Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Tulareanus (16.04.2018 21:19): Co je na tom diskutabilniho? To uz je nejaka debatni nemoc vsechno zpochybnovat, i kdyz se napise zjemnujici "jednim z"? Neni snad zadnym tajemstvim, ze Rumours je jednim z nejprodavanejsich alb vsech dob (top 10) a samotni FM prodali nad 100 milionu alb, coz se vseobecne vnima za zasadni milnik.

@Drolin (16.04.2018 21:41): Njn, ale Friends ma kazda druha zenska okolo 30 jako nejoblibenejsi serial, to neprebijes. Je to sice trochu vopruz, ale v originale to neni uplne spatny...
Po přibližně roce dokoukán Kancl :(

Stálo to za to.

Na csfd btw strašně podhodnocené (75%), když např. Přátelé mají 89%.
@90210 (16.04.2018 20:10): To je síce v poriadku, ale nijak to neprotirečí tomu, čo som napísal. A najslávnejšie a najpredávanejšie - to už je zas diskutabilné, koľko kde a v akom rebríčku je pred nimi.
@90210 (16.04.2018 19:47): K Fleetwood Mac - pretože sme sa tu rozprávali o tom ako konkrétni ľudia menili svoj štýl. Tým, že vymeníš ľudí a tí majú svoj štýl (hlavne ak sú to songwriteri), tak to nie je nič výnimočné a je to, ako keby si porovnával dve rôzne kapely. V prípade Fleetwoof Mac boli ešte tie zmeny dosť radikálne.

S tým Princom - môže byť, nemám ho takmer vôbec napočúvaného.
@Tulareanus (13.04.2018 11:47): Proc? Je snad jedno, jestli se zmenil line-up. Hrali uplne neco jinyho pod Peterem Greenem, Kirwanem a spol., pozdeji pod Bobem Welschem a spol. a jeste pozdeji nekolikrat neco jinyho pod mym oblibencem Lindsay Buckinghamem a Stevie Nicks. V podstate to nekolikrat znelo jako uplne jina kapela a je fuk, ze se na tom Fleetwood a McVie viditelne tolik nepodileli, byt Fleetwood byl kapelnik a ten line-up menil on.

U Prince, kterej trpel nadprodukci a vydal desitky ruznorodych alb, jsou u nas znamy jen hity a cajdaky, ale vydaval i ciste instrumentalni jazz fusion alba a pritom znel moderne a sel s dobou az do svy predcasny smrti. Je to strasna skoda, ze jsem ho nevidel live, byl jednim z nejvetsich koncertnich tahaku a na zapade od nas je to pomalu nejvetsi hudebni velicina, u nas je to spis zalezitost pro fajnsmejkry a znalce.

@samorost (14.04.2018 14:14): Jo, ten byl super, byl hodne rizlej jizanskym rockem, kterej mam tak rad. Dalsi hvezda, ktera zemrela na vrcholu sil.
@mazar1234 (15.04.2018 19:26): Jethro Tull jsou samozřejmě výborní, mám je hodně rád. Pokud je máte naposlouchané skrz naskrz a máte chuť na něco podobně báječného, vřele doporučuji partičku Ashbury (samozřejmě v případě, že je již dávno neznáte). :c)
@Tulareanus (15.04.2018 19:13): Ja som to skôr postoval v kontexte, ako niekto tvrdí a hľadá geniálne uber-umelecké veci v obyčajnom pranku.
Inak zrovna Jethro-Tull skrz naskrkz mám napočúvané.
Zábavné to môže byť, ale keď sa tam objaví skupina, ktorá vehementne argumentuje, ako sú všetci dementní lebo nechápu genialitu pranku tak to ako konečná.
Myslím tým Beefhearta, ktorý to sám explicitne potvrdil.
@mazar1234 (15.04.2018 18:36): Ako nebudem ti klamať, niektoré veci od Beefhearta sú celkom ok, ale zas nepovažujem ho zďaleka za to najlepšie ever. Inak ak je niečo prank, ešte neznamená, že to nie je dobrá hudba. To máš ako so zlým vtipom, kým ho človek nepovie, nevie niekedy, že je zlý a môže sa to aj inak odkloniť od prvotnej myšlienky. Aj Jethro Tull chceli spraviť paródiu a nakoniec vznikol jeden z najlepších konceptuálnych progrockových albumov. :D

"Jethro Tull's frontman and songwriter Ian Anderson was surprised when critics called the band's previous album, Aqualung (1971), a "concept album". He rejected this, thinking it was simply a collection of songs, so in response decided to "come up with something that really is the mother of all concept albums".[2] Taking the surreal English humor of Monty Python as an influence, he began to write a piece that would combine complex music with a sense of humour, with the idea it would poke light-hearted fun at the band, the audience, and the music critics.[2] He also intended to satirise the progressive rock genre that was popular at the time."
@Coldplaz (15.04.2018 18:26): Tak tá jeho "Trout Replica" (bože ako ateista dúfam, že to zmizne z reality), asi do smrti nezabudnem na ten obrázok na LP platni čo sme mali doma.

Ale fóŕ je v tom, že existuje skupina magorov, čo stále hlásajú hlúposti ako geniálny album to je, pritom sám Beefheart v rozhovoroch potvrdil, že to bol len Prank, celú dobu len Prank, dokonca povedal, že "dnes už by som takýto album nenahral", pričom dnes znamená vtedy.
Ale stále sa nájdu ľudia, ktorí budú do roztrhania tela tvrdiť, že to je umelecká nirvána a všetci sú debilkovia ktorí to nechápu, tak nie nie je to tak je to len občajný prank.


@Coldplaz (15.04.2018 18:26): Ten Pietro a to som neklikal na ten link je zjavne kokot, bez humoru :-D

Sorry za vulgaritu, ale čo si pamätám tak keď je opodstatnená/vysvetlená tak sa nebanuje.

@Tulareanus (15.04.2018 18:21): Jo!

Prax lepšia ako teória Beefheart
@samorost (15.04.2018 06:27): Tak najviac sme sa vždy s bratom desili momentu kedy tam zajebe platňu Captaina Beefhearta.
To bolo na samovraždu :-D

Byť teda s Blues to nesúvisí, ono celkovo Bluesoví gitaristi (ako tí top of the top) pravidelne vymetajú rebríčky "Best of all known history" takže ten faktor geniálnej improvizácie je práve v Bluese krásne viditeľný.
@mazar1234 (14.04.2018 20:34): Jasně, na nějakém přesném žánrovém označení příliš nelpím, klidně bluesrock. :c) Já vyrůstal rovněž na metalu, nicméně, jak jsem zde již psal, časem jsem svůj stylový záběr výrazně rozšířil a konkrétně různé formy blues mi vysloveně učarovaly. Mayall je samozřejmě famózní, ale výborných muzikantů jsou doslova mraky. Líbí se mi třeba skvělý Jon Zeeman, nebo Popa Chubby a spousty dalších.
@Tulareanus (14.04.2018 21:58): Ale to bola Metla do roku 91 ci kolko to vydali cierne CD, potom, uz nie.

Aj ked co som zaznamenal info tak nejaky ten ich posledny album bol vraj dost dobre prekvapenie po rokoch, ale to som, len cital na nete.
@samorost (14.04.2018 14:14): Môj foter so strýkom toto už volali Bluesrock, počúval som tieto veci celé detstvo až do dospelosti (pokiaľ som tam býval) čiže cca 22 rokov, nanešťastie foter Mayalla má strašne rád takže tých 30+ kaziet a neskôr CD som počúval často.....
Ešteže som mal izbu, kde z iných reprákov fičala Metallica, The Exploited, Dead Kennedys, Nirvana, Faith no More, Judas Priest... a pod.
@samorost (14.04.2018 02:33): Tak najinovatívnejšiu vec, čo spravili z bluesu bol rock'n'roll. :D Každopádne v bluesových stupniciach dosť často hráva svoje sóla napr. aj David Gilmour okrem množstva iných. Takže inovovať sa to dá dosť, len už to pre väčšinu ľudí neznie ako blues. Výhoda "obyčajného bluesu" spočíva v tom, že sa do toho dá nádherne improvizovať a vymýšľať zaujímavé sólové linky.
@mazar1234 (14.04.2018 00:50): Tak blues je svět sám pro sebe. Výrazové prostředky poměrně omezené, dvanáctitaktové schéma, těžko vymyslet něco přelomového. On o nějaké změny asi nikdo z bluesmanů ani nestojí. ;c)
A čo umelci, ktorí vydajú 50+ albumov a stačí si vypočuť 1-2 a máte kompletné info o ich celoživotnej tvorbe?

Čierny kôň lotérie je John Mayall.
@90210 (12.04.2018 23:00): Fleetwood Mac by som sem asi neradil, tam sa hudba menila podľa toho, ako sa menil v podstate takmer celý lineup okrem bubeníka a basáka, ktorí ako keby nemali žiaden vplyv na tú hudbu (a skoro nič ani neskladali).

Princa nemám veľmi napočúvaného, ale jeho špecificky štýl sa z toho, čo som počul veľmi nemenil.

V podstate aj keď si vezmeme Beatles, že čo hrali na začiatku v 63-64 a ako sa to vlastne celé zmenilo s príchodom Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (hoci určité experimenty bolo jemne cítiť už aj na albume Revolver).
Vřele doporučuji operu Sternenhoch na Nové scéně ND.
Klímovo Utrpení knížete Sternenhocha je látka, na které by se dalo extrémně snadno přerazit (ostatně, viděla jsem V žáru královské lásky, pro sběratele bizarností toprí, vy ostatní si to nedělejte), ovšem tady se tak nestalo, naopak je to téměř Prastaré. Výborná hudba, scénická aranž je něco na způsob opulentního minimalismu, velmi jsem docenila, že zejména v násilných a erotických pasážích nesklouzávali k laciné banalitě. Groteskní (v pravém smyslu toho slova) velice velmi.
A zpívané esperanto je kulervoucí jak píseň o Kullervovi.
@Coldplaz (12.04.2018 23:17): Alba DM po vydani Exciteru me uz vubec nebavi, tohle je vylozene jedna z kapel, ktera uz preslapuje skoro 15 let na miste a nic se od nic uz neda cekat, treba by pomohl navrat Wildera, ale tam uz evidentne neni kde brat. PS je IMHO okolo vydani Riot City Blues motaj v kruhu, Radiohead popravde uz gymplu vubec nemuzu poslouchat. Tehdy jsme hodne hulili a poslouchali u toho Kid A, coz bylo jinak skvely album, bavil me i Amnesiac a samozrejme OK Computer, kterej jsem tehdy v 17-ti letech skoro nevytahl z discmanu (to byly casy), ale dnes uz tu jejich polohu moc nemusim a nepustil bych si je, ti IMHO prosli nejakym vyvojem akorat v obdobi okolo Kid A, rozhodne je nevidim jako kapelu, ktera by se nejak vyrazne stylove vyvijela. Proste furt hrajou ve stejnym slozeni a Thom Yorke do toho furt stejne kvili.

Spis me napadaj velky letity kapely jako treba Chicago, ktery prosly vyraznym vyvojem od jazzu s pro ne typickou dechovou sekci k jazzrocku po rock, synthpop az po contemporary music a Terry Kath si u toho mezitim stihl ustrelit hlavu pri hrani rusky rulety. Ono je to taky dany dobou, kdyz tvoris od 60 do nultych let, tak je velka sance, ze se svezes na ruznych vlnach, viz. treba Bee Gees, kteri zacali ve stylu Herman`s Hermits, ranych Beatles apod. sracek, aby nasledne defakto nastartovali vlnu diska a skoncili klasicky u contemporary music.

Srovnej
https://www.youtube.com/watch?v=vthI-xwwvQ0
a
https://www.youtube.com/watch?v=32GdEFADy6s
a
https://www.youtube.com/watch?v=jrgynt9mC6k
3 dekady
@90210 (12.04.2018 23:00): Primal Scream mali zaujímavý vývoj, ale niektoré tie ich pokusy ako keď sa snažili robiť blues rock na GOBDGU a Riot City Blues alebo synthpop na poslednom albume sa moce nepodarili.

A v roku 1998 vydal Hollis ešte sólový album, ale inak úplne zmizol.
Podľa mňa je zaujímavá zmena Depeche Mode, ktorí prešli z tohto k tomuto.
A samozrejme Radiohead, ktorí prešli z tohto k týmto veciam
https://www.youtube.com/watch?v=sKZN115n6MI
https://www.youtube.com/watch?v=ih2Ftq3hJoI
https://www.youtube.com/watch?v=CVf_HGoY-1E
https://www.youtube.com/watch?v=yI2oS2hoL0k
@Coldplaz (10.04.2018 21:59): Historicky nejvyraznejsimi a nejdulezitejsimi chameleony byli IMHO Bowie, Prince nebo treba Fleetwood Mac.

Kdysi jsem mel pocit, ze se o neco podobnyho pokousi Beck a Primal Scream, ale bohuzel se zasekli. Ale samozrejme hodne zajimavej je ten vyvoj Talk Talk, ktery si zminil. A to se jeste Mark Hollis po vydani Laughing Stock sbalil a prakticky nadobro zmizel ze sveta.
Ziltoid je zábavný, ale pre mňa je od Devina najlepší album Ocean Machine: Biomech alebo Accelerated Evolution. Na ňom hlavne človek s dobrým audio systémom ocení tú wall-of-sound produkciu. Minulý rok som ho aj videl naživo a bola to dobrá ale trochu krátka šou, hlavne ale zahral obľbenú skladbu fanúšikov Deadhead.
A ta jeho osobnosť je kapitola sama o sebe, neviem, ktorý iný hudobník by urobil niečo takéto.
@Coldplaz (11.04.2018 01:12): Jasně, konkrétně právě jeho thrashové období se Strapping Young Lad mám asi nejraději.

@Tulareanus (11.04.2018 01:31): „Ziltoid” je famózní album, obecně hodně uznávané. Jinak pravda, Devin je spíše neřízená střela, udělá to, co ho právě napadne, bez ohledu na fanoušky. Ber, nebo nech ležet. Sice nemohu říct, že bych vyznával všechnu jeho tvorbu bez výhrad, k většině si ale dokážu najít cestu. Každopádně hodně zajímavá osobnost.
@Coldplaz (10.04.2018 21:59): Dawn of Ashes začínali jako aggrotech, aby pak zběhli k black metalu.
Pusinka Necrocock přešel od metalového ZLA k růžovoučkému ZLU s vůni lesních malin nezralých a za mě teda mnoho bodůch.
(ukázky si vygooglete, jsem líná to hledat)
@Coldplaz (10.04.2018 22:39): Gladiator mě napadli snad jako první. :c)) Od thrash/death metalu, přes grunge až po pop rock. Prostě hráli vždy to, co momentálně letělo. :c)) Mám jejich pět prvních alb na CD a líbí se mi, další jsem už ale nekupoval.

Jinak stylové veletoče udělalo mnoho set kapel a interpretů. Někdy je to pochopitelné, třeba když kapela hraje mnoho let (napadá mě z naší scény kupříkladu Olympic), občas dojde k zásadním změnám ve složení kapely (opět od nás třeba Kabát) a někdy prostě jen někoho přestane jeho styl bavit a přejde k něčem zcela odlišnému. Zmínil bych z toho nepřeberného množství jednu partu, která změnila svou hudbu velmi výrazně a přitom se mi líbí v obou polohách - američtí Corrosion Of Conformity. Od původní HC/punk polohy přešla až k dnešnímu stoner/sludge metalu a je to pořád velká paráda. ;c)