Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Kubulus (06.05.2012 02:30): Ja som SHame bral interpretačne pomerne uzatvorené, pretože viac než o nejakú metaforu či alegóriu alebo symboliku hodnôt šlo o zobrazenie konkrétneho stavu a jedinú otvorenú vec, ktorá stála na divákovi bol podľa mňa záver, kde vlastne režisér naschvál dáva priestor divákovi, aby si vybral, akým smerom vykročil (hl. postava i divák).

Jasné, díky za tipy. Mysterious Skin mám tiež v pláne, zabudol som to v tom mojom príspevku nižšie napísať. A s tým uhranutím v podobnej miere je to asi bežné, poznám ten pocit.
@Tulareanus (06.05.2012 01:57): To nebude jednoduché. Když už najdu zaujetí v nějakém filmu a pátrám po nějakém podobném, který by mi uhranul stejnou měrou, většinou žádný nedohledám. Na zkoušku bych ale doporučil můj velice oblíbený Mysterious Skin, Van Santovo Restless a nakonec i ten Bellflower, co jsem tu už doporučoval (a který rafinovaným způsobem vypráví právě o vystřízlivění).

O Shame se tu už v diskuzi psalo, a ač ten film byl dobrý, byl interpretačně otevřený, až jsem z něj měl pocit, že ustupuje před divákem. V zásadě jde celý ten film vysvětlit několika způsoby, což je právě zřejmě ten důvod, proč v něm mnoho lidí nalezne to, co hledá. Pokud to (poněkud nespravedlivě) srovnám s famózním literárním dílem, jakým je pro mne Houellebecqovo Rozšíření bitevního pole, kde autor popisuje věci z toho světa, z kterého pocházím já, je Shame trestuhodně nevyužité.
@Kubulus (06.05.2012 00:22): Nejde mi o to, aby som si pozrel niečo od Harmony Korine a cítil sa potom mizerne, chcem v tom nejakú výpoveď, možno posolstvo. Nemá to byť naivné, aspoň nie z hľadiska pointy, z hľadiska určitých charakterov ešte ako tak áno, ak sú potom konfrontovaní s tou naivitou.

Mne paradoxne prišiel Shame dosť realistický pretože mi umožnil reflektovať určité myšlienky a situácie s určitými situáciami a ľuďmi v mojom živote. :D ALe už pri pozeraní ma napadlo, že veľa ľuďom to asi nič nedá, nie preto, že by boli povrchnými divákmi, ale pretože nemajú nič, čo by ich dokázalo nejak spájať s postavami a objektom filmu ako takého.
@Tulareanus (05.05.2012 23:59): Tohle je potřeba, obávám se, upřesnit. Jak staré to může být? Má v tom být romance? Co si představuješ pod konfrontací s realitou? Může to být krapet a cíleně naivní? Ptám se pro to, že mně Shame například zrovna realistický nepřipadl.

A pokud bys chtěl něco realistického, odkud se vytrácí motivace i ideály, je tu spousta indie snímku na pokraji průměrné divácké sledovanosti, kde 150 minut sleduješ odporné živořící maloměšťáky. Pokud ti jde ale třeba jen o to, aby ses po zkouknutí cítil mizerně, je to hnedle jiná.
Neviem či sa dočkám odpovede, ale predsalen sa spýtam:
Po pozrení filmov Shame a Beginners, ktoré sa (hlavne v prvom prípade) snažili formovať akési osobné interakcie s prostredím veľmi civilným a realistickým (až cynickým v prípade Shame)spôsobom, mám chuť na nejaké ďalšie takéto záležitosti. Viem, že tieto dva filmy nemajú v podstate nič spoločné, skôr mi ide o to smerovanie, kde je to pozbavené väčšiny tých klišé a plochých osobností a nereálnych udalostí do tej reálnej konfrontácie s vlastným životom, motiváciami a prípadnými (stratenými) ideálmi - jednoducho niečo, na čo sa dá divácky dobre reflektovať.

Zatiaľ mám na ten štýl v pláne filmy Tyrannosaur a Naked, ale budem vďačný za akékoľvek ďalšie tipy.
Ja by som dodal že dialógy sú správne komiksovo zábavné a o nejakej konverzačnej nude by som rozhodne nehovoril, bez nich by to akčné finále rozhodne až tak nefungovalo.
@7c (05.05.2012 10:46): Akce je tam docela dost už od začátku a i bez toho - ty dialogy jsou výborné, Whedon se opět předvedl v nejlepším světle. Tedy až na pár momentů mezi Thorem a Lokim, které naštěstí rychle adekvátně sestřelí Downey (a pak si s Thorem pro jistotu ještě začne házet po lese).
Celkově jsem ani nečekal že to bude tak dobré, hlavně Hulk překvapil - z ultraretardované postavy v předchozích filmech je najednou celkem zajímavý sympaťák kterého je kupodivu i celkem zábava sledovat při akci.
@Fg (05.05.2012 10:22): Tak tak, niet nad starú trilógiu Star Wars s parádnymi papundeklovými trikmi a Hanom Solom, tá nová "hitech" trilógia vypadá oproti tej starej ako hnoj.

A Indiana Jones 4 bol moj najočakávanejší film posledných rokov, išiel som na to na predpremiéru do kina a keď na konci filmu takmer zdvihol Indyho klobúk Shia LaBeouf, tak som skoro zinfarktoval. Celkovo som z toho bol sklamaný.
Práve som dopozeral vojnový film RED TAILS o letke černochov a musím povedať, že už dávno som pri nejakom filme tak netrpel. George Lucas sa asi na staré kolená zbláznil, film napísal a produkoval (čo by dokazoval aj Jar Jar zo Star Wars alebo svište z Indianu Jonesa 4).

Hlášky černochov po každom zostrelení nemeckého lietadla - ježiš Ti odkazuje ahoj, čierny ježiš s vami, tak čo poviete na toto pán Hitler? ...UFF :D
to bude zase masakr! http://www.youtube.com/watch?v=TgEqVYcryWc :) po zklamání z jedničky bych tomu chtěl věřit...těším se na Arnieho a snad i Bruce(pokud tam bude mít něco akčního) a JCVD? Norris? S Chuckem by to měl být asi nej film ne? A kdyby ne, on si je podá :D
Ok, tak začínám nad těmi Avengers přemýšlet, že bych přeci jen do toho kina šel?
@Say (03.05.2012 22:50): Jo, Inside Job je vynikající dokument. A ještě lepší pro nás relativně zasvěcené, byť věci které se v něm popisují celkově nejsou příliš složité :)

Btw doporučuji také mnohem diváčtější "kvazidokumentární" thriller Margin Call, popisující poněkud dramatičtější formou jak hypoteční krize vlastně začala (fiktivní firma ve které se odehrává nápadně připomíná Lehman Brothers... až na to že v Lehman Brothers nepracoval Kevin Spacey, Jeremy Irons a Demi Moore)

A do třetice ekonomických pop-lekcí - arcigeniální Keynes vs. Hayek rapbattle, must see for everyone :)
Round One
Round Two
Já si tu jen odložím poznámku, že H. P. Lovecraft se dočkal asi třetí důstojné adaptace - Barva z vesmíru aka filmová Die Farbe. Pokud se tu potlouká nějaký další lovecraftomilec, lze mu toto svěží dílko jen vřele doporučit.
Nebo imdb (watchlist), a její vcelku relevantní doporučení na základě hodnocení.
Pamatuje si nekdo, jak se jmenoval ten film, kde byly nad sebou vzhuru nohama dva ruzny svety? Jeden cas byl kazdej nadsenej z traileru... myslim ze to bylo francouzsky, ale uz nevim...

V tehle chvilich me fakt sere, ze CSFD nema tlacitko "chci se podivat" nebo tak neco.

EDIT: Tak uz to mam Upside Down
@AlieN (02.05.2012 22:18): Sin City je úžasné!

History of Violence ujde, ale že by to byl nějaký "kumšt"? Nemyslím si. Podle mě těžký průměr, ač při ohlédnutí na Cronenbergův styl jsem k tomu filmu byl přístupný. V for Vendetta mi taky nepřišel nikterak uchvacující, rozhodně tedy v porovnání s filmy, o nichž říkáš, že jsou to jen zfilmované obrázky. Máš to nějaké popletené :-)
Oldboy je inak podľa mangy, čo síce nie je komiks, ale i tak výborne spracovaná adaptácia...
@Bodkin (02.05.2012 21:58): ROFL, vy mě s těma nehodama fakt bavíte. Dark Knight by byl mrdka na kterou si nikdo ani nevzpomene kdyby půl roku po něm neumřel Ledger, Vrána to samé kdyby při ní nezařval Lee... s takovou teda začnou producentni na placech komiksových filmů ty herce střílet sami, aby měli zaručený úspěch :D

Je to velmi dobrý film, rozhodně jeden z top 10 komiksových adaptací :P
Zato u Z Pekla jsem usínal, i když předlohu bych si přečetl velice rád.
Nu, Z pekla taky docela ušlo, rozhodně bych ho řadil nad Hellboye. Vrána je špatná, ten film je chválený jen kvůli nehodě, rozhodně to není moc kvalitní počin.
Scott Pilgrim i Hellboy jsou paradni a oba hrozne tezi z fanouskovstvi svych reziseru. Na nich je naprosto perfektne videt, ze kdyz to dela nekdo kdo tomu rozumi, tak vysledek za to stoji. Bez del Tora by byl Hellboy standartni tuctova adaptace.

A oblibenost druhyho Bladea sem nikdy nepochopil pokazde mi to prislo tragicky, stejne tak druhej Spidey je fakt utrpeni dokoukat.

Jinak, nerekl bych ze konec zmenili kvuli tomu aby byl "tendencni", ale jednoduse se do filmu komiksovej konec nehodil a bylo to to nejrozumnejsi, co mohli udelat.