Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Tak mi chcípl počítač, načasování potěší. Monitor a počítač mi jdou normálně zapnout, ale no signal. Spojení mám dvi, znovu jsem zapojil, zkusil jsem jiný kabel. Zkusil jsem se podívat dovnitř jestli je všechno utáhlé, ale dál už nevím...
Hrajete hry se SMT zaplym nebo vyplym? Bavim se teda o hrach cca kolem let 2010-2017. Nebo myslite ze by bylo zrovna lepsi v BIOSU vyradit jadra a nechat bezet jen 4, ktere by automaticky bezeli pri vetsi frekvenci a voltazi nez kdyby jich jelo 6-12 ?NEbo staci jen vypnout SMT? Na netu o tom toho moc neni ale vetsinou testy ukazuje s vyplym SMT vetsi dosazeny framerate, ale vyssi FPS dropy
@ZephyrCZ (22.12.2021 16:47): netuším a gratuluj si, že Tě to nepotkalo! Já o ten update nestál. Napadá mě čistě teoreticky. Protože jsi neměl non HWQL ovladače k GPU? Fakt netuším, HW i SW je úplně v pohodě nebýt Windows update tak no issues.
@Rapier (22.12.2021 12:25): Proč mě to AMD stroj nedělá a Tobě to AMD stroj dělá? Nikdy jsem se nesetkal s tím co popisuješ. Mám nyní Windows 11 a všechno lítá jako z praku, ale i předtím na Win10 vše v pohodě...
@TombSpirit (22.12.2021 12:10): taková blbost ale dalo mě to zabrat. Nakonec jsem vrátil zpět i to nastavení níže do default. Očividně to znamená něco jiného než jsem tušil, neboť to vůbec nepomohlo

Kdyby náhodou byl někdo jako já frustrovaný z automatického update driverů by Windows 10 tak cesta jak tohle divadlo definitivně zarazit je:
Tento počítač - Vlastnosti - vybrat Upřesnit nastavení systému (v sekci Související nastavení) - na záložce Vlastnosti systému zvolit Hardware a zde světe div se! zvolit Nastavení instalace zařízení a zde je volba:
Chcete automaticky stahovat aplikace výrobců a vlastní ikony dostupné pro vaše zařízení?
Ano (doporučeno) - tohle nastavení je tam by design <------- finálně ponecháno!
Ne (vaše zařízení nemusí fungovat podle očekávání)
@Rapier (22.12.2021 10:19): No ale to je chyba výrobce hw, že nezajistí, aby v MS update byly aktuální ovladače. To fakt není tak, že si náhodně někdo z MS jednou za čas projde stránky výrobců a hodí do MS update tehdy aktuální ovladače.
@TombSpirit (22.12.2021 10:01): to není HW co má ovladače v pořádku. To je mess na straně Microsoftu.
Fór je v tom, že OS mi cpe za každou cenu WHQL drivers, ale já mám novější které nejsou WHQL. Jdu to ihned vyřešit tou MS utilitou na skrytí update. Přeci mě OS nebude omezovat na verzi GPU driver kterou tam chci mít ne? :)
Nebo udělat čistej reinstal a mít klid.. Btw. mně se nikdy nestalo, že by mi Windows nainstaloval ovladače sám od sebe, většinou jsou v kategorii doporučených updatů. Jinak pokud je to integrovaná zvukovka, tak funkční ovladače jsou na stránkách základní desky.
OHO tak včera jsem si naivně myslel, že problém s Windows 10 update mám za sebou. Chyba lávky, dnes mi jej OS cpe znovu! odkaz Fuc.... Microsoft!

Tak pokud nepomůže finálně tohle řešení odkaz + odkaz tak končím s Windows a přecházím na Steam Linux OS.
@Charllize (22.12.2021 01:33): O tom přesně mluvím, ceny rostou celosvětově a prakticky u všeho. Myslím, že už začíná svítat i těm největším optimistům, že budoucnost bude spíše více o přežití, než o užívání si blahobytu. Kdo jen trochu sleduje světové dění, už musí minimálně tušit, že zde máme opravdu mimořádný průser a o návratu cen a životní úrovně před „dobu covidovou” si můžeme nechat jen zdát.
@samorost (22.12.2021 01:27): Já nemyslím, Sony si už s vysokou cenou konzoli hubu natloukla u ps2 a 3 a snad si to pamatuji. Případne PRO dražší bude ale pokud bude jen Slim verze cena nahoru nejspíš nepůjde. I když v dnešní době kdy svezení promrzlou tramvaji s covidem a bezdomovci v zádech stojí i 42 korun jeden nikdy neví :)

A sorry já ten konec minulého příspěvku upravoval a už si mi tam vlezl takže tam není co tam být mělo, ale základ jsi četl když odpovídas :)
@Charllize (22.12.2021 01:15): Já už jsem vcelku otrlý a beru věci tak, jak jsou. :c)) Dva roky máš záruku a pak už možná bude stejně nějaká slim/pro varianta, tak co to řešit. Jediné, čeho se já bojím, je to, aby další verze konzole nestála třeba 30 tisíc. Když vidím, jak ceny prakticky čehokoli stoupají do závratných výšin, nevěřím, že se další HW od Sony bude prodávat za dnešní takřka neuvěřitelně nízké ceny. ;c)

S tím chlazením souhlasím, Sony s tím opravdu dlouhodobě nějak zápolí. Poslední Xbox je v tomto ohledu pravděpodobně skutečně dotaženější mašinka. Mohli by se pro příště u Sony nechat Xboxem „inspirovat”, když už nejsou schopni sami vymyslet dostatečně jednoduché a funkční řešení. Tak snad nám ty PS5 vydrží alespoň do příchodu svého nástupce, u PS4 Pro jsem se už vysloveně za nový model doslova modlil. :c)
@samorost (22.12.2021 00:38): Mě proste pocit ze kdesi uvnitř konzole žbrblá rozpálený tekutý kov trosku znervózňuje :) 
Ale tak asi lepší než vodní chlazení, ono pak servisne vylevat vodu z uskvarenych ps5tek do kterých někdo bacil vzteky při hraní Fortnite by nebylo nic moc :)

Jinak jsem viděl člověka co do PS5 dal pokusne obyčejnou pastu a proste se přehřívala a vypinala. Ten kov asi má proste lepší odvod tepla nebo rychlejší, něco za tím proste bude. Což mi trochu naznačuje ze jim nic jiného nezbylo než použit ten kov.
@Charllize (21.12.2021 22:40): Těžko říct, možná byl zádrhel v té náročnější technologii nanášení vs. rizika vs. přínos pro uživatele, možná jisté obavy z v té době nepříliš prověřené technologie, kdo ví. Mnoho kutilů, kteří doma použili ve svém PC třeba Conductonaut, tvrdí, že rozdíl v teplotě oproti kvalitním pastám je zcela minimální. Pak je tedy zcela na místě otázka, zda to za případné riziko a obtížnější manipulaci vůbec stojí. U Sony nejspíš naznali, že ano. Tak snad to bylo rozhodnutí správné. ;c) Pravda je, že za hlučnost čtvrté generace dostávali od hráčů docela sodu a sami nakonec přiznali, že chlazení u PS4 dost podcenili.

@Peach (21.12.2021 22:54): Ty větráky jsou minimálně tři, někde na netu jsem svého času našel přímo i jejich výrobní označení a podrobnější popis, teď se mi to bohužel nedaří dohledat. Stručně tedy něco alespoň zde. Nejtišší je, dle všech dostupných informací, ventilátor Delta (23 lopatek). Nicméně, člověk se může radovat, že má báječně tichou konzoli, časem ale může ventilátor odejít a pak je otázka, jakou náhradu se podaří v tu dobu sehnat. Ve finále si koupíme třeba na Amazonu nějaký ten YUNCAI<span class="a-size-large product-title-word-break" id="productTitle">, nebo HUANMEFANG atd. a budeme šťastní, že nám PS5 vůbec jede. :c) Vždyť je to nakonec stejně všechno z jednoho čínského zdroje. :c))

@Charllize (21.12.2021 23:02): Je to tak, navíc, jeden výrobce ventilátorů zřejmě nepokryje množstevně celou výrobu PS5, tak prostě berou větráky od více firem.

@Gordon (22.12.2021 00:06): Netuším, nejsem odborník na vlastnosti kovů, nicméně bych řekl, že půjde o nějaké chemické reakce ve vztahu k okolním kovovým plochám. Konečně, třeba přímo u Conductonautu se upozorňuje, žy by se rozhodně neměl používat s chladiči s hliníkovou základnou. Mrkni třeba sem, v tamních odkazech jsou i videa.
@Peach (21.12.2021 22:54): Tezko rict. PS4PRO mela taky nekolik typu vetraku a klidne v jedne a te same revizi konzole. Podle me to mozna bude tim ze ty konzole nemontuji v jedne a te same fabrice a proste pouziji to co je pro danou oblast dostupnejsi a vyhodnejsi, aby se to plus minus drzelo parametru. Miliony vetraku proste, asi tezko chtit aby byli vsechny stejne :)
Například tady: web vysvětlují moji zkušenost, proč měly dvě PS5ky koupené krátce po launchi rozdílnou hlučnost. Dávali tam asi víceméně náhodně jeden ze dvou různých větráků. Doufám, že komponenty pro tu "novou" verzi s menším chlazením jsou už sjednocené a každý má šanci si koupit stejné PSko nehledě na to, po které krabici v obchodě sáhne (kdyby tam ty krabice byly).
@Charllize (21.12.2021 20:52): S „tekutým kovem” už nějaké ty zkušenosti jsou, úplně bych se toho nebál. Třeba ASUS ho dává do svých ROG noťasů a zatím jsem nikde nezaznamenal problémy právě kvůli tomuto. Spíše bych se obával situace, pokud bys potřeboval po delším čase konzoli kompletně rozebrat. Pokud vím, tekutý kov nezůstává tekutým dlouhodobě, nýbrž časem tuhne a je pak docela problém jej odstranit bez poškození CPU, či chlazení. Zřejmě bych tedy do PS5 zbytečně nevrtal, u PS4 to šlo v pohodě, byť to byl opruz i tak. :c)
@samorost (21.12.2021 10:58)
@Peach (21.12.2021 09:30)
Klidně to tak může být, pokud ano tak to je hanba výrobce konzole (SONY). U mě je to více méně v pohodě, já srovnával jen XSX a PS5 a rozdíl tam opravdu je. Je možné, že mám stále původní edici, tu co zmiňoval @Charllize: s účinnějším ale také hlučnějším chlazením. Je možné, že to jsou cívky? Pokud je konzole v klidu, tzn. nehraji registruji to teď večer/v noci, protože je obecně nižší hladina hluku. Mám ji posazenou vedle 4K monitoru a sedím od ní asi tak do 1m max. Pokud ji dám k TV a sedím na gauči, cca 2,5-3m tak je to jiná. 

@samorost: hry na PS5 nehodnotím, pro mě to je hlavně zařízení na Gran Turismo 7/Sport. Určitě si tam najdu pár her co si zahraji, dřív, nebo později.

@Charllize (21.12.2021 20:52): to mě ani neříkej, samozřejmě že mám všechny konzole, včetně PS5, na výšku kvůli místu! Doufám, že jen vtipkuješ! :)

@PRIVATE MARTIN (21.12.2021 21:34): tak mě třeba AMD upozorní na nově vydané drivery. Stačí když otevřu AMD Radeon Software, ale stejně si všechny ovladače, BIOS, atd. rád aktualizuji manuálně.

Rozhodně to je pro mě lepší volba, než odjet na služební cestu do SWE a po týdnu zjistit, že manželka nemohla spustit ihned po odjezdu PC, protože se točí v modré smrti, neboť Windows se rozhodl udělat update AMD driveru automaticky bez ohledu na to co si přeje uživatel. Ono by to ničemu nevadilo, kdyby ta kombinace nezpůsobila modrou smrt následovanou neustálým rebootem. To byla poslední kapka. Můj pohár trpělivosti s OS definitivně přetekl.

POZOR: ta volba jen nebude automaticky aktualizovat drivers, security updates a další MS updates se budou stahovat bez omezení.
Následující řádky nejsou úplně HW záležitostí, ale třeba to někomu ušetří starosti jako mě. Protože mě už to neskutečně vytáčí, a mnohokrát jsem musel fixovat situaci ručně. Není nad to mít OS plně pod kontrolou, no plně....částečně.

Kdyby náhodou byl někdo jako já frustrovaný z automatického update driverů by Windows 10 tak cesta jak tohle divadlo definitivně zarazit je:
Tento počítač - Vlastnosti - vybrat Upřesnit nastavení systému (v sekci Související nastavení) - na záložce Vlastnosti systému zvolit Hardware a zde světe div se! zvolit Nastavení instalace zařízení a zde je volba:
Chcete automaticky stahovat aplikace výrobců a vlastní ikony dostupné pro vaše zařízení?
Ano (doporučeno) - tohle nastavení je tam by design
Ne (vaše zařízení nemusí fungovat podle očekávání) ------> Už jedině tuto volbu! A nikdy více defaultní.
@marwel (21.12.2021 09:49): To je strašný zverstvo, a někteří si pod ty vyvrtate díry daji ještě led svetylka, jakoze tuning, demence :)



@samorost (21.12.2021 10:58): Dva modely PS5 jsou už zcela určitě, ten novější má menší chlazení ale co jsem koukal tak dle testování vychází ohledně hluku lépe než ten původní, launchovy. Ale má o něco málo vyšší teploty.
A jak jsem už psal, nejvíc mě zajímá co udělá ten tekutý kov místo teplovodive pasty za par let. Ani nevím jestli někdo vůbec kdy vyráběl sériove přístroj kde byl tekutý kov jako vodič tepla. Ale tak to snad inženýři ze Sony mají nějak testované. I když jakási vanicka z nějakého molitanu kolem procesoru aby ten kov nevytekl někam na základní desku moc seriózně a casuvzdorne nepůsobí. Osobně bych se asi vyhnul stavení PS5 na výšku, lol.
Take jsem viděl video rozebrane ps5 po padu na zem a ten tekutý kov byl rozstriknuty po celém tom molitanu :)
Takhle to vypadá ten molitan nebo co to je: https://gamingbolt.com/wp-content/upload ... aNUl2aXJMVngyN2o1YmI.
@Rapier (21.12.2021 00:55): Hele, polemizovat o tom je vcelku zbytečné. Když talíř nevydává zvuky a hrnek vedle něj také ne, nevím, co z toho bych měl označit za tišší. :c) Byť mám doma již druhou konzoli od Sony, určitě nejsem žádný potroublý fanboy jedné „stáje” a myslím, že i zde je z mých postřehů dostatečně vidět, že pokud něco není v pořádku, klidně se o tom rozepíšu a strhám danou konzoli bez zaváhání. Má PS5 v plném běhu a s vypnutým zvukem (samozřejmě, Sepulturu „na plné koule” u toho opravdu neposlouchám a sluchátka na uších taky při posuzování nemám) nevydává ani ten nejmenší šelest (zatím!). Vůbec nezpochybňuji účinnost chlazení a naprosto bezhlučný chod nových Xboxů, naopak, je to velmi dobrá zpráva, on člověk ve finále nikdy neví, co si třeba za nějaký ten čas pořídí. :c) Konečně, pod jedli se nám letos to malé Jezule chystá přitáhnout nové Nintendo Switch OLED, takže určitě nezůstávám pouze u jedné značky a ani ten Xbox nemusí být zcela od věci, když tam teď tak srdnatě pořizují další a další nová studia a začínají pracovat na své knihovně exkluzivit. Tudíž nemám nejmenší důvod zde plácat kraviny, sluch mám ještě rovněž stále vcelku v pořádku, takže se jednoznačně řadím k těm, kteří tvrdí, že je to opravdu kus od kusu. K tomuto závěru mě přivádí i informace, které internetem kolují, že jednak u Sony v nových verzích PS5 lehce modifikovali systém chlazení (zeštíhlili?) a navíc údajně do konzolí osazují snad až tři různé typy ventilátorů, přičemž každý má trošičku odlišné vlastnosti. Pokud Ty máš PS5 hlučnější, mohu Tě jen politovat, s PS4 Pro jsem si v tomto směru užil své, takže vím, že to není nic příjemného (byť nevěřím, že by PS5 v tomto směru na tom byla někdy až tak špatně). Já měl tentokrát zřejmě štěstí na kus, byť je to zcela bez záruky a je docela možné, že třeba za rok zde napíšu, jaký je PS5 v danou chvíli „vrtulník”. Aneb: „Nikdy nic nikdo nemá míti za definitvní, neb nikdy nikdo neví, co se může státi”. :c)

@Bursoft (21.12.2021 09:04): & @Peach (21.12.2021 09:30):

Vidím to stejně, bude to opravdu nejspíš i o troše toho štěstí, či naopak smůly.
@Charllize (20.12.2021 22:12): Uzivatelsky pristup = priklepova vrtacka? :D
Moje PS4 Pro ticha je. Ne tedy jako me PC, ale ticha je, nemam s ni zadny problem. Asi stesti na kus no. Ted dobreho trictvrte roku je uplne neslysna - trictvrte roku jsem ji nezapl. :D
Já koupila v únoru současně dvě PS5, zapojila je vedle sebe a dost mě překvapilo, že jedna nešla slyšet vůbec a druhá dost znatelně (bez puštěné hry, bez disku v mechanice). Takže rozhodně je to kus od kusu.
@samorost (20.12.2021 23:54): Mně je PS5 slyšet dost. Když hraju v noci a není okolní zvuk, TV mám hodně potichu, tak slyším cívky. Starší konzole jsem neměl, ale rozhodně bych nervrdil, že je PS5 neslyšitelná. On to bude spíš kus od kusu. XSX má lepší design a airflow, od pohledu muší být tišší.
heledte, potreboval bych poradit ... nepouzivam/nesnasim chytry mobily (mam jako spravnej hipster, kterej nejsem tohle), umel by mi nekdo poradit a pripadne sdelit sve zkusenosti s takovou tou turistickou GPS navigaci (co ma v sobe mapy, znacene stezky a idealne umi i prepinat na satelitni mapu apod ..) .. predem dekuju
@Charllize (20.12.2021 21:56): s hrami na PS1, PS2 nerozporuji, naopak. Stačilo mi když jsem v době kdy na PC byli letecké simulátory někdy okolo 98-00 viděl a poprvé hrál na PS1 Ace Combat (díl nevím). V té době jsme na PC sice měli 3Dfx a jiné 3D akcelerátory, ale jen na konzolích byla hladina moře která se krásně vlnila a hlavně i se zapadajícím sluncem jenž se v hladině moře odráželo! To byl WOW moment na který jen tak nezapomenu, neboť to v té době neměl žádný letecký simulátor na PC. Žádný i přes podporu 3Dfx!

Podobný shock byl i Gran Turismo 2. Ačkoliv NFS III/IV nevypadaly na 3D akcelerátorech vůbec špatně, naopak přímo skvěle.

@samorost (20.12.2021 23:54): to bys nemohl zcela jistě říct, kdybys měl doma jakýkoliv Xbox Series model. Já mám jak XSX tak PS5, a PS5 je proti XSX hlučná! Lidi co to píší do komentářů na czc.zc a alza.cz v tomto případě rozhodně nekecají!
Naprosto neslyšitelný, ale naprosto je až Xbox Series, PS5 rozhodně ne. Pro mě to byli nemilé překvapení, někdo by zcela jistě řekl, že neslyší nic. :) Hladina hluku může být rozdílná pro každou osobu, z tohoto pohledu chápu Tvé vyjádření.

Jistě stačí pustit jakoukoliv hru a ten zvuk na pozadí zanikne, ale ve srovnání s konkurencí palec jednoznačně dolů.
@Thellwin (20.12.2021 21:56): Rozumím, ta velikost může být problém, záleží, na co jsi zvyklý. Klukovi jsem nakonec koupil stejně velký POCO F3 8GB/256GB a vím, že bude spokojen, jelikož na tom bude stejně především doma mastit hry a ven jej bude tahat jen příležitostně. Zde opravdu hodně záleží na osobních preferencích, v tom se těžko druhému radí. :c)

@Charllize (20.12.2021 22:12): Přesně jak píšeš, je to kus od kusu. O svou PS4 Pro jsem se staral jako o miminko a stejně jsem na ní už mnohé nejnovější tituly takřka nemohl hrát. Buď ta bestie i krátce po vyčištění a přepastování řvala tak, že jsem v noci budil sousedy, či v případě některých náročných her se prostě krátce po spuštění a náběhu do menu prudce roztočily větráky a konzole se vypla. Současná PS5 je po půl roce chodu zatím naprosto neslyšná a to i u náročných titulů a s přiloženým uchem přímo u ní. Ani zdroj, ani cívky, ani větráky, zhola nic, absolutní ticho. Maximálně tak mechanika, pár sekund po vložení disku. Zatím tedy plná spokojenost, další chování samozřejmě ukáže až čas. :c)
@Rapier (20.12.2021 22:07): Zalezi na modelu, konkrétním kusu, podmínkách a uživatelském přístupu. Když se výše uvedené sejde v kladnem slova smyslu muže i PRO být ticha konzole. 
Ale to ze se to často nesejde je fakt a Sony Airlines se projeví naplno :)

A neboj ono to plno lidi jiste časem dokáže i s PS5. A jiste bude také zajimave sledovat co na to tekutý kov třeba po 4 letech provozu :)
@7c (20.12.2021 21:53): když nad tím uvažuji, jen u jednoho známého jsem viděl PS4 Slim, ale co jsem tak pochopil, zdá se, že PS4/PRO byla obecně uřvaná. PS5 je na tom z toho pohledu asi lépe, ale na Xbox Series nemá.
@Rapier (20.12.2021 21:49): Já ti nevím. Hry jako God of War nebo Horizon běží na ps4 krasne a vypadají perfektně. Na PC bys v te době hry které vypadali lip spočítal na prstech jedné ruky. Základní ps4 má priposrany procesor a grafiku na úrovni 750ti a přesto na ni jsou hry které jsou na podobne PC konfiguraci nemyslitelné.
A to radši nemluvím o starších Sony konzolich. Hry z ps1 a 2 kolikrát byli tak technicky a vzhledově na výši ze i dnes když se taková hra hodí do vyššího rozlišení vypadá dobre.
PS2 obecne je technologicky zázrak, ale to bych se zas rozvášnil a psal něco co už jsem tu psal :)
Jsem ochoten připustit, že Slim verze možná bude, možná ne. Kdo ví. Čistě teoreticky se může SONY inspirovat u konkurence s Xbox Series S, ale moc tomu nevěřím, vždyť oni mají svou PS5 bez mechaniky, že? Dejme tomu, že na 3nm nebo 6 nm zmenší HW a tudíž i konzoli.

S těmi 640kb paměti musí stačit každému.
V nedávné minulosti tu PS4 Slim/Pro a Xbox One S/X hráli v porovnání s PC dostupným výkonem druhé housle (z pohledu PC master race), protože co si budeme nalhávat limitace na straně teoreticky 8 jádrového Jaguar CPU co navíc sdílí L2 cache mezi jádry nebylo zrovna HW terno a příslib do budoucna. GPU tam také nebyla žádná hitparáda oslňující moderními standarty.

Nyní je ale situace rapidně jiná. HW je poslední generace, nechybí mu prakticky žádné technologické features. Mají konečně pořádné CPU (8c/16t), už žádné sdílené prvky jako tomu bylo u AMD v době CPU Buldozeru, a spol. Mají tam RDNA 2.0 GPU, mají tam podporu RT, nevím co víc by tam mohli už nacpat, snad až na obecně vyšší hrubý výkon a dejme tomu ještě lepší podporu RT? A hlavně proč by to dělali?! Nejsou to náhodou konzole co se chlubí delším životním cyklem než PC?

Že je PS5 hnusná a přerostlá souhlasím. To by nebyla SONY aby nepřišla s cool designem. :)