Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Ghost Master

  • PC 95
Tak když se mi konečně dostala do rukou tahle gameska, byl sem štěstím bez sebe. Ihned po instalaci a prosvištění tutorialem sem se vrhl do misí. Po 2 hodinách mi už herní princip připadal jednoduchý no a já mohl bezproblémů strašit poslušné občany jednoho malého městečka.
Strašení se prostě v počítačvých hrách moc nevyskytuje no a já si to pořádně užíval. Autoři si hodně dali záležet na rozmanitosti levelů takže stereotyp ve hře rozhodně nepoznáte: prostrašíte se např. nemocnicí, policejní stanicí, či mafiánskou loďí. No postupně odemknete spoustu nových duchů, odhalíte pár promlčených záhad a vyženete z města spoustu otravných lidí.
Hra, která by svým originálním tématem se spostou neotřelých herních možností mohla prorazit. Bohužel nestalo se tak.
Dalším zklamáním je pro mně zastavení vývoje druhého dílu, který by třeba v trochu lepší grafice a novějším kabátku mohl konkurovat tomu prvnímu.

Pro: Herní princip, Rozmanitost levelů, Odemykání skrytých duchů

Proti: Trochu horší grafika z pohledu člověka, Inteligence neherních postav

+12 +13 −1

Operation Flashpoint: Resistance

  • PC 90
Flashpoint je legenda. A Resistance? Ta za svým bratříčkem rozhodně nijak nezaostává. Máme tu vylepšenou grafiku a členitější ostrov s mnohem propracovanějšími městy (čert vem tenkrát ty krvavé nároky). Ačkoliv příběh je zde trochu kompaktnější a jeho gradace je trochu střídmější, jeho zpracoání se povedlo na výbornou a dodává ten správný pocit, že tam do toho boje prostě patříte. Tomu pomáhá i nenásilný způsob nelinerity kampaně. Například pokud se vám jednou nepovede zničit tanky, později proti vám ty tanky pojedou. Podobnými drobnosti je hra celá prošpikovaná a když se vám něco povede, máte radost z toho, že jste pomohli rebelům v zastavení postupu invazních vojsk.

Atmosféře hry dopomáhá i obtížnost bojů, stačí jedna nešťastná kulka a následuje konec mise. Proto je potřeba postupovat pomalu a s rozvahou, styl Ramba či dnes oblíbený způsob bojů ála Delta Force: Black Hawk Down vyústí tak akorát v expresní objednávku černého pytle z místního "márnice" shopu. Zkrátka při a před akcí se holt musí používat mozek a důmyslně využívat terén, techniku, zbraně (takové časté přebíjení zbraní se nedoporučuje, pač se jen prohazují jednotlivé zásobníky... přece jenom nastrkat do zásobníku chybějící kulky, jak je dnes ve hrách běžná praxe, pár minut zabere), spolubojovníky i civilisty.

Je škoda, že podobné hry se již nikdy nedočkáme (OFP2 bude pravděpodobně více arkádové... i když je tu stále ArmA2...).

Pro: zbraně, technika, koopeace v jednotce, partyzánský způsob vedení války, gradace příběhu v závěru

Proti: oproti OFP sterilnější příběh s pomalejším rozjezdem, pár úsměvných detailů (omezení enginu, jako je nastupování do vehiklů, procházení domů, řízení volantem)

+12

Fallout 3

  • PC 85
Ó ten kontroverzní Fallout3, toliko komunitou opovrhovaný, zbytkem velmi kladně příjímaný. Já, jakožto člověk Falloutem (i Oblivionem) nepolíbený, hodnotím F3 takto:

Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))

Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.

NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.

Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....

Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..

AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.

Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.

Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.

Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.

Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..

Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.

Fyzika:
Žádná...

Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.


Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.

Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.





Pro: Příběh, grafika, délka, rozloha, množství míst, levelování, perky, Liam Neeson.

Proti: NPC, chabé questy od chabých NPC, eng. dabing,AI, nulová fyzika.

+12 +17 −5

Sniper Elite

  • PC 90
Pro mě je Sniper Elite největším(příjemným) překvapením roku 2005 na poli akčních her. Hra neměla skoro žádnou reklamu, a taky jsem k ní přišel úplně náhodou, ale zkusil jsem ji(s nevalným očekáváním) a mile překvapila. Příběh je velmi zajímavý(co se akcí týče rozhodně nadprůměrný), a není v něm nouze o celou řadu zvratů. Další věcí, kterou se Sniper odlišuje od většiny akcí je velmi dlouhá herní doba. Já projel hru na střední obtížnost asi za nějakých 20 hodin čistého času, což je velmi solidní a nedá se říct, že bych se v pozdějších fázích hry nudil, spíš ještě zábava ke konci roste. Rozbombardovaný, boji zmítaný Berlín je velmi atraktivní prostředí a tamější ponurá atmosféra je vskutku výborná. Rozhodně bych vyzdvihl AI, která je na velmi vysoké úrovni a na nejtěžší obtížnost jsou už nepřátelé velmi zdatní protivníci. Párádní je také animace, která následuje po přesném výstřelu na hlavu protivníka. Ta sleduje dráhu kulky a následný dost brutální headshot.


Pro: Výborná hratelnost, dlouhá herní doba, umělá inteligence.

Proti: Nic zásadního.

+12

Half-Life 2

  • PC 85
K druhému Half-Life jsem se dostal až prostřednictvím Orange Boxu minulý rok a jednička mně úplně minula (sice jsem jí vídával u kamaráda a líbila se mi, ale nikdy jsem ji nevyzkoušel). Zapnul jsem Xbox a po dohrání Portalu jsem se pustil do Half-Life.
První minuty po vystoupení z vlaku byly velice intenzivní. Skvěle vystavěná dusná atmosféra, šedé nevlídné barvy..perfektní. I když jsem nehrál jedničku (a tudíž jsem měl občas trošku nejasnosti) tak mě hnal dopředu hlavně příběh, protože co se týká gameplaye tak mi hra přišla víceméně tradiční, někdy možná až moc naskriptovaná a lineární. Nemám nic proti lineárnímu příběhovému postupu, ale tady mi to už někdy přišlo tak divné, že jsem se párkrát i zasekl.
Prostředí se díky příběhu mění celkem často a zajímavě hlavně Ravenholm mi přišel perfektní , tudíž se nedostavil stereotyp, což velmi oceňuji(zvlášť v dnešní době).
Celkem tedy pro mně kvalitka, až na přílišnou linearitu a jeden veliký mínus a to sice Gordonovu "výřečnost".

Pro: Atmosféra, příběh, prostředí

Proti: Mlčenlivý Gordon, linearita

+12 +17 −5

King's Bounty: The Legend

  • PC 95
Překvapení desetiletí! Návyková hra, která mě přikovala k monitoru na několik dlouhých desítek hodin s takovou razancí, až jsem z ní začal mít strach. Sousloví "návyková hratelnost" pro mě dostává nový rozměr. Při hraní jsem se musel násilím odtrhávat, užíval si každou vteřinku tohoto skvostu. Do detailu vyšperkované mapy, v pohádkové grafice, s příjemnou hudbou, dlouhou trvanlivostí, se špetkou humoru. Zamrzí jen něco málo bugů a občas zdlouhavé a nezáživné čtení rozhovorů. I tak je to jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál...
+12

Painkiller

  • PC 80
Klasická no-brain killovačka, kde hlavný hrdina vystriela celé podsvetie. Painkiller je celkom designovo aktraktívny a aj všetky príšerky pôsobia tak nejak zaujímavo. Najmä keď strelíte brokovnicou do monštra a to odletí 5 metrov. Výborné prostredie, hard-core hudba, slušné zbrane a atmosféra... ale tá kurevská jednoduchosť a jednotvárnosť ma nebavila.

Pro: Príšery, zbrane, prostredie, český dabing...

Proti: Jednotvárne, ľahké misie-ťažký bossovia

+12 +14 −2

SpellForce: The Order of Dawn

  • PC 100
Tahle hra mi fakt sedla. Zpočátku jsem nevěděl o co jde, vypadalo to na jakousi poklidnou adventůru, chození s jednou postavičkou. Ale po prvních minutách tutoriálu už je jasné, že se jedná o bojovou RPG. A po skončení tutorialu vím, že půjde i o válečnou strategii ve stylu Warcraft. Na začátku si vyberete svého Avatara, zvolíte disciplíny které bude mistrně ovládat, rozdělíte počáteční schopnostní body a jde se na věc. Je pouze na vás, jestli budete válečník, lučištník, mág, nebo nějaký "mix" od všeho. Ve hře máte k dispozici opravdu přehledný inventář, kde můžete vidět vše důležité o svém Avatarovi, prohlížet sesbírané předměty, měnit svou výstroj, modifikovat své runové bojovníky, editovat knihu kouzel, či prohlížet právě aktivní úkoly. Hra obsahuje úkoly hlavní a vedlejší. Za vedlejší nepovinné můžete něco získat, nějaký předmět, peníze, nebo zkušenostní body - ty vás posouvají na vyšší úroveň - za každého mrtvého se také připisují zkušenostní body. Postupně se váš Avatar rozvíjí a zdokonaluje. Vše je zasazeno do světa Fantasy, takže ve hře narazíte na různé bytosti a národy viz. Tolkienův svět. Mezi nejvýznamější rasy, které máte možnost i ovládat, patří 3 světlé (human,elf,dwarf) a 3 temné (orc,troll,dark elf). Můžete budovat jejich osady a využívat v boji jejich sílu a magii. K jejich aktivaci je ale potřeba mít příslušný runový kámen a najít monument - to je malá svatyňka, která slouží k jejich vyvolání a ty jsou ve hře jen na daných místech. Takže ne vždy se na ně budete moci spolehnout. Ve hře je dál možné vyvolávat vaše runové bojovníky. Opět k tomu slouží monument (jiný) a před jejich aktivací je opět potřeba mít runové kameny. Je jich desítky a záleží pouze na vás, jakou partu bojovníků či kouzelníků si poskládáte. Předmětů a kouzel je tolik, že je dodnes nemám všechny vyzkoušené. Mapy jsou dlouhé, někdy trvájí i hodiny. Občas obsahují tajemná zákoutí s nějakým překvápením, např. dráček střežící poklad atd. Zvukové efekty jsou vynikající, postavy dobře namluvené, hudba ve spellforce je opravdu koncertní a zasluhuje zvláštní pochvalu. Ve Spellforce se mi ještě hodně líbí ten zásahový systém, při zásahu se nad bojovníkem objeví číslo odebrané energie, jako na nějaké automatovce. Podle barvy čísla jde poznat, zda to byl zásah zbraně, nebo nějakého kouzla. Proti mám jen pár připomínek a sice k chování bojujících jednotek. Když jsou poblíž nepřátel, občas se vrhnou do útoku aniž by jste zrovna chtěli. Při útočení na nepřátelskou osadu nevydrží stát na místě, nabíhají hlouběji do nepřátelských řad, vylákají další nepřátele a většinou vzburcují celou základnu, útok je chaotický. Prostě máte co dělat, aby jste to myší celé uhlídali a útok vedli nějak systematicky. Pak ještě vlastní Avatar se nebrání např. útoku lučištníků, nechá kolem sebe projít nepřítele, pokud není napaden z blízka nedělá nic, taky chyba. Ale to je asi tak všechno...

Pro: Kombinace dvou herních stylů, grafika, hudba, efekty, dobré ovládání, přehledný inventář, runový bojovníci

Proti: Trochu chaos při dobývání táborů

+12

Mirror's Edge

  • PC 60
K Mirrors Edge jsem se zpočátku stavěl neutrálně, bez nějakých velkých očekávání. Všechny ty drby na netu a kladné recenze šli mimo mě. Nesledoval jsem tuto hru. A proto nemůžu říct, že mě ME zklamal, prostě se mi nelíbil a tím to hasne.

Možná je to proto, že mám radši věci ,,reálnější". Chci tím říct, že na ME není reálného absolutně nic a to mě hrozně štve. Silně lineární mise, plné "jakonáhodou" dobře položených prken, správně poskládaných lešení a blízko sebe postavených baráků, mě opravdu nebavily téměř od začátku. A k tomu si připočtu ještě naprosto nemožný skoky do červených žíněnek apod.

Dále se pozastavím nad grafickým zpracování. Textury jsou sami o sobě hodně detailní, každopádně málokdy máte čas se nad tím kochat. Chválím výbornou optimalizaci. Co se mě ale naprosto nelíbilo, tak grafická stylizace a s ní související efekty. ME se odehrává mezi pár výraznýma barvama, přičemž prim hraje bílá. S tím souvisí naprosto hrozný přesvětlení, kvůli kterýmu jsem často hledal cestu a kvůli kterým jsem se párkrát zabil (třeba když jsem běžel na přesvětleným bílým vyvýšeným baráčku, běžel, běžel, letěl a potažmo rozmázl na chodníku, protože mi barák splýval se samotnou zemí). Když vběhnete do interiéru, nahodí se odpornej přesycenej filtr v barvě interiéru. No a když jsem poprvé viděl bílej strom a bílej keř, řekl jsem si, že asi něco není v pořádku. Ne, toto se mi fakt nelíbilo.

Co jsem z této hry tak pochopil, má tu jít hlavně o přežití, běhání o život, máte se bát nepřátel a vyhýbat se jim, pokoud nemáte zbraň. To se ale vylučuje s jejich muškou. Běžím po střeše, za prdelí komando polišů a vrtulník, všichni po mě střílí, kulky se zarývají do stěn, vedlě mě, za mě, přede mě, pode mnou, ale nikdy ne do mě (pokud se nezastavím a pár sekund nečekám, než se všichni začnou zázračně strefovat). Je to divný, na druhou stranu ale efektní.

Příběh radši komentovat nebudu, je to fakt hrozná sračka.

Co se mi rozhodně líbilo tak audio stránka a hudba, které se perfektně hodily k atmosféře hry a dost ji pomáhaly. No a překvapivě i boje nebo přestřelky.. řekl bych, že kontakt s nepřáteli je to nejlepší ze hry. No a i některé pasáže se konec konců líbili, každopádně moc jich nebylo metro, skákáni z vlaku na vlak.

Přes to všechno dobré i špatné musím uznat, že je v mých očích ME originální nebo aspoň inovativní. Kdyby měla hra trochu jinou stylizaci a nebyla tak striktně lineární, učitě by se mi líbila mnohem víc. Takhle je to pro mě slabej nadprůměr a nevyužitej potenciál. Snad příště.

Pro: Určité pasáže, hudba, audio, boje

Proti: Lineárnost, stylizace, moc okaté skripty, hroznej příběh

+12 +14 −2

Disciples II: Servants of the Dark

  • PC 70
Datadisky (první dva) k Disciples II tedy opravdu nejsou to pravé ořechové. Ten styl dvě bitvy (s patřičnými boosty) a pak léčit spíše připomíná Icewind Dale. Co také dělat, když se nepřátelé pohybují mezi 10. až (tuším) 98. úrovní. Pokud nadto nedisponujete rekem na úrovni 10+ (doporučuji vytrénovat na maximální level 15 v základní kampani a následně přidat dalších 5 úrovní v samostatných mapách), tak si Servants of the Dark ani nezahrajete (hra vás do kampaně nepustí). Nadto byste to stejně nechtěli zkoušet.
Z toho všeho bohužel vyplývá, že jde o hru dosti zdlouhavou. Obtížnost soubojů sice o něco zvýšila i jejich zábavnost, ale i tak je to celkem otravné. A kosit nadupané draky po desítkách ztrácí jaksi to původní kouzlo.

Umělá inteligence není zlá, nicméně hlavní strategií AI je vás zpomalit (opět). Což už ovšem opravdu považuji za velmi špatný vtip. Počítač vám tak bude (patrně za vlast) házet pod nohy zloděje a chlápky s žezly, aby vám znechutil postup. Je milé, že to doplní i kouzelnickou "palebnou přípravou", nicméně jistě by se dalo vymyslet i něco kloudnějšího. Pravda, pak byste asi častěji přišli o hlavního hrdinu a museli loadovat. Nicméně stále lepší jedna pořádná bitva stylem "kdo z koho", než ono prodírání se davy sebevražedných pošuků.

Btw žádný z datadisků nemá nová videa a dokonce i vypravěč si vzal patrně dovolenou. Což působí tak nějak lacině. Mapy jsou stále dobré, ale vzhledem k té snaze vydřít z fanoušků další prachy je to hodně málo...

Ve zkratce - pokud by si do základní hry šlo stáhnout nějaké dobré fanmade mapy, tak byste na tom byli cca stejně. :-/

P.S. Jo a příběh opět nedává smysl. Jednu důležitou postavu zabíjíte za dvě strany (stejně jako v základní hře Uthera), přičemž třetí díl počítá s tím, že všem stranám se podařilo dosáhnout jejich cílů. No, nevím, proč si v tom autoři dělají takový zmatek.
+12

F.E.A.R.

  • PC --
FEAR je pro me vyjmecnou zalezitosti. Pri prvnim hrani jsem byl naprosto nadsen dynamikou prestrelek, grafikou, nazvucenim, atmosferou. Dnes uz se muj nazor dost zmenil. Stale je to vyjmecna hra a asi nejintensivnejsi akcni zazitek na pocitaci, ale proste tomu do dokonalosti trosku chybi. Neprilis kvalitni level design, malo nepratel a i na nejtezsi obtiznost prilis jednoduche. Uz to proste neni takova vyzva.
Zapomel jsem zminit jeden z hlavnich znaku FEARa a to je strach. Toto je pro me jednim z nejvetsich zaporu hry. Strach z FEARa proste nemam. Mozna poprve jsem nejake to simrani na zadech zazil, ale i tak to bylo jen hodne zridka.
S odstupem casu si vic vsimam chyb a nevyuziteho potencialu hry, ale i tak zustava FEAR v mem zebricku nejoblibenejsich akcnich her hodne vysoko.

Pro: AI, zpomalovani casu, slusna a nenarocna grafika, atmosfera

Proti: fear proste neni strasidelny, spatny level design, malo nepratel, nizka obtiznost

+12 +13 −1

Need for Speed: Carbon

  • PC 65
NfS: Carbon je opravdu celkem slabší kousek proti svým předchůdcům. Nejvíc asi připomíná Undegroundy, a nejen vizuálně. Klanové války mě taky moc nechytly, je opravdu otravné každou chvíli bránit svoje území. I ten týmový spoluzávodník je většinou na nic, ale to je možná dobře, že musíte odřít většinu sami.
Co je ale pořád stejně zábavné je tuning, drifty, chlupáči za hřbetem a konečně možnost mít v garáži nějakou fešnou ameriku, které na startu závodu burácí motor, že se ostatní auta doslova třesou.
A ještě ke "kaňonum", taky mi moc nesedli, ale projednou je to vítaná změna. Kdyby se vývojáři nepokoušeli o nové věci byla by to nuda a zas tak hrozně Karboni nedopadly.

Pro: Musle auta, tuning.

Proti: Klany, krátké.

+12

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 75
Originální RPG, které vyniká neotřelým systém skillů, poutavým příběhem odehrávajícím od středověku až po současnost a výbornou hratelností. Jste upír a ve hře se tak i cítíte, musíte si obstarat krev, vyhýbat se dennímu světlu a dokonce i dřevěným kolíkům.
Plahočení temnotou mě neobvykle bavilo a hra má co nabídnout i dnes.

Pro: Vampýři, jejich schopnosti, příběh.

Proti: Svěcená voda, kolíky a denní světlo.

+12 +13 −1

Croc 2

  • PC --
Croc 2 je jedna z her, kterou mám doma už roky a za tu dlouhou dobu jsem nikdy nebyla schopná se dostat ani do druhé vesnice.
Croc má být hrou pro děti, ale nenechte se ošálit roztomilou grafikou, tahle hra je jedna z nejtěžších hopsaček, co znám. Nevím, jestli je to divným ovládáním, mýma gramlavýma rukama nebo náročností hry, ale po chvíli hraní jsem vždycky měla dojem, že mě hra nenávidí a snaží se mi za každou cenu znepříjemnit život. Nikdy jsem se nedokázala srovnat s ovládáním, takže krokodýlek si pokaždé šel svou vlastní cestou, nejlépe rovnou do jezírka s lávou. Po chvíli hraní jsem byla tak frustrovaná, že jsem hru nespustila minimálně další měsíc, nebo jsem ji rovnou odinstalovala...

Pro: hezká roztomilá grafika

Proti: podivné ovládání, přílišná obtížnost

+12

Arkanoid

  • PC 65
Prvni a podle meho nazoru stale neprekonany Arkanoid, ktery narozdil od dalsich pokracovatelu prinasi prehledne a maximalne funkcni mnozstvi power upu, skvele nadesignovane levely a stylove jednoduchou 80s grafiku a design. Autori se dokonce pokusili o jakysi pribeh, ve kterem byla vase vesmirna raketa unesena do jineho prostoru, ze ktereho ji musite dostat.

Tuhle hru jsem hral v podstate odmalicka a jeji uvodni obrazovka ve me vyvolava nostalgicke vzpominky, nicmene vzdy jsem ji povazoval za onen nedohratelny typ arkad, ktery na konci 80. let vychazel. To se ovsem nedavno zmenilo, Arkanoid jsem spustil pod Dosboxem a dohral! A pak znovu a znovu! Na konci je zaverecny boss, ktery po vas strili a vy ho musite zasahovat, nasleduje outro v podobnem stylu, jako intro. Hlavni trik je v tom, ze je nutne hrat mysi, se kterou se da raketa pohybovat z jedne strany pole na druhe behem necele sekundy a vytahovat tak zdanlive ztracene mice. S klavesnici jste absolutne bez sance. Dale je nutne chytre vyuzivat bonusy, sbirat vsechny krome toho, ktery pridava 2 mice navic (ten se hodi jen asi ve 2 levelech, pokud mate vic micku, nepadaji dalsi bonusy) a hromadit zivoty na horsi casy, protoze v nekterych levelech klidne o takove 4 zivoty proste prijdete. Specialne v tech, ktere obsahuji pouze sede tezko rozbitelne kvadry, ze kterych zadne bonusy nepadaji.

Hra obsahuje neco pres 30 levelu, u kterych se ale obtiznost zase tolik nestupnuje a treba hned 3. level je jeden z nejproblemovejsich vubec, zatimco ve druhe dvacitce muzete klidne najit level vylozene odpocinkovy, slouzici k nacerpani zivotu. Ke kladum je treba pripocist i uchylnou hudbu, jejiz motivy znam nazpamet uz pres 10 let. Arkanoid je proste klasika ve stylu Manic Minera nebo Dungeon Mastera. Stylova a stale dobre hratelna.

Pro: dohratelnost, 80s design

Proti: trochu chaoticke zvysovani rychlosti hry

+12

Age of Empires III

  • PC 80
Rozhodně milé rozšíření mého nejoblíbenějšího RTS univerza, leč po kultovní jedničce a dvojce už trošku nemastné neslané. Až jsem si ke konci říkal "Ať už to mám za sebou, už mě to přestává bavit."

Pro: Spousta rozšířeních staré známé hratelnosti, které navíc fungují

Proti: Chybí jakési "wow" jako u předchůdců, MP nemá šťávu AoE2

+12

Age of Wonders

  • PC 90
AoW mělo smůlu, že přišlo v době, kdy byli všichni v euforickém stavu z HoMaM III a tak se nerozšířila tak masově, jak by si zasloužila. Nejvíc se mi zde líbí systém magie, který je sice odlišný, ale řekl bych, že i více propracovaný, než v sérii HoMaM. Zejména globální kouzla, která se používají na herní mapě - např. při použití kouzla Anarchy, zakouzlené na nepřátelské město, polovina jeho vojenské osádky dezertovala nebo ničivé tornádo, které odneslo hrdinu i s armádou na druhý konec mapy. Sice aktivní zapojení hrdiny do bitev bylo zpestřující, ale na max. úrovni, kterou mohl hrdina dosáhnout, se z něj stal nesmrtelný bijec, který dokázal zdecimovat houfy obyčejných jednotek, ale pakliže jste o svého hlavního hrdinu přišli, prohráli jste. Jedinou velikou výtku bych měl k výstavbě měst, která je vlastně nulová - jsou tu 4 typy měst, které se odlišují pouze svou velikostí, kolik generují zlata, kolik armád je může bránit a jaké úrovně jednotke v nich můžete zkoumat a trénovat. Takže v největších městech jste měli přístup k nejlepším jednotkám. Tím starost o města končila.
Celkově vzato je ale AoW dobrá alternativa, když vás HoMaM přestane bavit.

Pro: 12 ras, systém magie, variabilita jednotek, zdařilý příběh a kampaně

Proti: výstavba měst, na max. úrovni přehnaně silní hrdinové

+12

Jazz Jackrabbit 2

  • PC 100
Tahle hra je pro mě legendou v oblati 2D plošinovek. Výborná hudba, která je opravdu příjemná, nikterak nenarušující průběh hry, a hlavně takovou v jiných hraách rozhodně neuslyšíte. Grafika je nadhérně kreslená, maximální práce. Můžete si vybrat z dvou králíků, každý má kromě normálního pohybu, skoku a střelby 2 zvlášttní pohyby které velmi dobře zpestřují hru. V datadisku přibude dokonce králíčí dívka.

Mě nikdy moc nezaujaly hry hrané po internetu, jako malý jsem hrál se svým bráchou NES, a že tahle hra umožňuje hrát hru pro dva hráče na jednom počítači byla pro mě super zpráva. A bylo to ještě lepší než jsem očekával, máte možnost si hru projít od začátku do konce v módu spolupráce, přičemž je obrazovka rozdělena na dvě poloviny, každá pro jednoho hráče. Ale to nejlepší je že nejste nijak omezeni v pohybu (oproti hrám na NES) můžete si level procházet nezávisle na druhém hráči, každá obrazovka totiž sleduje jednoho králíka. Z toho vyplývá že si každý musí přijít na své, a to je jenom jeden mód! Je jich tu ještě několik od bitvy po sbírání pokladů.
Ovládání je jednoduché, menu stylové, funkce save stoprocentní, možnost nastavení obtížnosti, já téhle hře nemám co vytknout...

Pro: nepřekonatelná hra pro 2 hráče, hudba, grafika

Proti: nic jsem nenašel

+12

El Matador

  • PC 65
Tak jsem to právě dohrál. Dojmy jsou vcelku pozitivní, když jsem se dozvěděl, že se dokonce jedná o domácí produkt, byly ještě pozitivnější. Teda pozitivní, ona na první pohled vypadá hra dobře, i na druhý, tady chyba není, ale je k uzoufání těžká! A to nejsem žádný přizdisráč, stříleček mám za sebou dost, ale tady jsem měl problém v podobě AI. Jako jó, oni se kryjou, to je fajn, ale stejně jednou vylezou a je po nich. Jako jó, pořvávají, sem tam uskočí a tak. ALE, jako debilové se zakempujou kilometr od vás, absolutně mimo dostřel, a začnou pálit. A jak! Teda nevím o tom, že by se brokovnice používala jako sniperka, protože takhle oni střílí, vždycky se trefí, snad i z kilometru kamenem. Jsou to prostě megaborci. I když oni vás hned nesejmou, to zase ne, ale jakmile se nekryjete, stačí chvilka a je po vás (že by realita?:). Navíc když k tomu hraje to odporné techno, nebo co to je, které mělo asi udávat tempo hry a dělat ji víc akční. Jako. V první misi bych to pochopil, páč je to nějaká diskotéka, ale v džungli? Prostě hrozná hudba, která mne otravovala a rušila.

Celá hra je krátká, ještě že tak, protože bych to asi nedal. Fakt je to dost těžké. Vlastně teď mě napadlo, že se dá ukládat kdykoli, což hru ulehčuje, jenže já s tím mám problém a jsem rád, když hra sem tam ukládá za mě, protože já se tak zažeru, že na nějaký save zapomenu. Tady se však ukládá pouze na začátku kapitoly, takže jestli jste nesavovali jako já, klidně se vám může stát, jako mně, že už budete u konce kapitoly, bum bác a jedete znova.

Zatím to vypadá, že píšu, že hra je úplný odpad, což rozhodně není a tak ji pochválím. Graficky je hra opravdu povedená, líbila se mi, je vidět, že si někdo dal práci s leveldesignen, všude se válí spousta krámů a mise v džungli mi asi na 10 sekund připomínala Far cry. Povedený je i český dabing, který mě potěšil, člověk se do hry lépe vžije. Dále arzenál, ten je dosti bohatý a některé zbraně jsem vůbec nepoužil. Kdyby hra nebyla tak těžká, byla by to fajn odreagovačka, jako třeba Mizerové, ale takhle ne.

Pro: Grafika, dabing, hodně zbraní

Proti: Hnusná hudba, nevyvážená obtížnost

+12 +13 −1

Assassin's Creed

  • PC --
Kvůlivá vydání druhého dílu jsem se rozhodl dát znovu šanci dílu prvnímu. Především soubojový systém, který jsem prvně kritizoval jsem si po pořádném pochopení jak se to či ono dělá (a že se pro některé údery a protiúdery musí stále držet pravé tlačítko myši) velmi oblíbil. Vlastně bych řekl, že má AC nejlepší soubojový systém vůbec - je tak akorát taktický a zároveň dostatečně dynamický.

Obsah samotné hry ale už tak silný není. Repetitivní průběh každé mise je opravdu otřesný - nejdřív odhalit mapu šplháním na výhledy, pak vyslýchání, špehování, kradení a následně samotná vražda. Ono by to nebylo tak špatné, kdyby ale získané informace měly nějaký případný vliv na samotné provedení vraždy. Například získáte informaci o postavení stráží, tak bych očekával, že je budete mít na mapě třeba znázorněné, ale ono ne. Prostě nějaká ta motivace k získávání konkrétních informací by mi přišla zajímavá.

Samotné vraždy pak neumožňují mnoho taktizování. Třebaže je Altair velmi ohebným chlapíkem jeho repertoár vražedných pohybů je velmi malý. Většina misí tedy končí buď bitkou s mraky nepřítel, nebo úprkem. První možnost je značně zdlouhavá a i přes kvalitu soubojů nepopulární. Druhá možnost se zase velmi složitě provádí, protože i stráže v těžkých brněních na tom s parkůrem nejsou nejhůře. Nehledě na stráže na střechách.

Grafika je opravdu úžasná a skvěle optimalizovaná. Bohužel hra nenabízí příliš rozmanité prostředí - města jsou si velmi podobná a těch opravdu krásných lokací je málo (napřiklad přístav je vynikající a i okolí měst, kde se ale bohužel odehrává minimum děje hry, je také nádherné).

Ve výsledku je první díl AC spíš takovým tech-demem. Hrou, která měla zjistit, zda je takovýto žánr hry rentabilní a dovolit hráčům v podstatě bez naroku na zisk vytvořit svými názory díl další.

Pro: grafika a optimalizace, soubojový systém

Proti: malá rozmanitost prostředí, stereotypní náplň misí, nedokonalé vraždy samotné, absence titulků

+12 +17 −5