@
Všivák (03.12.2020 09:19): Ery nejdou srovnavat v zadnym sportu, ale jako celozivotni fanousek historie F1 muzu rict to, ze driv byl u jezdcu absolutne klicovej timing a schopnost dostat se v pravej cas do toho spravnyho tymu, protoze driv byl ten technickej vyvoj opravdu prekotnej a bezne se stavalo, ze tym, kterej mel jeden rok nejlepsi auto a diky tomu i mistra sveta, nasledujici sezonu absolutne vyhorel, aby se pak zase dostal na vysluni. Vysledkem bylo, ze jezdci neustale menili staje mezi sebou, malokde zustali dele, nez 2 sezony a byla rada jezdcu se schopnosti na mistra sveta, kteri titul nikdy neziskali kvuli spatnymu timingu, tzn. nedokazali byt k konkretni staji v ten pravy cas (Jacky Ickx, Carlos Reutemann), pozdeji uz to nebylo tak vyrazny, jezdci zustavali ve stajich dyl a staje byly/jsou uz podstatne stabilnejsi.
Typicky treba sezona 79, kdy se stal mistrem sveta Jody Scheckter a dvojku mu delal mozna jeste lepsi Gilles Villeneuve, jezdili za Ferarri, to vyhralo i pohar konstrukteru, aby nasledujici sezonu Ferarri s prakticky stejnym vozem absolutne vyhorelo, Scheckter ziskal jen 2 body, ukoncil karieru, Villeneuve ziskal bodu jen 6, zadny podium, dalsi sezonu uz bylo Ferarri lepsi, Villeneuve vyhral 2x, aby v dalsi sezone, legendarni sezone 82 Ferarri absolutne dominovalo a kdyby se Villeneuve nezabil a Didier Pironi nezmrzacil, tak by nebylo o vitezicvh pochyb, takhle vyhral Keke Rosberg s jedinym vitezstvim a prisel k tomu jak slepej k houslim. Dnes uz je treba absulutne non-faktor spolehlivost vozu, driv byl treba u nejaky staje 1 sezonu rychlej vuz, ale absolutne nespolehlivej, takze jezdec vyhral par zavodu, dalsich 10 vubec nedojel a mistrem sveta se stal nekdo, kdo mel nejspolehlivejsi vysledky a bral pravidelne body a parkrat k tomu vyhral.
U Hamiltona je to tak, ze do F1 vstupoval s velkym hypem, silnym marketingem za zady a tedy i silnou pozici rovnou do jednoho z nejlepsich tymu, coz byla do ty doby novinka, novacci zacinali u slabsich tymu, kde se museli nejdriv ukazat, a Mercedesu se drzi dodnes, nikdy nezavodil za jinej tym, nez tym bojujici o titul. Nic z toho se driv nestavalo a je to uz uplne jinej sport, i kdyz sport bych to leta nazval uz ztezi.
Pro fanousky romanticke ery prvnich desetileti F1 bych doporucil vybornej Frankenheimeruv film
Grand Prix, na Netflixu nedavno vysel i povedenej dokument o Fangiovi se spoustou unikatnich zaberu a vzpominkach na jezdce, jako Onofre Marimon, ktere jsou jinak jen tezko k mani.