Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@konvice (11.07.2012 01:09): A právě tento tvůj pohled zcela postrádá jakékoli zasazení do kontextu - když srovnáváš s hollywoodskými filmy s obrovským marketingem či třeba s drahými sci-fi, je nízkorozpočtový i právě ten, co stál 8 nebo 15 mega.

Svěrákova Jízda měla rozpočet něco málo přes 1000 dolarů, vedle ní je tedy nějaké Blair Witch přímo hyperdrahá produkce, což.
@konvice (11.07.2012 01:09): Pro pár tisíc tam zřejmě mají tu kolonku 'micro budget' - a na imdb je dokonce nějaký seznam micro budget movies. Takže se tohle označení asi i reálně používá.

Každopádně mi ono motion picture shot with little or no funding from a major film studio or private investor přijde jako docela OK, protože jasně označit "od částky xxx po částku xxx" vzhledem ke všemu, co všechno se při určování nízko/jinak rozpočtový film musí brát v potaz, to rozhodně nejde.

EDIT: V těch micro budget filmech jsem zahlédla asi jediný film od Nolana, který se mi hodně líbil - Following
@konvice (10.07.2012 22:11): Oficiální texty distributora na csfd jsou všechno možné, jen ne zdroj relevantních informací o filmu.

Konkrétně o rozpočtu Blair Witch se píše všude možně, zajímavé je třeba toto.

A mimochodem, nevím, jak se přesně definuje nízkorozpočtový film, Wikipedia (a netuším, zda je to nějaká mezinárodně uznávaná definice) praví: A low-budget film is a motion picture shot with little or no funding from a major film studio or private investor (více zde). Za nízkorozpočtový tam mj. označují třeba i Tygra a draka s rozpočtem 15 milionů dolarů.
Ha, tak Cloverfield i přes úsměvný scénář a dialogy byl fakt slušnou jízdou. Např. tahle scéna a mnoho dalších. Něco na té ruční kameře prostě je, baví mě to.
@Marles (10.07.2012 22:42): Odkdy se náklady na distribuci počítají do nákladů filmů??? Film byl natočen za 20 k doláčů.

@montana (10.07.2012 22:28): to jsem řekl to byl můj osobní odhad, viděl jsem kdysi film o filmu a vím že ta částka byla minimální. Takže jsem se ke své spokojenosti trefil dobře. Nemyslím si že to slovíčkaření něco dokazuje. i kdybych se sekl o 50 000 :) Takže rozmělňování banálního detailu je trošku mimo, já se bez encyklopedie a googlu vyseru.

Jako promiň ale film za 12 mil dolarů fakt nemůže být nízkorzpočtový(ale u scifárny to zohleďnuji a beru to avšak viz níže) asi tady máme každej prahy nikde jinde, pokud tedy zbytek světa kromě Holywoodu, netočí nízkorozpočťáky. To co je nízko rozpočták a co ne je naprosto subjektivní věc, ano můžeš se opírat o názory jiných a tvrdit že film za 12 mil. dolarů nízko rozpočťákem, jenže podle usa se rozhodně neposuzuje co je a není nízkorozpočtové. 12 mil dolarů nemá ani většina filmů mimo usa. V usa ale i tak vznikají stále filmy za pár dolarů a jestli ti vážně není trapné hodit film natočený do 50 000 dolarů do pytle s filmem za 12 nebo 8 mil(zmiňovaný Pulp fiction, opravdu si myslíte že kdyby měl rozpočet dvě miliardy dolarů, by se něco měnilo? Ten film prostě víc nepotřeboval) je to tvoje věc, ale já osobně takový zvláštní úsudek prostě nemám. Když už jsme u těch scifi i ty se dají natočit za pár babek.

Otázka který z těchto filmů je nízkorozpočtový:

El Mariachi, natočen Rodriguezem za 7000 dolarů, nebo Pupl Fiction se svými 8 milióny?

možné odpovědi:
A) El Mariachi
B) Pupl Fiction
C) oba, dyť ty částky jsou těméř stejné, rovnocené nízkorozpočťáky
D) rychle začít googlit a najít nějakou hnidopišskou debilitu abych se vykroutil odpovědi a nasral konvici.
Navíc ten rozpočet byl ve výsledku ještě větší -
"Well, the original budget to get the film in the can was probably between $20,000 and $25,000. Then, once we got to Sundance to make a print and do a sound mix, we were probably more in the neighborhood of $100,000. And then once Artisan Entertainment bought the film, they put another half-million dollars into it. They did a new sound mix, and they had us re-shoot some stuff. [...] So the budget of what you saw in the theaters was probably $500,000 to $750,000." viz tady
Ale jsem zvědavý s jakým zdrojem, který popře slova jednoho z režisérů, se konvice vytasí :)
@Sadako (10.07.2012 19:16): BLAIR WITCH: "V říjnu 1994 se záhadně ztratili v lesích poblíž Burkitsville v Marylandu tři studenti při práci na dokumentárním filmu. O rok později byl nalezen materiál, který natočili... Mystifikační horor o tajemné kanibalistické příšeře zaznamenal mimořádný komerční úspěch, stál pouhých 25 tisíc dolarů, přičemž utržil přes 240 milionů dolarů. (oficiální text distributora)"
Ještě mi chce někdo tvrdit opak??? mam další čtyři zdroje které se blíží k této částce.

@AlieN (10.07.2012 21:01): já myslel že máme domluvu ty pomlouvači a lháři.

@M.a.t.t. (10.07.2012 19:36): to nevysvětluj mě a ať se podívaj za kolik natočil tarantino svůj první film :D, nebo na světový průměr kolik film stojí ;-)
Ale přesto se tu najdou tací co furt budou osočovat.
@montana (10.07.2012 20:31): Iron Sky za 10 taky, ale to mu nemá cenu vysvětlovat. Jeho znalosti o filmu (a mám pocit že i všeho ostatního) jsou zhruba na úrovni "jedna paní povídala" a na to aby si nějaké informace ověřil než je sem napíše taky zvesela kašle, hlavní pro něj přece je, že je skálopevně přesvědčen o své pravdě.

@MCZ (10.07.2012 19:32): V Aeru jsem snad problém s pivem nikdy neměl...
Sakra, človek má prácu, zmešká po právu nasraného Bodkina (hip hip hooray!) a je už neskoro na to, aby napísal Sayovi, že tie jeho výkriky do tmy (no sex! google chrome rulez! je to príliš svetlé/je to príliš tmavé/priveľa hdr!) už každý pozná naspamäť a mohol by ich pre zmenu ísť spamovať na nejakú inú stránku.

Tak nič, možno nabudúce. :(
Tak nevím, jestli neumím googlit či co... Mushishi nemá české titulky?
@AlieN (10.07.2012 18:47): Souhlasím, taky mám Oko ze všech kin nejraději, k sezení jinak preferuju spíše balkón. Výborná věc je, že dovolí vstup do sálu se skleněným půllitrem (což třeba v Aeru pravidlem nebývá; o multiplexech, kde si člověk koupí leda předraženou kolu, ni nemluvě).
@Hydr0gen (10.07.2012 17:10): Bio Oko je nejlepší kino v Praze. Protože kde jinde můžeš při sledování filmu v sále sedět v pořádném kabrioletu :)
A krom těch lehátek, sedátek, gaučíků a kabrioletu, a příjemného baru (a příjemných rautů u slavnostních premiér) je to prostě normální jednosálovka se 4K projektorem, a normálním zvukem - víceméně úroveň multiplexů (vyjma THX na Andělu)
@Say (10.07.2012 17:59): Mně se distric 9 taky líbil, jenom jsem byl trošku zmatenej že zestartu se to tváří jako dokument pak najednou to má normální kameru a pak ke konci to zase sklouzává zase do dokumentárního střihu a kamery.

@montana (10.07.2012 15:23): To máš pravdu pamatuji se jak mi ještě někdo na střední tvrdil, že se to fakt stalo! :D Já jsem se rozhodl že to zkouknu tak před půl rokem a nedal jsem to, moc mě to nenadchlo. Každopádně z toho bylo za málo peněz hodně muziky, ta návratnost investice byla fakt obrovská :D Film stál kolem 5000 až 10 000 dolarů(to uvádím jen proto aby mi zase někdo tvrdi,t že film za 8 milióny dolarů je nízkorozpočťák) a vydělal milióny.
@Borghal (10.07.2012 14:52): To vypadá docela dobře, hážu do záložek. Díky!

@montana (10.07.2012 14:54): Chronicle tu vidím ve frontě, na to se celkem těším. Jinak mě teda u Districtu udržela jenom ta kamera, která mi s triky přišla naprosto luxusní. Sice je fakt, že občas tam jsou hloupé skoky ve střihu a nesmyslné úhly na ruční kameru, ale dá se to tolerovat. Jen teda herci musí být sakra dobří, aby dokázali hrát "přirozené" reakce na kameru.

@Bodkin (10.07.2012 14:43): Já horory nerad=( Jinak bych už měl takový Paranormal Activity zhlédnutý.

@Walome (10.07.2012 15:12): Pohledám, díky.
Pražáci: znáte Bio Oko? Nějaké reference na kvalitu obrazu, zvuku, komfort...? Díky.
@konvice (10.07.2012 13:49): ''Jsem dost velkej kluk na to abych si názor dokázal vytvořit sám''

Mohl bys tu nejak vic rozvest tuhle myslenku? Mohla by bejt zase ''sranda''. Nekoho by treba zajimalo, s jakym ucelem ses tu mnohdy prezentoval jinak. Obcas jsem si totiz vazne myslel, ze to vsechno delas jenom z nejakyho divnyho humoru, ale bohuzel jsem se nejak asi zklamal. Skutecne se povazujes za dospelyho cloveka? Asi jsem prehlidl situace, ktery by me o tom presvedcovaly. On si totiz vlastni nazor dokaze vytvorit pouhy zacek zaklani skoly, a to na zaklade pozorovani okoli a vstrebavani informaci. Ty ses svyma reakcema ve svych 26 letech na nespocetnym mnozstvi diskuzi prezentoval jako totalni pubescent. Mas nejaky zakladni poznatky o spravnym chovani? Nebo si na hlupone hrajes jenom na forech a ve skutecnosti jsi rozumny a inteligentni zodpovedny clovek.
@konvice (10.07.2012 15:03): Taky nikde nepisu, ze byl rozhodne prvni. Blairwitch v prve rade odstartoval modni vlnu rucne tocenych "opravdovych" zaberu. A myslim ze byl jedinej, kde si lidi pak fakt mysleli, ze je to pravej zaznam :)
Osobne mam tenhle styl dost rad a o to vic, kdyz je to dobre opodstatneno. Zas to ale neni povinnost :)

Reziser Lovce trolu ted toci v americke produkci neco s lovem upiru nebo cehosi... a taky mu samozrejme Lovce trolu remakuji :)
Cloverfield je intenzivní, depresivní jízda. Chronika jde, má hlavně výborný triky (nicméně souhlas, že zdůvodnění ruční kamery moc nedává smysl).

Společně s REC bych doporučil všechny sakumprásk.

Výborný efekty ruční kamery (ve smyslu dlouhých nepřerušených záběrů) mají samozřejmě Children of Men, ale to je podle mě jiná liga...no spíš jinej sport.
@montana (10.07.2012 14:54): já jsem bohužel toho lovce trolů viděl s anglickým dabingem, takže mi to fakt kazilo celý film. Jinak jestli se nepletu tak ten režisér by měl teď točit nějaký podobný film ne?

Monata s tou ruční kamerou rozhodně blairwitch nebyl první(jestli tedy oba dva chápeme označení ruční kamera stejně). S tou už pracoval režisér Sexmise(polská komedie určitě ji všichni znáte) a i tak pochybuji že by to byl první film, který s ní pracoval. :D
@Say (10.07.2012 14:38): @Say (10.07.2012 14:38): Blairwitch to odstartoval a byl nejlepsi. Jako jeden z mala to mel taky dobre oduvodneny. Podobne REC, ktery je sice stupidni horor, ale rucni kameru ma vybornou a skvele oduvodnenou. Podobne dvojka.
Cloverfield je divnej a na rucni kameru moc "drahej".
Nedavno sem koukal na Chronicle a tam je ta rucni kamera naprosto stupidne vysvetlena, ale pri tom rozpoctu to asi jinak natocit neslo.
Lovec trolu je taky super.
@Say (10.07.2012 14:38): To o té čarodějnici :) něcoWitch.

Btw souhlasím se Sayem, aby v tom nebyl sám, některé sex scény jsou v GoT děsně trapný, hlavně ten "konkurz" v bordelu.