Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil 6

  • PC 60
Předminulý rok v červnu jsem dokončil čtvrtý Resident Evil, minulý rok to byl patý díl a tento rok jsem v návaznosti dokončil (tedy jeho hlavní, Leonovu, linku) i zatím poslední, šestý díl hlavní hexalogie. Novodobá série (trilogie) pro mě představuje záruku specifické, a zároveň výborné hratelnosti umně kombinující akci, exploraci a menší hádanky. Ač poměr se s vyšší číslovkou v názvu více přelívá k akci, stále jde v rámci žánru TPS o to nejzajímavější, co lze na trhu nalézt.

Skeptickému myšlení se před spuštěním hry avšak nedalo zabránit; pozitivních ohlasů kritiků příliš nebylo, a reakce hráčů byly ještě podstatně více odsuzující. První dojem nespraví ani klasické konzolové menu, a tedy celá řada kliků a čekání, než se vůbec dostanete k zahájení hry. A když už Residen Evil 6 začíná, je tu zvláštní tutoriál, prolog, sestavený snad jen z variant mačkání několika kláves - to, že jsem ho musel opakovat celý třikrát, z důvodů řešení, co tedy zmáčknout aby Leon konečně vyběhl z dosahu pádu letadla, posílá RE6 přímým úderem k ráznému rozmyslu, zda to celé neodinstalovat a neušetřit se zbytečného marnění časem. Po dvacáté animaci rozplácnutého Leona se však další pokus, zcela náhodně a nevědomky, podaří a Leon dobíhá a vše se přepíná do menu, které mě zahrnuje celou řadou modů muliplayeru, kampaní, nastavením psí známky, galerií cutscén, grafickým nastavením... jedno je patrné - tento titul, v klasickém duchu japonských her, nabízí spoustu přídavného obsahu. A to jen oceňuji, takže po nějaké časové prodlevě startují první kampaň. S vidinou menšího množství akce za komparz Leona, tedy Helenu.

Prezident Spojených států amerických zemřel! A v zombie podobě byl zastřelen. V průběhu desítek hodin (tedy, tak 3x osm plus bonusová kampaň ) tu mimo samotného hraní jetradiční děj točící se okolu C-Virusů a mutací, zrádců a zrazených, komplotů, testosteronu, intuice, rozhovorů s rukou u ucha... klasické ingredience, které by u filmové podoby jen nudily, v interaktivní podobě jsou všechny ty efektní výbuchy, zpomalené kulky a drsné řeči však dostačující motivací pro pokračování, ačkoliv tu z největší míry obstarává hratelnost. Ta má vše, co by šlo od nového Resident Evilu čekat - akce není tolik, jak by se mohlo zdát, a rozvrstvení poměru činností je designérsky předkládáno, tak jak by mělo (například na rozdíl od Spec Ops). Silnou stránkou je i přítomná kooperace, kdy se do rozehráné hry může připojit libovnolný hráč. To, i přes na první pohled nevhodný doplněk (u hororověji laděné hry), je jednou z předností - přesto však umělá inteligence není nijak výrazně prkenná, tedy hraní je zábavné i bez spoluhráče. Lokace jsou méně originální a nápadité, v tomto směru se série vrací ke kořenům a tedy městské zástavbě čítající ulice, kampus, katedrálu a nutné stoky a podzemní lokace. Kvalita grafiky tak nevynikde jako u minulé Afriky, nebo atmosférou naplněného venkova ve Španělsku. Modely postva a tváří, animace či nasvícení je ale špičkové, a završuje cyklus next-gen technického zpracování na PS3 a Xboxu 360. A velmi důležitý prvek, tedy ovladatelnost a zpracování interfaceu, je tu nejlepší v sérii - vše je plynulé a intuitivní, QTE je tak akorát a nijak nekazí hraní. Naopak, jsou využívany tam, kde jsou k užitku - zvýšení adrenalinu.

Šestý díl naplňuje tradici RE lepších dílů se sudou koncovkou, a oproti dílu pátému je vše více přístupnější a odladěnější. Přesto však oproti druhému, a zvláště čtvrtému, dílu chybí hutnější atmosféra a více detailů. Sérii však Resident Evil 6 nedělá žádnou ostudu a s přihlédnutím k lineární transformaci od survival hororu k akci mu nelze po kvalitativní stránce nic vytknout.

Pro: hratelnost, grafika, délka a množství obsahu

Proti: samotný začátek jenž může odradit

+27