Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mafia: The City of Lost Heaven


Diskuze

« Novější Starší »
Tak jsem si zajezdil v Mafii na volantu. Kromě závodů, kterou jsou s ním snad až moc jednoduché, sem se skvěle zabavil i normální jízdou a taxikařením ve městě. Ruční řazení šaltpákou krásně doplňuje autentický pocit z jízdy. Force feedback funguje dobře, hodně možností nastavení přímo ve hře a vjemy jako chod motoru v různých otáčkách, utržení zadku atp. zprostředkovává na jedničku (při pádu z přehrady mi volant vyskočil i se stolem tak o 5 čísel, málem mě ranila mrtvice).

O to víc bylo funny, když jsem si chtěl zajezdit i ve dvojce. Dvojka to vůbec neumožňuje, volant jde připojit jen dost složitě přes nějaký emulátor xboxového ovladače a na to se můžu...
Včera jsem byl ve vile u radního. Vždycky jsem tu kuchařku nechal naživu. Včera ne, přetáhl jsem jí bejsbolkou, to má za to falešný zpívání :)
Také jsem Mafii rozehrál znovu a mám malý tip pro závod. Byl jsem sám překvapenej, když jsem ho vyhrál (na klávesnici) na normální obtížnost na první dobrou stylem start cíl a ani jednou se nedostal do hodin. Pak mi došlo, že jsem si před závodem přenastavil ovládání na sekundární. Sekundární ovládání je zde připraveno pro ovládání gamepadem, joystickem atd. V praxi se to projeví, že po stisknutí klávesy pro zatočení vůz zatočí okamžitě plným rejdem a ne pozvolna, jako normálně v primárním režimu. Překvapivě tak vůz drží na trati mnohem lépe, mnohem lépe se i vyrovnává přetáčivost. Nevýhoda je ztráta rychlosti při zatáčení, takže i drobné korekce výrazně zpomalí vůz. U závodu to tolik nevadí (pokud jedete jen pro výhru a ne pro nejlepší čas), výkonu zde máte přebytek, ale na normální auta ve městě je to k ničemu, ty tenhle způsob ovládání zpomaluje až moc.

Edit: Abych se ujistil, že vám tu nekecám, zkusil jsem zajet závod výše uvedeným způsobem i na extrémní obtížnost. Výsledek hovoří sám za sebe :).
Tak jsem rozehrál asi po padesátý osmý. A poprvý za těch 17 let co to hraju, jsem si všiml, že v misi Běžná rutina ten první objekt, kde se jede vybrat výpalný, je restaurant a ne banka, jak jsem si vždy myslel. Po té se jede do baru Pompeje a já jako vždy si zkracuju cestu přes ty terasy v tý zatáčce, samozřejmě jsme skončili na boku a auto nešlo obrátit na kola, tak jsme tam doběhli pěšky, Sam se postavil ke vchodu a Paulie šel vybrat výpalný a pak když vyšel ven tak prej: „Snad si nemyslíš, že půjdu pěšky“ :) ale tohle se mi už asi stalo. A taky když jedete v noci na autodrom, tak u jedný křižovatky stojí tři bezďáci a ohřívají se u sudu s ohňem. Taky je přejíždíte? :)
@rikuhahl (20.03.2019 14:16): Ono sice ani jedno není těžké, když to vezmu teď jako starší objektivně - viz. můj předchozí příspěvek.

Ale když to srovnám s prvním hraním ve 13, tak ta noční jízda byla lehká a dal jsem ji hned. Závod jsem jel dva dny. Prostě někde přetočení a konec. Teď to dávám pokaždé hned na první pokus s dvouminutovým náskokem. Jen tehdy jako herní amatér jsem měl problémy a nebyl jsem zvyklý na to smykování a necitlivě zatáčel. Myslím, že i ostatní to brali více arkádově anebo to brali podle jiných aut, které držely dobře stopu a po tom nezvyku mladší hráči takto hodně končili.

A proto ta pověst extrémně obtížného, i když reálně to fakt není nic těžkého. Dirt Rally bylo jiné maso (když srovnám celkově i s novými hrami).
@rikuhahl (20.03.2019 14:16): tak s tím jsem zas snad problém neměl já... (ta noční jízda) Asi jsem dost trénoval v gta3 :) ta byla super, město je skoro prázdné, cajti nikde, zvuk 16valce nebo kolika do nočního ticha parádní!
Taky jsem si zkratky nikdy nevšim, já měl za to, že po hodině závodění a nespočtu zlomenejch vazů, to pak dá snad každej :) Osobně mi to v roce 2002 trvalo tak tu hodinu, než jsem chytil to správný a bezpečný tempo. Při dalších hraních už to bylo maximálně napotřetí. Lidi, ten závod neni těžkej, kdyby jste hráli závodní hry od půlky devadesátek jako já, tak vás nemůže ničim překvapit. Těžší byla ta noční sabotážní jízda před závodem, i když to auto uměl člověk ovládat, tak pak se někde za zatáčkou objevilo auto a game over hned potom :)
@koudy_cz (20.03.2019 14:07): Tak já s tím závodem nikdy neměl žádný problém, takže jsem neměl důvod to tam hledat, navíc jak je tam ta betonová překážka, tak by si člověk pomyslel, že tam bude neprostupná textura.
A nesnížili oni nějakým patchem obtížnost těch závodů? A btw, když jsem to hrál jako teenager, taky jsem u toho dost vybuchoval. Asi můj největší rage v mé herní kariéře. Ještě teď si pamatuju, jak jsem si s každým prohraným závodem dělal na malém papírku čárku a jak mě strašně nasralo, když jsem ten papírek musel otočit, protože už jsem neměl na první straně místo.
@player (16.03.2019 23:43): přesně tento problém jsme míval, vždy první až do posledního kola a pak najednou osudová chyba a to se mi stávalo hrozně často, tak jsem jel zkratkou a neměl na to nervy.
Až snad loni jsem to s klidem odjel celé a nevěřil, že to vůbec jde :D
@Chuck (16.03.2019 16:22): Můžeš ale rozflákáš u toho klávesnici (existují i jedinci co rozflákají i rovnou celý comp) :). Taky jsem nervák když mi hra nejde. Obzvláště když jsem před několika lety v zmíněném závodě po několikátém pokusu konečně první a v posledním kole jsem nevybral zatáčku a napral jsem to do svodilel a to byl konec závodu.

@CrocoRay (16.03.2019 16:50): To jak často se závoďák přetáčel a šel do smyku mi přišlo až hodně nerealisticé.
@Kwoky (16.03.2019 19:39): Jo, tam tahle taktika v plné rychlosti nabírat svodidlo v zatáčce byla rychlejší než jet "realisticky", vtipné že jsem dodnes nedokázal odjezdit ten jeden end-game závod kde všichni měli mazdy, to už bylo na mě příliš brutální a rychlé že ten závod pro mě byl prostě nedohratelný.
Závod je banálně jednoduchý, ale stížnosti chápu. Když mi bylo 13, jak jsem hru hrál poprvé, tak jsem měl málo zkušeností s hrami a vozy se prostě přetáčely. Stačila jedna chyba a pak už jste to někam naprali a nevyhráli.

Když jsem to jel teď jako starší, tak jsem dojel první se snad dvouminutovým náskokem. Ono si stačí zvyknout na jízdní model a pak oponenti opravdu nejsou moc rychlí. Když neděláte zbytečné chyby a i když nějakou větší uděláte, tak pořád máte dost velký náskok na to, že vás už nedoženou.

Ale při prvním hraní jsem ztrácel nervy a hrál jsem to dva dny a chtěl hru vzdát. Zkratku jsem pak používal pravidelně při dalších hraních. Ale postupem času jsem k tomu šel s odlišným odstupem a prostě to dojel a říkal si, jak stupidně lehké to je.

Problém je v tom, že tehdy to prostě hráli mladší nezkušení hráči a auta se hodně přetáčela, tak to těžkým dojmem působilo. Nebyla to taková arkáda "Valím jak chuj, tam to říznu, jebnu o svodidla a valím dál".


EDIT: A hlavně Dirt Rally mě vycepoval :-D :-D
@Fatality (16.03.2019 11:22): U mě třeba v té době (před cca 10 lety) ani tak nešlo o nezkušenost a s tím spojenou obtížnost, ale třeba fakt, že v evidentně těžkých scénách bývám nervák a kolikrát to přestávám brát jako hru, nebo-li jako zábavu. Pak ovšem vyvstává otázka, jak můžu vůbec hrát PC hry. :-)
Já jsem dodnes nepochopil ty stížnosti ohledně obtížžnosti závodu, ani tu zkratku neznám.
@Komiksumec (komentář): Teď už ten závod není tak těžký když si můžeš nastavit obtížnost a vypnout poškození. Ale v té původní první verzi pokud jsi neznal ten fígl ze zkratkou tak to bylo kur_vsky těžký. Dělal jsem to asi dvacetkrát než se mi to podařilo to udělat. Soupeře bylo a je dost těžký setřást. Když už jsi je na radaru neviděl tak stačilo udělat jednu chybu a měl jsi je zase za zády nebo tě jedenči dva předjeli. Řekl bych že ta původní verze závodu byla v té dnešní úrovni obtížnosti na úrovni těžky až velmi těžký. Podařilo se vám někomu v té původní verzi že by jste předjížděli ty poslední o kolo? Bez toho aby jste používali ten podvod ze zkratkou.
Když jsem přeskočil vrata u Pepeho restaurantu pomocí naskladanych aut, tak jsem padal texturou. Nechal jsem to běžet, šel jsem naštvaný pryč a když jsem se vrátil, byl Tommy v kasinu. Nevím jak dlouho padal (tak 20-30 minut to bylo určitě), ale byl to neuvěřitelný pocit tenkrát.
Do toho kasina se lze dostat v průběhu příběhu hry nebo jenom v jízdě?
Já právě o tom kasinu v době vydání nevěděl a tak jsem se tam dostal až po letech popisovaným způsobem. Vtipné je, že jsem to hrál s Mafia Remastered modem zlepšující grafiku, ale na to kasino jaksi zapomněli a je tam všechno původní.
Zaručený postup, jak se dostat do casina, jsem psal na konec mého komentáře. Chce to ale dávku štěstí a trpělivosti. Ne vždycky to vyjde a po neúspěšném pokusu je třeba hru vypnout a zapnout. Jooo, to bejvaly časy. Díky Mafii jsem se naučil základní pravidla pokeru a rulety, i když na ruletě nic zas tak těžkého k pochopení není. Tak mě teď napadá, jestli je i v nějakých jiných hrách skryté funkční casino jako v Mafii, nevíte?
Já ho po dlouhým hledání taky našel, musíte se dostat přes zeď poblíž Pepého restaurantu. Jenže jsem blbec vsadil v ruletě sedmičku za barák a prohrál byt i se Sárou. Luigi neměl radost :(
@Walome (11.03.2019 07:33): Já si ho stáhl jednou jako mód do volné jízdy, v salieri baru byl místo záchodků výtah do vyšších pater a tam to bylo celkem vymakaný, jen mi ty hry nějak nefungovali, ikdyž měli.
@SilentWolf (11.02.2019 14:13): Ja od Dudikoffa nevidel snad zadnej film, uz tenkrat jsem to povazoval za strasny sragory :) I Seagala jsem nejak prechazel. Ale ten mel aspon par filmu koukatelnejch, kdyz byl mladej. Nejvic se mi libil v tom filmu, kde byl asi dve minuty, nez s nim spadlo to zachranne letadlo :D
Bejt misto Arnieho v Komandu treba takovej Dudikoff, tak po tom dnes uz pes nestekne :) On tu koninu fakt "rozsvitil" :)
Ja to videl v roce 1987 a tenkrat to tak smesne zdaleka nepusobilo. Cas a novy divaci temhle filmu davaji zabrat :)
@Walome (11.02.2019 08:55): jj, v každym případě je to film s nejvíc zabitejma, je jich tam dost přes sto :) Takovej Terminátor 2 je Arnieho skóre 0 (respektive 1, když by se počítali roboti), z toho plyne, že Komando je víc jak stokrát lepší, protože jak jinak porovnávat akční filmy než počtem mrtvol :)
@Shoggot (08.02.2019 09:20): nebo taky mnohem víc, než jich ve skutečnosti vůbec v zásobníku má :D to miluju vždycky ty old-school akcnaky, kdy jenom čekám kdy sáhne pod sako pro další a ono nic a střílí vklidu dál...
Já teda nevím, ale střílet raději do vzduchu, než vyměnit zásobník... Samozřejmě v té akci v bitvě je to asi všelijak a někdy je pořád po čem střílet. Asi si pustím vojína Ryana :D
@Walome (08.02.2019 09:12): Ale tak v pár hrách to je, včetně arkádového Battlefielda 3. Ve filmech se to "neřeší", protože tam přece snad vždy hrdina vystřílí všechny náboje než nabije.
@mazar1234 (08.02.2019 08:50): Není to zdlouhavé, po stlačení západky zpátky prostě vyleze sumka i s náboji v ní a vložíš další.

Tohle s tím střílením někam, aby přebili všichni snad kdysi četli v Levelu, který si to vzal z manuálu Medal Of Honor: Allied Assault :)) Tam si potřebovali nějak ospravedlnit, proč jim M1 Garand z gameplay důvodů nejde přebít. Je to mýtus.
@koudy_cz (07.02.2019 17:14): Tak já už jsem to hrál, akorát že to už bylo před více jak deseti lety, takže jsem si už na ty neduhy nevzpomněl a teď po těch letech si na ně hůř zvykám. Pokud jde o Sama, měl jsem na mysli tu první akční cenu, kdy ho mám zachraňovat a ne tu finální, kdy ho mám sejmout. U ní si naopak vzpomínám, že pokud do něj přestanu sypat z 1911-ky, která se nakonec osvědčila jako nejúčinnější, mám velmi rychle smůlu.
@koudy_cz (08.02.2019 08:28): Tak to funguje v reále, má to ten význam, že práve ušetríš čas "obtiahnutia" zbrane a hneď po narazení zásobníku môžeš pokračovať v streľbe.
Akurát, že máloktorá hra to zohľadňuje.

Ale zrovna Garand je veľmi špecifická zbraň a reálne je oveľa rýchlejšie vystrieľať zbytok nábojov a nabiť, pretože vybiť náboje z Garandu je reálne zdĺhavé a vyžaduje manuálnu činnosť. Vojaci to v podstate vôbec nerobili, práve kvôli času.
@c4llix (08.02.2019 08:09): a neměl by zůstat ten poslední náboj v hlavni? U revolveru asi ne, ale u 1911? Nejsem expert na zbraně, ale beru to podle např battlefieldu 3, kde v automatických puškách můžete nechat jeden náboj v komoře a vyměnit zásobník a tak máte např 31 nábojů a nemusíte natahovat "uzávěr"??? Ale možná melu blbosti úplně... :D
Jinak na mafii se mi právě líbí třeba i to, že jako jedna z mála her např ve dvojce umožňuje přebít zásobník v M1 Garand.
Ja som "naboj v komore" uz na Dh riesil ako extremne advanced feature, ale Mafia ide do extremu, kde ten chujko odhadzuje na zem zasobniky s jednym vystrelenym nabojom, to uz je spodok sinusoidy.

Mafia IMO nie je az tak bozska hra ako sa tu bezne vo "vychodnej europe" prezentuje.
Ale nie je zla, to nie, nie je zla. Iba to nie je taky 99999999 karatovy diamant ako sa tu basni {ospevuje}.
@Chuck (30.01.2019 16:05): tak pokud máš problém trefit hlavu, tak pak je to jasné...
Ne jako vážně, možná to chce postelovat myš, neříkám že se trefim pokaždé, ale jde to nacvicit a s takovou magnumkou již zmíněnou to pak jde celkem hladce už.
Jo a ten SAM, tak ten je jasnej, do toho se musí sypat a hlavně neprestat, jinak je vždy konec. (něco jak boss na konci wolf3d skoro :D)
@Walome (30.01.2019 16:27): Já bych ale určitě neřekl, že je špatná a říct to nechci. Kdyby mi nešla, těžko bych ji někdy dohrál. Pravda je, že se tomu poté, co jsem tvrdě narazil při záchraně Sama, začínám trochu divit. :-)
@Chuck (30.01.2019 14:50): Tak v té době to bylo docela běžný ve střílečkách :D Je pravda, že vždycky 4 rány do hlavy malou pšoukačkou mě taky hodně vysíraly. Ale když se naučíš dobře s Coltem 1911 nebo Magnumkou, tak nepřátelé nejsou žádnej problém. Holt je to hra, u které musíš opravdu dobře mířit, má to něco do sebe..