Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Jazz Jackrabbit

77
171 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
03.05.1994 PC
Vývojáři:
Epic MegaGames
Jazz Jackrabbit je 2D akční plošinovka, vydaná roku 1994 společností Epic MegaGames. Hra je inspirovaná klasickými konzolovými hrami Super Mario Bros, Mega Man, ZOOL a Sonic the Hedgehog. Vžijete se v ní do role zeleného zajíce Jazze, kterého vyslal král planety Carrotus pátrat po zmizelé princezně Evě Earlong, tu unesli želví teroristi v čele s jejich vůdcem Devanem Shellem.

Jazz Jackrabbit obsahuje celkem čtyři stupně obtížnosti a je rozdělen do celkem šesti epizod. Každá z epizod obsahuje 3 planety a každá planeta 2 levely, jež musíte projít. Na konci všech epizod se ještě utkáte s finálním bossem. Hra obsahuje i bonusové 3D levely, za jejichž úspěšný průchod získáte život navíc. Do těchto levelů se dostanete pouze, pokud naleznete na planetě (v jedné ze dvou úrovní) dobře ukrytý drahokam nebo získáte perfektní skóre. Další specialitkou celé hry jsou i tajné úrovně, ty mohou být přístupné v konkrétních oblastech. Poznáte je tak, že je cedule označená otazníkem. Jednotlivé levely mají i určený maximální časový limit k jejich splnění podle zvolené obtížnosti. Pokud klesne čas na nulu, ztratíte jeden život.

Do Jazzova zbraňového arzenálu patří (kromě nekonečného množství blasteru) odrážecí odpalovací granáty, plamenomet, bi-raketové střely a TNT sady. Hra obsahuje i aktuální ukazatel Jazzovy energie, která klesá pokud se hrdina zraní. Život můžete doplnit pouze pomocí mrkví. Pokud ukazatel klesne na nulu zemřete a musíte pokračovat od posledního záchytného bodu (to je buď začátek, nebo cedule přibližně v polovině úrovně). V různých částech hry můžete nalézt například i klec s papouškem, jenž pomáhá v boji a také létající plošinu.

Hra sklidila velmi solidní úspěch, hlavně díky rychlému tempu, pokročilé grafice a soundtracku. Dočkala se dvou oficiálních vánočních přídavků Holiday Hare 1994 a Holiday Hare 1995, první obsahoval čtyři nové epizody a druhý jednu. V roce 1998 vyšlo i pokračování hry, Jazz Jackrabbit 2.


Poslední diskuzní příspěvek

Drolin: jo je to 95, ale taky ta osekaná verze jenom s vánočním levelem :(. Vím že jsem to kdysi hrál a bylo to kompletní. A teď to ne a ne sehnat.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Na Jazze Jackrabbita vzpomínám velice rád. Jako malý jsem u této hry strávil mnoho času a procházel jednotlivé epizody stále dokola. Druhý díl si mě už tolik nezískal. Tento se mi svým zpracováním prostě líbil více a na různé změny v pokračování jsem si nějak nemohl zvyknout.

Ve hře se mi nejvíce líbilo pěkné grafické zpracování a hodně nápaditých úrovní, které byly pokaždé v jiném prostředí a nepřátelé se měnily s ním, takže v tomto ohledu mě hra dokázala pokaždé upoutat a něčím překvapit. Dodnes si vzpomínám na vodní level, kde se Jazz ve vodě uměl i potápět a přišel mi skvěle navržený a nápaditý. Nebo Vánoční levely, které dokázali navodit skvělou a nezapomenutelnou atmosféru. Na konci každé epizody čeká hráče i boj s bossem, každý je jiný a boj s nimi pokaždé zábavný.

Mezi další velké klady patří zbraňový (nebo spíše nábojový) arzenál, který byl pro boj s nepřáteli velice dobře navržený a postačoval, já nejvíce používal plamennou střelu nebo skákací, ale občas jsem i ocenil klasické střelivo, kterého bylo neomezené množství, protože se stávalo, že to lepší už došlo. Musím ocenit i, na tu dobu, výbornou hudbu ve hře, která se skvěle hodila na zpestření a dotvářela atmosféru jednotlivých kol.

Ze záporů mě moc věcí nenapadá, snad jen to, že 3D levely mi nepřišly už tak zábavné, prostě oproti klasickým kolům byly nudnější a málo pestré.

Myslím, že hru není tak těžké dohrát do konce, navíc se dá postup i ukládat což ho značně zjednodušuje. Doufám, že se někdy k této hře vrátím. Všem, kdo mají rádi plošinovky, mohu tuto za sebe rád doporučit.

Pro: Grafika, nápadité levely a nepřátelé, boje s bossy, zbraně, hudba

Proti: 3D levely mi nepřišly už tak zábavné

+23
  • PC 75
První "Jazz" je určitě originální a vtipná 2D (občas i 3D!) hopsačka, která vás už ale někdě kolem začátku třetí epizody začně ubíjet svým stereotypem.
Každopádně ale, i po šestnácti letech od svého vzniku, dokáže zelený zajíc solidně zabavit, minimálně dokonalé hudební a zvukové pozadí vás u monitoru zcela jistě udrží.
Největším plusem hry "Jazz Jackrabbit" je pro mě, ač to může znít trochu divně, Jazz Jackrabbit 2 - jedna z nejlepších plošinovek, které kdy vznikly. Nebýt lehce nadprůměrné jedničky, nevznikne ani téměř dokonalá dvojka..a to by mě setsakra mrzelo.

Pro: Hudba, zelený zajíc v hlavní roli, prostředí, atmosféra

Proti: Stereotyp, jednotlivé levely jsou příliš krátké, malé množství zbraní, zbytečné 3D levely

+22 +23 −1
  • PC 70
Jazz Jackrabbit 1 a 2, Mamba a Pampuch. Co mají tyto hry společného mimo akčního pojetí? Zdánlivě nic, králík, pavouk ani nakousnutá pizza se nepodobají vzhledem, barvou a už vůbec ne činností, kterou provozují. Pro mě však tvořily herní seskupení, z něhož jsem si vybíral na hodinách počítačů na základní škole.

Jazz Jackrabbit většinou vyhrál, protože běhání, skákání a zabíjení želv, vos a kdoví, čeho ještě, je přece jen o něco zábavnější, než zmenšování prostoru hadovi nebo pojídání puntíků. Svým pojetím se Jazz Jackrabbit nejvíce podobá Sonicovi, jež má tolik dílů, že ani nevím, se kterým jsem měl tu čest.

Už vtipné intro mělo perfektní hudební podkres, a ten svou kvalitu neztratil po celou hru. Čtyři stupně obtížnosti mají skvělé ikony od batolete, přes vysmátého a zuřícího zajíce, až po kulturistu. Já vždy volil Normal, protože na těžší jsem si netroufal a přece nebudu hrát na Easy.

Jedna z mála věcí, kterou bych hře vytkl je stereotyp, který se po odehrání několika kol za sebou dostaví, a proto je lepší si ji dávkovat. 3D levely mě také zrovna neuchvátily, a kdyby nebyly obsaženy, vůbec by mi to nevadilo.

Nikdy se mi nepodařilo Jazze dokončit, což bylo především tím, že jsem na něj neměl dostatek času a často jsem seděl u jiného počítače. Vzpomínky na něj mi ale zůstanou a kdo ví, třeba jednou dostanu chuť na plošinovku z minulého tisíciletí a uvidím závěrečnou animaci.

Pro: hratelnost, zabíjení želv, intro, hudba, čtyři stupně obtížnosti

Proti: po čase stereotyp, 3D levely

+22
  • PC 80
Moje první setkání s Jazzem proběhlo ještě na základní škole, kde jsme neměli internet a tak jsme jenom hráli. PC byli na úrovni Pentium 1 takže tam nic moc nejelo, ale Jazz jo a byla to prostě pařba. Líbilo se mi prostředí, zbraně, nepřátelé (jak na tom byly zvuky to nevím, neměli jsme repráky :D), grafika, úrovně ve 3d kde bylo úkolem sbírat nějáké bonusy. Docela příjemné spestření.

Jazz Jackrabbit nusela být na svou dobu pecka. Když mě bavila ještě 7 let po vydání to byl opravdu úspěch. Technicky sice už dnes zastaralá, přesto zábávná akce na chvilkové vyblbnutí

Pro: levely ve 3d, rozmanitost prostředí, velký počet zbraní, hodiny informatiky nebyly díky téhle hře nuda

Proti: časem omrzí

+13
  • PC 80
Kuli téhle hře a její sharwerové vezri jsem dostal na základce poznámku přes celou stránku o šíření nelegálního softu vnitřní počítačovou sítí, že jsem mohl ohrozit chod této sítě bla bla bla. :)
+8 +14 −6