Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Disciples II: Servants of the Dark

15.07.2003
79
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý datadisk pro Disciples II: Dark Prophecy nepřináší žádné převratné změny. Jeho hlavní náplní jsou dvě nové kampaně, konkrétně za Legii zatracených a Nemrtvou hordu, a s nimi pochopitelně spojený příběh, který se točí především kolem znovuzrozeného elfského boha Galleana (předzvěst Disciples II: Rise of the Elves).

Ale to není samozřejmě vše - jako v každém správném datadisku i zde najdeme nějaká ta vylepšení, například nové charaktery či multiplayerové mapy. Je navíc nejen stand-alone, ale obsahuje také kampaně základní hry.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
K původnímu Disciples II: Dark Prophecy, jsem se dostal někdy v roce 2004, když vyšlo v LEVELU 120, bylo tam tehdy i s podařeným dabingem a okamžitě mě tak pohltilo, že jsem prošel všechny kampaně. V dalších letech jsem prošel i datadisky Disciples II: Guardians of the Light a Disciples II: Rise of the Elves, abych se pak dostal i k původnímu Disciples: Sacred Lands :) Tento datadisk, tak byl tím posledním, co jsem z původních her nehrál a teď jsem to konečně napravil.

Nutno uznat, že jsem úplně zapomněl na to, že je potřeba mít naskillovaného bojovníka z dvojky, takže jsem si kampaně za Legii zatracenců a Nemrtvé musel zahrát pěkně od začátku, což mi vůbec nevadilo, jen to teda trochu trvalo. Dohromady jsem odehrál k 50 hodinám, z čehož doba obou datadiskových kampaní byla tak +- 15 hodin.

Byla to zas jízda. Hra se samozřejmě ze své podstaty vleče, protože protivníci vám "škodí" a ač jim musí být jasné, že v určité chvíli je daná mapa prohraná, tak stejně "otravují" až do posledního muže (příšery). Osobně mám radši "Pekelníky", jak jsem si Legii zatracenců sám nazval. Všechny jednotky jsou správně hnusné a jejich útoky mají pěkné efekty. Jejich jedinou slabinou je, že nemají ultimátní útok jako Lidé (uzdravovačka), nebo Nemrtví (znehybňovačka) a neni tak možné dobýt nepřátelskou základnu, kde číhá nadpozemsky odolný strážce, který má tak silné útoky, že i slušně trénovaná jednotka je po 2-5 kolech jen skupina koster na bojišti. Těch kol na jeho zabití je ale potřeba asi 25, takže je nutné tak dlouho odolat. To se mi s Nemrtvými dařilo a já tak už někdy od 5. z 10 map, byl schopen strážce zabít a urychlit tak postup, protože už po mapě neproudily, sice slabé, ale početné jednotky škoditelů :)

Co se týče příběhu, tak ten mi už tehdy přišel tak extrémně plný všemožného "fantazy kecání", že jsem ho skoro ignoroval, paradoxně není jeho znalost nijak zvlášt potřeba. Je důležité pročistit mapu a splnit triviální úkol, toť vše. Takže ani datadiskové pokračování mi nedělalo v tomto směru vrásky. Možná jen, že úvodní brífink už není čten a doprovázen obrázky, ale už je to jen strohý text, to je škoda.

Nových postav a příšer je pomálu. Přibyli jen nepočetní Elfové a sem tam nějaká příběhová postava, tohle se zlepšilo až u elfího datadisku Disciples II: Rise of the Elves. Ale je pravda, že zdejší datadiskové mapy jsou oproti základní hře rozsáhlejší a hlavně je tam těch odolných protivníků daleko víc. Ale proti mojí nalevelované jednotce byli stejně bez šance :)

Hraní pro mě byl návrat do doby někdy před 15 lety. Pořád mě to bavilo a několikrát jsem s tím strávil prakticky celé odpoledne. Disciples II i s datadisky prostě nestárne a pořád se dobře hraje a krásně vypadá. Je to ale žrout času.

Pro: nostalgie, zábavné tahové souboje, sympatické jednotky a příšery

Proti: žrout času, málo novinek, bez vypravěče

+24
  • PC 70
Datadisky (první dva) k Disciples II tedy opravdu nejsou to pravé ořechové. Ten styl dvě bitvy (s patřičnými boosty) a pak léčit spíše připomíná Icewind Dale. Co také dělat, když se nepřátelé pohybují mezi 10. až (tuším) 98. úrovní. Pokud nadto nedisponujete rekem na úrovni 10+ (doporučuji vytrénovat na maximální level 15 v základní kampani a následně přidat dalších 5 úrovní v samostatných mapách), tak si Servants of the Dark ani nezahrajete (hra vás do kampaně nepustí). Nadto byste to stejně nechtěli zkoušet.
Z toho všeho bohužel vyplývá, že jde o hru dosti zdlouhavou. Obtížnost soubojů sice o něco zvýšila i jejich zábavnost, ale i tak je to celkem otravné. A kosit nadupané draky po desítkách ztrácí jaksi to původní kouzlo.

Umělá inteligence není zlá, nicméně hlavní strategií AI je vás zpomalit (opět). Což už ovšem opravdu považuji za velmi špatný vtip. Počítač vám tak bude (patrně za vlast) házet pod nohy zloděje a chlápky s žezly, aby vám znechutil postup. Je milé, že to doplní i kouzelnickou "palebnou přípravou", nicméně jistě by se dalo vymyslet i něco kloudnějšího. Pravda, pak byste asi častěji přišli o hlavního hrdinu a museli loadovat. Nicméně stále lepší jedna pořádná bitva stylem "kdo z koho", než ono prodírání se davy sebevražedných pošuků.

Btw žádný z datadisků nemá nová videa a dokonce i vypravěč si vzal patrně dovolenou. Což působí tak nějak lacině. Mapy jsou stále dobré, ale vzhledem k té snaze vydřít z fanoušků další prachy je to hodně málo...

Ve zkratce - pokud by si do základní hry šlo stáhnout nějaké dobré fanmade mapy, tak byste na tom byli cca stejně. :-/

P.S. Jo a příběh opět nedává smysl. Jednu důležitou postavu zabíjíte za dvě strany (stejně jako v základní hře Uthera), přičemž třetí díl počítá s tím, že všem stranám se podařilo dosáhnout jejich cílů. No, nevím, proč si v tom autoři dělají takový zmatek.
+12