Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Gordon (20.04.2018 23:03): Protože mi nejde o to na někoho ukázat a říct "to nejde" ale spíše jen o diskuzi jestli to je úplně košér:D A znalce jsem se ptal, podle něj je sice Geralt mutant a má genetické změny organismu ale stále ho nelze považovat za jinou rasu než je člověk.
@Cathan (20.04.2018 22:40): Gandalf je Maia, neco jako andel. Stejna bytost jako Saruman, Radagast, ale treba i Balrog nebo ta, bytost, ktera po nebi taha lodicku s plodem kouzelneho valinorskeho stromu, jinak tez znamo jako slunce.



@Red (20.04.2018 14:56): v dilech 1-12 si muzes nechat vsechno, pokud hra nerekne, zes prisel o batoh. Tusim od sesteho dilu je mozne dalsi (ci prebytecne) veci schovat u Be(a)nedona v klastere. Dily 13-20 presne urcuji, ktere specialni predmety si smis ponechat. Ty se daji najit v prubehu cele serie (napr. Banedonova hvezda/privesek z Utoku ze tmy, Sommerswerd ze dvojky, Kaltska ohniva koule ze trojky, Vashnova dyka ze ctyrky... dal nebudu spoilerovat. A ano, nosil jsem krouzkovou zbroj pres kozenou vestu a jeste s kazajkou :-P A samozrejme syslil. Vzdycky jsem byl pysny na to, kdyz jsem ziskal bylinu Oede :-P
@Gordon (20.04.2018 22:25): Gandalf je pokud vím jakási prastará bytost. (nejsem odborník na LoTR) ale Geralt se narodil jako člověk a prošel určitým procesem který vylepšil jeho vlastnosti. Ano, vím, že ve hře je označován jako mutant a tak dále... ale to bych ve světě plném předsudků atd moc neřešil. Spíše je otázka, jestli je natolik odlišný od člověka, jestli je skutečně natolik jiná bytost, že je košér ho dát do soutěže kde se má hrát za někoho jiného než člověka.
@Cathan (20.04.2018 22:16): Ve hře je označován za mutanta a sám říká že není člověkem. (nebo někdo z mistrů, nevím, už si to nepamatuju)
Stejně jako není člověkem například Gandalf.

btw, transhumanism a vylepšování lidského těla pomocí skoro existujících technologií bych do toho netahal to není proměna těla jako celku nýbrž jen jeho částí, základ pořád zůstavá, polemizovat by nad tím šlo v případě že by se člověk zbavil těla jako celku a nahradil ho strojem.
@Gordon (20.04.2018 21:53): Jo, ale až na ty tělesné výhody je naprosto nerozeznání od člověka. Nejsem si jistý, jestli to lze plnohodnotně nazvat jinou rasu. Spíše je tu upgradovaný člověk.
@Gordon (20.04.2018 21:13): Zkouška trav jim dá určité výhody - zvýší jim imunitu, fyzickou kondici, umožní jim vidět ve tmě atd. Ale neučiní z nich jiné bytosti. Je třeba Adam Jensen z Deus ex stále člověk? Podle mě ano, a Zaklínači nemají nic víc než to co on - jen více magické.
@Cathan (20.04.2018 21:10): Už na začátku jedničky to bylo párkrát zmíněno. Samože to člověk byl, ale zkouška trav ho promění. Nevím no, pokud je to řečeno jako lore, tak bych to asi uznal.
Teď jsem si všiml, že někdo má jako výzvu 2018 "krizi identity" Zaklínače. Myslíte, že je to košér?:D
Pane jo. Tak čtvrtý díl jsem dokončil na první dobrou. Dobrá vojácká atmosféra a závěr. Jdu to zapít.
Jinak ten sommerweld je OP, já mám i dovednost s mečem (+2), štít (+2) a teď stříbrnou helmu (+2) a základní UB 16. To dělá, nemýlím-li se, UB 30?

V minulým díle jsem si vzal zvláštní předmět vycpanou kož vestu (+2k) a teď si můžu do baťohu přibalit drátěnou košili (+4k)...to asi ne, nebo jo? :)
@Red (20.04.2018 14:31): je tam myslim pravidlo ze specialni predmety se muzou prenaset. Ale je mozne ze vse(?). Nepamatuju si presne. Kazdopadne zvlastni predmety urcite nechavat.

Jakesi ohnive koule z tohoto dilu jdou pouzit tak o 6 knih dal. :-D ani jsem nevedel, ze si je muzu nechat.
Tak dohráno. Krása, nakonec jsem vůbec obra či kamenný kotouč nepotřeboval. Vlastně si řikám estli to nebyl dead end ještě před ním. Ani jsem nebojoval s Kalkothy. Jsem v předchozím pokusu hloupě nechal vězně bručet. Pravda jeden byl Helgast ale druhej mě dovedl do finále. A získal jsem různý flakóny a stříbrnou helmu, tak si nejsem jistý jestli si je můžu nechat ina další díly když mám místo. Už jdu na čtvrtý.

A jo, třetí díl se mi líbil zatím nejvíc. Ani tam nebylo tolik nesignalizovaných úmrtí. Jen se vyhnout těm kalkothům a pomoc vězni...
Tak mi to nedalo a prohlédl si další možnosti...a ty končily smrtí. Vlastně už jsem byl v dead-endu, hlavně že to po mě chce potom třeba užití lana:D A příčinou byl předchozí odkaz, kdy to po mě chtělo "modrý kamenný kotouč"(zřejmě magické kopí třetího dílu:D)...který jak jsem zjistil je u zabitého obra po souboji, kterému jsem se díky schopnostem/předmětům šikovně vyhnul. FUJ!

A jinak severská atmosféra parádní to jo. A s léčitelstvím a tím Sommersweld mečem jsem takový borec že se bojím jen soubojů s jedovatými nepřátely. Měšec mám plný už od minulého dílu, ale žádný obchod tady není.
Hehe teď se mi zřejmě ke konci hry povedlo získat konec kdy nezemřu, ale selžu...předpokládám že to tak nemá dopadnout...nebo na to další díly reagují?

Vstoupíš na zastřešený balkón, který se táhne po obvodu čtvercového nádvoří. Náhle se ve strážní věži vysoko nad pevností rozezní kamenný zvon - bije na poplach. Balkón i nádvoří jsou zcela pusté, pouze u vstupní brány vidíš stát větrné saně.
Sestoupíš k nim. Podle nákladu potravin a dalšího vybavení je jasné, že přijely z Ljuku. Celá Ikaya ted o tobě ví a je v pohotovosti. Za těchto okolností se ti nemůže podařit úkol splnit. Nezbývá ti než se pokusit na větrných saních prchnout, dokud je ještě čas. O deset dní později přijíždíš ke Cardonalu a musíš zde s lítostí oznámit, že se ti nepodařilo Vonotara zajmout.
LW 3:
Z těch Kalkothů se člověk zblázní, jedno zranění a je mrtvý. Už jsem tomu třetímu dílu takových 5 hodin věnoval a vždycky skapu v takovém souboji. Škoda že v disciplínách kai není odolnost proti jedu.
@Red (19.04.2018 14:52): já to hrál už hodně dávno. Máš pravdu není to snadné ale z opakovaných hraní si pamatuji, že občas jsem umřel zbytečně. Stačilo jen dávat více pozor a lépe odhadnou lidi. :) Je fakt, že v LW se bez těch magických klíčových předmětů neobjedeš. Pamatuji si LW už jen matně.
@Red (19.04.2018 15:48): to bylo asi jen v romanech.

Zahrejte si na srazech DH. Je to jak hazena ale hraje se se sekerou. To byla nejvic cool cast v tech romanech. :-D od te doby mam v gamebooku tendenci cheatovat a davat si mistrovstvi ve zbrani - sekera.
@Red (19.04.2018 14:52): ach to kopi.. :-D tam tusim kdesi psali ze je chyba v odkazech. Ziskava se dost blbe a podobna situace v cele serii asi ani neni.

Clovek se musi zachovat jako hajzl aby ho ziskal a pak jeste jednou jako hajzl aby mu zustalo.

A hadani podle obrazku. Ma tetovani hada. To neni moc hadani. Ale libila se mi vic stara ilustrace.

A nehraj v praci! Pak tu vznika zla krev :-D
Ale mas muj obdiv ze to hrajes poctive.
No tak ten druhý díl LW (Oheň na vodě) mě hodně naštval. Je to mnohem víc o náhodě. Ale naprostým zabíjákem je že v jisté chvílí končíte když nemáte magické kopí. Které jsem vůbec nikde neviděl a po desátém úmrtí jsem začal pídit na internetu jestli vůbec existuje. A v tý knize tedy,je ale aby jste ho získali tak se musíte: 1)Vydat se opačnou cestou než vám radí schopnost Stopování 2)Pomáhat raněnému, nehledě na instinkt 3)neprohlížet si předtím jeho baťoh nehledě na varování ostatních.

Úvod na lodi kde to někdo sabotuje a potom v dostavníku kde je jeden z cestujích vrah zní dobře, ale hrozně to klouže po povrchu a po 3. rozehrání už jsem znal na lodi všechny možnosti v rozhodování, vybírání vraha je zase podle obrázku což mi přijde docela nemyslný někoho napadnout jen kvůli podezření a pořád nevím kdo to byl. Potom tunel, bez magic. kopí endešlůs. Dost mě to zklamalo.

Úmrtí:
smrti pastí; spadl na mě stěžeň; 3x zavražděn v seníku když jsem neměl lístek na dostavník; uštknutí hadem; 5x smrt v souboji bez magick. kopí; zavražděn spoluvězni ve vězení
Jinak zpět ke gamebookům, jsem se teď koukal jestli není nějaká specializovaná česká stránka kde by byly recenze a průchody a nic jsem nenašel.
Ty jo já jsem neodolal, v práci jsem šel na ulož.to a stáhnul prvních devět dílů LW, že je postupněi dám:) A ten první jsem fakt dneska poctivě dal a načal druhej. Fakt mě překvapilo jak se ty cesty se dost liší, čekal jsem to telltovatější :)

Můj nejhorší pokus byl stealth a heroic-to jsem se nejdřív plížil k týpkovi s havranem - smrt. Potom jsem umřel v boji v nějakým tunelu kdy jsem si to chtěl zkrátit cestu. Potřetí jsem zhynul v boji s tím týpkem vs havranem. Vítězný byl tak čtvrtý pokus, metoda bezhlavý úprk na náhodu:D Vyhýbal jsem se boji, nechával děti ve spáru nepřátel, prchal přes mýtiny a cesty kdy po mě stříleli a hryzali po mě vlkodlaci...na konci jsem místo boje utíkal před lapky, ty mě trefili kuší do zad, ztratil jsem vědomí a do toho města ke králi mě prakticky přinesly nějací vesničani...a na konci mě král pochválil za to jak jsem prokázal schopnosti a statečnost bojovníka kai:D
@SilentWolf (18.04.2018 21:50): jo, ten měl taky geniální atmosféru. A to zasazení do současnosti tomu dodalo šťávu jak jsem byl zvyklej na samý fantasy a občasný scifi. Ale nevím jestli jsem to někdy dohrál poctivě :)
@Paul (18.04.2018 21:28): Pekelný Dům taky snad ani nejde dohrát. :D A to byl snad první horror, který jsem kdy četl. Noc - déšť - porouchané auto - obří sídlo - podivný hostitel. Prostě nářez!
Koukám že mi tady uniklo téma gamebooků.

Sakra jenom vidím názvy těch knížek a polejvá mě vlna nostalgie. Úplně živě si vybavuju o čem každej byl a jakou měl specifickou atmosféru :) Takový protoRPGčka než jsem objevil Fallout a spol..

Od Devera jsem měl jen jeden - Rokle Zkázy- Chasm of Doom, ale byl super. Ale všichni jsme frčeli na FF, a samozřejmě Magie byla magnum opus, hlavně Kharé - Bašta Zla (v nádherném originálním názvu Khare - Cityport of traps, což fakt nechápu proč neponechali jako Kharé - Město Pastí). Ten jsem dohrál asi tak dvacetkrát :) A pamatuju si jak dlouho trvalo než jsem někde sehnal 7 mystických hadů, snad dva roky.

Pokud si dobře pamatuju tak nejtěžší gamebook byl pro mě asi Strašlivý Netvor (Creature of Havoc), ten jsem snad nikdy nedohrál, prostě to nešlo :)

Fantastickou atmosféru měly i nonfantasy Najdi Smrt (Appointment with F.E.A.R.), který mi umožnilo bejt superhrdina..pro malýho kluka revoluční nápad :)
A samozřejmě Vesmírnej Zabiják, takovej ultrahard scifi precursor Mass Effectu..
A kdo by mohl zapomenout na Fantom Ulice (Freeway Fighter, sakra ty anglický názvy jsou tisíckrát cooler než český) a jeho nádhernou červenou káru na obálce a vlastní károu Interceptor...v tý době jsem netušil co to je Mad Max a Fallout, takže to pro mě bylo úplně první setkání s post-apo, jehož obliba mi vydržela dodnes..

Jo a Talisman Smrti měl unikátní atmosféru...ten pocit že jsem v jiném světě...

To jsem si hezky zavzpomínal :)

Asi je budu muset zas vyhrabat ze sklepa...