Dragon's Lair je jedním z prvních interaktivních filmů vytvořených bývalým zaměstnancem Disney, Donem Bluthem. Prvně bylo Dragon's Lair vydáno na laserdisku již roku 1983, aby o několik let později vznikly nejrůznější porty od ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari ST po nynější PSP či iPhone. To také řadí Dragon's Lair spolu s klasiky jako Tetris mezi tituly, které vyšly na prakticky každé podstatnější platformě.
První verze pro osobní počítače hry Dragon's Lair se objevila roku 1989, ale díky vydání na floppy disketě byla znatelně odlišná od původní laserdikové podoby. Kompletní zážitek ze hry Advanced Microcomputer Systems se tak uživatelům DOSu dostal až v podobě Dragon's Lair CD-ROM vydaném v roce 1993. Hratelnost je značně omezená. Soustřeďuje se na vykonávání určitých úkonů v časovém limitu a výběru z několika možností dalšího postupu. Jednoduchý příběh sleduje rytíře Dirka, jenž jde zachránit milovanou princeznu Daphne, tou dobou unesenou drakem Singe.
Vedle pokračování Dragon's Lair: Escape From Singe's Castle a The Curse of Mordread z roku 1987, respektive 1992, se objevil ještě titul nazvaný Dragon's Lair 3D: Return to the Lair, který však již úspěchu předchozích her nedosáhl. Inspiraci ze hry si vzal například Brain Dead 13, a další cartoonově laděné interaktivní filmy.
Sehnal jsem si android verzi a dohrál to. Nestojí to za to. Vizuální zpracování krásné, ale gameplay spočívá v podstatě v mačkání šipek ve správný okamžik. A jelikož není šance správně zareagovat během prvního průchodu danou lokací, jelikož hra vyžaduje bleskové reakce, tak musíte metodou pokus-omyl zjistit co kde zmáčknout a naučit se to nazpaměť precizně namačkat. A to za zábavu nepovažuju.