@
SimonEndt (28.05.2019 12:01): Tak ono se to šikne. Až někdo legálně drženou AR-15 zase sundá pár desítek lidí, tak se může vést tažení proti hrám, páč dotyčný hrál Overwatch.
Nicméněž závislost na počítačových hrách zajisté existuje a má svá nebezpečí (sociální izolace, agresivita při náhlém přerušení hry...). Jak řečeno jde o míru. A také nedostatek zájmu rodičů o dítě. Docela by mě zajímalo, kolik těch patologických jevů by vymizelo, kdyby byly odstraněny či utlumeny jejich spouštěče. Jako lootboxy (a další "gambling"), nemožnost savování během misí atp. Z duše mi takové hry jsou trochu odporné. A i když jsem v SWTOR třebas na posledním bossovi v náročné operaci (u onlajnovek se holt té ztrátě in game progress nelze vyhnout), tak jsem se naučil, že je v poho, když náhle odejdu já či kdokoliv jiný. S gildou psychopatů, kteří jančí, když družníka náhle odvolá reálný život, bych ani nehrál.
Čili kdyby se více regulovaly výše uvedené negativní jevy, tak by imho mohli z WHO tuhle závislost zase škrtnout. Právě to propojení dosahování nějaké mety (ještě hůře, když je ta meta odměněna random lootboxem či méně random v případě zaplacení z reálných peněz) ve spojení s časovou tísní je imho základ závislosti.
A čím více "nedospělá" mysl, tím je riziko větší. Asi pak dobré, že jsem to dětství trávil u turn based strategií, adventur a dungeonů, které většinou umožnily savnout kdekoliv, nebo hru zapauzovat či i nechat běžet bez rizika smrti následkem respawnu. :)