery veliké jako dům. Průměrný americký spotřebitel bude ovšem nadšen.

Délka a kampaně:
Hra je na dnešní poměry poměrně dlouhá, ale bohužel prostředí se opakuje. Spoustu lokací budete nuceni prolézat dvakrát a i s některými bossy budete muset bojovat podruhé což není zrovna zábava. Nejlepší kampaně jsou asi za Leona a za Adu. Nechápu ty marketingové řeči, které papouškovali mnozí recenzenti že jsou kampaně vzájemně odlišné - jako např. že za Leona je méně akční než za Chrise apod... Podle mě jsou plus mínus stejné, prostě běžíte dopředu a kosíte zombíky a jinou havěť ať už jste kdokoliv. Zcela zbytečná je podle mě kampaň za Chrise protože ten nemá skoro jediné unikátní prostředí a jeho příběhová linka je snad nejhůř podaná ze všech. RE4 byl určitě delší a pokud odečtu opakující se prostředí tak možná byl delší i RE5.

Hudba:
Ze hry si pamatuji tak maximálně dvě melodie. Nejgeniálnější hudba byla podle mě zkomponována pro RE2 a RE4, pokud hledáte něco podobného jste na hodně špatné adrese. Veškerá hudba ve hře je naprosto tuctová.

Grafika:
PC verze bude asi v tomto ohledu o něco lepší, ale na Xboxu360 vypadá hra dost nevyrovnaně. Narazíte na pěkné výhledy (např. v Šanghaji), ale i na spoustu odfláknutých míst. Navíc hra obsahuje blur efekty takže je někdy jakoby hrozně přesvětlena. Zcela subjektivně hodnotím, že oproti vždy krásně ostré grafice RE5 je mnohdy grafika RE6 krokem zpátky.

Pro: některé akční scény dokážou rozpumpovat adrenalin

Proti: příběh, QTE, zběsilá akčnost, ploché charaktery, celková "hloupost" hry atd...

+6 +7 −1