Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Marek Vej. • 33 let • ČR - kraj Středočeský

Komentáře

ELEX II

  • PC 40
Úvodem:
Jako fanouška PB mě to mrzí, ale tato hra si nezaslouží téměř žádnou chválu.

Hru jsem hrál na normální obtížnost, stráveno ve hře 72 hodin, splněné všechny questy a achievementy.
Elex 2 jsem rozehrál ihned po dohrání skvělého modu do Gothica 2 - Archolos a nevím, zda jsem udělal dobře.
Když jsem zde psal recenzi na Elex 1, od kterého jsem po hrách Risen 2 a Risen 3 nic nečekal, byl jsem hrou mile překvapen a hru jsem ohodnotil na 95%.
Zakončení prvního Elexu mě dost navnadilo na díl druhý, bohužel Elex 2 je jedna z nejodfláklejších her od PB (nepočítáme-li Gothic 3).

Začnu tím lepším, Elex 2 překonává první díl v mechanice jetpacku. Dále se mi líbí detail, že pokud vám nějaká vedlejší postava řekne, že někam jde, skutečně tam dojde a provede například rozhovor s dalším npc, vy se sledováním této postavy můžete rozhovoru zúčastnit nebo ho zcela minout. A do třetice jsou zde upravené hitboxy nepřátel, nejsou bezchybné, ale lepší než v jedničce, nepřátele už také neklouzají po zemi, aby vás na poslední chvíli trefili.

A teď co se nepovedlo:

1) Příběh (více ve spoilerech níže)
2) Frakce:
Působí na mě osekaně a některé ztratily svou identitu. 
Berserkeři, za které jsem hrál v prvním díle, zde rezignovali na svojí fanatičnost proti technologiím. Otevření digitálního inventáře v jejich táboře atd. jim je tentokrát ukradené, což je škoda, v jedničce to byl fajn detail.
Postava ve "vedení" Berserkerů mi moc nedává smysl, změna jejich armoru se mi nelíbí.
Outlaws - Další frakce, která má opravdu divně rozhozené postavy ve vedení. (Ať už je to Hektor nebo Baxter)
Klerici - asi největší průser, super high tech frakce z prvního dílu je zde jen jako takový oddíl ve fantasy hradě.
Albové
Morkoni - přesto, že se mi vůbec nelíbí tahle frakce německých p*rnoherců, je to snad jediná frakce, co má nějaký charakter.

Stručně řečeno být Klerikem nebo Outlaw působí spíš jako vedlejší hodnost pro ostatní frakce, hra by se bez nich obešla.
Díky bohu hru lze projít, aniž byste se přidali k nějaké frakci. Méně je někdy více, PB by měli zůstat u svých 3 frakcí.

3) Ostatní:
- Mapa světa je část světa z Elex 1 + kousek navíc, celkově působí menší než první díl. Samozřejmě nejlepší lokace z jedničky tady nejsou.
- Rostliny na tvorbu unikátních lektvarů už ve hře nehledejte, průzkum tedy postrádá smysl. Tyto rostliny byly nahrazeny itemy jako srdce obra atd.
- Hra má level scaling (tedy svět leveluje spolu s vámi) - s mírnou nadsázkou řeknu, že čím víc času ve hře strávíte, tím jste slabší (stejná monstra mají čím dál víc HP, je fakt zábava do nich sekat půl hodiny)
- Respawn nepřátel - monstra se nerespawnují po ukončení kapitoly, ale po pár dnech, pokud hrajete Gothic způsobem, že vyčistíte celý svět, zde je to zbytečné.
- Od třetí kapitoly přichází grind jak prase. Od PB jsem tohle opravdu nečekal, na férovku vám zde narvou úkoly jako "zabijte 25 monster" a to 5x po sobě.
- Několikrát vás hlavní příběh pošle do jakýchsi "věží", které jste už vymlátili dříve v předchozím questu. Těchto věží je ve hře asi šest a rozdíl mezi nimi je stejný, jako rozdíl mezi loděma v Risen 2, takže žádný. Jo a vždy se znovu naplní stejnými monstry.
- Blackouty - gratuluji piraním za další skvělou mechaniku, kdy mě hra teleportuje po mapě dokola na 4 různá místa. Ihned po náhodném odteleportování jsem se teleportoval zpět, takže absolutní zbytečnost.
-Nevyváženost zbraní: Jako hráč na blízkost s jednoručním mečem (obouruční meče ve hře nejsou), mě fakt rozčilovalo, když do mě stříleli brokovnicema a raketometama z nulové vzdálenosti.

4) Spoilery
- Syn Dex je na sílu vtlačený do příběhu hry. Jeho matka se zezačátku tváří, jak moc jí zajímá každé vaše rozhodnutí, týkajícího se vašeho syna, ale když na konci hry Dex zemře, tak reakce Caji je mimo mísu.
- Nedat do Elex 2 Durase je jako nedat do Gothica 2 Diega.
- Adam alias Hybrid z jedničky si tak trochu hraje na Xardase, ale špatně, každopádně díky němu tu bude Elex 3.
Poslední boss není Adam, ale prostě někdo.. asi tak.

Příběh hry je v podstatě stejný jako příběh jedničky, stručně:
Elex 1 - přiletí ufo, elex z meteoritu má pozměnit planetu a připravit na jejich příchod.
Elex 2 - není to ufo, jsou to vědci, kteří opustili planetu a teď se vrací a mají připravit planetu na příchod Singularity, protože pokud lidstvo nezmění k obrazu svému, tak Singularity zabije je i nás.
Elex 3 - tak snad už někdo dorazí a spolu s Adamem exHybridem bude s kým bojovat...

Pro: jetpack

Proti: příběh, Dex, svět, frakce, level scaling, grind questy, blackouts, konec hry, hudba

+22

The Chronicles of Myrtana: Archolos

  • PC 100
Archolos – polská poklona původním dílům serie Gothic (názor zcela bez příběhových spoilerů)    

Již několik let čekám na polský mód jménem Dzieje of Khorinis, který se chlubí nejen profesionálním dabingem od herců z původní hry. Bohužel tým vyvíjející tuto modifikaci se rozdělil. Jedna část pracuje dál na tomto módu (který se neustále odkládá) a druhá vytvořila vlastní modifikaci Kroniky Myrtany: Archolos, která je nyní venku!

Zarytě jsem sledoval pouze Dzieje of Khorinis a tak mě vydání Kronik nechávalo chladným, ach jaký to byl omyl. Dzieje sice rozhodně vyhlížím nedočkavě dále, ale vykašlat se na Archolos? To bych přišel opravdu o hodně.

Archolos je modifikací s herní dobou delší než Gothic 1 + 2A dohromady, a co víc, není to na škodu. Avšak nazývat Archolos modifikací je snad urážka, nebál bych se to nazvat samostatným dílem serie, a to dílem, kterému může trojice her Gothic 3, Forsaken Gods a Arcanie zcela závidět.
Hraní této hry na mě působilo, jako bych se vrátil do let 2001+, kdy jsem hrál první díl Gothica. Je totiž naprosto věrný atmosféře i lore serie Gothic. Zajímá vás, co se dělo před vytvořením bariery? Pak neváhejte a vrhněte se na ostrov Archolos! Hra je totiž prequelem, odehrává se pár let předtím, než se bezejmenný hrdina setká s Diegem.

Spousty předmětů, které ve hře byly dříve na okrasu, zde nabírají na efektivitě, například lavičku můžete využívat pro přetáčení času, podobně jako v originálu pouze postel, je zde interakce s prostředím, sekerou můžete kácet stromy, můžete nakupovat nábytek, můžete si pořídit psa, můžete si vyzdobit krb, pojmenovat vlastní alkohol, svoji neaktuální výzbroj použít jako výzdobu domácnosti a takto bych mohl pokračovat.

Ve hře je několik postav, jejichž osud vám je dobře znám z původních her, ale je zajímavé sledovat čím se provinili a jak se dostali do bariery. Stejně tak je zajímavé sledovat názory lidí na to, že každý vězeň je posílán na ostrov Khorinis, kde musí těžit magickou rudu. Archolos skvěle dokresluje informace, které nám nastolil první a druhý Gothic.

Jste z her Gothic zvyknutí kde komu pomoci, hrát za největšího dobráka a každému vše odpustit? V Archolos si musíte dávat sakra pozor, komu pomůžete, vaše rozhodnutí zde mají skutečný dopad. Jste zvyklí, že prochazíte slepě městem, kde již máte splněné všechny vedlejšáky? I v tomto případě vás Archolos mile překvapí, co vše Vám hra postaví do cesty.

Archolos bere to nejlepší z Gothica, namáčí do omáčky ze Zaklínače a výsledek je neuvěřitelný. Archolos je HRA, která spolu s Gothic 1 a 2 kraluje ostatním hrám od Piraní. Instalace modifikace je jednoduchá, modifikaci vyhledáte v obchodě steam jako jakoukoliv jinou samostatnou hru a „zakoupíte“ zdarma. Stačí vlastnit Gothic 2 (netřeba mít nainstalovaný). Nezapomeňte si jakožto dlc stáhnout polský dabing a nainstalovat DX11 modifikaci.

A ten soundtrack?! Však posuďte sami: https://www.youtube.com/watch?v=703RWhWkEXA Hodnocení 100%, za mě nejlepší hra roku 2021. 

U srdce mě hřeje, že nás čeká ještě Dzieje of Khorinis... no a já si teď jdu rozehrát Elex 2 a snad to bude alespoň z poloviny taková radost. :))

Pro: skutečné pokračovaní hry Gothic, jaký jsme si vždycky přáli

Proti: občasné padání hry při ukládání = zničený save, doporučuji ukládat na více pozic a nespoléhat pouze na QuickSave

+25

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 80
V roce 98, když jsem jako malej capart dostal od rodičů PC, tak Commandos a Heroes III byly první hry, které jsem měl nainstalované. Za boha jsem Commandos nemohl dohrát. O pár let později se ke mně dostal druhý díl a ten pro mě již byl hratelný a společně s Desperados jsou to do dnes jedny z mých nejoblíbenějších her.
Tyto hry hraju po svém, pravděpodobně špatně a to tak, že každý nepřítel musí zemřít.

Letos jsem se k prvním Commandos konečně odhodlal vrátit a náhoda je, že jsem je konečně po 23letech konečně dohrál s nynějším hracím časem 23 hodin :D

Takže hurá na Beyond Call of Duty, ať je celá serie konečně dohraná (4. díl do serie nepočítám)

Pro: Počet misí, základní kámen těchto her, atmosféra

Proti: problémy s rozjetím hry

+11 +13 −2

Risen 3: Titan Lords

  • PC 55
Risen 3
Jakožto fanoušek her Gothic jsem se nakonec odhodlal zahrát i Risen 3. Trvalo to déle, protože po Risen 2 jsem ztratil víru v toto studio.
Uběhlo pár let a Elex mě přesvědčil, že Piraně zvládnou udělat dobrou hru, viz moje recenze na Elex: http://dbher.cz/k22468.
Pustil jsem si tedy trailery na Risen 3, především mě zaujal ten s tématikou "BACK TO THE ROOTS" a řekl jsem si: "že by se poučili z Risen 2 a vrátili se opravdu ke kořenům?" - Ne nezvládli.

Začátek Risen 3 je hrůza, epický souboj na lodi je jak špatný vtip, Patty je díl o dílu ošklivější, dabing nového hrdiny mi nesedl. Lezení na žebříky? To si dělají srandu? V Gothicích byla normalní animačka, tady Vás hra teleportuje na druhou stranu žebříku O.o .. Plavání? Hrajete za piráta a můžete plavat tak 5 metrů a hra Vás stejně jako u žebříků prostě teleportuje zpátky na břeh. Možná bych to chápal, kdyby to byla jejich první hra, ale v Gothicu vše fungovalo jak má.
Otevřený svět ve formě ostrovů hře ubírá na obtížnosti, protože ostrovy jsou stavěné tak, že na jakýkoliv můžete hned od začátku, tudíž "výzvou" je pouze ten první navštívěný a i to je silné slovo, protože Risen 3 v porovnání s Risen 1/Gothic je absolutně jednoduchá hra.
Hudba bez Kaira (který dělal hudbu pro sérii Gothic a první Risen bohužel nezaujala.
DLC ostrovy jsou k smíchu, postrádají smysl, jedná se jen o pár fetch questů na recyklovaných ostrovech z druhého dílu.
Co je tedy vlastně lepší oproti dvojce? Odlišně vypadající lodě, překvapivá minihra jakožto souboj na lodi, která poprvé baví, podruhé otravuje. Návrat kapitol, ale vlastně zcela zbytečné.

-Líbí se mi narážky na Gothic v rozhovorech, ostatně beru, že Risen začíná tam, kde Gothic končí, aneb bohové odešli a v tomto duchu serie Risen pokračuje, jedná se v podstatě o pokračování Gothica bez práva na název hry.
Hodně to zde vzpomíná jeden pavoučí boss, který vypráví o tom, jak lidé zapudili bohy pomocí nástrojů atd (gothic 3).

Nemějte mi za zlé, že hru odsuzuji příliš brzy, nechal jsem v ní přes 50 hodin a udělal většinu achievementů a poctivě dohrál. Což mě přivádí snad k poslednímu bodu a to konec hry.
KONEC hry, kdy se hrdina vrátí po souboji s hlavním bossem k posádce a jeho incestní ségra ho pouze obejme, fakt není uspokojivé zakončení hry. Konec jako by z oka vypadl Risenu 2

Rozhodně to není back to the roots hra. Asi nemá smysl, abych hru nadále hanil, graficky vypadá hezky, na screenshotech taky, ale jakmile ji hrajete, nejde se zbavit pocitu, že hraju rádoby Gothica, kterého jsem našel ve výprodeji časopisových her v tescu, vedle Jizdy na koních a barbie simulatoru.

Pro: grafické zpracování, zakončení serie "Gothic", narážky na Gothic, Jaffar, Bones

Proti: hlavní hrdina, Patty, příběh, obtížnost, velmi slabé zakončení

+17

Creaks

  • PC 75
Hra na jeden/dva večery. Doporučuji si pro atmosféru nalít sklenku nějakého alkoholického moku :))
Ani mi nepřišlo, že by se hádanky nějak opakovaly nebo mě deptaly svou obtížností - hra stavěná tak akorát. Odkaz na Blasphemous mile překvapil.

Doporučuji fyzickou kopii s artbookem + steam klíčem na xzone.cz :P

Pro: stylizace a hádanky, humorné obrazy

+11 +12 −1

Risen

  • PC 80
Risen 1 je víc Gothic než Gothic 3 a zároveň víc pokračování Gothica 3 než Arcania (Gothic4).
Narážky na finále ságy Gothic potěší a Risen začíná tam, kde Gothic skončil :)

Škoda, že Risen 2 a 3 už nepokračují v tomto duchu, možná za to může odchod Mike Hogeho a KaiRa.

V pomyslném žebříčku Gothic serie či her od Piraní dávám Risen 1 společně s Elex na třetí místo :)

Žebříček oblíbenosti od nejlepšího:
Gothic 1 = Gothic 2A > Risen 1 = Elex > Gothic 3 > Risen 3 > Risen 2 > Gothic FG = Arcania the Gothic Tale

Pro: vedlejší questy v první kapitole, hudba a příběh navazující na Gothic 3,

Proti: prakticky žádné nové side questy v pozdějších kapitolách, možná až moc malý svět, finále a poslední kapitoly

+15 +17 −2

To the Moon

  • PC 85
Po nedávném dohrání her jako jsou Life is Strange, Detroit: Become Human nebo první Walking Dead jsem měl chuť na další emocionální hry, chystal jsem se znovu na Firewatch a Night in the Woods, ale kamarád mi doporučil tuhle hříčku.
To the Moon mě hned po spuštění nijak zvlášť neuchvátila, RPG makeru nefandím a JRPG taky není můj šálek kávy a přesně jako nějaké low budget JRPG na mě hra zapůsobila v moment, kdy jsem ji spustil... a jak jen jsem se pletl :)
To the moon má velmi, velmi silnou atmosféru, která chytne a nepustí! Ať už jde o dialogy nebo o naprosto úžasný soundtrack!
Pokud jste emocionální hráč, hra si Vás stoprocentně podmaní. Hru nevyhledávejte, pokud vám jde o gameplay souboje, logické puzzle hádanky nebo dialogové rozhodnutí s dopadem na příběh. Nic takového tato hra neobsahuje. Znovuhratelnost tu také žádná není. Defakto jen "vyhledáváte" itemy a pročítáte si text, ale nenechte se odradit, jak říkám, hra má dost silný emocionální dopad!

Pokud máte smysl pro empatii a příběh je pro Vás ve hře na prvním místě, hra Vás stoprocentně nadchne! A já končím s tímto psaním, jelikož se už chystám na další hry z tohoto univerza :)

Pro: příběh, hudba, hutná atmosféra, rozhovory mezi hlavními protagonisty

Proti: nic?

+24

ELEX

  • PC 95
Pozor, padá kometa, něco si přej!

Mé přání při oznámení Elex bylo, ať se studio Piranha Bytes vzpamatuje a vytvoří konečně pokračování serie Gothic! Studio PB mě poprvé zklamalo hrou Risen 2 - veliký odklon od jejich stylu - malé linearní/uličkovité ostrůvky, companioni, automapa, kompas.. no tohle není recenze na Risen 2, jen abych nastínil, jakou cestou se Piraně bohužel rozhodli vydat a proto jsem ke hře Elex přistupoval velmi skepticky a s nechutí! CHYBA!

Než se rozepíšu o Elex, rovnou řeknu, že Elex je nejlepší hra studia Piranha Bytes od Gothic 2: NOTR.

Začal bych tím špatným:
Elex zprvu působí nehezky, postavy jsou spíše ošklivé, hlavní hrdina nesympatický, animace též - úvodní sestřelení Jaxovo "stíhačky" mluví za vše.
Soubojový systém má achilovu patu v hitboxech! Nicméně pokud chcete, dá se to naučit! Na youtube jsou k dispozici slušné guidy.
Dále je tu všudypřítomná mlha - maximální dohled je tedy nutno upravit modem stažitelným na nexus mods. Dále jsem si musel upravit v .ini souboru světelnost "pochodní", protože v originále byly k ničemu.
Hodně zarážející je zezačátku i prostředí, kde z "fantasy" míst rázem vylezete na silnici a vzlétnete pomocí jetpacku na opodál stojící tank působí...divně... cca prvních deset hodin hry jsem se nemohl zbavit pocitu, že hraju německý béčko a jediné, co mě u hry drželo, byla láska ke Gothicu (ostatně tak to bylo i u Risen 2).
Opět je tu zjednodušení ve formě kompanionů, dostupné mapy (nečekejte kartografa, který Vám mapu prodá nebo dokreslí) a minimapy, ukazatelů quest markerů na mapě - velká škoda, že NPC mi už nepopíší slovy, kde přesně mám hledat řešení daného úkolu, jako tomu bylo u skvostných prvotinách studia Piranha Bytes.
Dále hudba..ano, na hudbě nedělal Kai Rosenkranz a je to poznat, chybí mi ikonické znělky, které by se mi zapsali do paměti.
Veliký problém je překlad, který je opravdu do očí bíjící a špatný. Česká oficiální lokalizace je šílená! Kyklop se jmenuje KYKLOPOVÉ, klerik zase klerikové a tak bych mohl pokračovat přes další a další podivnosti.
Z mého výčtu se může zdát, že tato hra nestojí za pozornost milovníka her Gothic, Gothic 2 a první Risen, ale pozor!
Elex se vrací ke kapitolám a stejně jako u předchozích her, v první kapitole strávíte beztak více času, než ve všech zbylých dohromady - pokud chcete jako nezávislý splnit veškeré vedlejšáky :)) za což velké plus. Další plus je za Elex jakožto "hmotu" jenž velmi připomíná magickou rudu. :) Další plus je za 3 (4) frakce, které mají skvělé zasazení a rozdílnost. Celkový LORE je opravdu super, atmosféra hry se Vám po prvním pocitu divnosti zaryje pod kůži a hře začnete odpouštět i veškeré nedotaženosti v questech či příběhu, urychlené sekvence atd atd.
Vyhnu se spoilerům, ale první Elex působí jako skvělé zasazení do děje, vysvětlil jak se věci na planetě mají, vysvětlil zákony a mantinely hry a skvěle Vás jakožto hráče uvede do obrazu děje, podobně jako první Mass Effect.
Moc se mi líbí, že herní mapa není obrovská jako třetí Gothic či jiné moderní openworld RPG, je tu tedy možnost prozkoumat každý kout a necítit se u toho zbytečně jako třeba u Assassins Creed Origins. Piraně Vás za toto zkoumání odměňují -> lézt na budovy za pomoci JETPACKU se vyplatí.
Dále je tu systém emocí, neboli karmy který se taky povedl, jediná výtka je, že nevidím přesnou hodnotu mého systému Chladu, stejně tak nevidím počet zkušeností, které mám a které zbývají do dalšího levelu, proč?
Charaktery jsou napsány dobře a konečně jsem se dočkal zapamatovatelných přátel. Přes Durase neboli Diega až po šíleně vulgární Nasty/Zmiji :) zamiloval jsem si je. Jen mi tu chybí někdo ve stylu Xardase.

Hratelnost je gothicovská, hodně gothicovská a to se mi na hře líbí nejvíce. Poté příběh, atmosféra a lore celé hry. Velmi se těším na druhý díl, který je ve vývoji, jelikož Piranha Bytes dostali dotaci 150 000 eur na vývoj her. Jisté podivnosti a nedotaženosti lze pochopit, když studio sčítá cca 30 lidí.

Z počátku jsem se těšil, že po Elexu tu bude konečně Gothic 5 (nebo Gothic 4?), když jsem se ale dozvěděl, že dělají na druhém Elexu a Gothic zvažují až do budoucna, byl jsem zklamán.. tedy dokud jsem nedohrál první Elex, protože teď už se těším na pokračování!

Podobnosti: Elex mi připomíná mix Gothic, Mass Effect a zrezlé továrny jako by z oka vypadly hře Nier Automata.

Hře Elex uděluji 95/100 a stává se tak pro mě jedno z největších překvapení :) takové ošklivé káčátko))



Pro: příběh, atmosféra, lore, charaktery, hratelnost

Proti: animace, hitboxy, mlha, osvětlení uvnitř budov a pochodně

+24

Cars 3: Driven to Win

  • PS4 85
Cars 3: Driven to Win

Osobně nejsem žádný fanoušek animáku Cars, hledal jsem závodní hru, kterou lze hrát ve splitscreenu na PS4 a co možná nejvíc arkádovou - žádné gran turismo, především proto, abych mohl hrát s přítelkyní, která není moc na hry. Podařilo se mi najít právě Cars 3: Driven to Win a naprosto to splnilo podmínky.
Splitscreen her na PS4 není tolik, jako bylo na PS3 (tedy momentálně). Samozřejmě vyhlížím hry jako Sonic Team Racing a Crash Team Racing remaster, které budou na podobném principu.
Hra mi připomněla hodiny strávené u her jako Re-Volt, Ignition nebo Split Second: Velocity.
Sbíráte různé zbraně, kterými můžete škodit protihráči, aneb hrát ve dvou je vážně zábava.
Hra nabízí několik různých modů, ať už battle mod, kde jsou právě výše zmiňované zbraně, nebo klasicky arkádový závod, playground režim, teamové závody nebo sestřelit co nejvíce nepřátel, či nasbírat co nejvyšší skore v podobě triků (backflip atd)
Postupem a plněním různých achievementů si otvíráte nové tratě a auta.
Hra nabízí i menší příběh, pár "boss fightů" v podobě závodu.

Nejlepší arkádová závodní hra, kterou jsem letos na PS4 hrál.

Pro: splitscreen multiplayer, challenge, ohromná zábava

Proti: připadá mi, že auta nemají odlišné statistiky

+11

Gothic II: Night of the Raven

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic 2 působí zezáčátku jako datadisk ke Gothicu 1, jak byl původně také zamýšlen. Po čase se to ale zvrtl ov obrovské RPG, Gold Edition obsahuje datadisk Night of the Raven, který rozšiřuje příběh ve hře a obtížnost velmi znatelně zvedá. Původní Gothic II byl velmi jednoduchý.

Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry, podobně jako u prvního dílu.

Pro mě nejlepší RPG.

Pro: datadisk přidal na obtížnosti

Proti: zakončení hry

+11 +13 −2

Tormentum - Dark Sorrow

  • PC 85
Úžasná point and click adventura ve výtvarném stylu H.R. Gigera. Ani tu není přespříliš rozhovorů. Možnost voleb, co ovlivňují konec hry a puzzly, které nejsou nikterak těžké.

Po dlouhé době hra tohoto žánru, která mne zaujala.

Chystá se druhý díl na rok 2019

Pro: výtvarný styl

+12

Desperados: Wanted Dead or Alive

  • PC 100
Desperados! Legendární hra silně inspirovaná commandos serií se vrací díky updatu s podporou aktuálních systémů, úžasné je, dostat po 17 letech takový update. Update obsahuje mimo jiného i bonusovou misi, která byla jen v demoverzi hry, tudíž k 25 původním misím máte ještě jednu navíc.
Miluju tenhle žánr a po nedávném hraní Shadow Tactics jsem si jen uvědomil, jak moc mi hry v tomto stylu chybí a jsem moc rád, že práva na Commandos vykoupila společnost Kalypso a tak se snad můžeme těšit na nové díly! :)

Pokud chcete hrát hru v CZ, včetně demoverze! Stáhněte si https://uloz.to/!DzMPCnvol72l/texts-res - v popisku návod
+14

Kingdom Come: Deliverance

  • PC 80
Nahráno 103,4 hodin (bez dlc)
Kingdom come: Deliverance... hra na kterou jsem se velmi těšil, hra která mě velmi bavila a zároveň velmi štvala, až nudila, paradox?

Hru trápí nedodělanost a to nejen technická. Přítomné bugy, které kazí dojem ze hry, například problikávající, dokreslující se textury v nepředrenderovaných videích (kvůli vaší zbroji) bych přehlédl, ale bugy typu, že po rozhovoru s quest npc hra spadne a tudíž musíte věc řešit tak, že npc zabijete a vezmete mu q item touto cestou, je smutné. A takových věcí tam je víc.. ano, hru lze dohrát, ale najdou se místa, které neuděláte kvůli takovým bugům podle sebe.
Mám odehráno 100 hodin a splněno 90+% achievementů. Chybí mi jen některé, na které je potřeba rozehrát novou hru a nebo achievementy, které mám prostě bugnuté.
Ale dobře, bugy budou časem (snad) opravené, bohužel nedodělanost trápí hru i jinde a to: Ve hře neklade krom lidí nic odpor, tudíž souboje jsou repetivní tím spíš, že jsou ovlivněné jen zbrojí a počtem nepřátel. Vlci v lese? Nejsou, tedy nejsou vidět, jen slyšet. Medvědi? Nejsou. A že by kanec kladl odpor? Ne, při zasáhnutí šípem před vámi začne utíkat stejně jako srnka.
Co hlavní příběh? Ten je také nedodělaný, ale nechci spoilerovat.. snad jen podotknu, že byly původně plánované 3 akty, hra se nakonec rozrostla..bohužel obsahuje ale "jen" akty dva. Na zakončení příběhu abychom si počkali na dodatečný obsah, nebo spíše další díl.
Obtížnost? Hra není tak těžká, upřímně nevím, na co si většina stěžuje, soubojový systém mě baví, hrál jsem s lehkou zbrojí, abych měl hru záměrně ještě těžší. Lukostřelba je zpracovaná skvěle, to, že chybí zaměřovač bylo skvělé rozhodnutí, skillování lukostřelby má svůj smysl a opravdu, přibližně od 5. levelu to není problém.
Questy jsou většinou skvělé, krásně napsané a užil jsem si je, ale určité questy jsou šíleně zdlouhavé, například quest giver vám řekne, ať příjdete až za dva dny, v zápětí opět za další dva dny. Některé questy jsou časově omezené, což je sice realistické, ale mě to spíše otravovalo a nutilo udělat určitý quest co nejdřív, aby náhodou neskončil - nevíte kolik na něj máte času a pokud vezmete quest, na který musíte umět číst a přitom číst ještě neumíte.. hned máte dva dny v háji jen učením četby.

Celkově mě hra.. emmmmm. ale joo, bavila. Ale čekal jsem víc, hra má větší potenciál. Jsem rád, že u nás vznikla hra, která dokáže konkurovat větším RPG a hru doporučuji, jen to chce trpělivost. :)

Pro: lesy!

Proti: bugy, (ne)zakončení prvního dílu

+16

Little Nightmares

  • PC 70
Pěkná, ale velice krátká hra. Hra typu Limbo a Inside, dohráno máte za večer, max dva večery ( 3-4 hodiny) doporučuju koupit jedině ve slevě.

Proti: herní doba

+3 +6 −3

Dark Souls

  • PC 85
A tady začala legenda! Hratelné i s klavesnicí a myší!! Stačí stáhnout neoficiální patch.. Nebo si pořídit remaster!!

Pro: vyšel remaster s ovladáním pro PC verze zcela OK

Proti: původní ovládání PC verze opravdu špatné

-2 +4 −6

Dark Souls II

  • PC 85
Druhé Dark Souls je bráno jako nejhorší díl serie, no.. pro mě to byl díl, kterým jsem Souls hry začal brát a nejspíš to pro mě hraje velkou roli, protože mě druhé Dark souls neskutečně baví i dnes!!

Díky Dark Souls jsem narazil od dob Gothica na hru, která neni hned jednoduchá jako ostatní moderní RPG. Ale psát tu o tom, jak jsou Dark Souls těžké opravdu nemá smysl. Hra není těžká, hra jen vyžaduje přístup hráče, aby si na ni zvykl, stejně jako u Gothic. hra je temná, hra je depresivní, hra má příjemnou atmosféru.. a velkou roli zde hraje znovuhratelnost. Nikdy jsem nebyl na anime nebo jakékoliv japonské hry, tato tematika šla obloukem..než jsem si zahrál Dark Souls. Nepoužívám controller, druhé darksouls jsem dohrál pomocí klávesnice a myši.. z prvu jsem používal makra v autohotkey a je to v pohodě hratelné.

Dark Souls společně s hrama Gothic patří mezi mé nejoblíbenější hry vůbec.
+7 +8 −1

Dark Souls II: Scholar of the First Sin

  • PC 100
Druhé Dark Souls je bráno jako nejhorší díl serie, no.. pro mě to byl díl, kterým jsem Souls hry začal brát a nejspíš to pro mě hraje velkou roli, protože mě druhé Dark souls neskutečně baví i dnes!!

Díky Dark Souls jsem narazil od dob Gothica na hru, která neni hned jednoduchá jako ostatní moderní RPG. Ale psát tu o tom, jak jsou Dark Souls těžké opravdu nemá smysl. Hra není těžká, hra jen vyžaduje přístup hráče, aby si na ni zvykl, stejně jako u Gothic. hra je temná, hra je depresivní, hra má příjemnou atmosféru.. a velkou roli zde hraje znovuhratelnost. Nikdy jsem nebyl na anime nebo jakékoliv japonské hry, tato tematika šla obloukem..než jsem si zahrál Dark Souls. Nepoužívám controller, druhé darksouls jsem dohrál pomocí klávesnice a myši.. z prvu jsem používal makra v autohotkey a je to v pohodě hratelné.

Dark Souls společně s hrama Gothic patří mezi mé nejoblíbenější hry vůbec.

Pro: Datadisk přídal na obtížnosti

+7

Gothic 3

  • PC 55
Gothic 3.. co o něm napsat, doporučit nebo ne? Gothic a Gothic II jsou pro mě nejlepší RPG, Gothic je pro mě srdcovka a každý díl jsem hrál několikrát. Gothic 3 ale nejméně.. Tedy pokud nepočítám Arcania the Gothic tale...

Miluju Gothic, miluju ho natoliik, že jsem s třetím Gothicem tehdy pořizoval nový PC..a se čtvrtým Gothicem, který již nebyl od piraní opět nový PC. To jen pro úvod.

Třetí Gothic byl dlouuuho ve vývoji, tak dlouho, že jowood musel na piraně tlačit s vydáním a nemám jim to za zlé, už byl několikrát odložen. Piraně chtěli udělat velkolepý svět, obrovský svět a to jim prostě nejde.. Hra postrádá příběh, konec druhého dílu vyložene zapne obrovské očekávání, jak to dopadne ve třetím díle.. a jak to dopadne? Ono vlastně tak nějak nijak a to je právě ono. Když opomenu optimalizaci, všechny bugy, které vyřešili fanoušci se svým CM patchem. Ta hra je prostě prázdná, něco ji chybí.. a co to je? Chybí ji hlavní zaporák? Přitom nazačátku je právě onen očekávaný záporák to nejlepší. Hra je ve výsledku dones tamto, přines tohle. Přesto je to stále slušná hra, ale nese název Gothic.. a tudíž ji nemohu doporučit.

Velké plus je za hudbu. To ale nestačí.

Pro: je to gothic, hudba

Proti: Hlavní záporák??? Příběh?? Bugy, nedodělanost... ostuda serie (Gothic 3 datadisk a Arkanii do serie nepočítám)

+6 +8 −2

Commandos 2: Men of Courage

  • PC 100
Klasika, druhé Commandos jsou pro mě nejoblíbenějším dílem serie a to i co se týče konkurenčních titulů, jako Desperados nebo Shadow Tactics.

Nejsou tak hardcore jako první dvě commandos hry, ale stále nejsou tak easy jako desperados 2, Helldorado nebo commandos 3. Druhé Commandos jsou prostě tak akorát a já se k nim rád vracím!

S modem Destination Paris hra opět ožila a nabrala výrazně na obtížnosti. Kam se poděli PYRO STUDIOS? Proč nepokračují v této serii?.. kdo ví..

Pro: ubraní na obtížnosti oproti prvnímu dílu

+12

Batman: Arkham Knight

  • PC 65
Ajaja, zpackaný start této hry nebude její největší problém. Rocksteady nám naservírovali dvě skvělé Batmanovské hry, Arkham Asylum byl parádní, Arkham city také.. o to víc mě mrzí Arkham Knight, dokonce i prequel na zpříjemnění čekaní na třetí díl, Arkham Origin mě snad bavil více, něž tento titul.

Finále arkham serie se nepovedlo, batmobile, tak vyzdvihovaný herní prvek mě spíše unudil k smrti, souboje v batmobilu jsou nudné, bossfighty? Kde jsou sakra bossfighty?! Velkolepý hype kolem hry, velkolepé předešlé díly..a tak špatné zakončení. Pěkná grafika, slušný příběh, na Arkham serii.. ale ten gameplay.. hru jsem dohrál, ale nebavilo mě dojet všechny vedlejší mise, tudíž jsem se nedočkal credits.. a proč? Protože vedlejší mise v batmobilu jsou šilené natahování hry a jak jsem psal výše, je to nuda a otravné. Škoda.

Pro: Příběh

Proti: Kde jsou boss fighty? :( batmobile

+10

Shadow Tactics: Blades of the Shogun

  • PC 90
Dočkali jsme se!! Po dlouhé době je tu Commandos-like hra! Hurá, těchto her je jako šafránu a těch co za to stojí, snad ještě méně. Vyjmenuju tyto hry dle zábavnosti v pořadí: Commandos 2, Desperados, Shadow Tactics, Robin Hood, Commandos, Commandos BeL, Commandos 3. Třetí místo? No paráda. A to jsem vyjmenoval téměř všechny tituly tohoto herního stylu (alespoň ty, co za to stály.. hry jako Commandos 4, Desperados 2 a Helldorado, Chicago 1930 mě nijak nezaujali)

Shadow Tactics mi udělali obrovskou radost, takovou hru jsem vyhlížel léta a doufám, že bude pokračovaní! Hry tohoto typu nejsou mrtvé, díky MIMIMI productions za ní.
+4 +8 −4

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 95

Studio Remedy opět ukázalo svůj talent v noirové střílečce Max Payne 2, kterou provazí opět tragický příběh, a tím nemyslím příběh špatný, ale příběh plný utrpení již od počátků v prvním díle. Druhý díl nadále rozmotává INNER CIRCLE, proto se můžete opět těšít na postavy jako Alfred Wooden, vrací se nám staří známí v podobě Vladimira Lema, jenž poskytl v prvním díle Maxovi arsenal zbraní, který potřeboval, aby si mohl vyřídit své účty s členkou inner circle, Mrs. Horneovou. Vrací se nám také Mona Sax, nebo Vinnie Gognitty!! Jedná se o starou hru, tudíž se nevyhnu menším spoilerům. Nicméně plottwist Vám neprozradím :)

Po prvním díle byl Max zbaven všech obvinění díky dohodě s Alfredem Woodenem, to ale neznamená, že se dostal z depresí. Nechal se přiřadit zpět z protidrogové jednotky na detektivní činnost, jelikož korporace Aesir stojící za výrobou drogy Valkyra byla zničena. Co bude dál? Hra se zabírá do hlouby Maxovo tragické lovestory a odhaluje více scénaře, kdo všechno stál za vraždou jeho rodiny.

Doporučuju všem, kteří ještě hru nehráli, i na její léta má co dát, oproti dnešním střílečkám.

Pro: atmosféra, noir

+11

Max Payne

  • PC 100

Its Payne! Maximální bolest, název vystihující celou hru. Lékárničky v podobě antidepresiv.
Silně atmosferická akční hra, kte které se rád vracím.

Doporučuju každému, kdo miluje akční TPS, stéží najde lepší titul. Hlavní hrdina je skvostně namluvený, hlášky Maxe Payna jsou skvostně napsané. Hudba od Kärtsyem Hatakkaou je nezapomenutelná - především theme song!! Atmosféra je díky všem těmto kombinacím velice hutná.

První hra co ukázala BULLET-TIME v herní podobě, prvek který můžeme znát například z filmu Matrix.

Pro: atmosféra, noir

Proti: na widescreen třeba sehnat patch

+13

Gothic

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic je úzasná hra, srdcovka. Pamatuju, kdy byla přidána k časopisu Level nebo Score a já se s ní tak poprvé setkal, Z prvu mě odrazovalo ovládání, na které si ale velmi rychle zvyknete. Gothic je témné RPG a na podobný feeling jsem narazil až po dlouhé době a to u serie DARK SOULS - hra Vám nabízí otevřený svět hned zezačátku, jediné co Vám stojí v cestě jsou monstra, tudíž záleží na vašem skillu.



Pro mě nejlepší RPG.

Pro: atmosféra!!

Proti: Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry(steam verze), podobně jako u druhého dílu.

+10 +11 −1

Gothic II

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic 2 působí zezáčátku jako datadisk ke Gothicu 1, jak byl původně také zamýšlen. Po čase se to ale zvrtlo v obrovské RPG, Gold Edition obsahuje datadisk Night of the Raven, který rozšiřuje příběh ve hře a obtížnost velmi znatelně zvedá. Původní Gothic II byl velmi jednoduchý.

Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry, podobně jako u prvního dílu.

Pro mě nejlepší RPG.

Pro: Svět, atmosféra, návraty :))

Proti: Zakončení je oproti jedničce mnohem slabší

+9 +10 −1