V roli bezejmenného vojáka se vydáte zastavit nepřítele s kódovým označením "Quake". Vláda experimentovala s teleportačním zařízením s názvem prototypu "Slipgate". Byly otevřeny brány, ze kterých se čety smrti vydaly drancovat svět, vaším úkolem je vše zastavit.
Jde o adrenalinovou střílečku, zasazenou do temných kulis, připomínající středověk. Nechybí i opačný kontrast v podobě futuristicky zpracovaných map. Každá epizoda disponuje chytře zvolenou sadou jednotlivých levelů, střídajících svůj styl zaměření a přítomné nepřátele. Na začátku si lze vybrat ze čtveřice dostupných obtížností, přičemž ta poslední je důmyslně schována. Cílem je postupně projít všemi částmi, najít a posbírat runy, zpřístupnit vstup do závěrečné fáze a porazit bosse. Zábavu doplňují i další obvyklé atributy žánru, mezi něž se řadí secrety, logické hádanky, statistiky a používání itemů se zvláštními schopnostmi.
Quake je hra od id Software v 3D enginu přímo z jejich dílny. Vyznačuje se přítomností neobvyklých zbraní, které mají originální design jako např. hřebíkovač, zbraň vypouštějící blesky a další. Kromě nich je tu brokovnice, raketomet a jiné. Multiplayer zahrnuje hraní přes internet a lokální síť. O ozvučení se postarala známá skupina Nine Inch Nails.
Hra se dočkala také několika datadisků, kompilací a různých konverzí, Quake Mission Pack No 1: Scourge of Armagon, Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity, Aftershock for Quake, Shrak for Quake, Tremor for Quake, Malice for Quake, X-Men: The Ravages of Apocalypse, Abyss of Pandemonium: The Final Mission, včetně plnohodnotného druhého dílu. Ten ale příběhově nijak nenavazoval na předešlý díl z roku 1996.
Dalším přínosem je i rozsáhlá tvorba modů a map od komunity. Ty jsou mnoha typů, od source portů, přídavných úrovní v daných prostředích, až po modifikování nepřátel, grafiky a hratelnosti.
@PavelU (13.10.2023 02:37): Oukej, vďaka za mapu, hodím do zálohy, rozlíšenie som si prehodil :)
Len sa teda divím, prečo pôvodný tvorca Darkplaces neurobí skôr update Darkplaces, namiesto toho urobí vlastnú novú vetvu portu. Ale dobre.
Len sa teda divím, prečo pôvodný tvorca Darkplaces neurobí skôr update Darkplaces, namiesto toho urobí vlastnú novú vetvu portu. Ale dobre.
Pro: temná atmosféra, hudba, akce, design, hřebíky, sbírání lékáren a brnění, Maxisíla!
Proti: krátké, odfláklé souboje s bossy