Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Age of Wonders

79
29 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
11.11.1999 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.triumphstudios.com/ageofwonders…
Age of Wonders vyšla na konci roku 1999 jako prvotina týmu Triumph Studios. Hra byla z velké části pouze opakováním již známých aspektů žánru fantasy turn-based strategií (série Heroes či ještě starších Warlords), kam patří správa království, dobývání měst a hlavně zaměření na hrdiny. Hratelných ras bylo 12 (ve dvou kampaních se jich většina postupně dostala pod kontrolu hráče). To vše v rámci klasického šestiúhelníkového hracího pole.

Navzdory nepokrytému kopírování cizích nápadů nebyl AoW pouhým klonem tehdejších Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, ale přinesl i několik zajímavých vylepšení. Mimo jiné tedy i poměrně propracovaný systém vývoje postav, možnost používat magii i v rámci hlavní mapy a především bitvy, které se odehrávaly na podstatně větších mapách, než nabízel třetí díl Heroes, s plnou účastí hrdinů a navíc s množstvím terénních nesrovnalostí a výrazným posunem k taktičtější hře. Bojů se pak nezúčastňovaly pouze dvě střetnuvší se skupiny, ale všechny v okolí (teoreticky tedy až 56 samostatných jednotek).

V roce 2002 vyšel druhý díl Age of Wonders II: The Wizard's Throne a roku následujícího ještě další pokračování (Shadow Magic).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
AoW mělo smůlu, že přišlo v době, kdy byli všichni v euforickém stavu z HoMaM III a tak se nerozšířila tak masově, jak by si zasloužila. Nejvíc se mi zde líbí systém magie, který je sice odlišný, ale řekl bych, že i více propracovaný, než v sérii HoMaM. Zejména globální kouzla, která se používají na herní mapě - např. při použití kouzla Anarchy, zakouzlené na nepřátelské město, polovina jeho vojenské osádky dezertovala nebo ničivé tornádo, které odneslo hrdinu i s armádou na druhý konec mapy. Sice aktivní zapojení hrdiny do bitev bylo zpestřující, ale na max. úrovni, kterou mohl hrdina dosáhnout, se z něj stal nesmrtelný bijec, který dokázal zdecimovat houfy obyčejných jednotek, ale pakliže jste o svého hlavního hrdinu přišli, prohráli jste. Jedinou velikou výtku bych měl k výstavbě měst, která je vlastně nulová - jsou tu 4 typy měst, které se odlišují pouze svou velikostí, kolik generují zlata, kolik armád je může bránit a jaké úrovně jednotke v nich můžete zkoumat a trénovat. Takže v největších městech jste měli přístup k nejlepším jednotkám. Tím starost o města končila.
Celkově vzato je ale AoW dobrá alternativa, když vás HoMaM přestane bavit.

Pro: 12 ras, systém magie, variabilita jednotek, zdařilý příběh a kampaně

Proti: výstavba měst, na max. úrovni přehnaně silní hrdinové

+12
  • PC 100
AOW je výborná tahová strategie, která stařičký koncept rpgček a tahových strategií posouvá někam dál. Svými inovacemi posunula celou Vlaďku o něco víc a ihned tyto malo-revoluční vychytávky začali do svých konceptů her implementovat i ostatní vývojáři, například v každém HOMAM od čtyřky nahoru je inovační kousek z AOW.
Hra směle překonala má očekávání a z podobných strategií u mě hraje prim. Tato hra je mixem civilizace(výstavba měst, výzkumy kouzel) a HOMAM, kterému natrhla žezlem anál na celé čáře.

Takže sbohem HOMAM, nový král přišel, který tě překonává ve všech kvalitách i v délce penisu, nezoufej, vyjdou jen dva díly a ty se pak pokojně vrátíš tam, kam již dávno nepatříš, na svůj trůn.
Graficky se hra opravdu povedla, po hratelnosti je taktéž super. Zde musím vypíchnout, že se svým hybridním modelem tahů, člověka v singlu ani v mulťáku nezklame(tahy probíhají současně), ale člověk má možnost hrát i klasickým způsobem na střídačku. O proti jiným podobných tahovkám je zde kladen větší důraz na magii, než hrubou sílu a mana je tak cenou komoditou a strategickou surovinou a to hned z několika důvodů. Manu vás stojí vývoj nových kouzel a samozřejmě je krmivem pro vaše suprácká kouzla, kterými nebudete šetřit ani na taktické mapě, ani v boji, kde samozřejmě vedle magie svou roli sehrávají i vaše jednotky. Podobně jako v disciples vaše jednotky získávají levely a díky tomu i další dovednosti, stejně jako váš hrdina, který je taky na bojišti přítomen.
Co však v této hře vážně potěší jsou vztahy mezi ostatními rasami, některé k sobě mají blíže a jiné dále, stejně tak je fajn, že existuje nástroj jak si nepřátelskou populaci k sobě naklonit a tou je vyhnat ty hajzly z města a natahat tam svoji pakáž :D.
Za velmi velké pozitivní plus považuji diplomacii. Ano slyšíte dobře, diplomacii. V Homanech se s ní neobtěžují, ale zde je tak propracovaná až mi z toho Mort přecházel kolem. Můžete uzavírat spojenectví měnit državy a pod. vše je samozřejmě ovlivněno opět vztahem ras. Takový spojenectví mezi elfy a nemrtvými, není zrovna košer a můžu vám rovnou říct že takový pokusy by byly stejně zbytečné, jako když se Avraham Stern, židovský sionista pokoušel dojednat spojenectví s Nacistickým Německem a zapálit nacisty pro myšlenku vzniku Izraele a společném boji proti Britům.
Nuže, nezbývá mi nic jiného než vám tuto hru doporučit, pokud jste již vyhaslí fanatici HOMAM, hru rozhodně oceníte.
+8(10-2)