Oravin a jeho Mafia ve středověku :)
Diskuze
EDIT: tak po 2 hodinách jsem na Redditu narazil na vlákno, kde se podobný problém probírá a vše způsobují nové NVIDIA ovladače, které nějakým způsobem rozbíjejí barevné přechody v SDR režimu. Downgrade na verzi 581.42 pomohl :) Pokud se vás problém netýká, screenshot bude vypadat v pořádku, bug v ovladačích se projevoval nejen v Mafii, ale i ve veškerém výstupu kromě HDR režimu.
Ahoj všichni, tak jsem si říkal, že si jako každý rok touhle dobou zopakuji Mafii, ale ouha - pozoruji zbrusu nový problém a přes všechny možné změny nastavení (DxVoodoo, Widescreen fix, reinstalace, apod.) se mi jej nedaří vyřešit - jde o divné mapy na tmavých texturách, především u Tomova obleku, viditelné je to zejména když je méně světla. A vůbec netuším, co s tím. Dobře je to vidět třeba v misi Fairplay v cutscéně v Salieriho baru.
https://imgur.com/a/pqWaaKL
Nemáte někdo podobný problém?
Ahoj všichni, tak jsem si říkal, že si jako každý rok touhle dobou zopakuji Mafii, ale ouha - pozoruji zbrusu nový problém a přes všechny možné změny nastavení (DxVoodoo, Widescreen fix, reinstalace, apod.) se mi jej nedaří vyřešit - jde o divné mapy na tmavých texturách, především u Tomova obleku, viditelné je to zejména když je méně světla. A vůbec netuším, co s tím. Dobře je to vidět třeba v misi Fairplay v cutscéně v Salieriho baru.
https://imgur.com/a/pqWaaKL
Nemáte někdo podobný problém?
@Sasakr (06.12.2025 18:46): Kdepak, dabingy na konzolích vycházely, i když to kromě NHL a FIFA nebyla multiplatformní záležitost, ty konzole distributoři vynechávali (přičemž právě v souvislosti s M2 byla změna plánů a potvrzení dabingu pro PS3 a Xbox 360 velkou věcí), když teď plácnu, tak 90 % dabingů je prostě jen na PC. Ale dabingy na konzolích nějaké přece jen byly. Nejstarší je patrně NHL 2000, i když to byl jen úvodní komentář, první dabing už na PS1, EA Czech je dělalo, pak dělalo přímo Sony dabingy od PS2 výš (bylo i PSP a Vita), těch bylo "docela dost", řekněme – série Buzz a EyeToy, taky vyšel pátý Harry Potter. Dodnes nevím o ničem na první Xbox a Wii, tam se zatím nic nedohledalo a možná ani nebylo. Nechávám tam malý otazník, ale nic tam už nečekám.
Omluvte mé dabingové okénko...
Omluvte mé dabingové okénko...
Nebyla nakrásně první konzolová hra s českým dabingem až druhá Mafie?
@DEU (06.12.2025 13:17): Ona vyšla i v ostatních jazycích, ne jen v angličtině. Ale v češtině ne.
@Brasikona (05.12.2025 16:03): Že na konzole vyšla hra jen v anglickém znění jsem jako PC hráč vůbec nevěděl.
@Zobiachel (05.12.2025 11:54): Česká verze na konzole vůbec nevyšla, pouze na PC. Takže jak už zaznělo výše (respektive níže), cestou je Steam, případně GOG.
@Zobiachel (05.12.2025 11:54): PC verze na Steamu normálně český dabing má.
Ahoj. Kde se Mafia : The City of Lost Haven dá získat s českým dabingem ? Je to vůbec ještě možné? X box má nyní Mafii v akci, ale obávám se, ze bez češtiny. Díky za radu.
@DEU (04.12.2025 23:39): Sure.
@Gordon (04.12.2025 09:48): Já ublížený nejsem. Mně je jedno co si kdo o té hře myslí. Mě zarazila reakce na 5.5 let starý příspěvek a jeho forma.
@jones1240 (04.12.2025 17:58): To je zas slovo uplně archaický, to lidi naposledy říkali neironicky někdy v roce 2012.
@Shoggot (04.12.2025 17:49): Přesně tak to beru i u Mafie, ještě k tomu přičíst být zakomplexovanej čecháček! :)
@jones1240 (04.12.2025 17:04): Tam nic nezrálo, to byla píčovina od první dobré až doteď. Kdyby mi bylo 10, tak to je ovšem jiná.
@Shoggot (04.12.2025 12:12): Jako tvá láska k Trails of Cold Steel! Máš úplnou pravdu.
@DEU (03.12.2025 23:58): Některé věci musí uzrát.
@John Mirra (04.12.2025 08:39): Neboj já veřejně hlásám i na streamech že nemám rád Mafii origo a nic se mi nestalo! Max nějaký prostý čecháček ti napíše že ti je 10 let :)
@John Mirra (04.12.2025 08:39): V klidu, já byla jednou vypískána, jen do toho :D
tbh, té hře bych dnes také dal nízké hodnocení, nebýt oněch dětských let.
@DEU (04.12.2025 01:53): Není třeba sprosté slovo, aby bylo jasné, kdo je tu ublížený.
Já taky někdy plánuju napsat komentář, ale ještě jsem se k tomu neodhodlal. Zvlášť s ohledem na můj ltošní komentář na Kingdom Come mám strach, aby toho už nebylo moc a někdo si na mě pak v nějaké temné uličce nepočkal... :D
@jones1240 (04.12.2025 01:05): Já, na rozdíl od tvého příspěvku, nenapsal jediné sprosté slovo. Asi jsem uhodil hřebíček na hlavičku :D. Jdu chrnět.
@DEU (03.12.2025 23:58): Spíš se hned schylovat k podřadným urážkám, svědčí o opaku tvého tvrzení.
@jones1240 (03.12.2025 16:36): Tedy, rychlost odpovědi na můj příspěvek za 5.5 roku. Ty jsi rychlý jako blesk :D. A nepřidáváš si, takhle náhodou, ke svému skutečnému věku 10-15 let? Styl tvé konverzace tomu víc než odpovídá.
@pajmič (03.12.2025 22:41): Originál jsem si zahrál loni touto dobou, po téměř 20 letech. Dnes to chce minimálně mód na vylepšenou hrafiku a herní mechaniky jsou samozřejmě velmi zastaralé. Mé hodnocení hry je vzhledem k době vydání, dnes vyjít takováto hra, nedal bych jí víc než 6/10.
@pajmič (03.12.2025 22:41): Originál jsem si zahrál loni touto dobou, po téměř 20 letech. Dnes to chce minimálně mód na vylepšenou hrafiku a herní mechaniky jsou samozřejmě velmi zastaralé. Mé hodnocení hry je vzhledem k době vydání, dnes vyjít takováto hra, nedal bych jí víc než 6/10.
@jones1240 (03.12.2025 22:09): Remake je fajn, mimo cutscény dodal mnoha misím a scénám kontext a hloubku, ale samotný cutscény jsou podle mě horší, hudba je horší a celkově je to hodně konzoloidní. Možná si origánál zahraju znova a přebas své stanovisko přehodnotím.
@pajmič (03.12.2025 22:02): Já mám radši remake :)
@jones1240 (03.12.2025 16:36): 55%? Ty máš tedy cojones, kolego. :) Z tohoto prostého důvodu ti k tvému komentáři nedám mínus :D
@Walome (16.02.2012 14:32): A 4. místo?
@DEU (19.05.2020 21:49): Je to sračka :)
Pokračování :D
https://www.youtube.com/watch?v=VhpRUZxaM2E
https://www.youtube.com/watch?v=VhpRUZxaM2E
@Longin (19.12.2024 14:26): Made my day. Díky :D
@Longin (19.12.2024 14:26): Připomnělo mi to tuhle klasiku.
@Longin (19.12.2024 14:26): "a těch co odtrhávaj víčka z petek už moc není, chápeš?"
V kombinaci s tou hudbou z mafie mě tahle hláška rozesmála nahlas. Odtrhávání ftw xD
V kombinaci s tou hudbou z mafie mě tahle hláška rozesmála nahlas. Odtrhávání ftw xD
@Longin (19.12.2024 14:26): Rád by som videl ako na to zareaguje Dan Vávra :-)
@Longin (19.12.2024 14:26): To bych si s chutí zahrál :)
Tohle je za mě dokonalý remake :-D
https://www.youtube.com/watch?v=xkgzzFiZpNQ
https://www.youtube.com/watch?v=vgX-GSs9b_I
(koukněte na to než to Tuleranus smaže)
https://www.youtube.com/watch?v=xkgzzFiZpNQ
https://www.youtube.com/watch?v=vgX-GSs9b_I
(koukněte na to než to Tuleranus smaže)
@Neelixx (07.10.2024 20:27): To je extrémně impressive.
@Neelixx (07.10.2024 20:27): Některé ty záběry jsou fakt wooow. Až se AI podaří zapojit do her realtime, tak to bude poslední krůček k fotorealistice...
Nový remake nevypadá špatně. https://www.youtube.com/watch?v=oepCCWeokVs
@Gordon (30.09.2024 15:42): ano, máš pravdu. Když si vzpomenu kolik hodin jsem utopil v hraní Battlefield 2/3/4/BC2. Za ten čas se nejspíš dalo dohrát, v mém případě rozvážnějšího a vychutnávajícího si hru hráče, min. 10-15 příběhových her o rozsahu TW3/KCD včetně drtivé většiny úkolů na celé mapě. :)
Z mých zkušeností tyhle rozsáhlé RPG vyžadují v daný moment nehrát vůbec nic jiného, bo jak to jednou člověk odloží...
@Sasakr (30.09.2024 15:53): pochopitelně, sestava dole byl tak trochu vtip! Mafia I na sestavě z roku 2005-7 jede sama o sobě úplně v pohodě, dokonce i když tam nějakou úpravou rozšířím dohlednost, stále je to skvěle hratelné, ale ten mód už vyžaduje krapet výkonnější železo, zhruba tak jak píšeš.
Z mých zkušeností tyhle rozsáhlé RPG vyžadují v daný moment nehrát vůbec nic jiného, bo jak to jednou člověk odloží...
@Sasakr (30.09.2024 15:53): pochopitelně, sestava dole byl tak trochu vtip! Mafia I na sestavě z roku 2005-7 jede sama o sobě úplně v pohodě, dokonce i když tam nějakou úpravou rozšířím dohlednost, stále je to skvěle hratelné, ale ten mód už vyžaduje krapet výkonnější železo, zhruba tak jak píšeš.
@Rapier (30.09.2024 15:28): A co čekáš? Jen zvednutí dohledu zvyšuje náročnost explonenciálně. Mohl sis ji v konfigu stáhnout. Mně to na Phenom 955 a GTX660 jelo bez problému lock 60 v 1680*1050.
@Rapier (30.09.2024 15:28): Ne, není, hry na dlouhou trať jsou multiplayerovky bez konce nebo sandboxy, nikoliv příběhovky.
@Sasakr (30.09.2024 15:12): mód jsem testoval tento rok na nabušené sestavě s Ahtlon 64 3700+ s 2GB DDR500 a ATI HD 4670, a téměř se to nehýbalo prosím! Navíc tam byly nějaké potíže, ale už si nevzpomínám co mi to přesně dělalo. Není to zrovna příkladně optimalizovaný mód. :)
@Gordon (27.09.2024 21:32): bez obav. The Witcher série je běh na dlouhou trať.
@Red (28.09.2024 08:07): stará a řádně vousatá. :) Chameleon jsem nehrál, ale už jsem o hře kdesi slyšel.
@Gordon (27.09.2024 21:32): bez obav. The Witcher série je běh na dlouhou trať.
@Red (28.09.2024 08:07): stará a řádně vousatá. :) Chameleon jsem nehrál, ale už jsem o hře kdesi slyšel.
A když si do originálu prdnete ten remastered mod, tak vás to furt uráží? Mně to s tím přijde skvělý. https://www.youtube.com/watch?v=3QserP-9TKk
@Ross (28.09.2024 10:19):
@Le0nidas (28.09.2024 11:24):
Za mě taky moc doporučuji! Byla to moje první koupená originálka a super herní zážitek. Kupoval jsem kdysi právě kvůli vylepšenému enginu Mafie a nikdy jsem nelitoval
@Le0nidas (28.09.2024 11:24):
Za mě taky moc doporučuji! Byla to moje první koupená originálka a super herní zážitek. Kupoval jsem kdysi právě kvůli vylepšenému enginu Mafie a nikdy jsem nelitoval
@Chudinator (komentář): blikající stíny jsou problémem nového hardwaru a v době vydání nezlobily. Doporučuji https://steamcommunity.com/app/40990/discussions/0/3325366198383225858/
@Ross (28.09.2024 10:19): Taky o této hře slyším úplně poprvé. Ihned zařazuji do nekonečného seznamu her, které si chci zahrát :)
@Red (28.09.2024 08:07): Díky za tip, tu hru vůbec neznám :)
@Rapier (27.09.2024 21:24): Grafika tý nový je fajn, ale ta stará je hezčí. Brada mi spadla u Chameleon :)
@Rapier (27.09.2024 21:24): Zvláštní rozehrávat další hru, když si ještě nedohrál Zaklínače.
Tak jsem zakoupil na konzoli celou trilogii v akci, a tedy z grafiky definitive editon mě spadla brada, wow to vypadá parádně. :) Hrát klasickou mafii už je malinko utrpení a to mě obvykle stará grafika nevadí.
@Chudinator (komentář): poblikávající textury a stíny nejsou normou hry, spíš nějaký problém s kompatibilitou na nové systémy. Bylo by fajn té kritice dát konkrétní příklady, ať se tady rozproudí diskuze. Takhle tě nikdo moc upalovat nemůže:))
Ta pasáž byl stealth, vloupával ses tam s kasařem do trezoru. To musíte hrát trochu opatrně a ne hrr :)
@John Mirra (20.09.2024 09:56): Abych to upřesnil, nehrál jsem ji v době vydání, ale už je to pěkná řádka let. Nicméně jsem čekal asi něco adventurnějšího a ne pořád nějaké přestřelky, a taky mě nebavily ty neustálé přejezdy autem, takže jsem dojel asi do poloviny, kde byla nějaká těžší akční pasáž (nemyslím závod formulí, ale přepadovku v nějakém honosném sídle) a prostě jsem se na to vykvajzl. Zkoušel jsem i tu novou verzi, ale vypnul jsem ji asi po patnácti minutách, i když vizuálně určitě pěkná věc. To vše přesto, že ty slavné mafiánské filmy mám z větší části zkouknuté a mám je rád.
@Kwoky (19.09.2024 23:50): Sakra, to je boží.
@John Mirra (20.09.2024 09:56): Mafie mě nějak minula, asi proto že jsem tehdy hrál starší hry jako Civilizace 2, Duke Nukem 3D, Red Alert 1 atd.
Největší halo ve třídě byl právě to GTA 3 kdy se sem slyšel popisy jako "Vypadá to jako Max Payne, ale je to celý město!". Mafii jsem hrál až po GTA 3, VC a SA, takže jsem ji docenil zpětně, okamžitě se zamiloval a od tý doby jsem ji dohrál 4x.
Největší halo ve třídě byl právě to GTA 3 kdy se sem slyšel popisy jako "Vypadá to jako Max Payne, ale je to celý město!". Mafii jsem hrál až po GTA 3, VC a SA, takže jsem ji docenil zpětně, okamžitě se zamiloval a od tý doby jsem ji dohrál 4x.
@boovol (20.09.2024 00:27): @Zx Atari 500 (10.08.2024 19:02): To jsem rád :) Já měl na základce spolužáka, který byl víc doma než ve škole (měl vždycky přes 300 omluvených hodin :D). A občas jsem k němu chodil a dával mu opisovat sešity a říkal co se dělo ve škole atd., zatímco on samozřejmě pořád seděl u počítače.
Tak jsem mu vždycky záviděl, že může pařit hry, navíc jich měl mnohem víc než já. Pamatuju si, jak jsem mu záviděl třeba Aliens vs. Predator 2, GTA 3, Maxe Payna a spoustu dalších her. No ale když pak hrál Mafii... tak tu jsem mu vůbec nezáviděl :) Prostě se mi ta hra vůbec nelíbila a nelákala mě.
Kolikrát jsem ji zkoušel rozehrát a vždycky jsem u ní vydržel tak 5 hodin.
Tak jsem mu vždycky záviděl, že může pařit hry, navíc jich měl mnohem víc než já. Pamatuju si, jak jsem mu záviděl třeba Aliens vs. Predator 2, GTA 3, Maxe Payna a spoustu dalších her. No ale když pak hrál Mafii... tak tu jsem mu vůbec nezáviděl :) Prostě se mi ta hra vůbec nelíbila a nelákala mě.
Kolikrát jsem ji zkoušel rozehrát a vždycky jsem u ní vydržel tak 5 hodin.
@John Mirra (10.08.2024 18:22): Určitě!
Youtube kanál Oravin jede bomby v enginu Mafie. Je tam toho tuna, třeba se taky pobavíte :)
Teď se mi v misi Omerta stala taková vtipná příhoda, o kterou se musím podělat. V úkolu pro Lucase, jak mám ukrást auto, v němž jezdí hollywoodský hvězdy, jsem klasicky zmlátil hlídače, který se dal na útěk. Začal jsem krást auto, byl už ve 3/4, ale přijeli policajti (vypadalo, to, že to stihnu, no.. nestihl), tak jsem jim Thompsonem udělal z auta táborák a začal znovu odemykat Thora. Povedlo se, nasednul jsem, ale znovu přiběhl hlídač, vysadil mě z auta a začal se prát :D Celý to působilo strašně vtipným a organickým dojmem a je to jedna z těch věcí, který na Mafii miluju!
@John Mirra (10.08.2024 18:22): Ale jo
Je tu někdo, koho Mafie už v době vydání, ehm, příliš neoslovila? :)
@Red (10.08.2024 08:47): možná pro nový hráče. Protože aktuálně jsem zase po letech rozehrál H&D 2 a nemám pocit, že by to bylo nějak těžší hrát. Teda těžší než tenkrát, nebo v kontextu jiných her.
Ale jak říkám, nevím jak pro nový hráče..
Ale jak říkám, nevím jak pro nový hráče..
@Wettek98 (09.08.2024 13:10): Jasný, on už ten výraz nejpovedenější trochu trigguje, protože je spousta řemeslných her, který ale vím, že pro milovníka akčních her nemají relevanci. Do Hidden and Dangerous a Vietcong je dnes určitě těžší hrát, protože tam ty postavy nejen střílí a projíždí mezi lokacemi, ale musí zápolit i s prostředím, různými pastmi atd kde je to zastaralé ovládání a AI o to víc vidět.
@veselykralicek (09.08.2024 22:01): Jasně, vždyť každý člověk jiný názor. Kdybys viděl, kolik mých oblíbených her je považováno za šílený odpad a naopak :-D
@Wettek98 (09.08.2024 13:10): vidíš to, mně třeba H&D 2 přišel mnohem lepší než Mafia, ale vím, že budu v menšině.:-D
@Red (09.08.2024 04:42): Jo, máš pravdu, že to je možná trošku příkré :-) jinak obojí jsem hrál, H&D mě ale nechytlo z důvodu, že nemám moc rád tento typ her a Vietcong je super, ale na úroveň Mafia z mého pohledu nedosahuje. Musím ale dát za pravdu, že například Kingdom Come je pro mě horký kandidát. Každopádně díky za názor :-)
@Wettek98 (komentář): Pěkný komentář, jenom ten příkrý výrok o tom, že nic povedenějšího nevzniklo mi dal tušit, že jsi nehrál následující Hidden & Dangerous 2 či Vietcong. Myslím, že by se ti taky líbily.
@Pluto (24.06.2024 20:51): GTA 3 som si zrovna nedávno chcel zahrať (tiež prvýkrát), ale pozerám, že to už asi nie je možné nikde legálne zakúpiť (ak nepočítam Definitive Edition). Ale čo som tak videl, tak po grafickej stránke je Mafia určite lepšia, po hernej netuším. Ale priznávam, že mi predsa len vyhovuje asi viac arkádovejšie šoférovanie než realistické. :)
@Avathar (komentář): Tak já jsem to měl přesně opačně. Po zkušenostech s Mafií jsem od GTA 3 dostal něco úplně jiného. A pro mě osobně mnohem horšího, GTA 3 mě vůbec nebavilo a moc dlouho jsem u něj nevydržel. To Mafii jsem dohrál až do konce.
Kdyby si odpustily ty dobový obleky, tak by to mohlo působit docela "aktuálně" a víc jako ucelený film, než jako fan projekt.
@rikuhahl (06.03.2024 16:04): ale jako jak na to koukám, tak si s tim ty kluci dali fakt dost práce, vůbec jsem nevěděl že to tady vzniká. Herectví samozřejmě krapet cringe, ale i tak, respect.
@ adam.kulhanek (06.03.2024 13:25) : Svoboda, opravdu autor Poldy, hraje Luigiho :)
@ adam.kulhanek (06.03.2024 13:25) : Svoboda, opravdu autor Poldy, hraje Luigiho :)
@Paul (06.03.2024 16:01): Tak to se ti tam za chvíli zakempuje Hollywood a budeš mít barák v každym novym “Oppenheimeroj” :)
@Sasakr (05.03.2024 00:17): tvle koukám na to intro a vidim tam svůj barák, nene xD
@Sasakr (05.03.2024 00:17): Hehe, baví, je to fakt nostalgická sranda :D
@Sasakr (05.03.2024 00:17): Hezký! Jestli se nemýlím, tak Franka hraje současný autor Poldy.