Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Richmond (03.10.2018 19:22): Jo, přiznávám, jsem na BG přísný. Já kdysi chtěl, aby se mi ta hra strašně líbila, dokonce jsem si to při jejím hraní namlouval. Prostě vyhypované nové RPG, které taky hraji a musí tam být vše naprosto skvělé. Jenže po odhalení několika lokací a slibném začátku se to nějak začalo propadat do klišé ve všech oblastech. Co mě zarazilo první bylo, že mě nebavilo číst ty texty. A to jsem se těšil, jak si počtu ve světě FG. Souboje mi po chvíli začaly připadat jako takové pokoukáníčko, kdo co zmrší a když něco zmrší, tak jsem pauznul a rychle vypil lektvar, zakouzlil kouzlo a pak to zase spustil a čuměl, jak to dopadne. Level cap byl taky ujetý, velká část hry už pak byla jen adventura s obtěžujícími otravnými souboji. Reputaci infinity trochu zachránil Ice Wind Dale, který mě fakt bavil. Nadšení ale totálně zmrazil nepovedená IWD2 a pak drtivě rozvláčný Baldurs Gate 2. Tam jsem si uvědomil, že tohle není pro mě a lepší už to asi nebude a vše zlé je ale k něčemu dobré, infinity hry mě vyhnaly k japončíkárnám, tedy k jRPG a jsem za to šťastný :-)
@Ringo (03.10.2018 19:15): No já nejsem vůči BG až tak příkrý, mně tam naštvala nejvíc ten maximální level, protože pak už mě po zbytek hry dost nebavily už tak nic moc souboje, které se pak staly otravné. Já bral BG jako novou frančízu, která šla svou cestou. Tenkrát mě samozřejmě nenapadlo, že to bude takto úspěšné. A ty goldboxy dost možná mohly sloužit jako inspirace a to i když byly ssičkové hry limitované dobou.
@Richmond (03.10.2018 19:01): V BG je vlastně ten příběh začínajícího dobrodruha jakýmsi propadem někde k prvotním Gold Box hrám od SSI, které ale navíc mají na vrch tím, že mají hodně dobře propracované tahové souboje :-)
@ad142 (03.10.2018 16:50): Příběh v UU...Mně se na tom líbilo právě to, že ten původní hlavní cíl vlastně po chvilce odešel do pozadí a postpuně se odhalovala historie celé Propasti. Prostředí, komunikace s NPC tu absenci silného příběhu dle mého velmi dobře zastoupilo. Já jsem ale odchylka od normálu, u mně SILNÝ příběh nestojí na prvním místě požadavků na cRPG. Nejraději mám cRPG, kde hlavní lajna je spíše v pozadí a celkový obrázek o světě si vytvářím sám pomocí explorace.

A žádná zajímavá postava ?! Co Cabiros a jeho ušlechtilé cíle, které tak špatně skončily? Co kouzelník Murgo, kvůli němuž jsem se málem naučil novou řeč? Co Sethar, pro něhož jsem dělal skvělou červí polívku?! Takhle ztratit paměť!! ;-)

[neexistující příspěvek]: Celkem chápu, že BG ti musel sednout do noty. Ale ten simulátor začínajícího klasického dobrodruha už určitě dělali autoři dávno před BG (a nemám na mysli dungeony).
@ad142 (03.10.2018 16:50): Lore dávám přednost před tlachy a zapamatovatelnými postavami, tak to prostě mám. Možná je to tím, že mě spíše zajímají reální lidé v reálném životě a v hrách vyhledávám spíše hračičkování a samotu, než nějaké umělé charaktery, které si zapamatuji jako živé.
@Ringo (03.10.2018 11:06): Že zrovna UU mala nejak úžasný príbeh by som naozaj nepovedal. Jasne, lore nebolo špatné, ale v porovnaní s Forgotten Realms (s Planescape neporovnávam), Dark Souls, alebo Witcherom za mňa výrazne zaostáva. Postava mi v pamäti neutkvela ani jedna. A samotný hlavný príbeh je len xtá variácia na zabi zlého démona, ktorého vyvolal zlý kúzelník. Fakt nič originálne. Hral som ju pred rokom takže viem o čom hovorím.

Ale samotnú hru mám ja fakt rád, atmosféra je vynikajúca, rovnako hudba, či niektoré hádanky. Ale osobe, ktorá v RPG hrách vyhľadáva silný príbeh by som prvú UU nedoporučil.
@Sadako (03.10.2018 11:37): Bude to hlavně o tom, co rozvíjí naši fantasii, představy a co nám každému přijde napínavé. Upadnout do temné kobky a hledat cestu ven - tím, že nacházím předměty, zlepšuji se, nacházím předměty, které otevírají cestu dále atd. atd. mě naplňují zvláštním napětím a mrazením v zádech. Určitě to nestavím do toho kontrastu s dialogovými RPG nějak zásadně. Ultima 7 i ten Dark Sun byly hry ukecané neskutečně, ale dokázaly ve mě vyvolat pocit napětí, že se tam něco děje a rychle jsem chtěl zadané věci splnit, jako by měly vliv na celkové dění. U BG a spol. jsem už bohužel tak chytlavé dialogy nenašel, byly to takové jakési snůšky subquestů, popsané rozvláčně tak, že jsem už jen čekal, kdy mi poví postava co snídala a kolikrát byla mezitím na WC, přišly mi marginální, jakože doslova obtěžující, mám řešit nějaký průser v daném světě a ne chytat expy na poslíčkování, protože někdo neumí vytáhnou paty z domu a čeká celá léta, až se najde banda dobrodruhů, kteří po cestě za záchranou světa nasbírají babičce hříbky v lese. Tohle mi vždycky degradovalo celkové napětí a atmosféru, kterou v RPG hrách hledám.
@Ringo (03.10.2018 11:25): Možná trochu zbytečně stavíš to protikladu dialog x akce. Protože já mám kvalitní dialogy velice ráda, ovšem mlácení prázdné slámy mě dost štve (dívám se tvým směrem, Skyrime). A rovnítko dobrý příběh = tuny textů považuju za nešťastné (jo, v Tormentu to vyšlo, ale to je hovno etalon).
Třeba v Dark Souls dialogy nejsou a celý děj vlastně vypráví prostředí, NPC a souboje - a stejně se mi to líbilo. Akorát by jednička nemusela být tak hnusná.
UU mě prostě nechytila, ostatně jako žádná Ultima. Mimochodem, nechytilo mě ani třeba Pillars of Eternity, prostě to nefungovalo - a že je to ukecané příšerně, dle mého ne úplně šťastně.
@Sadako (03.10.2018 11:18): Tak ona ta historie a příběh je nastíněn v manuálu, potom na něj narážíš skrze NPC, ona Ultima Underworld není o rubání, ale hlavně o atmosféře, ten příběh je tam v podstatě všudypřítomný a pak jsou tam nějaké ty puzzly. Ultima Underworld vlastně byla první z Ultim série, kterou jsem hrál a jen projití Journey booku mě do toho světa totálně vtáhlo, jako bych v něm žil odjakživa. Ultima 7 to pak ještě umocnila. A popravdě, já si neumím představit lepší prezentaci podzemního světa, než má Ultima Underworld. Co tomu chybí? Reálné textury naleštěných kamenů, jak je dnes zvykem? Asi je to fakt o odlišné preferenci gameplaye, někdo se rád ve hrách vykecává, i kdyby to mělo být jen o počasí, já raději nějaké věci řeším a pokec mám rád jen jako nástřely pro umocnění dané situace. Ale jak mi někde nejmocnější kouzelník začne vykládat, že si neumí sebrat prsten od děduly, který bydlí o dvě ulice vedle, tak je to pro mě brak a ztráta času číst takové texty.
@Ringo (03.10.2018 11:06): Já to asi nejsem schopná vysvětlit.

To je moc hezké, že má UU bohatý příběh, co se táhne přes x her - to ale člověk asi ocení v moment, kdy si zahraje celou sérii, což u mě vážně nehrozí. A propracovaný podzemní svět je taky hezký, ale ta propracovanost je mu úplně k ničemu v moment, kdy ten svět není prezentován tak, aby mě zaujal. Chybí tam nějaká ryze osobní nadstavba, nebo aspoň ta prezentace taková, aby mě inspirovala a bavilo mě si k tomu něco vymýšlet a představovat.
Obecně jsou Ultimy hrozně blbý příklad, protože už ta samotná koncepce Avatara apod. je pro mě extrémně nezajímavá, zejména ve spojení s těmi herními mechanismy.
Ty jo, obstarávání jídla, nene, jen vzpomínat na to bolí. Možná další důležitá poznámka - nenávidím survival.
[neexistující příspěvek]: UU má velice bohatý příběh táhnoucí se celou sérií Ultim přes Ultimy nderworld. UU opravdu není bezvýznamná kulisa k rubání, je to velmi propracovaný podzemní svět s několika funkčními podzemními královstvími, s kterými můžeš komunikovat, s odkazy na celou historii, kterou má svět Ultim opravdu velmi propracovanou, a ten slogan u Originu, We create Worlds je naprosto výstižný. V tomto byla ta hra docela unikátní a zatím jsem nenašel v tomto směru Ultimě Underworld hru, která by se jí v tomto vyrovnala, našel se jen jeden pokus u Arx Fatalis, která taky nebyla špatná, ale Ultima je Ultima. Opět, řešení problémů, přežití a přijití na kloub tomu, co se tady děje, v super tajemné jeskyni (rubání tam nakonec zase až tak moc nebylo), snaha pežít, obstarat s ijídlo (třeba rybolovem) atd. mě neskonale zaujala více než hromada tlachů v Baldurs Gate :-) Stejně je zvláštní, jak to má každý postavené jinak, mně třeba v Baldurs Gate na tom příběhu nezaujalo vůbec nic, že bych tam měl na něčem osobní zájem? Tohle mi hra nepřivodila ani náhodou. Zatímco zájem přežít a dozvědět se v Ultimě Underworld byl naprosto enormní.
Ja mám pre zmenu pocit, že sa akosi nechápete obaja a mohli by ste si to nechať na súkromnú poštu. Egá si môžete premeriavať aj tam.
@Jab (03.10.2018 10:06): Prostě jsi vůbec nepochopil, co jsem s REDem řešil a strašně jsi potřeboval zase přispěchat ukázat, jak jsi geniální a zároveň mimo mísu :-) To je celý problém a tím je to myslím vyřešeno a uzavřeno. A já tu nic necpal, já se tu s REDem o tom reglérně bavil. To jsi taky nepochopil.
@Ringo (03.10.2018 10:02): Já se vyjadřoval k tvé narážce na BG. Imho tahle diskuze je naprosto skvělým dokladem, jak seš marnej stran pochopení něčeho, co ti někdo x krát zdůrazňuje. Klapky na oči a hlavně dokolečka cpát svůj Dark Sun. Je tu (tahle diskuze) jednou provždy, tak sem budu kdyžtak odkazovat, až zase příště budeš dělat to stejné. Mělo to tedy smysl. Jsem tomu rád, díky za to. Byť ty to asi budeš mít jinak. Smůla. :)
@Ringo (03.10.2018 09:40): Ještě jednou a naposledy. Já se nevyjadřoval k Dark Sunu. Tys si stěžoval na poznámku o stereotypním DS a ke kritické komparaci sis přizval BG s tím, že si i dodal, jak má sterilní lokace. Pročež jsem ti vyjmenoval různorodé a za mě "nesterilní" BG lokace. Na závěr chci zdůraznit, že jsem se nevyjadřoval k DS. A pak jsem ještě chtěl říci, že jsem nic o stereotypu DS v komparaci s BG nepsal. Ještě bych také dodal, že, a zdůrazňuji to občas neúspěšně, jsem se věnoval tvé poznámce k BG, přičemž jsem níže neúspěšné zdůrazňoval, že mluvím o něm. Páč tohle je diskuze k BG. DS má svou vlastní. Níže jsem dával odkaz.

Jo a btw stereotypní lokace DS jsem tu nikde nezmiňoval. O té hře nic moc nevím (krom toho, že se odehrává ve stejnojmenném pouštím DnD settingu) a proto ji nemám potřebu kritizovat ni chválit. A vlastně se o DS vůbec nechci bavit. A nakonec jsem chtěl zdůraznit, že jsem argumentoval proti tvé výtce k BG. DS je mi buřt. Snad se chápeme. Pokud ne, určitě se ozvi a znova mi DS předhoď, páč je to asi středobod vesmíru a vše se k němu vztahuje. :)
@Ringo (03.10.2018 09:16): Nekecej. :) Já ti nejmenoval mapy od boku. Já ti jmenoval lokace s různorodou atmosférou a budovami. Pokud mezi Baldurs Gate a Firewine Bridge nevidíš rozdíl... Ale ty si je spíš zase nepamatuješ.
@Jab (03.10.2018 09:13): Ty jsi nepochopil smysl celé te diskuse, kterou tu vedu s někým jiným, vsoupíš do toho nějakým seznamem lokací a budeš mi vykládat, co jsem nepochopil já? Vtipné :-) Myslím, že jsi zcela nepochopil, o jakém stereotypu se tu bavíme a že to právě o tom počtu lokací vůbec není, protože v obou hrách je lokací mnoho.
@Ringo (03.10.2018 09:07): Já ti odpověděl. Tys to z nějakého záhadného důvodu nepochopil. Ale super, že ty lokace DS nakonec nebudeš jmenovat. Už jsem se bál, že je ta hra pro tebe nějak důležitá. ;)
@Jab (03.10.2018 09:03): No ty si zkontroluj, o čem se lidé baví, když se chceš smysluplně zapojit. Já jsem reagoval na to, co se píše o Dark Sunu a jelikož je to ve vlákně o BG, tak jsem to srovnal. To je celé a ty do toho vnášíš zase nějaké své záhadné konstrukty a nejsi schopen odpovědět na jednoduchou otázku.

A víš co, ne, nebudu ti vyjmenovávat lokace Dark Sunu, pro mě to není tak důležité, jako bylo pro tebe důležité vyjmenovávat lokace v BG.
@Ringo (03.10.2018 08:55): Mě moc nezajímá. Já se vyjadřoval k tomu BG a tvé poznámce k němu. Což už jsem psal. Ještě jednou si zkontroluj, do jaké diskuze píšeš. Já si s tebou o Dark Sunu povídat nechci. Snažíš se ale hezky.

Nebo víš co... Nechci ti brát vítr z plachet... Tak mi ty lokace DS vyjmenuj. Evidentně je to pro tebe důležité. :)

Prosím ale reaguj sem.
@Jab (03.10.2018 08:35): Hele, nesváděj to trapně na editaci, to s tím nemá nic společného, podstatou je, že někdo napsal, že Dark Sun je stereotypní a já jsem již před tím psal, že to tak není. Na to jsi mi vyjmenoval lokace BG a já se tě ptám, zda na to chceš vyjmenovat lokace Dark Sunu. Takže opravdu nevím, jestli edit dovětku, kterým jsem jen zopakoval již níže řečené, tolik mění pro tebe podstatu diskuse, aby ses tím mohl ohánět.

Aby bylo jasné, co v tom editu bylo: "Stejně tak bych tady mohl napsat výčer graficky různorodých lokací v Dark Sunu, nemluvě o tom, že graficky považuji Dark Sun za různorodější a zajímavější než BG. Ten na mě působil prostě tak nějak zašedle, sterilně."

V podstatě jsem to již ale napsal o příspěvek níže - tedy mám ti na tvůj seznam lokací v BG napsat seznam lokací v Dark Sunu nebo co? :-)
@Ringo (03.10.2018 08:32): Spíš to bude v tom, že si ten původní příspěvek editoval. Zase btw věc, která tě měla napadnout jako první. Ale to už jsou holt diskuze s tebou. ;)
@Jab (03.10.2018 08:09): Asi nečteš celou diskusi a opět se chytáš jen posledního příspěvku, abys mohl za každou cenu oponovat. Jinak to, že je Dark Sun pouštní svět neznamená, že celou hru prolézáš jen nekonečným pískem, to je jako bych řekl, že je BG lesní svět a lozíš jen zelenými lesy. Jinak tou sterilitou myslím chladnost a nezáživnost té grafiky, Dark Sunem jsem se vyloženě kochal, BG mi přišla taková jako ,hmm, no a co. Nenacházel jsem v té grafice ani špetku nějakého artu. A v tom vidím ten stereotyp a nezajímavost.
@Ringo (03.10.2018 08:06): Jsme v diskuzi k BG. Nikoliv k Dark Sun. Pročež jsem se vyjadřoval k té tvé komparaci s (/hodnocení) BG. To ti btw nemělo dělat potíže pochopit. ;)

P. S. Ah ok. Už si to editnul. Je trochu úsměvné, že BG má působit sterilně právě ve srovnání s pouštím Dark Sunem, ale to už je tvá věc.
@Jab (03.10.2018 08:05): No a co teda jako? To je důkaz, že je Dark Sun stereotypní nebo co si z toho jako mám vzít? Stejně tak bych tady mohl napsat výčer graficky různorodých lokací v Dark Sunu, nemluvě o tom, že graficky považuji Dark Sun za různorodější a zajímavější než BG. Ten na mě působil prostě tak nějak zašedle, sterilně.
@Ringo (03.10.2018 07:59): To nejsou jen lokace. To jsou různorodé "budovy" a města s různorodou architekturou. Dvojka v tom ještě významně pokročila dále, když tě vedle Amnu protáhne i "karibským" pirátským ostrovem, drowským Ust Natha, elfím městem v korunách stromů, městem Sahuiginů, Watchers Keep, Amekrathem, Saradushem a dalšími.
@Sadako (02.10.2018 22:29): S tou UU jsem to nepochopil, to ses opravdu střelila do vlastní nohy, mazar1234 Ti dává dobré doporučení, žádnej masochismus :)

@Red (02.10.2018 23:07): Jako že se DS odehrává pořád na poušti? Ani v jedničce to není pravidlem a ve dvojce jsem byl dokonce šokován, že vedle pouštního města je hned lokace s džunglí a bujnou vegetací :)
@Red (02.10.2018 23:07): Dark Sun a stereotypní prostředí? To chce nekoukat na videa, ale hrát ;-) Co bych pak já musel říci o sterilním prostředí Baldurs Gate? Radši nic, nebo bych pak musel z těch 60% jít u něj na 40%, když se nad tím zamýšlím :-)
@Ringo (02.10.2018 15:46): Každopádně tu Ultimu plánuju, Dark Sun má pro mě až příliš stereotypní prostředí (podle videí). Jenom mi do toho vždycky něco vstoupí...z portfolia koupených her mám jednoduchý, leč pro ultimu nepříznivý systém hraní podle abecedy:)

Pro staré her byl manuál samozřejmostí, v tomhle tom si děláš umělé překážky. Pro mě jako adventuristu je třeba manuál Mean Streets rozdíl mezi nehratelnou hrou a nejjednodušší hrou co jsem kdy hrál:)
@mazar1234 (02.10.2018 22:22): Až budu chtít trpět, střelím se do nohy. Bude to rychlejší a jednodušší.
Ne, vážně. Jediné dungeony, které mě aspoň trochu bavily, jsou Legend of Grimrock a Legend of Grimrock 2.
[neexistující příspěvek]: Najvyssi cas zahrat si svaty gral automappingu 90`s - Ultima Underworld.
@Ringo (02.10.2018 22:10): S tou Minou (či jak se jmenovala) mě ty knihy moc nebavily. Podobně ani trilogie s Linshou Majere. Dost už to postupně ztrácelo. Tu podzimní smutnou atmosféru Utěšína a cesty hrdinů plné obětí prostě nic nenahradí. :)
@Jab (02.10.2018 20:30): Ztracené kroniky samozřejmě mám taky, mám všechny Dragonlance až po Jantar trilogii z roku 2011. Pak jsem se v tom začal ztrácet, sérii z Drakonianského pohledu jsem ještě nekupoval a jestli vycházelo pak ještě něco dalšího, to jsem se několik let už nekoukal.

Edit: tedy par don, úplně všechny ne, chybí mi některé knihi z těch povídkových svazků nazvané Příběhy, mám jen první díl Příběhy a pak první díl ze série Příběhy II.
[neexistující příspěvek]: Já naschvál mapování vůbec nezmiňoval! :))
ad BG Trilogy - díky za doporučení, vyhnu se tomu, podobně jsem naletěl s dílkem Once around a time. Parodie na FG, ale nic moc, přestal jsem číst hodně brzo.
Taky mám nejraději Dragonlance, právě těch mám plnou knihovnu a nejraději mám taky Kroniky a Legendy. Ty další sice asi byly dějově pak propracovanější a bylo v nich více vtipu, ale už mi to přišlo příliš ulítlé, to cestování šotka časem, alternativní historií a pod. Už to bylo takové jako že je tam možné úplně vše. Každopádně Margaret Weiss a Tracy Hickman jsou klasika. Mám i tu sérii Dagonlance od Knaaka, ale z té jsem přečetl jen jednu a docela jsem se trápil. Není tak čtivý. Z Forgotten Realms mám jen Moonshae, nebylo to špatné. MAzticu jsem vynechal, nějak ve mně budiladle obálek podezření, že to hraničí s růžovou knihovnou, ale možná jsem vedle :-) Z Dark Sunu mám přečtenou tu jedinou trilogii co vyšla v češtině, tedy s tou rozpolcenou osobností. Nebylo to vůbec špatné, ale kupodivu to ve mě nebudilo tak silnou atmosféru, jako hry Dark Sun 1 a 2 na PC. Čekal jsem, že mě to ponoří do toho světa ty knihy, ale nějak se to nekonalo.
Já četl Moonshea, nějaký Birthright (s tím princem bojujícím s Gorgonem), Mazticu, dosti Drizztů, Dark Sun trilogii s tím schizofrenikem.. A vlastně i nějakou Mystaru tuším o padlém paladinovi a jeho svěřenkyni. Nejvíce toho ale mám z Dragonlance. Tam jsem jich četl desítky. Super jsou kroniky a legendy. Po utkání s Chaosem už to šlo z kopce (tzn. po Druhé generaci a Dracích letního žáru). Ještě ty ztracené kroniky jsou fajn. Byť jen ta dvojka s Kitiarou je must read. Ale vzpomínám si i na jednu prima knihu o černé dračici či něco o šotčím "králi" (Korin se jmenoval?). Dragonlance mám celkově z těch DnD knih nejraději.
@MickTheMage (02.10.2018 20:02): Mně prostě naprosto vyhovuje ten formát, tedy (většinou) krásný cover, lehoučkej paperback, cca 250-300 stran, uvnitř mapa. A pak už jen stará dobrá jednoduchá fantasy :) Osobně se mi hodně líbil Murder in Cormyr, i když závěr malinko zklamal, ale jinak pěkná dedektivka ve svět FG. Navíc jsem zjistil, že nejvíc mě lákají příběhy z oblasti právě kolem Cormyru, tedy děj např. Curse of the Azure Bonds. Až dočtu Shadow Stone, začnu sháně Avata trilogy odehrávají se také ve Waterdeepu.
[neexistující příspěvek]: Jo, tak v tomto ti rozumiem. Tiez mam pre tento nadherny brak slabost :) Len som toho necital tolko co ty. Drizzta (ale nie vsetko), Dragonlance, Ruins of Myth Drannor, veci co vysli v cestine v 90s. A stale sa obcas obzeram po nejakych knihach (ked mam zvysny kapital :) ) do zbierky.
Co mají baldursovky ale pěkné jsou krabice. V tomhle za mě jednoznačně plus. Po hříchu nemám ani jednu anglickou/americkou, pouze české od CDProjektu, ale vím z aukcí na Ebay, že to je luxus. Sice samozřejmě na růžový Clouds of Xeen to nemá, ale neva! :)
@Jab (02.10.2018 18:32): Předsudky??? Pokud vím, tak těmi jsi tady opředen především ty. Ty máš takový zvláštní dar, několik dní něco dělat a když ti to někdo nějak vytkne, tak to hodíš na toho dotyčného.
@Ringo (02.10.2018 18:28): Jedna straka jaro nedělá... To se jen chytáš stébla. Btw mám trochu pocit, že si na DH jen chodíš potvrzovat ono "přesně jak jsem si myslel". Tedy předsudky. ;)

Berme to ale celkově z té lepší stránky. Často ti těmi diskuzemi vycházím vstříc k hrám, které mě nebaví. Tak konečně jsme se také potkali jednou u mé oblíbené. Jen tak dál! Jsem tomu rád. :)

Budu se těšit, až si jednou hodíš toho Witchera 3 a budeš dštít síru u něj. ;)
@Jab (02.10.2018 18:21): Jistě, nečestně...co ještě na mě nevymyslíš? :-) Zatímco se ukázalo, jak jsem zmínil před tím a teď jsi to přiznal, že o Isharu 2 koluje u zapeklitých hádanek éterem tolik nepřehlédnutelných pověstí, že to řešení s prstem v nose je dáno tím, že ses prostě doslechl, přesně, jak jsem si myslel.
@Ringo (02.10.2018 18:07): Tu straku jsem si zrovna pamatoval z diskuzí z těch devadesátek. A při ložené opatrnosti, jež je dána tolika odehranými RPG, jsem ta zvířátka pro jistotu vykoupil všechna. :)

V Baldursech (např. Watchers Keep, Spellhold) jsou hádanky rovněž. Ve Spellholdu ale slovní, takže prostě můžeš jen projet všechny možnosti a nakonec se trefíš (stojí to životy). Ve Watchers Keep je to druhé patro. Ale hinty, jak jej projít, se povalují porůznu v memoárech 4 kouzelníků. Ještě pár podobných věcí tam je (Lilacor ve stokách v BG2 je těm starším RPG asi nejbližší). Nicméně v tom Isharu toho není o tolik více. Na tom prvním ostrově, abys se z něj dostal, musíš zabít hlavního ještěráka a donést amulet, ve městě vypustit ve vězení straku, na Akeeru vypumpovat přes ty váhy vodu, pak na tom zasněženém ostrově je nějaký ten levitující cápek, který si řekne (tuším sám) o jeden lektvat (opět nic moc hádanka - recepty máš). Později na tom tuším posledním ostrově mícháš něco proti závrati (zase postavy se s tou závratí ozvou a máš manuál s receptem na lektvar, který to řeší)... V posledku mi přijde docela fér říci, že stran hádanek není mezi BG a Isharem moc rozdíl.

A ještě jednou seš moc hodný, že mi předhazuješ toho génia. Ale si s tím vyloženě trapný a vyloženě to působí dojmem, že neustojíš civilizovanou diskuzi. A tak byť by bylo čestné prostě říci, že si to hrál před velmi dlouhou dobou (což se ale několikrát samo ukázalo) a už si to nepamatuješ, tak si vypomáháš poněkud nečestně. ;)