Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Malignus (28.05.2019 12:57): Kantai Collection dost spopularizovala tenhle "moe anthropomorphism"
trend a Azur Lane se může na prvý pohled zdát jako laciná Čínská kopie, ale kromě konceptu jsou tyhle hry dost odlišné. Jedna hra je víceméně spreadsheet simulator, který se soustředí hlavně na Japonské lodě, zatímco druhá je akčnejší a je tam více Britských, Amerických, Neměckých i Francouzských lodí. Kancolle má bohužel děsnou hratelnost a pravděpodobně nikdy nevyjde v Angličtině. A asi jako většina lidí jsem obě hry objevil díky fanart a doujinshi :)

Ještě je tady Girls Frontline, kde jsou místo bojových lodí zbraně, ale ta mě moc nebavila.
Rodič tehdy: "jsi podivín a proto nemáš žádné kamarády! Stydím se za tebe!"
Rodič teď: "jsi nemocný a proto nemáš žádné kamarády! Stydím se za tebe!"

Ale jo, je to dle mě lepší. :D
@Kwoky (28.05.2019 14:33): Tak psal jsi "úklid domácnosti", tak reaguju na úklid domácnosti :) Ale můžeme jít o větu dál "nemusí jít o zábavu", je uplně stejně vtipný :)

@Malignus (28.05.2019 14:42): Ne nutně jen sociálního. Může jít klidně o únik z úzkosti nebo úzkostné poruchy, která může mít původy v sociálním vyloučení, ale může být třeba i v rodinné anamnéze, zneužívání a další a další důvody.

Naštěstí se z úzkosti pomalu stává téma, kterému se především u mladých bude snad věnovat větší pozornost.
@Kwoky (28.05.2019 13:46): Myslím to, že pokud dítě a mladistvý trpí pocitem nevyužitosti a s tím pravidla nastupujícím pocitem úzkosti a marnosti (a tím se tak otevírá cesta ke všem závislostem), tak ho nahnat do úklidu domácnosti je pro jeho vývoj přinejmenším cynický.

Ono je nejpravděpodobnější, že když dítě nemá do čeho píchnout, nemá kde se vybít a příjde máma s tím, že se může přece realizovat v úklidu domácnosti a že to je taky přece paráda, tak na ní ono dítě právem bude koukat jako na úplného debila. A to je ještě ten lepší případ, protože pokud by opravdu se podařilo v dítěti vštípit myšlenku, že má svoje sebehodnocení založit na tom, že mu hezky jde uklízet domácnost, vyroste z něj certifikovaný debil stoprocentně :)
@Kwoky (28.05.2019 13:46): Páč všichni jeho fellas ze třídy zrovna válcujou 5. hodinou Fortnite a on místo toho musí drhnout hadrou země :D Druhej den je to automaticky lowka, protože musí poslouchat maminku a nemůže si dělat co chce.. Bohužel i tvoje nejlepší úmysly ve výchově ti dnes zákonitě kazí vnější vlivy..
@Shoggot (28.05.2019 13:40): Když má člověk co dělat a je v tom dobrý (nebo to prostě aspoň zvládne samostatně), tak raketově roste jeho sebehodnocení. Ještě když mu to pak někdo pochválí. Nechápu, jak by z něj pak mohl vzniknout úzkostlivý frustrát.
@Jab (28.05.2019 12:51): jiné vyžití nemusí být dostupné

Ono to "vyžití" může být klidně úklid domácnosti :) Nemusí jít nutně o zábavu, ale prostě o nějakou neherní činnost obecně.
@Naginata (28.05.2019 00:03): Já Guildy vůbec nemusím a jediný důvod, proč v nich jsem je, že v SW:GoH umožňují jediný přístup k některým klíčovým toonům a v HoDA zase přinášejí větší odměny, takže pro F2P znatelný zdroj příjmů. :-D No, já jsem nesylšel přímo o Azur Lane, ale o Kantai Collection a zaujalo mě to, tak jsem se o tom snažil zjistit víc a objevil Azur Lane. :-D
@Kwoky (28.05.2019 12:36): JJ. I z toho důvodu jsou děti více ohrožené. Na druhou stranu chápu, že jiné vyžití nemusí být dostupné. Nejlepší sportovní kroužky praskají přetlakem zájmu ve švech a podobně často i turistické/skautské oddíly, kde je při současném boomu zájmu o ně také kolikrát těžké najít místo pro svou ratolest.
@Jab (28.05.2019 12:26): Ono hodně záleží na tom, jestli člověk hraje pro zábavu nebo proto, že je to nejjednodušší cesta, jak zahnat nudu. Pokud bych hrál každý den něco jen proto, že nemám co jiného na práci, tak je to asi cesta k závislosti. Pak už to totiž není závislost na příjemných pocitech, ale spíš uhýbání před nepříjemnými (real life sucks). A když k tomu přičteme ty psychologické triky, je to velmi účinná cesta do pekel.

Když má člověk funkční rodinu, kamarády, nějaké koníčky, plány do budoucna, tak se závislost na hraní pěstuje dost špatně.
@SimonEndt (28.05.2019 12:01): Tak ono se to šikne. Až někdo legálně drženou AR-15 zase sundá pár desítek lidí, tak se může vést tažení proti hrám, páč dotyčný hrál Overwatch.

Nicméněž závislost na počítačových hrách zajisté existuje a má svá nebezpečí (sociální izolace, agresivita při náhlém přerušení hry...). Jak řečeno jde o míru. A také nedostatek zájmu rodičů o dítě. Docela by mě zajímalo, kolik těch patologických jevů by vymizelo, kdyby byly odstraněny či utlumeny jejich spouštěče. Jako lootboxy (a další "gambling"), nemožnost savování během misí atp. Z duše mi takové hry jsou trochu odporné. A i když jsem v SWTOR třebas na posledním bossovi v náročné operaci (u onlajnovek se holt té ztrátě in game progress nelze vyhnout), tak jsem se naučil, že je v poho, když náhle odejdu já či kdokoliv jiný. S gildou psychopatů, kteří jančí, když družníka náhle odvolá reálný život, bych ani nehrál.

Čili kdyby se více regulovaly výše uvedené negativní jevy, tak by imho mohli z WHO tuhle závislost zase škrtnout. Právě to propojení dosahování nějaké mety (ještě hůře, když je ta meta odměněna random lootboxem či méně random v případě zaplacení z reálných peněz) ve spojení s časovou tísní je imho základ závislosti.

A čím více "nedospělá" mysl, tím je riziko větší. Asi pak dobré, že jsem to dětství trávil u turn based strategií, adventur a dungeonů, které většinou umožnily savnout kdekoliv, nebo hru zapauzovat či i nechat běžet bez rizika smrti následkem respawnu. :)
@Coldplaz (27.05.2019 15:15): to uz psali v tom prvním článku ohledně slev, ktere Epic poskytoval i na hry, u kterých to neměli schválené autory. Epic si sedí na koulích, jestli tam nekdo nakupuje hry, dobre mu tak :-)
To bylo před chvílí i na novinkách, že světové zdravotnictví prohlásilo hraní her za závislost. Akorát závislost může být v podstatě na všem, někdo je závislý na kafi, čokoládě, někdo na hazardu, hraní her, sexu, práci ... jen do toho hraní je pořád potřeba šťouchat klackem :))
@Drolin (28.05.2019 10:43): Seriál, film nebo kniha není hra. Vytvořit si závislost na nějaké free to play kravině, která používá psychologický triky jak dostat z lidí peníze je mnohem jednodušší, než třeba na SP adventurách (nebo jiném médiu), protože tam prostě není žádná instantní odměna. Některé casual hry nemají daleko k hazardu a nějaká forma regulace je na místě (a může to platit i o lootboxech třeba).

Spíš je škoda, že se všechny hry hážou do jednoho pytle.
Mě nucená pracovní závislost způsobuje vyrazne zhoršení herních aktivit. Možná by se ,,vědci,, nad tím měly zamyslet. :)
@Drolin (28.05.2019 10:43): Pokud dívání seriálů, filmů nebo čtení knih splňuje “vést k výraznému zhoršení fungování z hlediska osobního, sociálního, rodinného, vzdělávacího, pracovního apod. po dobu alespoň 12 měsíců”, tak jistě. Ta nemoc se vztahuje na 100% nerdy.
@kiwizak (28.05.2019 10:00): V pohodě, na hraní si určitě můžeš vypěstovat závislost, stejně jako na matech, koksu, chlastu nebo cukru :)

Ale nedivil bych se, kdyby si na tomto základě někdo připravoval půdu pro novou spotřební daň na hry :)
@Malignus (27.05.2019 22:19): Já guildy nepoužívám vůbec a s kamarády co to hrají spíš píšu na Discordu. Odkud si o té hře slyšel, z tých hrozných reklam nebo protože teď májí kolaboraci s World of Warships? Líbí se mi hlavně že to není pay to win jako např. Fate/Grand Order na kterém některí blázni utratili tisíce dolarů.
Tak DOS kviz 89/90, ale po pravde netusim, ktoru hru som netrafil :D Mozno jeden z tych leteckych veci, mozno nieco ine.