Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

2004: Vesmírná Becherovka

  • PC 75
Zatraceně vtipná adventura. Příběh je opravdu vtipný a dobrý, moc jsem se zasmál (Obývák Kenobi:-D). Graficky je hra taky na dobré úrovní až na ty pomalé animace. Jediné co bych hře vyčetl, je pasáž v tunelech, kde člověk bloudí jak magor a nedá se v nich vyznat. Já osobně jsem si kreslil šipky na papír.
Dále bitka s Drátem Vejdrem, kde jsem šermoval jak idiot 20 minut:)

Povedená adventura, která zabaví a nepustí dokud ji nepřejedete.

Pro: Grafika, vtipný příběh parodující scifi filmy,

Proti: Pasáž v tunelech, nějaké ty chytáky, zvuk

+16

Kult: Heretic Kingdoms

  • PC 85
Ťažko je hodnotiť slovenskú hru, ktorá bola navyše vyvíjaná v Košiciach, teda v mojom rodnom meste. Je to zvláštny pocit. Kult je rozhodne dobrá hra. Má veľmi zaujímavý príbeh, ktorý hoc je vážny, nepostráda humor či iróniu, ktorá doslova srší zo slov hlavnej hrdinky (počujete dobre, hrajete za ženu, vy machovia). Svet Corwenth nie je veľmi rozľahlý, no aspoň nie je prázdny ako niektoré free-form RPG. Čo však výrazné chýba, je absencia akejkoľvek mapy či navigácie. Jasné, v niektorých hrách to bolo snáď až prehnané (Sacred a jeho šípôčky), ale aspoň malá mapka v hornom rohu by sa zišla, pretože napr. hlavné mesto Kyalisar je poriadne neprehľadné a kým niekam trafíte aspoň na tretí pokus, poriadne si zanadávate.

Veľkým plusom je rozhodne systém vylepšení, tzv. Attunements. Každý typ predmetu ukrýva jeden Attunement. Odomknete ho používaním daného predmetu, netrvá to dlho a potom môžete daný predmet odhodiť, pretože Attunement vám ostane. Tieto vylepšenia sú veľmi dobré pre vašu postavu a prakticky nahrádzajú akýsi výber povolania, ten totiž chýba, môźete akurát rozdeľovať získané body skúseností medzi štyri základné vlastnosti, ktoré vidíte tuto hore v popise. Inovatívny je systém liečenia, keď so sebou nemusíte ťahať množstvo elixírov, ale stačí napr. vak byliniek. Ten vás vylieči, no celkový počet HP klesne o nejakú hodnotu v závislosti od počtu vyliečených HP. Kompletne sa teda vyliečite iba spánkom. Nepríjemné veci - najmä krátkosť hry (10-12 hodín), zastaraná grafika (mne to až tak veľmi nevadilo, ale treba upozorniť), občas nudný klikfest a technické chyby ako zmiznutie predmetov v inventári či padanie. Rozhodne však aj napriek týmto chybičkám toto svojrázne akčné RPG odporúčam.

Pro: Príbeh, hrateľnosť, systém liečenia, humor, zaujímavý svet, Attunements, Dreamworld

Proti: Grafika, technické chyby, dĺžka hry, občasný stereotyp, maličký inventár

+16

Dangerous Dave

  • PC 70
Ach, hra mého mládi. :D Jedna z prvých, ktoré som hral. Vždy som sa ako malý tešil, keď ma mama vzala do práce, ona robila a ja som hral Davea. Viem, že som sa nevedel dostať cez kolo, v ktorom boli na konci riasy, pomedzi ktoré ste sa museli spustiť pomocou JetPacku a zastreliť príšerku, ktorá bola pri zlatom pohári. Zastreliť sa mi ju podarilo až cca pred štyrmi rokmi a konečne som potom aj hru prešiel. Nevadila mi staručičká grafika, ani pradivné zvuky - bola to proste paráda. A vlastne ešte stále je. Pre novicov - obrňte sa poriadnou trpezlivosťou :D

Pro: Hrateľnosť, hrateľnosť, obtiažnosť, bonusové levely, grafika

Proti: Len 10 levelov

+16

Half-Life 2: Deathmatch

  • PC 80
HL2 Deathmatch hraji semtam už od jeho vydání, kdy obsahoval pouze dvě mapy (Lockdown, Overwatch). Ve své době revoluční fyzika v multiplayeru spolu s gravity gunem udělaly svoje. Není nic lepšího než pořádná bitka s házením všeho co se na mapě najde.
Bohužel to lehce kazí malá účinnost zbraní, kdy každý vydrží něco kolem deseti nábojů z MP7, o pistoli ani nemluvě. Naopak brutální účinnost má RPG, takže se v některých mapách točí vše kolem něho.

Pro: gravity gun, fyzika

Proti: malá účinnost zbraní

+16

Silent Hill: Homecoming

  • PC 70
Silent Hill se stal mnohem přístupnější hrou, hlavně co se pochopitelnosti příběhu a ovládání týče. Ubylo "pekelně-industriálních" částí (což je fajn), atmosféra je opět vyhnána hodně vysoko a celkově jsem po stránce hratelnosti velmi spokojen. Soubojový systém by potřeboval trochu tréninku, občas jsem si zanadával a zabušil do klávesnice, ale když už člověk ví, co na které monstrum platí, není to taková hrůza. Bohužel, problémy s padáním hry při taskování do okna, načítání uložené pozice nebo při videosekvencích jsou velmi iritující - hlavně kvůli dlouhým prodlevám mezi jednotlivými savepointy. Časté jsou také bugy, z nichž některé mohou hodně zkomplikovat dohrání.
+16

Call of Duty: World at War

  • PC 70
Zas taková katastrofa to není, záleží na tom, co čekáte. Já když jsem to rozehrál, tak jsem byl od zdejších "testerů" a nepříliš lichotivých recenzí docela pesimisticky naladěn, takže jsem věděl, kde se připravit na zklamání. Hru jsem dohrál na vyšší obtížnost už asi před 3 měsíci, takže se smiřte s tím, že to nebude úplně objektivní a k už pátému dílu Call of Duty přistupuji s odstupem.

Musím vám dát za pravdu v tom, že Modern Warfare byl kvalitativně úplně jinde. Obsahoval důkladně propracované prostředí, neškodící skripty a bezchybný gameplay. Některé tyto vlastnosti World at War spolehlivě zadupal do země, některé jenom utlumil. Je na to občas smutný pohled, když kolem sebe vidíte do dálky hustý prales, projít jim ale můžete jenom po úzké pěšince, kde samozřejmě čekají nepřátelé. U druhé části kampaní, u té ruské, to už tolik nevadí, přesto to občas praští do očí.

Jak už jsem řekl, kampaň se dělí na dvě části, na americkou v tichomoří a na klasickou ruskou zimnici. Ačkoliv je první zmíněná výborný nápad (a alespoň z mého pohledu jde o neobjevenou věc), tak se překvapivě lépe hraje za zemi dědy mráze. :) Už jenom proto, že jenom zběsile neplníte rozkazy, ale máte se na koho obrátit a častné unikání smrti víc zbližuje s hrdinou. Je to minimum, co pro nás scénáristi mohli udělat, ale alespoň za to jsem rád. Dále jsem tam našel mnohem vynalézavější a propracovanější výpravu a dekorace. Prosluněné úkryty japončíků začaly okamžitě nudit, kdežto obrazy jako zmasakrovaná fontána nebo potyčky v metru, to si klidně můžu vyfotit a dát jako wallpaper.

V počátečních hodinách hraní jsem zažíval zajímavý pocit déja vu - stejný engine jako ve čtvrtém dílu, ale zbraně jako z dílu druhého. Jednou na mě dokonce vyběhli psy, jenom tak pro působivost, dál ve hře už nefigurují a těch pět sekund laciného efektu za to nestálo. Už si nepamatuji, jak se to mělo s obtížností, ale nemohu si vzpomenout, že bych se výrazně zasekl. Pěkně to odsýpalo, konec ale přišel dřív, než bych si přál. Doba hraní je určitě neuspokojivá, vydávat necelých pět hodin hraní za plnohodnotný zážitek, to mi moc nevoní.

Zase ale nechci zpochybňovat zábavnost celého projektu. To, co jsem dostal, bylo řemeslně kvalitní a obrazová stránka byla impozantní (neplést s grafikou, ta zůstala na úrovni Modern Warfare), nedotaženost z hlediska lineárnosti a AI je ale na pohlavek. Nebo rovnou facku, jestli chcete. :) Existovala ale jedna pasáž, kdy jsem se těmito problémy zabývat nemusel a užíval jsem si plnými doušky. LETADLOVÁ MISE, která předčí cokoliv z CoD 2 i 4. Konečně jsem měl na chvilku v ruce pořádnou řežbu! :)
+16

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 80
Nečekal jsem, že se druhý díl takhle vyšvihne. V jádru je to jen oldschoolová koridorovka, ale to vůbec nesráží pocit z dobře odvedené práce vývojářů. Nemocnice, kanceláře, základní škola i spousta komplexů jsou poctivě vypiplané a i když by se nad celkovou logikou místností občas dalo polemizovat, celkový dojem z level-designu je více než slušný. Horové pasáže byly trochu slabší (nebo už stárnu), místama se začínal ozývat stereotyp, ale po chvilce jsem se zase od hry nemohl odtrhnout. Škoda jen nižší obtížnosti i při hraní na Hard, chtělo by to ještě jeden stupínek, aby měl člověk při případném opakovaném hraní co překonávat. Délka pro mě byla tak akorát, automatické savy dobře vyvážené a k technické stránce mám výtku jen k širokoúhlému obrazu.
+16

Catacomb 3-D: The Descent

  • PC 65
Hra Catacombs 3D je mojí úplně první dohranou hrou. Pamatuju si dodnes, jak jsem se těšila k tetě a strejdovi na prázdniny. V té době jsme ještě nevlastnili PC a nejblíže byla tetka ( 100 km). Pamatuju si doteď na ty zelené nestvůry, kterých jsem se hrozně bála a zažívala tak svoje první herní „lekačky“. Dnes když se podívám na tu primitivní kostičkovou grafiku, jsou příšery úsměvné. Si říkám, jak jsem se mohla tohohle vůbec někdy bát :).
Tuhle hru bych asi už nikomu přímo nedoporučila, tahle hra byla aktualní před X lety, snad jen zahrát si ji jako“ starou vzpomínku“ na první herní časy ve 3D. Nevím taky, jestli budu objektivní v hodnocení, snad mi i odpuste, ale byla mou první dohranou hrou, za kterou jsem se trmácela přes sto kilometrů. :)
+16

Bad Boys II

  • PC 60
"Hej Miku, rozstřílíme to tu na sračky?"
"Sklapni a kryj mi prdel, vlítneme na ně!"

Tak zhruba takhle by se tato hra dala popsat, opravdu o nic jiného nejde, jen o rozstřílení všeho co se hýbe. Teda i toho co se nehýbe, ale to pouze v tom případě, že jste od přírody vandalové a rádi ničíte to, co vám nepatří. Zničit toho můžete celkem dost, ale zase ne úplně všechno, protože kdyby to šlo, tak by tahle hra byla revoluční, což samozřejmě v žádném případě není. Je to spíše oddechovka, nepříliš obtížná a s jednoduchým systémem krytí, pomocí jednoho čudlíku.

Za celou hru zabijete spoustu lidí (zdravím pana Thompsona:), z nichž jsou někteří bossové, kteří jsou sice trochu tužší, nicméně hra sama vám to tak ulehčuje, že stejně nepředstavují žádný problém.

Graficky je hra celkem hnusná, hlavní hrdinové svým filmovým kolegům moc podobní nejsou, jsou to spíše kostrbatí panáci. I když... okolí nevypadá zas tak špatně no... a v levelech jsou i detaily, jako jídlo na stole, nože v kuchyní a další podobné ptákoviny, které jsou stejně jen na to, abyste je mohli zničit. Jednotlivé levely jsou také, jak to říct, "nevyrovnané". Myslím to tak, že některé levely jsou hezké, rozmanité a některé (od kterých by se čekal zajímavější design) jsou strohé, nuda a šeď.

Hlášky mezi hlavními hrdiny ze začátku baví, ale po čase se opakují a pokud nerozumíte mluvené angličtině, tak titulky stejně nestíháte číst.

Krom příběhové části hra obsahuje střelnici, což je prostě střelnice, ve které střílíte do terčů. Vždycky si vyberete zbraň a pokud s ní střelíte dost terčů, získáte ocenění, z nichž nejvyšší je platinum, za všechny terče.

Hra je dobrá odreagovačka, je nenáročná a sem tam zábavná, jenže má spoustu chyb a ty podobné špumprnákle, kterými trpí většina těchle průměrných her. Nicméně nelituji, že jsem ji přejel (2x).

Pro: Jednoduchost a nenáročná zábava.

Proti: Škaredá grafika, nevyvážená obtížnost, některé levely jsou nudné. Hry podle filmů prostě většinou nevyjdou.

+16

Rogue Trooper

  • PC 85
Velice povedená chytlavá hra. Řekl bych, že je po akční stránce hodně ve stylu Hvězdné pěchoty. Zvláště se mi líbil úvod hry, kdy jste vrženi doprostřed probíhajících bojů. To se mi moc líbilo, ale pak mě trochu zchladila změna stylu hry ve třetí misi, kdy se muselo / mělo postupovat stealth stylem. Ne, že by mi to vadilo, ale změna mi přišla tak náhlá a rychlá... A takhle se to ve hře vystřídá ještě několikrát. Obzvláště povedená je honička ve vznášedlech a souboj s ostřelovačem ve stylu Nepřítel před branami.

Grafika je na první pohled nic moc, ale na druhý je báječná. Zvukům nemám co bych vytkl. Zbraní je tak akorát, i když některé sem skoro nevyužil. Pokud uvažujete nad danou situací a svými možnostmi, tak zjistíte, že je hra velice lehká a krátká. Což je snad jeden z mála záporů hry. Další dobrým nápadem je odkrývání bonusové encyklopedie podle toho, kolik ste již sebrali šrotu k recyklaci. Ano, váš batoh, dokáže recyklovat zbytky nepřátelského vybavení a vyrábět / vylepšovat vybavení vaše.

Tuhle hru bych bez obav doporučil všem milovníkům kvalitních akcí.

Pro: Rychlá akce, zábava, děj, prostředí, encyklopedie, celkový styl hry...

Proti: Krátká.

+16 +18 −2

Baldur's Gate

  • PC 90
Na prvním díle si rozhodně nejvíce cením low level soubojů, které prostě mají v DnD svůj specifický feel a celkové atmosféry začínajícího hrdiny (což nabídne v takovém měřítku jen málo RPG). Na hráče se nesypou tuny lootu, většina nepřátel je schopna jej rozdrásat na pár zásahů, každá schopnost (i ty, které již pravděpodobně ve dvojce nikdy nepoužijete) se zde cení.
Zmínku si určitě zaslouží i téměř až "Falloutovská" volnost a návaznost lokací, což naopak ve dvojce bylo rozbito. Klidná atmosféra, klasické fantasy/středověké fádní lokace- lesíky, louky, ruiny, pevnosti mají své osobité kouzlo.

Zároveň má však jedinička i spoustu negativ... jako třebas dost slabé vedlejší questy (omezené na pouhopouhé najdi/přínes/zlikviduj), občas je vyloženě utahaná (poloprázdné lokace či celkem nudná města), má příliš vatových soubojů či strašně nízký level strop. Absenci nějakého komplexnějšího charakteru postav v partě a rozhovorů mezi jejími členy, bych asi nutně jako zápor nezmiňoval, neboť to v té době ještě nebyl standard a hra se v tomhle směru "vyvinula" až v druhém díle.
Jo a zasekávání členů o sebe byl nehorázný vopruz, pathfinding standardně v infinity engine hrách občas k zešílení.
Tak či onak se však postupem času hra stala, společně s druhým dílem, mým nejoblíbenějším RPG vůbec :).

Pro: Příběh,(A)DaD pravidla, Hudba, Atmosféra, pocit začínajících hrdinů ruku v ruce s low level souboji.

Proti: Pathfinding/zasekávání postav, vcelku nízký zkušenostní strop, spousta vatových soubojů, vedlejší questy.

+16

Crysis

  • PC 85
Tak kde začít :) Na tenhle titul jsem se dost těšil pač jsem ujetej na grafiku .)
A u tohoto titulu jsem nebyl vůbec zklamán ! Herní doba sice zhruba dosahuje osmi hodin v průměru,když někdo jako já nestojí hodiny na pláži a zírá na moře :D
Ale i umělá inteligence nepřátel je tu jedna z nejlepších co je dnes možno k vidění a to i přesto že Alienská část protivníků kolikrat vypadá že jí moc nepobrala.

Příběh neni nic originálního ale přesto zaujme a pobaví! Po grafický stránce tomuto titulu nejde nic vyčítat.Grafíka je naprosto úchvatná a člověk prostě strávý nepřeháním hodiny a hodiny jen rozímaním nad padajícím stromem, o jehož korunu se láme světlo :)
Hratelnost je hodně kladnou částí hry a to jak díky nanosuitu tak díky obrovské volnosti pohybu.
A zvuková stránka Crysis je skvělá! ozvučení jungle a všeho okolo co na ostrově je působí skvělým dojmem.

Ale abych ho moc nepřechválil tak co mě zklamalo byl konec hry. I když ten posední level je fakt epickej po grafický stránce tak ale završení děje mi moc nevyhovovalo.

To je tak vše odemně ke Crysis
PS:Zpracování vody Je naprosto skvělý už jen chybí physx a poupravení říček :D

Pro: Grafika,Hratelnost,Zvuk,Inteligence lidských nepřátel

Proti: Krátká doba,Inteligence Emzáků,Klíšé příběh

+16 +20 −4

Serious Sam II

  • PC 80
Zajímavě pojatá FPS, spíše na odreagování (je to jen tupá střílečka) s perfektním kooperačním módem, vtipem, pěknou kreslenou grafikou a zajímavými souboji s bossama. Určitě doporučuji každému, kdo má rád FPS a potřebuje se odreagovat po těžce stráveném dni.

Pro: Vtipnost, Odreagovačka, Svižnost

Proti: Někomu může vadit, že se jedná pouze o tupou střílečku

+16

Crysis

  • PC 90
Na hru jsem se také velice těšil, jelikož se mi velice líbilo i Far Cry. Hra zachovává svůj volný styl, což je na ní asi největší plus. Oproti FC je značně vylepšen příběh (btw všiml sem si, že tu doktorku dabuje Claudia Black) a celkové zasazenení o budoucnosti je skvělá volba.
Od obyčejných FPS hru odlišuje (krom výše zmíněné volnsti) mnoho drobností, jako třeba přizpůsobování zbraní vlastnímu stylu hry nebo že skoro každou věc můžete uchopit a mrštit sní.
Potěšil mě i nanosuit, který ale stejně máte většinu času zapnutý na zvýšenou odolnost. Na druhou stranu pokud používáte i ostatní scopnosti nanosuitu, má to na styl hraní docela vliv.
Naopak mi zůstával rozum stát nad malým dostřelem zbraní a ještě více nad Norrisovskou výdrží nepřátel. Výběr zbraní by také mohl být pestřejší, ale díky jejich předělávatelnosti se to dá přehlédnout.
Znám několik lidí, kterým se hra nelíbí a je to proto, že u hry nedokáží využít a docenit její unikátní způsob volnosti řešení. Poté se pro ně stává obyčejnou střílečkou.

Pro: příběh, grafika, volnost, hratelnost, drobnůstky

Proti: výdrž nepřátel, trošku sliby chyby ;-)

+16 +17 −1

NecroVisioN

  • PC --
Zpočátku to vypadá na vážnou střílečku z první světové ve stylu Iron Storm. Nějaké ty pokecy s vojáky, čtení dopisů... po chvilce si připadáte spíše jako v Call Of Duty. Za další půlhodinu je vám jasné, že jste v Painkillerovi s hrdinou, co trousí silácké hlášky jako Duke Nukem a dokonce umí i stejně kopat nohou. Houpe se na lanech jako Adrian Shepard v Opposing Force, likviduje německé vojáky, zombíky, tanky, obří pavouky, kyklopy, létající démony, zmutované psy, to vše v množství větším než velkém. V jedné ruce pistol, v druhé bajonet/druhá pistole/dynamit/granát/molotov/lopatka... když najdete těžký kulomet, zachrochtáte blahem, po chvilce už máte v rukou kulomety dva!

Postava neustále s něčím koliduje - včetně mrtvol(!!!), i při chůzi do schodů si musíte pomáhat skákáním, neustále se bortící "všechno" vám zavazí, zasekáváte se o každý šutr. Pocit ze střelby ani z boje na blízko není vůbec příjemný (typický pro ruské hry). Level-design je šílený, realisticky vypadající zákopy mísící se s hi-tech podzemní laboratoří... tady někdo opravdu nepřemýšlel. NecroVisioN kombinuje všechno na všechno, hromady komb jako v nějaké japonské bojovce, tuny secretů a artefaktů, bullet-time... čtení dopisů se do rychlého tempa hry vůbec nehodí... po tom, co jsem shlédl trailer tady v galerii jsem měl pocit, že koukám na úplně jinou hru. Ne, takhle to vážně nejde.
+16

The Path

  • PC 55
Takže jsem pozabíjel všechny holčičky, je na čase zhodnotit zážitek.

Jako hra by The Path určitě neobstálo - pomalý pohyb, různé bugy, nesmírná otrava během hledání něčeho zajímavého v lese. K tomu celkem monotonní hudební doprovod, ze kterého bolí hlava a slabá, přesto ale náročná grafika, která sází hlavně na filtry.

Jako zážitek, nebo chcete-li umělecké dílo .... na tom The Path imho není o moc líp. Holčičky v lese s pomocí vlka tak nějak "poznávají život" a mezitím s pomocí po lese rozházených.. um... symbolů vyjadřují nějaké ty své životní postoje. Což je celkem... zajímavé a dejme tomu i slušné zpracované. Ale že by se v tom někde skrývala nějaká myšlenka přesahující tenhle základ, to teda ne. Veškerá "hloubka" tady plyne z neurčitosti sdělení, které si tak může každý sám interpretovat, i když nemyslím, že by se tyto interpretace měly nějak zásadně lišit.

Tohle ještě hra balí do takového nechutného "uměleckého" kabátku, který se vyznačuje hlavně blurem, grian filtrem, všelijakým bordelem přes obraz, zmíněnou hudbou a bůhvíčím ještě - prostě autoři naplácali do výtvarné stránky hry cokoliv co smrdělo "uměním". A jsou toho kvanta a je z toho prostě ve výsledku takový divný kýčovitý hnus. Meh.

Když se na tu hru zpětně podívám, bavilo mě zkoumat s dívkami různá místa v lese, nebavilo mě je hledat a už vůbec ne se ploužit v blízkosti těch už objevených. Naučil jsem se nesnášet hudbu i grafickou stylizaci.

Slintat nad tím jako nad originálním uměleckým dílem... existuje skupina lidí, která takhle bude slintat nad čímkoli, pokud jim řeknete, že tam to umění je. (Někde.) A slintají nad ním často společně, nejspíš aby potlačili pocit, že ze sebe dělají blbce. A myslím, že takoví budou nad The Path stříkat blahem.

Celkově vzato, nebyla to naprostá nuda. The Path má hráči co nabídnout, (sic toho není moc,) ale technickým zpracováním určitě a audiovisuálem při nejmenším mě spíš odrazuje.

Pro: originální přístup k hraní, holčičky, zkoumání míst v lese

Proti: náročné, graficky přeplácané, hudba časem způsobí bolehlav, pomalý pohyb, nudné dlouhé bloudění lesem,

+16 +18 −2

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 80
Tato Hra mě opravdu zprvu nadchla a já očekával že mé nadšení vydrží či dokonce se vystupňuje ale...
1.Po pár hodinách hraní jsem zjistil jak neskutečně prázdný je tento plný svět
Obyvatelé melou dokola stejné vály a to i když jsem byl mistr magické, fighterské guildy a mistr arény ,tak nebyl problém aby strážný místo aby (díky poctivě vydřeného titulu) náležitě pozdravil tak se na mě nepříjemně obořil....pcháá a pak ho nesekněte po hlavě:)))
2.Ano tato hra je bezpochyby dobrá , skvělá jen je jiná....řemeslně skvěle zpracovaná téměř bez bugů ale jako by místy postrádala duši- bylo jen pár okamžiků kdy jsem se sžil s hrdinou a to je asi u rpg špatně alespon pokud hraji já:))
3.Všude pobíhají daedry...a ono zavírání bran mě sr..o víc a víc poněvadž jsou vesměs vygenerované.

Pro: Grafika , Barevný fungující svět , kůň

Proti: Občas nuda , daedry a jejich věžičky , nepřátelé expují se mnou..:(

+16 +17 −1

The Witcher

  • PC 95
Na zaklínače jsem se opravdu nějaký ten pátek těšil, slintal, a okousával svůj počítačový stůl s přáním NEODLOŽTE TO.Po té jsem honem rychle běžel do obchodu koupil si sběratelskou edici a hupky hupky strčit do DVD ROMky.
No a pak jsem byl "nemocný" týden. Ne žádná práce, žádné tréninky, žádná přítelkyně, žádná hospoda jen Geralt,Zoltan, Shani,Marigold aj.
Dle mého názoru absolutně povedená hra - po dlouhé době nudy konečně neotřelá zábava, konečně mám jakous takous možnost volby. Tato hra má koule!!!
Je tu obsaženo vše co od dobrého rpg očekávám. Boj, příběh, sex, bossové, povedené postavy hrdinů a co mě opravdu dostalo jak si autoři pohráli s relativním pohledem Dobro - zlo.
Questy jsou inovativní a dokonce i ten český dabing není tak špatný až na zoltanův nepovedený hantec (ale i ten mě občas dostal do kolen)
Zkrátka a dobře všem jen doporučuji,ale varuji předem !!! Mě to stálo týden drahoceného času něžli jsem tuto hru otočil třikrát a nebýt konce nemocenské možná bych u ní ztvrdnul do dnes. Když už tak o tom přemýšlím asi si ji znovu zahraji kucky kucky

Pro: Neotřelé pro mě zajímavé questy,komba,příběh,herní doba,

Proti: Hantec, bojím se že nebude další díl

+16

Jazz Jackrabbit

  • PC 80
Moje první setkání s Jazzem proběhlo ještě na základní škole, kde jsme neměli internet a tak jsme jenom hráli. PC byli na úrovni Pentium 1 takže tam nic moc nejelo, ale Jazz jo a byla to prostě pařba. Líbilo se mi prostředí, zbraně, nepřátelé (jak na tom byly zvuky to nevím, neměli jsme repráky :D), grafika, úrovně ve 3d kde bylo úkolem sbírat nějáké bonusy. Docela příjemné spestření.

Jazz Jackrabbit nusela být na svou dobu pecka. Když mě bavila ještě 7 let po vydání to byl opravdu úspěch. Technicky sice už dnes zastaralá, přesto zábávná akce na chvilkové vyblbnutí

Pro: levely ve 3d, rozmanitost prostředí, velký počet zbraní, hodiny informatiky nebyly díky téhle hře nuda

Proti: časem omrzí

+16

Frontlines: Fuel of War

  • PC 70
Víceméně naprosto obyčejná střílečka z blízké budoucnosti, která i přesto dokáže velice dobře zabavit.

Příběh z počátku působí dost slibně - "aktuální" téma nedostatku surovin je podáno výtečně, zvláště zmar a zoufalstvi ve městech. Bohužel ve hře poté není nijak zvlášť rozebírán a ani se nedostanete do žádných městských nepokojů. Prostě se jen vydáte na východ střílet Rusáky se svou partou Toulavých psů - toť vše.

Válečná vřava je tu ale naprosto výborná. Začátek byl pro mě doslova ohromující, obzvlášťe díky strhujícímu hudebnímu doprovodu. Kolem vás všechno bouchá, kulky sviští, vojácí se vzájemně přeřvávají, obrazovka se postupně rozmazává a rudne...
Výmečně, ale přece potěší také destrukce. Když hodíte granát do málého bungalovu a zdi se rozletí do všech stran nebo raketometem rozstřelíte barikádu, tak to vypadá naprosto ohromně a kulervoucně. O něco míň kulervoucí je už to, když se tankem zarazíte o dopravní značku nebo plechovy plot. Fyzika je tu prazvláštní a působí to hodně rozpačitě. V jednu chvílí nestačíte říkat WOW! a o chvilku později se vztekáte nad demencí autorů, protože si usmysleli, že tenhle plůtek prostě nezničíte.

Zbraně jsou naprosto standartní, až na vražedné RC modýlky. Obzvláště učínný je raketový (doslova) vrtulníček, kterým smetete i tank a také robotančík Assault Dron s těžkým kulometem, který rostřílí všechno okolo. Ovladání těchto hračiček patří k nejlepším aspektům Frontlines... bez nich by chyběla půlka zábavy.
Za zmínku stojí taky veletupá AI všeho "živého", ať už jde o vaše spolubojovníky nebo nepřátele. Jeden je tupější než druhý a tak vám kolegové občas běhají do rány, s ničím pořádně nepomůžou (neumí zabírat body) a slouží prostě jen k navození válečné atmosféry... což ale plní na výbornou. Nepřátelé jsou na tom o něco líp, ale žádný zázrak to rozhodně není.

Dost zamrzí délka hry. Nějakých 6 hodin na dohrání singlu je věru málo a rozhodně by se pár misí navrh šiklo. Hře by to nijak neublížilo. Mulťák má být údajně solidní, ale zkoušet ho nejspíš nebudu :)

Celkově Frontlines možná trošku nadhodnocuju, ale prostě i přes svou žánrovou tuctovost nabízí místy opravdu parádní a frenetickou válečnou vřavu. Ve které přitom člověk není veden přímo za ručičku, jelikož herní plocha není ani příliš velká, ani moc malá. Prostě tak akorát k navození pocitu, že nejdete po jedné nadefinované lajně.

Pro: Výborná atmosféra válečné vřavy, místy ohromující destrukce, perfektní hudba, RC hračičky, vozidla, relativní volnost v konání

Proti: chabá délka hry, veletupá umělá inteligence, podivná fyzika, neopodstaťněná velikost hry na disku (cca 14GB :)

+16