Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@CrocoRay (19.08.2017 19:06): Je ti doufám jasný, že nemusíš tu hru mít puštěnou až do konce a můžeš si dělat v hraní i přestávky během toho dne? :) Mně přijde, že se bojíš hlavně toho bezmozkovýho maratonu v CoD :) Když ráno vstaneš, dej si dvě hoďky, pak si odpočiň, po obědě další hoďku a večer to pak dorazíš, nic těžkýho na tom nevidim ;)
@Steve (19.08.2017 17:02): Vždyť jsem to rozepsal, že to beru podle celku, jak to bývá všeobecně, kde freewarovky bývají dělané menším týmem nebo klidně i jediným člověkem a tudíž většinou bývají opravdu méně složité a ne tak rozsáhlé jako placené hry, na kterých dělá větší tým a mají taky finance na pokrytí nákladů. Ale já tu nerozebírám konkrétní jednotlivé hry a netvrdím, že freeware hra nemůže být rozsáhlejší než nějaká placená, když srovnám nějakou delší freewarovku a kratší placenou. To mi tu neříkáš nic nového, co bych nevěděl.

A u toho CoD jsem to myslel tak, že 5 hodin vydržet u stereotypnější hry je těžší než vydržet u nějaké krátké freewarovky na 20 minut. A upřímně freewarovky bývají většinou opravdu kratší, protože jsou taky dělané čistě pro zábavu, zatímco placená hra si nemůže dovolit být takhle krátká, protože by to mohlo být bráno jako drzost a taky by tak mohla čelit poměrně velké kritice. Teda pokud se jedná o AAA titul.

Mně přijde, že mě čteš tak napůl a pak na mě zareaguješ tak trochu mimo a vysvětluješ mi věci, které jsou mi jasné a nikde jsem netvrdil, že to tak není. A pak jsem taky nikde netvrdil, že to je těžké dojet CoD na jeden tah, takže tvůj posměch je už úplně mimo. Třeba vystřízlivět.
@CrocoRay (19.08.2017 16:56): Tak že je něco freeware neříká nutně nic o kvalitě nebo rozsahu hry. Stejně tak že je něco placené. A teda uvádět CoD jako něco, co je těžké dojet na jeden tah... :D
@Kunick (19.08.2017 16:46): Však já to myslel i trochu ze srandy. Ale jako freeware beru jako takovou nižší kategorii, která ani nemůže dosahovat většinou takových kvalit, jako mají komerční hry, což je logické vzhledem k nákladům a velikosti týmu. Beru to spíše z většinové části, než že bych se zaměřoval na konkrétní jednotlivé hry.

Ale Portal je placená hra, ne? Já to měl jako Orange Box a nikdy jsem to nebral jako freeware. Ale vím, že jako freeware to vznikalo a Valve jim dal nějaké ty peníze na vývoj. Dělali to, tuším, nějací studenti.

A jako jo. Portal byl skvělá hra, úplně jiná než ostatní. Někdy musím dát dvojku. Mně se líbil celkově celý ten nápad, ale to by bylo spíše do komentáře. To prostředí a všechno. Nešlo jen o samotnou náplň hraní, která mě bavila a rád jsem přemýšlel, jak ten puzzle vyřešit.
@CrocoRay (19.08.2017 14:48): No ono to občas není o tom, že je to kokotina - ale o tom, že ti přinesou uplně jiný zážitek. Třeba k tomu CoD - hrál jsem první 2 a od té doby nic. Prostě mi to nic nedává, jen to sané v jiných kulisách a dokonalejší grafiku. Oproti tomu nezávislí autoři nejsou tlačeni k jistotě zisku a můžou tak (samozřejmě né vždy) přinášet nové a originální nápady - ostatně Portal jsi hodnotil taky poměrně vysoko.
Každopádně je v kategorii Fuj tajbl nemám jasno. Tam mě fakt zatím nic nenapadá. Je sice fakt, že jsem ten seznam neprojel úplně pořádně, ale jak jsem nahlédl, tak všechno, co tam je, už jsem buď dohrál a celkem mě to i bavilo anebo to jsou hry, které mě absolutně nelákají a považuji je za kraviny, kde se budu vztekat.
@rikuhahl (19.08.2017 15:08): No, o tom právě mluvím, že odehrát 5 hodin za 1 den není vůbec těžké. Ale záleží od hry, takže strávit to u Call of Duty už je trochu horší, zatímco Mass Effect jsem fakt valil 10-15 hodin denně. Jenže takové RPG s herní dobou 24 hodin si dát do rychlovky, je trochu úchylné :-D

Jinak volba je samozřejmě na mně a můžu si tam dát něco jiného. Problém je, že z větších her mě fakt nic jiného nenapadá, pokud jde o hry, které jsem ještě nehrál. Z těch dohraných bych věděl hned několik, co bych takhle dohrál.

A jako jasné, že výzva je pro každého osobní záležitost. Jen ten freeware bych z pravidel vyškrtl úplně pro rok 2018, ale zase pokud to vyhovuje druhým a já jsem jediný, komu to vadí, tak si svoje neprosadím. To je mi jasné a ani nemá smysl se o to snažit.
Ale jak se kolikrát dívám na některé ty vaše seznamy z výzvy, tak tam kolikrát máte takové freeware kokotiny, které vůbec neznám :-D Ale trochu nefér vůči mně ta výzva, bo dohrát nějaké Ungulu Mungulu, které je na 2 minuty, vám dá méně zabrat, jako mně, který bude muset nové Call of Duty dojet na jeden tah. A vydržet u toho 5 hodin v kuse je pořád trochu větší výzva, i když to není zase takový extrém. U RPG se těch 5 hodin dá levou zadní a Mass Effect jsem valil 10 hodin denně. U CoD to bude těžší.
Mám, bohužel si vybírám, ale hry mimo výzvu a odsouvám ji na pozdějc :) Výběh mám celkem dobrej taky.
:) Díky všem za zodpovězení dotazů, myslím, že bych to lépe nenapsal. Jinak samozřejmě jakékoliv návrhy vítám, ale v nejbližších týdnech ode mě moc reakcí nechtějte, budu tu minimálně.
@Kunick (15.08.2017 15:24): No, vysvětlil jsi to docela dobře a souhlasím. Teda až na ten jeden detail s tím dohledáváním, protože 1000 příspěvků je fakt dost a během toho se člověk v 950 příspěvcích dozví, co vědět nepotřeboval. Na škodu to není, ale časově dost náročné.

Jinak dík za odkaz. Určitě se na to podívám. A s těmi nápady jsem to myslel především pro výzvu 2018, takže tam jsem fakt nechtěl ovlivňovat tu současnou.

@Gordon (15.08.2017 15:57): Ty a tvé vysoce informativní příspěvky tu chyběly. Už jsem chytal obavy, že se ti něco stalo :-D
@CrocoRay (15.08.2017 14:39): tak já shrnul poslední 2 dny v tomhle vlákně. A je nepodstatné, že současné příspěvky jsou zaměřeny odlišně (s čímž nesouhlasím). Od prvopočátku hledáš "vyšší instanci", která za tebe vyřeší tvé otázky. Jak správně hrát výzvu, co je a co není v rámci pravidel možné a navrhuješ i kličky, které jsou podle tebe možné a chceš jim "zabránit". Takže na místo vlastní zábavy hledáš ve výzvě soutěživost - k tomu bych doporučil spíše Kwokyho DH masters. Myslím, že Crash by souhlasil, když řeknu, že u výzvy není žádný policajt za tvými zády, který by kontroloval, zda jsi všechno splnil - je to jen o Tobě a o tom, zda se necháš výzvou herně obohatit. Proto také byla většina Tvých návrhu již diskutována dříve, při zahájení výzvy a nepochybně bude opět nadnesena při vyhodnocení ročníku a plánování roku příštího. Je tedy zřejmé, že teď, tzn. uprostřed probíhajícího ročníku, Tvé nápady a myšlenky nikdo uplatňovat nebude. A než nastane chvíle na přípravu příští výzvy, tak zde zapadnou. Pokud své představy opravdu považuješ za prospěšné, tak je neváhej sepsat, klidně i detailně rozepsat do jednotlivých bodů ve formě pravidel a jsem si jistý, že pokud je Crashovi zašleš po vyhodnocení tohoto ročníku, tak ti bude vděčný. Teď přes léto má však jiné starosti.

Odkaz na přečtení předchozích příspěvků tedy považuju za vhodný, protože je výchovný a umožňuje tazateli ukázat, že se problematikou vážně zabýval a neplácá zde jen tak z volného času (což nemusí být tenhle případ). <-@samorost (15.08.2017 14:57):
@CrocoRay (15.08.2017 13:59): Ano, šlo jen o smyšlený výrok... ;c)

@Kunick (15.08.2017 14:14): Jasně, beru, ale podobné rady jsem zde zaznamenal několikrát již v minulosti a vždy mě to náramně pobaví. Diskuze zde není nijak tříděná dle témat a upozorňovat někoho, kdo třeba v dobré víře zavede diskuzi k něčemu, co se zde již v minulosti řešilo a on u toho nebyl, že by si měl nejdříve přečíst 1000+ příspěvků, to mi přijde opravdu úsměvné. Ale asi je to tím, že mi osobně nedělá problém se ke stejnému tématu vyslovit opakovaně, někdo tu trpělivost zkrátka evidentně nemá. ;c)
Jo, podobné rady jsou zde vždy k nezaplacení. „Vždyť jsme tady o tom už v roce 2013 diskutovali, hledej šmudlo”... :c))
Jinak letošní rok mám nejslabší. Zatím nových her dohraných pouze 12. Při počítání opětovných dohrání tak 34.

Rok 2016: 23/43
Rok 2015: 17/56
Rok 2014: 35/88

Další roky mám ještě vyšší čísla, ale kategorii "realita? co to je?" bych podle svých pravidel splnil asi pouze jediný rok. 2012 nebo 2011.
@rikuhahl (15.08.2017 12:10): Jako je to pravda, ale šlo by výzvu rozdělit na čtyři kategorie:
1.) mlíčňák
2.) hráč
3.) fanatik
4.) realita? co to je?

Výzva právě u mě vzbuzuje pocit snažení se o něco těžkého nebo i nemožného. A jak jsi uvedl tu kategorii hraní her z 90. let, tak musím říct, že to by byla výzva a z masochistického pohledu by mě to i bavilo a pořádně bych se mrskal.

Ono o tu diskriminaci trochu i jde, že některé to vyřadí a kategorie "realita? co to je?" by prostě nebyla určená pro všechny a oddělovala by magory od normálních lidí. Takže jestli by se tu objevil jeden nebo dva magoři, tak by na sebe museli být hrdí.

Bylo by to spíše na principu, kdo se kam až dostane než na principu, že to dokážu dohrát v pohodě celé. Ale je to jako můj názor, co by se mi líbilo. Určitě neříkám, že se to musí líbit všem. Normálním lidem by byla přístupná kategori mílíčňák a hráč. Ty zbylé dvě by byl pro vyvolené.

@Garion (15.08.2017 12:22): To chápu. Ale ono se dá říct, že by se tě týkala ta reakce na rikuhahla. Že další dvě kategorie by se tě netýkaly a byly by spíše pro magory a fanatiky. Ale kategorie hráč by třeba ještě byla splnitelná i pro normální lidi.
@rikuhahl (15.08.2017 12:20): Bez AAA trháků bych se letos v klidu obešel, ale to už je na jinou debatu. Každopádně i když nechceš hrát totální odpad, stačí chvíli vydržet a v bundlech seženeš kvalitní indie hry levně, určitě by se z Humble Bundlů a Bundle Stars dalo dát dohromady 25 dobrých letošních her.
@CrocoRay (15.08.2017 12:05): No, ono zas 25 nových her není žádná levná záležitost, i indie věci jsou kolem 10 €. Bylo by to dost diskriminační pro lidi bez peněz (studenty, nezaměstnaný, dlužníky atd.) Aby pak nebyla kategorie pro tebe zahraj si 10 her z 90. let, 10 z 2000-2009 a 10 z 2010 - 2018 ;) To by se asi zas nelíbilo tobě. Musí to bejt trochu vyvážený, aby jsi tak půlku splnil tak jako tak a druhou půlku musel trochu vybírat, případně hrál něco, co by se ti jinak nikdy nechtělo ;)
@Garion (15.08.2017 11:34): Joo, další výzva! :-) Ale tak ještě, že ji nevymýšlím já, protože to by splnil málokdo. Rozhodně bych tam dal alespoň kategorii "Nezastavitelný" - dohrej 25 nových her. Není to nic nemožného, ale pro spostu lidí by to byla překážka. Já to osobně splňuji každý rok.
@Garion (15.08.2017 11:22): Odpověď nepotřebuji, ale ten detail by se pro příští výzvu mohl vychytat, ať je v tom jasno :-) Ještě by se nasral a řekl, že ty hry si mám vyškrtnout a začít odznova :-D
@Kwoky (15.08.2017 07:39): @Steve (15.08.2017 10:05): To máte pravdu, že je výzva čistě pro mě. Ale mám z toho spíše takový sporný pocit. Pokud to pravidla umožňují, tak to zase oficiálně cheat není.

Přesto jsem tam našel důvod, proč by se výzva k tomuto bodu mohla více vyjádřit. U současné už bych to nechal být, ale myslím tím spíše pro výzvu 2018.

Pokud hra totiž má být v době rozehrání reprezentativní a myslím to pro kategorii TOP, tak při pozdějším přejetí výzvy a dodatečném doplňování se může stát, že už člověk neví, zda hra v době rozehrání už byla reprezentativní nebo ještě ne. Platí to především pro nové hry z roku 2017, které se mohou dostat do TOP kategorie. Je to takový detail a beru, že jsem rýpal a snažím se hledat skuliny, ale pro výzvu 2018 bych to fakt rozepsal do detailů, ať má člověk jasno a nejde to nějak obcházet a diskutovat nad tím. Současnou výzvu už bych nechal tak. To nemá smysl měnit v osmém měsíci.

Jinak už je to asi vše. Pokud bych ještě na nějakou nedodělanost přišel, tak napíšu, ale myslím, že už hledat nebudu :-)

EDIT: Jinak co se týče z osobního pohledu, tak pokud bych to měl vysvětlit. Výzva je u mě o tom, že jsem ji přijal a jdu do ní. Něco, co očekávám a stojí to přede mnou, což je důvod, že do toho jdu. Pokud to bylo dohrané předtím, tak jsem to ještě nebral jako výzvu. Tam vidím ten rozdíl. Ale budu se řídit podle pravidel, ne přesně podle toho, jak to cítím.
@CrocoRay (15.08.2017 00:40): Tak nevím jaký je pro tebe rozdíl v dohrání hry s vědomím, že ji mám do výzvy a dohrání hry jen tak. Ale pokud tě to nějak vnitřně trápí, tak si to tam nedávej no. Výzva je o ničem, pokud máš pak sám pocit žes "podváděl".
@Steve (14.08.2017 23:35): A to jsi mě chtěl informovat o tom, že jsi mě přestal číst nebo mi o tom, na co jsem už dávno přišel? Ale s tou kategorií TOP 100 to tam přesně napsané nebylo, i když se to dalo domyslet, že to bude fungovat jako kategorie šedá myš. Stejně už je to fuk a mám v tom jasno.

A jednu věc jsem si chtěl ověřit ohledně dodatečného doplnění. Ono mi to stejně totiž trochu zavání cheatováním, když si člověk může doplnit hry dohrané v roce 2017, které dohrál ještě před tím, než si oficiálně všiml té výzvy a začal podle ní hrát. Ale když to pravidla umožňují, tak proč toho nevyužít. I když přímo takhle to tam rozepsané není, že by se to týkalo pozdějšího přijetí výzvy. Spíše všeobecně se to týká rozehrávání her v roce 2017. Některé věci by to prostě chtělo ještě doplnit. To samé, co se týče te kategorie TOP, tak tam není přímo napsané, že musí být TOP v době rozehrání, i když to je logické, když to platí pro tu kategorii "šedá myš".

Ale už na tom nesejde. Pravidla jsou mi jasná.
Hele přestal jsem tvoje příspěvky pročítat v půlce ale víceméně z toho jasně plyne, že na tvé dotazy najdeš odpovědi v pravidlech výzvy, pokud si je přečteš pořádně :D