Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Software

Win7 v sobě mají sami takovej soft. Každopádně je lepší to dělat hned při instalaci..
Doporučte spolehlivý soft na dělení disku na partition.

Btw, pokud uvažuji o Linuxech, jako druhém OS, bude asi lepší udělat pro něj partition zvlášť, že? A ještě... Existuje 64bit verze Mozilly Firefoxu?
Say: Však to je jasná věc :). Jen je na prd, že u NTFS jako první vezme za své adresářová struktura a všechno je pak namixované v jedné složce.

PS: Jinak při nechtěném smazání dat je nejlepší natvrdo systém vypnout a data obnovovat přes jiné PC. U Vist nebo Win 7 totiž stačí, aby se spustila automatická defragmentace a minimálně polovina dat je během chvilky v tahu. Jenže běžného uživatele tohle nikdy nenapadne.
NateLogan: Jj, používám v krajních případech Recuvu a zatím 100% úspěšně. Jen je potřeba obnovu udělat co nejdřív a pokud možno udělat na disku, kde se data mazala co nejméně změn (stahování, kopírování).
Mě právě Ontrack ER6 házel memory access violation chyby na Windows 7 x64. Nicméně jsem uspěl s jednoduchým programem Recuva (je i součástí TC UP).

BTW na základce by se měl dělat kurz "Jak správně zacházet s daty". Když někdo používá klasického průzkumníka (respektive okénkového správce souborů) a nejedná se o pokročilého uživatele, je třeba velmi snadné přehlédnout nějaký progressbar v pozadí a kopírovaná data smazat... Já pak musim řešit takovéhle pytloviny.

PS: Zajímavé zjištění - Win neumí obnovit data z koše, pokud se změnilo písmekno disku, typicky třeba externí USB disk píchnutý do jiného systému.
Nikdy mě nezklamalo Ontrack Easy Recovery 6. Je to sice starý jak svět, nová verze nevyšla leta, ale jak říkám, vždycky mi to pomohlo a umí to najít i takový věci, že ostatní softy se můžou jít zahrabat.
Nemá někdo tip na dobrý software na obnovu smazaných dat z HDD?

Já něco takového potřeboval naposledy v dobách WinXP (od té doby zálohuji, kde se dá :D) a na nových systémech jsou už značně "obsolete" (jak je to česky sakra?).
Miranda IM + TabSRMM + History++ a vic v podstate nepotrebuju.
Ale teda koukal jsem na ten compact mod v novym Trilianu, to by mozna stalo za zkousku.
Tak jsem zkusil toho QIPA, ale nějak se mi nejde přihlásit na Facebook. Nevíte co s tím?

Na ICQ jsem se přihlásil hned napoprvé.
Já třeba na Trillianu nejvíc obdivuji smíchání všech možných služeb do jednoho přehledného celku... Takový facebook navštěvuji jednou za uherský rok pro odklepnutí pozvánek lidí, které znám, ale facebook chat přes Trillian je celkem běžná věc.

A paměťová náročnost se pohybuje do 30 MB (10-15 pouze při spuštěném ICQ). S časem procesoru je to krapet horší, pokud jsou zapnuté "fancy" efekty.

Jinak je to ale o preferencích. Já si Trillian koupil, takže mám dostupnou tu jejich Astra službu - sync účtů a nastavení, chat a v budoucnu bude prý i historie, umožňuje přihlášení z vícero míst zároveň (konečně to někomu došlo, spolu s MSN) a je to otevřený protokol (takové ICQ by se nemělo používat na neoficiálním klientovi :) ).
Taky mám Mirandu, ale nikdy jsem nic jinýho nepoužíval, takže nemůžu srovnávat. Miranda je ale určitě dobrá buď pro toho, kdo chce něco hodně jednoduchýho a rychlýho (např. zabírá úplně směšně málo RAM), nebo pro toho, kdo si ji "dodělá" pluginy. (Ať už jednotlivě nebo použije nějaký "plugin pack".) Osobně tam mám navíc jenom History++ pro lepší práci s historií a NewXStatusNotify pro ztlumení zvuků při přepnutí statusu na Away/DND (ale umí to toho víc). Ještě se možná poohlídnu po něčem, co mně dá všechny konverzace do 1 okna (s přepínáním pomocí tabů jako v browseru). (Mám ale tak málo kontaktů a konverzací, že se mně to ještě nechtělo řešit.)
Tez leta jedu na mirande, tez uznvam ze vyladit ji je zalezitost s kterou s da zabit den. na druhou stranu se tam da nastavit a upravit fakt skoro vsecko

jinac do toho vyctu bych prihodil pidgin
Leta jedu na Mirandě a neměnil bych, ale její vyladění není záležitost na pár minut. Trilian mi naopak sednul nejmíň :-)
QIP je oblíbený (zejména pro ICQ), Miranda silně customizovatelná (já osobně ji rád nemám), mým favoritem je Trillian (svižný, vizuálně nejpřitažlivější, umí toho spoustu už v základu).
Mohl by mi prosím někdo doporučit nějaký nenáročný instant messenger kompatibilní s ICQ?
NateLogan: Tak bacha, aby te nezamestnali, abys jim vydal novou verzi toho squeak smalltalk image - "Free, open source, open research, super portable, new Smalltalk-80-based language, written in itself" :) To kdosi kdysi napsal v bytecodu a od te doby tomu nikdo nerozumi, aby to prepsal a napsal nejak lip :)
Já? Zásadně strojový kód nebo byte kód :D. Ale jinak šmudlím věci v Javě a k C# se chci někdy časem odkopat :)
Nate: C#? Nebo java? :-D

Garion - jestli naskočil na html, tak ani v nedohledné době.
Say: Tohle jsou uz docela detaily, nemyslim si, ze by ses k nim v dohledne dobe dostal :)
Už se těším, až si nebudu připadat při čtení postů pode mnou jako při sledování mongolské telenovely=)
Technicky vzato assembler bez goto nemůže nikdy existovat, pač každý program vždy skáče na start programu za adresy přerušení. :)

PS: Jinak jsem docela rád, že mě něco jako Pascal úplně minulo... A nemám rád ani C a C++ (a taky php), těm se ale asi vyhnout nedá.
Vzdyt o tom zase zacal mluvit Karasman, na me to nesvadej :-P Tak jo, zacnu tady pouzivat JMP a uvidime, o kolik lidi mene se bude chytat :) A misto print zacnu pouzivat cout apod :)
Proč furt mluvíš o assembleru? Tam je použití goto nevyhnutelné, takže diskuze zbytečná. Navíc se to tam ani nejmenuje goto :)
A melo to nejakej realnej duvod nebo to bylo jen proto, ze ti to tak nekdo ukazal? :)
Měl jsem na mysli spíš ten Pascal :-) Asm jsem také většinou používal jen v Pascalu.
Tak to bych chtel videt, jak jsi neco rychleho a pouzitelneho napsal v assembleru bez GOTO :)
Nejsem žádnej programátor, ale za mých mladých dob, kdy jsem zkoušel něco v asm a pascalu mi všichni říkali, že používání GOTO je ta největší prasárna :-)
A ted zase co je "pokrocilejsi" programovaci jazyk :) Napriklad v C se GOTO pro ty embedded zarizeni taky velmi hodi, oproti tomu v Jave uz GOTO snad vubec neni a to uz delsi dobu :)
Takže ten programovací jazyk byl assembler? Proč to sakra neřekneš rovnou? V něm je používání goto nutnost a celá otázka je irelevantní. Otázkou je spíš jestli používat goto v pokročilejších programovacích jazycích a na to je moje odpověď "raději ne".
A v cem si myslis, ze se delaji embedded veci? :) (Kdyz tam mas C, muzes si vyskat.)

Ono z principu nikde, kde mas cykly, GOTO nepotrebujes, vzdycky se to da napsat jinak (i kdyby to znamenalo kompletni zmenu architektury), ale casto ti muze jedno GOTO usetrit nekolik dni prace :) A o tom to prece je - pouzivat poskytnute "nastroje" tak, aby si clovek usetril praci, penize a nervy :) Na GOTO z principu neni nic spatneho, pokud je pouzito spravne (i s obycejnou podminkou dokazou nekteri jedinci vyrobit prisernost, ktere by se zhrozil i jedinec, ktery programovani v zivote nevidel).
No moment, v tom případě to ale není otázka na programování obecně. Pokud je v nějakém jazyce goto jediný způsob, jak vytvořit cyklus a dokonce se s tím počítá, tak v tom samozřejmě není problém. Však v assembleru taky na cykly de facto používáš goto.
Pokud ale používáš goto jen sekvenčně nebo vnořeně, tak ho vlastně ani nepotřebuješ :)
Tak jo, da se, kdyz se snazis, aby se ty GOTO nekrizily (tedy byly bud sekvencni nebo vnorene), tak to kupodivu ani tak nevadi. Pokud je zacnes krizit, tak ano, to je cesta do pekel - na druhou stranu s krizenim se ztratis prakticky hned a projekt ani nedodelas :)
Tak placnu jedno GOTO na 20-30 radku :) (V danem jazyce totiz neexistovaly cykly a bylo tehdy potreba, aby to bylo co nejrychlejsi, protoze cilova platforma byl nejakej suntskej embedded procesor, takze GOTO bylo potreba v nejake vetsi mire, aby byly splneny pozadavky.)
Je však otázkou, kolik tam těch goto bylo. V rozumné míře asi nevadí, ale co je to rozumná míra? Proto se radši zavedlo nepsané pravidlo, že se nesmí používat vůbec.
To se mi jeste nestalo ani s GOTO, kdyz jsem ho kdysi musel na nejaky projekt pouzit :)
Ale "bude to chvíli trvat" je něco jiného než se v něm přímo ztratit. Samozřejmě, že se v něm nevyznáš ihned. Ztratit se ale znamená, že seš skoro bez šance ho znovu pochopit aniž bys ho procházel řádek po řádku.
Vsak ztratit se v projektu, kdyz na nem zrovna delas, to by bylo teda docela smutny :)

Ja mluvim o tom, ze kdyz si ted otevres nejaky netrivialni projekt, ktery jsi psala par let zpatky (samozrejme nejaky, ktery si nepamatujes), bude ti nejakou chvili trvat, nez se zorientujes v usporadani projektu, nez zjistis, co vlastne jaka trida/metoda dela, proc mas vselijaka osetreni a obfuskace tam, kde je mas apod. A jak rikam, pokud nemas komentaru pomalu vic nez kodu, nebude to uplne jednoduchy a uplne pochopeni toho, co jsi tam pred temi roky delala, ti trvat proste bude :)
Naivní ideály? To říkáš jako bys měl 30 let zkušeností. Já programuju už 9 let a dokud jsem dostatečně komentovala zdroják, nikdy jsem se v něm neztratila.
NateLogan: Ano, a taky jim to trvalo nejakych nevim, 10-15 let (?) nez to dovedli do tohohle stavu :)
Garion: Když se koukneš do zdrojáků nativních tříd javy, tak zjistíš, že těch komentářů je tam řádově mnohem více než samotného kódu :)
Akhera: Koukam, ze si porad drzis sve naivni idealy :)

Edit: Na druhou stranu ano, ono je rozdil mezi "vyznat se v kodu" (k tomu prakticky staci poradny deleni na metory, tridy atd a jejich spravny pojmenovani) a "vedet co, jak a proc" to dela (a k tomu bohuzel komentare nepomohou, respektive pomohou, ale muselo by jich byt pomalu vic nez kodu).
Garion - Dokud nepužíváš goto a kvalitně komentuješ, tak není problém se v něm vyznat.
Akhera: Casem se nevyznas ve svem kodu ani bez GOTO, to ti garantuju :) Jinak v tymu klidne at si kazdej GOTO pouziva, pokud jeho cast kodu bude fungovat na 100%, neni treba ji rozumet :)