Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ross

Ross

Rostislav • 30 let • Řidič tramvaje • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

RollerCoaster Tycoon

  • PC 95
Smazal jsem téměř celý komentář, až na úvod. Po dohraní hry musím napsat nový.

Když už jsem hodnotil moji první strategii Knights and Merchants: The Shattered Kingdom, tak se musím vyjádřit aji tady. Velmi chytlavá hra, u které jsem trávil dětství, společně s TTD a KaM.

RCT je velmi chytlavá hra. Ba aby ne, když si stavíme vlastní zábavní park. Se vším všudy. Kolotoče, stánky, horské dráhy, jiné dráhy, závody, houpačky, ozdoby i lodičky. Fakt vše. Parků na dohraní je celkem dost. Polovina je načnutá a dokončujete a polovinu jedete od nuly. Některé parky jsou tak odporně těžké, když nesmíte kácet žádné stromy, nebo dokonce měnit terén. Ano, obtížnost stoupá ke konci až moc. Ale naštěstí máte pekelně dlouhé čtyři roky na splnění úkolů. Často to jsou úkoly typu xxxx návštěvníků do roku y a hodnocení parku zzz. Někdy se hraje jen na hodnotu parku.

Teď k parku samotnému. Respektive ke hře. Možností jak začít budovat je mnoho. Nejlepší je asi začít horskou dráhou, kterou si můžete postavit sami - ale opatrně, nebo už předem určenou. Poté doplnit mírné a vzrušujicí atrakce. A postupně vše doplňovat a zvedat vstupné do parku. Později si pomůžu i Tržním hospodářstvím a lidí je v parku jak šlupek a to i peněz. To k ekonomické části. Teď grafická. Animace všech atrakcí jsou téměř dokonalé. Vidíme lidi jak jí, skotačí, zvrací, pijí, jezdí na všem možném a hlavně, skákajicí fontánky. I dráhy a atrakce samotné jsem velmi pěkné, lze měnit téměř každé atrakci barva a občas i vozidlo, ve kterém lidé putují po této atrakci. Ať už kánoj, lodní trojkolka, vůz na uhlí, tebo malá Tatrovka či luxusní sporťáček.

Tvůrci hry byli i trochu drastičtí. Lidé mohou ve vašem parku dokonce umřít. Buď vinou vás a nebo techniky. Vaší, to spíše musíte vše dělat schválně - třeba nechat utopit někoho, nebo někoho vystřelit na horské dráze. Ale občas selže i technika, že selžou brzdy ve stanici nebo jedou dva vláčky těsně za sebou a blouknou se na cestě, a třetí to do nich napálí a exploduje (to mi spíše přijde jako chyba hry). Utopit se může i personál, což prý u nějakých druhů personálu vede k lepšímu hodnocení parku.

Když mluvím o personálu, ten je taky dobře udělán. Jsou tu čtyři druhy. Uklízeč, ten seká trávu, zametá dlažku, vysypavá koše a zalévá zahradu. Pak je tu mechanik, co se stará a pečuje o atrakce. Zpravuje je a inspekce provadí. Pak policista, který dohliží na bezpečnost a hlavně vandalismus. A poslední a asi i zbytečná osoba je bavič, maskot, jak chcete. Může to být panda, tygr nebo slon. Má bavit lidi, ale nějak mu to asi nejde.

Zkrášlit park se dá mnoho způsoby. Ať už kytičkami, tak i tématickými sochami (třeba z Říma, Egypta, vesmíru nebo důlní oblasti. Tyto prvky slouží hlavně k hodnocení parku. Čím pěknější a bezpečnější bude, tím lépe a můžete dostat i cenu. Takto oceněné parky přitahují doslova davy lidí.

Negativy hry v podstatě neznám. To co jsem psal nedávno do diskuse je celkem zajimavý bug.

Pro: Spousta možností, hratelnost, grafika, obtížnost.

Proti: Někdy až moc zdlouhavé.

+12

SimTr

  • PC 40
Nezáživná ale poměrně zajímavá hra. Na trolejbusy jsem byl skutečně zvědavý, protože nic takového dosud nebylo. A vlastně ani teď není, no možná SIMT MHD se dá považovat za skutečný simulátor trolejbusů.

SimTr se hraje na placaté mapě (no mapa je trochu silné slovo), kde jen jen jezdíte zelenou krajinou, kterou lemují červené stožáry trolejového vedení -> takto vypadá základní verze, která je volně stažitelná. I když se to zdá jako nuda světa, tak díky vysoké fanouškovské základně vzniko spousta věcí do hry, které hru oživí a už se dá i chvíli hrát. Asi tohle ten Andy chtěl, že udělal engine a lidé si hru doplní podle sebe.

Pro: Vysoká fanouškovská základna, trolejbusy

Proti: Absence terénu, zvuků, po chvíli extrémně nudné a nezáživné. Základní verze.

+5

Saints Row: The Third

  • PC 90
Musím říct, že ze začátku jsem netušil o co půjde. Postupem času, kdy jsem měl u hraní bradu až na dlažce z toho co jsem viděl, jsem si řekl, že tohle není jen tak ledajaká hra.

Mise jsou šílené jako celá hra, třeba v nějakém HW systému dat, nebo v Genkiho laboratoři. Mezi tyto šílenosti patří i klasické mise, jako na lodi, nebo v letedle. A samozřejmě, že i v budovách a na ulicích. Třeba něco takového, že letíte z velké výšky dolů v tanku a ještě střílite po dalších tankách a vojácích, to jsem ještě nezažil :)

Ty monstra, těch jsem se vždy leknul. Proti nim se bojuje velmi složitě.

Jak jsem psal, náplň misí je různorodá a šílená. Většinou ale jde o přestřelky, což mě časem přestalo bavit. Fyzikalní model řízení aut mi nějak nesedlo. Ovládají se nějak jinak, divně. Chce to cvik. Přestřelky jsou super, to musím uznat. Body za vše možné, to se mi taky libí. Za střelbu do kulí, do hlavy, za jízdu v protisměru, za nájezdy. Ale i ujetou vzdálenost, zabitých neptřátel, monster, stagů, gangsterů.

Hra je to velmi skvělá, má super muziku i zvuky. Září z ní pohodová atmosféra a město SteelPort vypadá dobře. Socha "Svobody" se mi taky libí. Hodila by se do Ostravy, ta je taky takový malý Steel(Coal)Port :)

Pro: Velmi nápaditá hra plná šílených a nápaditých misí. Body za všechno. Grafika, dobré přestřelky..

Proti: .. kterých je až moc na můj vkus. Nějaké bugy.

+11

Tactical Intervention

  • PC 65
O TI jsem se zajímal už od doby, kdy byly ukázáné screenshoty a vůbec první zmínky o ní. Rukojmí jako živý štít, čokly, znělo to fakt zajímavě. Dlouho se zdálo, že hra ani nebude. Ale najednou ji vydali a asi to mělo zůstat jen u plánů...

... ona ta hra je totiž pěkně zabugovaná. Střílení a různé serepetičky okolo jsou fajné, to musím uznat. I efekty. Ale to už tu bylo tisíckrát. Čoklíky ve hře skoro nikdo nepouživá, takže jich moc není. Rukojmí jako živý štít jsem taky viděl zřídka. Plantovaní bomby je takové zajímavé. A vadí mi možnost, že si zbraň nekupujete ani nevybiráte, ale prostě ziskáté jinou když v další vaší úrovně.

Další slabinou hry jsou auta. Jsou říditelná, ale hodně divný fizykální model mají. Mají i své poškození, ale lepší by bylo, kdyby neměly, protože je to nepěkné. Ale chválím, že auto může explodovat. Je to FPS, takže se můžete i vyklonit z okna a střílet, což jsem u žádné jiné hry neviděl. Po silnicích jeuzdí spousta civilistů, které můžete okrást o auto, když vám váš vůz exploduje. Zajímavé je, že nákladní auto ukrást nemůžete.

Možná, kdyby na hře pracovali déle, tak by byla určitě lepší. Zklamala mě, čekalo se na ní dost dlouho.

Pro: Vypadá to celkem dobře, má to i fajn nápad. Střílí se tam dobře, ale to je tak vše.

Proti: Po čase si nikdo na žádné TI nevzpomene, bo není revoluční jako konkurence, ba ani CS! Bugy, řízení vozidel, absence výběru zbraní.

+5

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 90
Mafia = hra s filmovým příběhem.

Veterány, co se týče vozidel, mám rád a protože se Mafia odehravá v třicátých letech minulého století, je jich tady požehnaně. Mafia vyniká především svým originálem a příběhem. Vyniká i tím, že to je česká hra. Proto má i český dabink od znamých herců. A luxusní hlášky.

Celá hra je vlastně vyprávění příběhu nejmenováného taxikáře policistovi. Taxikář se k Mafii připletl jak bezdomovec k stavebnímu spoření. Hra je to opravdu geniální.

Pro: Luxusní příběh, hlášky, grafika a atmosféra třicátých let, pěkná a návyková hudba, krásné auta

+10 +14 −4

Crash Time 5: Undercover

  • PC 50
Undercover je pro mě nejslabší a nejhorší hrou od Synetic na motivy mého oblíbeného seriálu. Stále je to pořád dokola co Alarm für Cobra 11: Nitro, navíc tam jsou teď zbraně, které jsou každá jiná, ale účinek mají vždy stejný.

Auta nejdou zničit, objeví se crash kamera, kde se vaše auto rozpadá, jak z lega, co hodíte ze střechy paneláku. A po skončení tohoto snímku je auto zas jak nové. I procento poškození vám naroste jen o 1%. A to můžete sundat náklaďák.

Nově vymysleli taky, že vás hra vrátí okamžitě na cestu hned (když vyjedete z cesty), bez odpočtu, jako to bylo dříve. Nevím jestli to mám hodnotit dobře nebo ne. Když tam byl odpočet, stále byla šance, že se vrátite a zbytečně vás hra nezpomalí.

Samotnou crash kameru hodnotím dobře. Je to něco nového a dá se na to dívat. Semtam se stane, že je tam divný úhel, tak z toho nic nemáte. Kamera se objevuje skoro furt, když bouráte.

Náplně misí jsou opět stejné. I to prostředí je zvláštní. Rychle se okouká, ale musím říct, že Alpy i reálný Kolín se povedly :) Nově je tam i zvlášť mapa závodního okruhu. Dříve bylo zvykem, že závodní okruh byl v dálniční mapě.

Grafika této hry je ale na velmi vysoké úrovni. Auta mají luxusní poškození, jen škoda, že jsou nezničitelné. Ale během té kamery to jsou někdy žně.

Pro: Grafika, hratelnost, crash kamera, zvuky

Proti: Po sté to už není ono, pořád stejné mise, nezničitelná auta, která mají poškození. Zbraně.

+6

Game Dev Tycoon

  • PC 75
Roztomilá hra o vývoji her. Musím přiznat, že první hraní jsem tápal, ale časem jsem se do toho dostal a ponořil se do toho. Hra je totiž velmi chytlavá. Stále chcete vylepšovat svou herní firmu, vymyslet nějakou novou žánrovou kombinaci (klidně i nesmyslnou) a vymyslet novou hru. Nebo dokonce herní engine.

A pak to příjde, příjde recenze, která hru ohodnotí. Když má hra obrovskou úspěšnost, tak se z ní okamžitě stavá zlatý důl vaší firmy. Když není úspěšná, je to pro firmu velký problém. Ekonomika funguje velmi dobře. Ve hře jsou i piráti, kteří hry kradou, i tu vaši. Jsou tam i modeláři, kteří by chtěli vaší hru modifikovat. Je tam hodně takových příležitostí jak si vydělat - i prodělat. Ale hlavní je vyvíjet hry, ty nejlepší hry na světě. A prodat jich milióny.

Po té euforii na mě skočila nuda. A to doslova. Hra se dá hrát v kuse i půl dne. Ale pak už vás prostě nebaví a omrzí tak rychle, jak vás chytla. Určitě se ale k ní vrátím.

Pro: Příjemná hra, kde vyvyjíte to co máme všichni rádi. Vysoká chytlavost a pěkná grafika.

Proti: Stereotyp

+20

Command & Conquer: Generals

  • PC 80
Tuhle hru jsem viděl před několika lety u kamaráda. Strašně se mi líbila a já jí moc chtěl. Jenže můj počítač jí nerozjel, tak jsem si jí zahrál nedávno. A dobře jsem udělal.

Velmi nápaditá hra, kde se bojuje proti teroristům. Zlikvidovat ty svině, kteří rádi dělají atentáty na různé lidi a budovy. I ve hře. A to se mi libí, že se tvůrci nestyděli ty teroristy tak zpracovat. Teroristé mají biologické zbraně, smrtonosné toxické traktory a pazgřivce s bombou na břichu, kteří neváhájí proniknout do vaší základny se zabít. Občas ti s bombou ukradnou i civilní auto, kterým se vás snaží přejet nebo dokonce vyhodit do vzduchu.

Vedle Číny a USA právě můžete hrát za ty gizdy zelené. A útočit na nejlépe civilisty, ale hlavně odrážez útoky protiteroristických skupin.

Zvuky, exploze, efekty i hudba. Všechno vypadá a hraje dobře. Grafika byla ve své době skvělá. Jen ti panáci vojáci vypadají divně. Ale zbytek je fakt krása.

Pro: Skvělá hra, kde likvidujete teroristy, krásná grafika i dnes. Zvuky i efekty.

Proti: Krátké, zpracování osob

+17

OpenTTD

  • PC 95
Po patchi přišlo chybné a nové OTTD. Ze začátku mě nějak nelákalo. Po velké době, kdy se přestal TTDPatch aktualizovat jsem přešel na OTTD s doporučení. V té době už bylo OTTD rovné patchi a v podstatě mělo to co patch. Jen neumělo a dodnes neumí ty vymakané návěstidla na železnici.

Po netu bohužel nehraji, nějak mě to nelaká, zkoušel jsem to jen párkárt. Ale Singleplayer, kde si můžete zastavět celou mapu kilometrama vaší infrastruktůry, to je to pravé ořechové. Opět můžete přepravovat všechno co v původní hře. A díky modifikacím i nějaké nové věci. U této hry se dá propařit spousta hodin a stále máte co dělat. Když už máte celou mapu zastavěnou, tak je na řadě starat se o vozový park. Nahrazovat staré vozidla za novější.

Nejsem příznivec těch megalomanských tratí, jsem spíše na realné tratě a taky tak moje hra vypadá.

Pro: Různé modifikace, Tycoon je zpět, grafika, znovuhratelnost

Proti: Chybí mi statistika toho, kolik kusů komodit jsem převezl - tohle Tycoon měl..

+8

Transport Tycoon Deluxe

  • PC 95
Jedna z mých prvních her. Strávil jsem u toho hodiny hraní, miloval jsem mapu Megarail.

Vozit ovoce, zboží, kaučuk, dřevo, vodu, papír, colu, bubliny, uhlí, ocel, ... jmenovat bych mohl do nekonečna. To bylo fakt něco. Celá mapa protkáná kilometry kolejí, silnicema, vodníma kanálama a letištěma. Mapa se doslova hýbala, rozrůstala o nový průmysl a města rostla.

Později vyšel i takzvaný TTDPatch, který mě oslovil ještě více. Nové možnosti signalizace, elektrifikace, nové české (nejen) vlaky, časem tramvaje. To hned rostly číslovky prohraného času.

Pro: Klasika, super koncept, grafika, statistiky a grafy, katastrofy, doprava, patch a modifikace do hry

Proti: AI

+11

Chris Sawyer's Locomotion

  • PC 70
Na Locomotion jsem se těšil. V mládí jsem byl milovníkem klasického Transport Tycoon (spíše Deluxe verze). Potom přišel onen Locomotion od autora klasiky. Ale něco nebylo jako dřív...

Ano, ten autor tu hru udělal sice pěkně - po grafické stránce, ale už to nebylo ono. Stavba infrastruktůry jako v RollerCoaster Tycoon. Chce to zvyk, zvyknout se dalo. Když jste si vypli AI a hráli si jen tak pro radost, stavěli reálné tratě i tramvajové spojení, tak Locomotion jste mohli hrát dny a noci.

Ale když jste si řekli, že zkusíte i nějaké ty úkoly s AI, to už je horší. AI staví doslova horské dráhy, podobné těm ve Švýcarsku. Zbytečně utrací za mosty a v podstatě rychle bankrotují. Na jejich stavby se nedá ani dívat. AI je prostě hrůza.

Grafika je pěkná, ale nějak málo barevná. Zvuky jsou ale pěkné, i některé detaily. Třeba jde vidět, jak se přehodí vyhýbka. Stromy na podzim opadají, v zimě jsou zasněženy. To jsou příjemné kratochvíle.

Díky modelářům z celého světa (i českým) si hru můžete vylepšit o nové vlaky, mapy, budovy, autobusy, tramvaje, letadla, lodě i vzducholodě. Ale autor byl sviňa a dovolil vložit do mapy pouze omezený počet vozidel (tuším 500), což je málo.

Uvidíme jak se podaří Train Fever, který má šanci překonat Tycoona. Dejme mu šanci. Výjde letos. Ani Transport Giant a Industry Giant se nerovnal slavnému TT.

Pro: Pěkná ale bohužel tmavá grafika, příjemné hraní, když nehledíte na úkoly, modifikace

Proti: Idiotské AI, ovladání, nepřekonal to, co překonat měl

+10

Pranksterz: No Rest for the Wicked

  • PC 30
Tahle druhá ruská napodobenina slavné hry neměla ani vyjít. Semtam mi dokonce hra spadla, takže jsem to nemohl dohrát, a to jsem jí chtěl dát šanci.

Pro: Uchazejicí grafika, vtípky, zvuky

Proti: Bugy, pády hry, už to není ono

+6

Cartman’s Authoritah

  • PC 80
Vtipná a nápaditá hra, u které jsem strávil dětství. Tehdy mě neskutečně bavila.
Zbraně byly super, u hry jsem se tolikrát nasmál i rozčílil, protože jsem furt umíral. Hlášky i zvuky jsou ale skělé :)

Nějak mě popadla nostalgická slina a už to jdu stahovat.

Pro: Cartoon grafika, zbraně, zábava

Proti: Krátké

+7

Goat Simulator

  • PC 50
Hra je velmi nápaditá a zajímavá. Hratelná je kupodivu taky. Hra je naštěstí celkem zábavná a má smysl pro humor, bohužel nemá smysl pro fyziku.

Dělal jsem různé vylomeniny, dokonce jsem se dostal do Kozího hradu a byl pasován na krále všech koz. Zničil jsem celé město a pak už nebylo co dělat, byl jsem ve všech budovách, poskákal všude možně. Ty lety, když vás odmrští kombajn nebo matrace či trampolína, to je sranda :)

Po grafické stránce je hra na tom velmi dobře. Graficky je to fakt luxusní. Bohužel je hra hodně zabugovaná, což je škoda. Pro mě je to průměr. Hra typu jednou a dost. Aspoň pro mě.

Pro: Grafika, zábava, skoky, něco nového, bude prý i Bear Simulátor

Proti: Jednou a dost, stereotyp, bugy, bugy, kozy, bugy

+9 +12 −3

Banished

  • PC 80
Myslím, že už můžu napsat komentář, můj několikatý pokus se tentokrát povedl. Mám už devátou zimu, nikdo neumřel a nestala se žádná katastrofa. No katastrofy mám zaplé, ale je to možná tím, že hraju hru na easy a climate mám mild. Příště dám vše hard, ať je řiť.

Během devíti let jsem ale zvládl postavit vše co se dá, vydláždit všechny cesty a mít kamenné domy. Co teď? Tak jsem to vyplnul a rozhodl se, že tu napíšu komentář :D Hra je celkem rozmanitá, co jsem tak vyštudoval. V podstatě bych sem mohl okopírovat to, co jsem psal do profilu hry (ano, tuhle hru jsem dal na DH já). Jednou mi během čtvrté zimy zemře celá ves, jednou během deváté se nic neděje. Moje populace je momentálně 30 lidí, žádní studenti ani děti. Asi se rozmohla antikoncepce nebo kondomy - nevím.

Semtam mi připluje k molu nějaká loď s obchodníkem. Nevím ale jak ho obsloužit, tak jede s prázdnou pryč.

Co se týče grafiky, tak na hru se kouká pěkně. Zima vypadá jako zima, léto jako léto. Jen na jaře by mohly stromy a kytky kvést. Zvuky jsou pěkné :)

Na závěr. Když vypnete hru a následně zapnete, tak v pozadí menu je vaše poslední uložená vesnice. Docela pěkné. Tohle vidím prvně v menu u hry.

Pro: Grafika, rozmanitost, zvuky. V menu hry je vaše poslední vesnice na pozadí :)

Proti: Po čase se dostaví stereotyp - ale je to možná jen tím, jak jsem si to nastavil.

+14 +16 −2

SkyRoads

  • PC 85
Příjemná hra mého mládí. Nedávno jsem to u přítelkyně hrál a nějak se mi po tom zasteklo i doma :) Ale zatím jsem si to nesehnal, ale paměť na tohle je silná. Nejraději jsem měl ten level, kde raketka skákala celkem vysoko. Některé levely byly zapeklité, kdy vám došel FUEL před cílem, a nedalo se řídit :D

Pro: Obtížnost, zvuky, grafika, nápad.

Proti: Průměrná délka, dá se zvládnout za jedno odpoledne.

+7

Teen Agent

  • PC 85
Zrovna jsem to po letech zase nainstaloval a zahrál :) Na jeden zátah jsem to hrál asi hodinu a půl. Příjemná hra, příjemná atmosféra a ta nostalgie. Vtipné dialogy a ten příběh k nezaplacení :) A s drsným závěrem, který jsem nečekal :)

PS: Celkem se mi líbila i hudba v pozadí :)

Pro: Vše bylo řečeno, grafika, animace, hudba

+6 +7 −1

Who Wants to Beat Up a Millionaire?

  • PC 80
Zábavná hra plná vtipných hlášek a pasaží. Hrál jsem převážně multuplayer pro dva.

Otázek je ve hře mnoho, hráli jsme to tři dny v kuse a otázky se neopakovali, ale po hodince se začaly opakovat vtipné hlášky. Což je celkem škoda. Je to naopak na úkor těch mnoha otázek, které jsou dabované. A to celkem vtipně. Hra vás celkem pobaví i nadchne. Ale později začiná nudit. Ale otázky, ty jsou fakt zapeklité.

Pro: Humor, český humor, počet otázek

Proti: Později nudné až otravné, opakujicí se hlášky.

+5

Driver: San Francisco

  • PC 85
Driver se vrací do starých zajetých kolejí. Driv3r mě bavil, leč jsem jej hrál dávno a Driver: Parallel Lines se mě nějak vyhnul. A Driver jsem hrál strašně dávno. A vlastně, ani nikdy nějak aktivně, bavil mě víc Midtown Madness. Ale naštěstí jsem první díl hrál, kdo jej nehrál, tajak by nežil ne?

San Francisco je dle mě nejlepší díl serie. Pořádně nevím, čím začít hodnotit a o čem začít psát, po prvním spuštění jsem byl totiž ohromen. Licencovaná auta, zajimavý příbeh, kupa akce na silnicích, shift mód, nehody, grafika, stíny, odrazy, jiskry, jen exploze chybí.

Ano, skutečně můžete zlikvidovat tu hromadu licencovaných aut na padrť. Něco takového není zvykem. Namátkově z hlavy je tento jev v Juiced 2 nebo World Racing 2. Ale tady je to megalománsky. Luxusní pojetí poškození, sice trhací nárazník z WR2 má taky neco do sebe, ale škody v Driveru jsou fakt super.
Když neplníte různé úkoly, můžete se jen tak projíždět. A to je taky něco super. Volnost jak cyp. Navíc, na cestách občas uvidíte policejní honičku a je na vás, jestli se zůčastnite tak, že se převtělíte do zločincova auta, nebo do policejního vozu. Za policistu mě to baví více.
Za vaše bláznivé chování, to jest jízdy v protisměru, skoky, nehody, smyky, drift dostaváte určité body. Ty jsou potom dobré na tuning, nákup aut a garaží.

Pro fajnšmekry, tramvaje a trolejbusy úplně chybí. Jak koleje tak trakční vedení. A lanová tramvaj, typická pro SF taky chybí. Jsou tam ale koleje i s lanovým obvodem, tož aspoň něco.

Pro: Úžasná rychlá akce, radost se projet v licencovaných vozech, policejní honičky, grafika.

Proti: Chodci nejdou přejet-kazí to trošku celkový dojem. Krátké.

+15

Counter-Strike: Source

  • PC 80
Dlouho jsem nikde nepsal komentář a vidím, že u CéeSka jsem nic nenapsal. Tož to musím napravit. Pařba jak cyp, nemyslíte?

Kántr Source je v podstatě remake 1.6 do Source enginu a 3D prostředí. Docela dobře se mu to daří. Každopádně, když jsem se Source začínal, měj jsem velké problémy s hraním. Mapy jsou takové jiné, propracované a upravené. Vypadají ale krásně a libí se mi jejich propracovanost, jako zvonicí zvony, zničitelné objekty, možnost zabít rybičky díky granátu a podobné cypoviny :) Fyzika se od 1.6 radikálně změnila, proto jsem měl ty oné problémy.

V 1.6 jsem to kosil s M4 bez tlumiče. V Source to bez tlumiče nejde. Aspoň mě :)
Styl mého hraní není třeba rozepisovat. Prostě hraju na jistotu, proto sem dostal nedávno ban, prý wh. Ale to sem nepatří, ale naštvali mě stím tehdy docela dost. Já poctivý synek a wh? Ale co. Ať si to užijou, no ne?

Co se týče zbraní, jsou celkem modernější než v předchozím díle. Bohužel není žádná nová, ale pár věcí zmizelo, třeba taktický štít (což je celkem škoda, byla sním sranda).
Libí se mi, že když padne flash, tak nejen, že oslepnete, ale i ohluchnete-bude vám pískat v učích. A to i po výbuchu granátu ve vaší blízkosti. To se chlapcům povedlo.

Na některé mapy jsem čuměl, protože Nuke se změnilo k nepoznaní. Skály jsou pryč, nyní je tam továrna jak prase. Inferno dostalo pěkný městký kabátek a nebylo takové chudé tajak v 1.6. A o Infernu z 1.5 ani nemluvím :) A spousta dalších map, jako Assault, Dust, Dust 2, Militia, Prodigy.. také mají nový kabátek :) Ze hry se pomalu vytrací cs_ mapy, es_ a as_ mapy jsou v tahu úplně. Přitom as_ je celkem sranda. Es_ se moc nehrálo už v 1.6, ale taky to nebylo špatné. Jsou pryč i drsné old school mapy jako storm, survivor, quary, oilrig. Nějaké si stáhnete, ale to se nedá počítat, že.

Zvuky zbraní i chůze a všecho jsou jiné, lepší :) Sice chybí radio v Italy, ale co se dá dělat :)
Někdy si zastřílíme ;)

Pro: Zbraně, grafika, fyzika zbraní. Propracovanost map na úkor...

Proti: .. toho, že nějaké staré pecky chybí, AS a ES módy jsou úplně pryč, CS mod mapy se pomalu ztrací. Chvíli baví pak stereotyp, i když ste dobří a nebo vám to nejde. I když jste první v seznamu v počtu killů, stereotyp se někdy dostaví, což by nemělo.

+10