Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
34 let • ČR - kraj Liberecký

Komentáře

Grand Theft Auto: Vice City Stories

  • PS2 30
Tak tohle byl opravdu průšvih. Svoji chronologickou pouť světem GTA jsem logicky začal dílem odehrávajícícm se nejdříve, ale opravdu to nemohlo začít hůř. První díl ságy vyšel na PSP a PS2 a vzhledem k absenci druhého analogu u PSP byla volba emulace jasná.

Předem zdůrazňuji, že před napsáním komentáře jsem odehrál docela dost Vice City, abych se ujistil, že nejsem jen zmlsaný a že tohle není GTA standard. Ne, není. Jen VCS je zprasené.

Začnu průšvihem č. 1 - technickou stránkou. Samozřejmě jsem si našel hack, aby hra jela v 60 FPS. Pominu-li to, že to bylo 60 FPS s dost častými záseky, tak některé mise mají časovač vázaný na framerate, a tak když jsem podesáté nebyl schopen udělat misi s VZV, zkusil jsem to při 30 FPS a voala, napoprvé splněno. Od té doby jsem hrál zbytek hry na odporných 30 FPS, které ani tak nebyly stabilní. Druhým problémem jsou modely. Ano, vím, že je to původně z PSP, ale vyšlo to jako hra na PS2, tak proč jsou modely na úrovni her před rokem 2000? Opravdu, těch polygonů je šíleně málo. A animace? V podstatě nejsou. Zapomeňte na jakýkoliv náznak filmovosti při cutscénách. Postavy jen stojí, hýbou pusou. Naprosto odfláklé. LOD hrozný. Vykreslovací vzdálenost hrozná. A na závěr to nejlepší - post process. Ano, jde vypnout, ale člověk se tím připraví o bloom kolem neonů, což je na něm to jediné pozitivní. Zapomeňte na Flatout 2, první Dirt a jiné hry pověstné postprocesem. V Rockstaru někoho napadlo, že bude fajn dát kolem každého objektu nahoru nalevo ducha. Ano, prostě každý objekt má ducha. Nevím, co to má simulovat, ale je to hnus. Do toho trocha toho rozmazání a máme tu bezkonkurenčně jednu z nejhůř vypadajících 3D grafik. No nic, jedeme dál.

Jízdní model je hrozný. Oproti VC je město ve VCS smrštěné, ulice jsou užší, a tak jsou auta na nich víc nahuštěna. A prokličkovat mezi nimi je nemožné. Zdůrazňuji, že jsem hrál na Xbox ovladači. Vůbec si to neumím představit na tom sranda analogu u PSP. Ovládání vozidel z nějakého důvodu hodně pomohlo, když jsem v emulátoru nastavil 300% OC původního procesoru v PS2. Možná se tím snížila nějaká latence ovládání, od té doby jsem byl schopen se po ulicích jakž takž pohybovat. A že se po nich budete pohybovat hodně, protože je to klasické GTA, kdy prohra v misi znamená zase někam jet přes celé město, projít všema custscénama atd. atd.

A to ovládací schéma? Manuální míření? Držet R2 a stisknout L3, to je přece logický! Ovládací schéma je strašný a nejde změnit. Střelba z auta do strany? Křížek pro plyn, L2 pro možnost pohledu do strany, pravej joy do strany a do toho všeho kolečko pro střelbu. Sorry, ale neposral se tady někdo?

Combat je klasickej lock and shoot. Úplně o ničem. A to mě dostává k tomu největšímu průšvihu, a to je game design. Strašné, prostě strašné. Ano, pár misí je vcelku nápaditých a fajn, ale většina je čiré utrpení. Ze začátku hry se to tak nejeví, ale postupně se to zhoršuje do obludných rozměrů. Někoho v Rockstaru totiž napadlo, že je zábava nahnat vás do arény a tam několik minut spawnovat nepřátele po vzoru Serious Sama. Ne, není to zábava. Je to úplně dementní, nesedí to ani k té hře. Však to není žádná scifi blbina s obludama, má se to odehrávat na planetě zemi, ve skutečném městě a konkrétním čase. A takových frustrujících nápadů je hra plná. Game design je prostě průser a já absolutně něchápu, jak mohl tohle někdo pustit do světa. Jak jsem psal nahoře, odehrál jsem pak i část VC a ty mise jsou tam úplně normální. Tak proč je to ve VCS, které nota bene mířilo na handheld, kde je ovládání obecně obtížnější, takové, netuším.

Ve hře je i nějaká možnost kupovat kšefty a budovat impérium. Já to chtěl mít co nejdřív za sebou, takže jsem se tomu nevěnoval a pro dokončení příběhu to naštěstí není skoro potřeba. A ten příběh, to je asi jedno z mála pozitiv. Není to nic epického s úvodem, statí a závěrem, ale do Vica se dá docela vcítit a projít si jeho cestu, na které potká dost zapamatovatelných postav, je docela fajn. Škoda, že ačkoliv dialogy v cutscénách znějí vcelku normálně, tak v samotné hře jsou pak tak absurdně komprimované. DVD má 4,7 GB, tak proč má romka něco přes 1 GB? Audio v normální kvalitě by se vešlo...

Shrnutí... VCS je opravdu špatná hra, a to samozřejmě i s přihlídnutím k platformě. Na to, jak to vypadá, to aspoň mohlo jet defaultně na 60 FPS. A taky pro zajímavost - v roce 2007 vyšlo krom VCS třeba... Crysis :-D Špatný jízdní model, špatné ovládání, strašný game design. Solidní je příběh a tu a tam nějaká mise. Zpravidla nějaký honička za doprovodu Electric Eye. I létací mise ušly. Pokud si chcete projít všechna GTA tak jako já, můžete to zkusit přetrpět. Pokud si chcete jen tak něco zahrát, tomuhle se určitě vyhněte. Každopádně hrajte v emulátoru. Bez save states by to byl čirý masochismus.

Pro: Solidní příběh, sympatické postavy, létací mise, radio Vrock

Proti: Technická stránka, ovládání, jízdní model, nepřesvědčivé smrsklé město a hlavně příšerný game design

+8 +10 −2

Test Drive Unlimited

  • PC 80
Narvat beton? Nevadí.
Narvat v půjčeným autě soupeře? Nevadí.
Najet na trávu? Jóó, to vadí, to vadííí

Na TDU jsem slintal ještě dřív, než jsem v roce 2008 dostal svůj první PC (teda PC... notebook). A když jsem ho dostal a zjistil, jak se stahují z těch internetů hry, musel jsem ji mít. No... co si tak pamatuju, tak Ati 3650 Mobility vypotila v 900p v průměru asi 33 FPS (bez HDR, ale jinak na max, protože pop-in je na všechny jiné úrovně nastavení hrozivý). A já to hrál na volantu a přišlo mi to strašně hustý. Samozřejmě bez všech asistentů, takže jsem každý závod dal tak na podesáté... tehdy jsem to ale nedohrál, protože to bylo období, kdy jsem do každý hry ďobnul a pak ji odložil...

No a teď nastal ten okamžik zahrát si to znova. Na max, ve vysokém rozlišení a s vysokými FPS. Začnu asi technickou stránkou věci. PCgamingwiki zmiňuje, že hra funguje blbě nad 90 FPS. Co už ale nezmiňuje je to, že hra vypadá plynule jen a pouze při 90 FPS (samozřejmě za předpokladu, že na 90 Hz běží i monitor). Googlil jsem a našel jsem jen jedinej příspěvek na nějakým fóru, kde někdo zmiňuje něco podobného. Prostě když hru pojede v režimu 60 Hz na 60 FPS, nebude plynulá. Nechápu proč, protože Afterburner ukazuje framepacing konstatntní, ale prostě tak to je. Nevadí, jel jsem v 1440p90Hz90FPS. A kruci, ta hra předběhla dobu. Vemte si, jak tehdy vypadala konkurence! Ten pohled z kokpitu s funkčními zrcátky a vystínováním? No bomba! Ne vždy je textura úplně pěkná a taky krom otáčkoměru a rychloměru jsou všechny budíky jen namalovaný, ale stejně... navíc když se vám na displeji v autě reálně zobrazuje navigace, vypadá to super. Ano, ta navigace, co při rychlé jízdě řekne pokyn většinou až za odbočkou...

Dostáváme se k ježdění. Jezdil jsem s pidivolantem na ovladači a jízdní režim jsem nechal výchozí. A díky tomu jsem hrou proplul víceméně bez problémů. Začátek je super, na mapě je spousta různých závodů, k dispozici je víc a víc aut. Vlastně to má všechny předpoklady být to ultimátní závodní hra.

Proč není? Když se odprostím od technického stavu z druhého odstavce a bugů v podobě neviditelných nebo divně se chovajících aut, vyloženě průser jsou ty kostrbaté silnice. Já to nechápu, vždyť přeci těch polygonů tam nemůže být zdaleka tak málo, jako bylo ve starých Test Drivech nebo třeba v NFS 5. Tak proč je to v tak velké části mapy spíš letecký simulátor? Auto, kterému adheze skáče z nuly na 100 %, se prostě ovládat nedá. Je to obrovská škoda, protože právě kopcovité úseky by si člověk s pořádným sporťákem nejlíp užil. Takhle se dá pořádně jezdit jen po rovinkách. Bezkonkurenčně největší průšvih celý hry.

Druhým problémem jsou některé herní mechaniky. Něco jsem nastínil v úvodní písničce. Další věcí je na sílu dodělaná policie, která je tam vysloveně nadbytečná a ne příliš zábavná. Nejvíc ji oceníte po nárazu do neviditelného vozu. Paráda.

Třetí problém je fáze, kdy najednou na mapě nejsou žádné závody. A vy je musíte začít hledat. Ano, na té mapě, co má bambilion tisíc kilometrů. No, nakonec jsem to dal a hru tak považuju za dohranou, protože jsem závody odjel opravdu všechny. Ale že by mě to bavilo hledat, to tedy moc ne.

Suma sumárum, tohle mohla být ulimátní nadčasová závodní hra a v podstatě klenot. Není kvůli pár blbým chybám, který nechápu, jak mohly projít přes kontrolu kvality. Bylo by to na 90 %, s přihlédnutím k problémům dávám 80 %. Čili navzdory možnému vyznění komentáře je to furt super hra, jen tam člověka vysloveně bolí ten zahozený potenciál.

Pro: Pohled z kokpitu a možnost nastavení si sedačky, skladba vozidel, rádio s klasickou hudbou, jízdní model, zábavnost

Proti: Viz výše, tj. hlavně a zejména kostrbaté silnice, jízda po trávě demoluje auto víc než náraz do betonu, závody je nutné hledat na absurdně velké mapě, hra je skutečně plynulá jen při 90FPS+90Hz, motorky (na ty je potřeba kompletně přenastavit citlivost ří

+12

Tomb Raider

  • PC 85
Jestli tohle není přímo definice termínu "over the top action", tak už nic. No ne, je to šílený, všechno se bortí, vybuchuje, na celým ostrově je asi 5 milionů lebek, který netuším, jak by se tam mohly dostat. Ale nutno říct, že se to prostě hraje dobře. Autorům došlo, že ovladačem člověk dává pokyny člověku, virtuálnímu já, a proto se už Lara neřídí jako auto, který v každém druhém pokusu o pohyb udělá něco jiného, než chcete. Za celou hru mi postava jen jednou udělala něco, co jsem nechtěl, a to je prostě diametrální rozdíl proti starým dílům, kde to byl věčný boj, a díky tomu je hratelnost úplně někde jinde. Taky combatu není co vytknout. Celkově ten pseudootevřený svět nebyl špatná volba a ačkoliv pár lokací bylo designově vyloženě divných (umístění některých tábořišť bylo vysloveně wtf). Vizuál byl fajn, na RX580 ve 1440p na max byl benchmark asi na 66 FPS, nicméně jak jsem tu už psal, při cutscénách s blízkým pohledem na vlasy jsme s FPS pomalu na hranici. Celkově rozkolísané FPS ale dobře odchytal freesync, takže v podstatě nebyl s ničím problém. Níže popsané problémy se stabilitou bych dával za vinu nejspíš špatnýmu OC grafiky.

Když si vezmu, jak jsem se těšil, až k tomu zase sednu a jak dlouho jsem to byl schopný hrát v kuse, nevidím vlastně nejmenší problém tomu střelit 85 %. Byla to zábava, byla to výzva a táhlo to dopředu. Good job.

Poznámka pod čarou: trochu mě štvalo, že byl problém s tím nějak rozchodit HDR přes SpecialK, a zároveň donutit jet hru ve 1440p120hz. Povedlo se mi to asi jen dvakrát (ne že bych to při ostatních pokusech dělal jinak) a nutno říct, že HDR hře hodně pomůže. Vizuál je trochu jednobarevný a textury takové vyblité, takže škoda, že to s tím nešlo hrát stabilně.

Pro: Lara se dá konečně ovládat, over the top action momenty přinášející guilty pleasure, baví to

Proti: Über nastavení vlasů brutálně rozkolísává framerate

+17

Tomb Raider: Legend

  • PC 60
Původně jsem to psal jen do diskuze, ale ono to v podstatě dá na komentář. Navazuje to na hate, co jsem psal do diskuze k Anniversary.

Mám dohráno, ingame počítadlo ukazuje čas 7:44. To je tak nějak adekvátní herní náplni. Určitě je to celkově o dost lepší, než Anniversary, ale chápu, proč se to staromilcům nelíbilo. Z mého pohledu tady člověk nemá pocit, že hopsá a hraje pro nic za nic jak v nějakým bezcílným Tetrisu (aneb jak je zde na DH kategorizováno jako logický rychlík). Je tam nějakej příběh, kterej člověka motivuje jít dál, jsou tam parťáci ve vysílačce, protože v reálu by se do toho Lara asi taky nepouštěla sama. Je tam i o dost lepší vizuál, i když ty next gen funkce jsem musel v Kazachstánu a Nepálu vypnout, protože hra neustále padala. A pozor, next gen funkce nejsou jen nějaký fullscreen postprocess, jak bylo tehdy běžný, ale kompletní dynamické vystínování, pěkná voda i úplně jiné textury. Bohužel jak už zmínili jiní, je to zabugovaný. Nicméně i když grafika je early 7th gen, gameplay je těžce 6th gen. Hopsání je dejme tomu prostě Tomb Raiderovský, ale sekvence s vehikly a combat... jak říkám, podoba s James Bond 007: Everything or Nothing je fakt velká (jen je to mnohem horší). Jízdní sekvence jsou děsný, člověk jede opakující se krajinou a do zblbnutí střílí nepřátele. Toho combat systému je taky škoda. Kdyby aspoň při free aimu sloužil levej stick k pohybu, aby se to dalo hrát trochu jako střílečka. Ale to ono ne. Oba sticky míří, takže při aimu se nedá pohybovat. No takže člověk zmáčkne oba triggery a počká, až nepřátelé popadají. Nechápu proč, vždyť i ten covershooter mechanismus už tehdy existoval a byl by lepší. Dalším jevem běžným z 6th gen jsou bossové. Což není problém, pokud bossem není člověk, který ale vydrží neskutečnou sodu z konvenčních zbraní. Díky bohu, že se tahle kravina už ve hrách nedělá.

No jinak jak jste pochopili z mého skučení u Anniversary, puzzly v TR mi moc nejdou a i tady jsem párkrát kouknul na youtube. Vtipný bylo, že zblblej z Anniversary jsem v začátcích kolikrát přehlédl úplně primitivní řešení. Občas hra člověku neřekne ani nenaznačí, co po člověku vlastně chce, z úkolů mise se to taky nedozví, a tak buď tápe (což mě fakt nebaví) a nebo zase skáče na youtube. Kupříkladu ten boss fight v Kazachstánu... ok, přišel jsem na to, jakým mechanismem ho porazit, ale že se pak mám někam vytáhnout vystřelovákem? A na to mám přijít jak?!

Krom technických problémů s next gen je taky nasírací nastavování přes externí config, který se ale zapne jen poprvé, a pak už se do něj není jak dostat. Pokud nevygooglíte, že musíte program spustit s parametrem.

No, celkově vzato je to naprosto průměrná záležitost. Bylo tam pár světlých momentů a lepších misí, ale celkově to nebylo moc zábavné a ani v jiných směrech kdovíjak působivé. Nicméně ten otevřený konec mě docela navnadil... jdu instalovat Underworld a jestli bude v podobném duchu, rád se dozvím konec příběhu.

Pro: Chvílemi zábavné; grafika, když zrovna funguje správně; solidní příběh

Proti: Grafika, když zrovna nefunguje nebo rovnou vypíná hru; místy repetitivní; combat

+10

Need for Speed: Underground

  • PC 85
Po nedávno dohrané dvojce přišel čas na jedničku. Hrána redux verze ve 4K@60FPS na 55" TV s interpolací na 120 FPS. Takže asi technicky nejlépe, jak to jde. K tomu Xbox ovladač s tím přídavným pidivolantem a mohlo se začít.

Chtě nechtě se nevyhnu srovnávání s dvojkou, kterou znám déle, hrál sem ji víc a má pro mě kultovní status, ačkoliv prodejema byla dvojka slabší, než jednička. Hru jsem začal se Civicem a hned první závod mě překvapil. Raz dva se člověk dostal na 200 km/h a tam už tak nějak zůstal. S prvním autem v prvním závodě. Jet 200 ve dvojce už byla událost a většinou na téhle rychlosti nešlo moc vydržet. Tady vzhledem k mizivému poloměru zatáček a všeobecné nepotřebě brzdit tak člověk jede skoro furt. Když si k tomu přičtete to, že jsem hrál s bumper kamerou, tak to celý bylo tak rychlý, že mi to přišlo spíš jak nějakej kart racing nebo Burnout. Rozhodně nic podobného dvojce, kterou jsem chválil za realistické pojetí jízdy. Je docela ironií, že vzhledem k arkádovějšímu pojetí v jedničce není nitro dobíjecí, ale jeho množství je od začátku dané a vyplatí se ho tak šetřit až do konce.

Když si ale člověk zvykne, tak to není špatné. Nemá to takovou atmosféru, jako dvojka, což je dáno asi nemožností se ve městě otevřeně pohybovat a tím ho dostat pod kůži. I prostředí je poněkud sterilnější. Celé je to hodně o zapamatování tratí a taky o štěstí, protože když je za zatáčkou nebo skokem provoz, nic s tím neuděláte.

K vizuálu vzhledem k době vzniku nelze mít námitek (i když se oprostím od modifikací). Oproti dvojce jsou auta více low poly, ale žádná tragédie. U dvojky jsem chválil skvěte udělaný blur. Naopak tady je blur taková hnusná mazanice, že byl vypnut hned po prvním závodě. Co mě zarazilo bylo, že dvojka recyklovala driftovací tratě z jedničky, což mi přijde takový zbytečný.

Pobavil mě product placement. Když v jedničce byl Mekáč, ve dvojce se přiřítil Burger King. Další blbinkou, co mě bavila, bylo Get Low od Lil Johna v hlavním menu. Ne že by to snad bylo muzikálně něco zajímavého, ale těch zem otřásajících 32 Hz, kolik má sub-bassová linka, bylo šťavnatých. I když by mě zajímalo, kolik promile lidí to v roce 2003 mohlo u svých TV a PC vůbec slyšet.

Ještě bych zmínil jízdní model. Na jednu stranu je správně, že auto při normálním zatočení automaticky hned neklouže, protože to prostě auto na asfaltu nedělá. Na druhou stranu je to ale dohnané do extrému, kdy auto jede jako po kolejích i při zatočení ve 240, dokud je pod plynem. A to už reálné není. Že úplně puštění plynu v zatáčce i u předokolky vyvolá okamžitý a neukočírovatelný smyk je taky trochu divný. Resp. někdy jo, někdy ne. Člověk jede sedmikolový závod, každé kolo jede stejně a přesto se auto někdy utrhne a jindy drží. Moc nevím, na čem to závisí. Každopádně tím, jak se musí jezdit hodně rychle, je hra dost obtížná. Volba obtížnosti znamená jen minimální změnu. Upřímně si to neumím představit na klávesnici, protože i s analogem jsem s tím měl co dělat. Vytáčela mě nevyvážená obtížnost. Spoustu závodů dáte napoprvé, některé jsou naopak čiré utrpení (#95!). Ke konci nakonec pomohla výměna auta ze Civica na Skyline.

Takže závěrem - jo, je to dobrý. Jinak dobrý, než dvojka, ale přesto jsem se vždycky těšil, až to zase zapnu.

Pro: Žádný vopičárny kolem, prostě jen závody; jen minimální potřeba vizuálního tuningu pro progres; zábava; 32 Hz v menu :-D

Proti: Ve vysokých rychlostech nereálná přilnavost; nevyvážená obtížnost; McDonald's

+20

Need for Speed: Underground 2

  • PC 90
Tohle je pro mě legendární záležitost. Po pachuti z Hot Pursuit jsem si chtěl na velké obrazovce zahrát něco osvědčeného.

Je to už starší kousek, tak na začátku bylo trochu laborování. Instalace, widescreen patch přidávající podporu gamepadu, mód na grafiku, nějaké to nastavování a jelo se. Ve svý době mi to přišlo neskutečně krásný, pamatuju si, jak jsem nemohl z toho, že na pneumatikách je vidět vzorek. Dnes už to sice zestárlo, ale se správným módem je z toho stále setsakra pěkná záležitost. A co víc, chválit se dá tuna dalších věcí.

Předně jsou ve hře úplně obyčejná auta. Taková, která potkáváme na silnici nebo taková, která vlastníme nebo jsme si chtěli koupit. Za druhé jsou ta auta pomalá. Ano, tak pomalá, jako ve skutečnosti. Minimálně v začátku, než se člověk pustí do úprav. Ale i poté jsou běžné rychlosti kolem 100 km/h a dostat se přes 200 už znamená pořádnou rychlost a riziko hnědých kaťat. A teď asi řeknu něco kontroverzního, ale mně ten jízdní model připadá... no realistickej. Neřeším drift závody, ale při běžným ježdění se to prostě chová jako v moje předokolka, s kterou jezdím i na okruh. Předokolky mají nedotáčivý smyky, zadokolky přetáčivý, všechno je to hodně přirozený a upřímně mi to přijde jako jeden z nejlepších jízdních modelů, ne-li nejlepší, s nímž jsem měl to dočinění. Samozřejmě ke konci hry, kdy jezdíte v podstatě s formulí, to už říct nelze, ale dost velkou část hry jezdíte s autem, z něhož máte fakt reálný pocit. Naproti tomu efekt nitra, a to jak obrazový, tak zvukový, je nesmírně uspokojující. Člověk úplně cítí tu rychlost. A když už jsme u toho ježdění, jezdí se ve městě. Velkém, krásném, rozmanitém a jednoduše skvělém. Úžasná je dohlednost. Z kopců vidíte na elektrárnu a další části, které ani nemáte odemčené a tudíž se na ně těšíte. Super je taky product placement. Kdo by si nedal Whopper, že? K tomu všemu chytlavý a zapamatovatelný soundtrack. Z fleku každý zazpívá nejméně 5 skladeb, no ne? A ještě jedna poznámka ke grafice - blur většinou vypínám, ale tady ne. Protože se mi tu hrozně líbí! Vypadá prostě skvěle a je tam až když jedete sakra rychle. Nevím, proč pak v MW přešli na ten extrémně rozmazanej hnus. Hrál jsme s pohledem z kapoty, z HUDu jsem měl jen budík a bylo to skutečně pohlcující. Jdou vypnout replaye, takže člověka při závodění nic neruší a víc si to užije.

Má hra mínusy? Má, a několik. Předně je to nevyváženost obtížnosti. Většinu závodů zvládne člověk napoprvé, občas se ale vyskytne nějaký nečekaně těžký. A pak je pár vyloženě šílených. Jde o dragy v provozu. Ruku na srdce, to se nepovedlo. Je to o náhodě a je to moc šílený i na tuhle hru. Divné jsou taky drifty. Nejdřív jsem jezdil s předokolkou, tak mi nebylo divný, že auto nedriftuje ale dělá jen takové power slidy. Pak jsem ale zkusil zadokolku a k mému překvapení... sorry, tohle taky není drift. Rozjet se, strhnout volant a klouzat bokem... to je slide, to není drift. Nejsem odborník, ale klasickej drift tam prostě dělat nejde ani s výkonným autem. Jinak zadokolky jsou na ovládání podstatně těžší a já po několika nepříliš úspěšných pokusech zůstal u předokolky. Dalším mínusem je absence prostorového zvuku. AAA hra z roku 2004 ho fakt mít měla. Místo toho se tam nějak podivně přelévá ze strany na stranu stereováha a moc netuším, co to mělo simulovat. Jestli nějaký odrazy od stěn? Možná. Zní to každopádně blbě. Poslední velká výtka směřuje k nutnosti zhyzdit si auto pro další postup ve hře. To je fakt škoda.

Suma sumárum je to skvělá hra. Pohlcující, zábavná, se skvělým jízdním modelem, grafikou, muzikou. Jako jo, má mínusy, ale... no kašlem na ně a tady máš 90 % :-*

Pro: Jízdní model, grafika, soundtrack, nastavitelný HUD

Proti: Nevyvážená obtížnost, chybí prostorový zvuk, nutnost zohavit si auto, divné driftování

+19

Need for Speed: Hot Pursuit

  • PC 65
Na to, jak jsem se na to těšil, jsem strašně zklamanej. I tomu hodnocení tady moc nerozumím. První HP jsem nehrál, ale dvojku jsem dohrál několikrát. Nebyla to skvělá hra, ale byla to velmi slušná hra. I tohle mohla být...

Začnu plusy - vozový park je skvělý, je tam prostě všechno. Sporťáky, ameriky, hypersporty. Škoda, že policie má stejný vozy. Policejní Veyron je prostě ptákovina.
Druhou skvělou věcí je grafika. Jo, na tohle se fakt dobře kouká. Hraju spíš starší kousky (ano, 2010 je pro mě nová hra) a z tohohle mi celkem padala čelist.

A teď mínusy... soundtrack nemasný neslaný, nepamatuju si z něho nic. Prostředky pro boj s policií, resp. pro chytání silničních pyrátů. Je jich moc a jsou překombinované. Hrál jsem s ovladačem a i tak jsem měl při honičkách kotel práce to nějak uovládat. Méně je někdy více.
A teď ten nejhorší mínus - FYZIKA! Sakra, jak se to jmenuje? Need for Speed! Navíc Hot Pursuit. Jmenuje se to snad Ridge Racer? Nebo Sonic All start Racing? Ne. Je to hra z legendární arkádové série. Arkádové, ale přeci jen mající nějaký reálný základ. Opravdu do té hry dali "press button to drift"?! Spustím drift mód a od tý doby... to prostě samo driftuje? Vzpomínám si, jak jsme se toho času na piratesxxl vysmívali mobilním verzím NFS právě proto, že driftování tam bylo dělaný přitroublou minihrou. Jaké je moje zděšení když zjistím, že "velká" verze to má obdobně... No nic, prostě jízdní model je na nic.

Víte, ono by přitom stačilo se držet trochu při zemi. To, že ty auta mají maximálku přes 300 neznamená, že se musí jet pořád přes 300. Ale to ne, to by nebylo dost akční, kdyby se jelo 150. Takže se jízdní model musí dostatečně zjednodušit, aby se furt jelo 350. A výsledek je, jakej je.

Nemít to v názvu Need for Speed, asi bych tak zklamanej nebyl. Ale takhle 65 %. Po tomhle debaklu jsem si prostě musel jít spravit chuť na Underground 2.

EDIT: Nejdou vypnout replaye a nastavit HUD... bože, strašně mě bavilo vidět potisící, jak jsem zničil soupeře...

Pro: Grafika

Proti: Fyzika; nejde nastavit HUD a vypnout replaye

+13

Need for Speed: Carbon

  • PC 65
Dohráno. Ne na 100 %, drift mě neba, ale oceňuju, že pro dokončení hry se nechtěným disciplínám lze vyhnout.

Kdysi jsem hrál demo a pamatuju si, že se mi vůbec nelíbilo. Grafika byla divná, za autem lítaly čáry pomalu jak z Trona a navrch to bylo hrozně neoptimalizované. Plnou verzi jsem zkoušel už asi před rokem, ale po instalaci do program files hra po dvou hodinách hraní neuložila save. Když jsem to zjistil, vytočeně jsem to odinstaloval. Přišel čas to zkusit znovu.

Dostat hru do hratelné a koukatelné podoby dá docela dost práce. Moje doporučení:
Widescreen fix: https://github.com/ThirteenAG/WidescreenFixesPack/releases/tag/nfsc Opravuje i další věci, hlavně podporu gamepadu a další.
Reflexe ve vysokém rozlišení: https://github.com/AeroWidescreen/NFSCHDReflections/releases Ty originální jsou opravdu humus, podstatně horší než v MW. Pokud nestačí HW, pohrabte se v *.ini.
Hezčí vodní kapky: https://github.com/ThirteenAG/XboxRainDroplets/releases/tag/nfsc Jen taková blbinka, ale vypadá dobře.
Texture pack: https://mega.nz/#!wSwTxSbQ!jBJUezXRhr-tEPcGIa8N22JznrRmAUgXiyFRiA8T1mc Zachovává původní ladění hry.

Takže po uvedení do hratelného stavu se člověk střetává s realitou. Původně jsem chtěl nadávat, co že je to za datadisk k MW. Na druhou stranu mezi prvními a druhými Undergroundy taky nebyl kdovíjaký pokrok. Překvapí vyšší náročnost oproti MW (které mělo komplet vystínování, které zde chybí). Hra z počátku baví, odsýpá to. Bohužel jízdní model je ještě o chloupek divnější, než v MW. Pneumatiky pískají při libovolně malé změně směru. Velmi kvituju výběr aut. Nechybí mi tam vůbec nic. Zajímavá auta z Evropy, ty správné supersporty a hlavně ameriky. Do dokončení hry jsem ale vyzkoušel jen 4 auta. Na víc jsem prostě neměl peníze. Potěší přítomnost prostorového zvuku, který v MW nebyl (i když tu bych u AAA hry čekal minimálně od prvních Undergroundů). Hlavním tahákem měli být týmoví parťáci. Ta modrovlasá japonka, co říkala zkratky, byla velmi, velmi užitečná. Zkratky totiž v téhle hře opravdu rozhodují. Když je minete, nejspíš prohrajete.

Když člověk získá první čtvrť (ze čtyř), začíná přicházet mírný stereotyp. Město totiž není nic moc, je šedé, má komicky velké poloměry všech zatáček (aby odpovídaly jízdnímu modelu, který s tím prostě počítá) a jízda v něm se brzy omrzí. Zlom přichází až ve čtvrté čtvrti, která hýří světly a barvami a je opravdu zajímavá (připomněla mi město z U2). Co mě ale zarazilo je, že v ní nikdy neprší. Buď to byla velká klika, nebo se vývojáři báli náročnosti, protože v téhle čtvrti jsem měl na mnoha místech celkem FPS dropy. Reflexe silnice by tomu moc nepomohly.

Čtvrtě jsou sice jen 4 (a tudíž 4 bosové), ale celkově nemám pocit, že by to bylo o tolik kratší než MW. Velmi kvituju to, že člověk neztrácel tolik času v policejních honičkách. Celkově vzato je tu policie spíš do počtu, ale nemám nic proti tomu.

Takže shrnuto a podtrženo, nevěřil jsem, že to bude na těch 65 %, co tu svítí. Ale je. Ani víc, ani míň. Hra je nemastná. neslaná. Jízdní model blbý, fyzika divná. Soundtrack naprosto nepostřehnutelný (honičková muzika identická s MW? No lol...). Vizuál víceméně špatný. Pocit z jízdy u většiny aut nic moc (hrál jsem s kamerou z kapoty, HUD vypnut krom budíků). Takže vlastně furt kritizuju :-D Ale hrát se to dá, tak půlku času jsem se i bavil a docela i těšil, až k tomu sednu. Plánuju si ale projet U1 a U2 v redux verzi a jsem si jistý, že se pobavím podstatně víc.

Pro: Sestava aut, navigátor, blur jde vypnout v nastavení (nemusí se lézt do registrů jako v MW)

Proti: Jízdní model, slabá grafika, naprosto nijaký soundtrack, nudné město, peripetie s rozchozením a celkově technické problémy, přibyl prostorový zvuk

+18

Harry Potter and the Order of the Phoenix

  • PC 80
První Potterovská hra, ke které napíšu normální komentář. Poprvé je totiž trochu o čem psát.

Hra je takřka dokonalým převedením filmu do hry. Že se postavy podobají filmovým předlohám, to asi nikoho nepřekvapí. Tvůrci si ale dali záležet i na Bradavicích. Ty vypadají zcela jako ve filmu. Identická je i dějová linka a všechny hlavní scény.

Samotná hra pak sestává víceméně z těchto fází, nějaký ten úvod, pak hrozně dlouhá část, kdy naháníte lidi do Brumbálovy armády, pak uděláte nějaký ten nepořádek a pak je konec. A mezi tím máte spoustu času objevovat tajemství Bradavic, a že jich zase je. Dohrát hru na 100 % musí být čirý masochismus. Já končím s 85 % a už opravdu nevím, co dělat a kde hledat. Nicméně hledání je zábavné a skoro vždycky vás nový úlovek potěší. V sérii poprvé nejsou žádné fazole, čokoládové žabky ani nic podobného. Taky zde není žádný ukazatel zdraví a Harry nemůže umřít. Může maximálně podlehnout v souboji, což vyústí v probuzení na ošetřovně.

Způsob hraní se od minulých dílů změnil. Tentokrát je na vás, jaké kouzlo použijete. A tím se otevírá mnohem více možností. Zmínit rozhodně musím ovládání a s tím ruku v ruce jdoucí kameru. Hraní na klávesnici jsem vzdal velmi brzy a vytáhl gamepad. S ním je ovládání... no řekněme snesitelné. Samotná kouzla se sice dělají dobře, ale jejich zacílení na konkrétní předmět je hodně obtížné. V zájmu zachování filmovosti bohužel tvůrci usoudili, že bude nejlepší použít takovou polostatickou kameru, která celé ovládání hodně komplikuje. Dá se na to zvyknout, ale je to prostě otravné a ovládání a kamera jsou bohužel největšími mínusy celé hry.

Technické zpracování je slušné. Grafický styl se snaží napodobit film a daří se mu to. Postavy také vypadají pěkně. Přítomno je vystínování postav a nějaké ty shadery. Bohužel se dostáváme k druhému zásadnímu mínusu, a tím je framelimiter. Nevím na kolik je, protože Afterburner ukazuje furt 60 FPS, ale hra se prostě dost seká. Viděl bych to na 20 - 25 FPS a dost se obávám, že to byla snaha napodobit film. Velmi hloupé a nehezké, jinak to hodnotit nejde.

Takže verdikt? Tohle mohl být s náskokem nejlepší dosavadní díl série. Stačilo umožnit hru ovládat klasicky myší + WASD a kameru prdnout za hráče. Bohužel takhle uděluji stejné hodnocení, jako trojce. Baví to hodně, hezky se na to kouká, má to výbornou atmosféru, mluví to na mě česky, ale ta kamera s tím ovládáním, to se odpustit nedá.

Pro: Atmosféra, secrety, věrnost filmové podobě, český dabing, celkově slušná zábavnost

Proti: Frame limiter, kamera, ovládání, pár hluchých míst, kdy člověk netuší, co má dělat

+11

GUN

  • PC 80
Rozhořela se tu docela debata o téhle hře, tak sem přidám svůj příspěvek, který jsem před 5 lety napsal na fórum Doupěte. Tehdy to bylo hráno na notebooku s Radeonem 3650. Žádná slohovka, ale to hlavní tam je:

Takže...hru mám prakticky dohranou, chybí mi jen poslední pokerový vedlejší mise, protože poker neumím...nevadí, v pondělí se ve škole naučím a dohraju to definitivně. A teď ke hře. První pocity byly nepopsatelný, ta hra měla úžasnou atmosféru. Tahle eufórie pochopitleně časem opadla, protože to není hra na 8 hodin, jak někdo napsal (rofl). Příběh je naprosto klasický, nechybí v něm zvraty a hledání vlastní identity. Hlavní postavou je "pobělený" indián, celkem sympaťák (btw. teď jsem hrál 3 hry za sebou, kde je v hlavní roli indián...COJ, Turok, Gun :-D). O "GTA like" hře se mi tak nějak všeobecně špatně píše, čili spíš vypíchnu plusy a mínusy.

PLUSY:
1) Příběh a atmosféra, dobré mise
2) Celkem přívětivé ovládání, možnost přiblížení při střelbě, dostatek zbraní
3) Na první pohled pěkný svět
4) Zajímavé grafické efekty
5) Pasoucí se zvířata, některé zajímavé vedlejší mise
6) Sympatické postavy, sviňští záporáci
7) Perfektní filmové scény
8) Nízké nároky. Hra jela bez problému na plné detaily při 1440*900, vyhlazování mi nešlo ve hře zapnout, ale vůbec jsem ho nepostrádal. Hra se rozkrouhala jen při opravdu náročných scénách, kde byl všude kouř a kamera v něm. To se stalo asi tak 5x za celou hru.
9) Čeština (titulky) a perfektní dubbing (aj).

Zajímavosti:
1) Ve hře se nešetřilo na brutalitě. Krom toho, že vy samozřejmě můžete (ale nemusíte) sprovodit ze světa jakéhokoliv člověka či zvíře, tak během samotného příběhu vám kněz podřeže holku před vašima očima, uvidíte dekapitaci kněze, zastřelení farmáře se ženou brokovnicí "čestnými" šerify, umučené svázané indiány, trýznění střílením do rukou apod.
2) Myslím si, že pozdější hra COJ se v GUNu velmi velmi inspirovala. A to nemyslím pochopitelně tématiku, ale některé prvky příběhu, ovládání a herních principů.

MÍNUSY:
1) Obrovským mínusem a věcí, která mi brání označit tuto hru za téměř dokonalou, jsou bossové. Bože můj, proč jen museli tuhle výbornou hru zprasit takovou kravinou. Dá se to pochopit ve sci-fi střílečce, ale tady? Proboha, člověk, ať je sebevětší svině, je pořád jen člověk a jeden head-shot mu musí stačit. Když jsem byl v příběhu na 43%, objevil se boss, kterého jsem za boha nemohl udělat. Inu vykašlal jsem se na to, ostatní postavy tam nechal klidně stát a šel udělat všechny dostupné vedlejší mise. Tak jsem se "potunil" a přišel jsem zpátky a hle, boss schytal 5 ran a bylo po něm. Nicméně poslední boss, kterýmu neubližovaly kulky, protože měl zbroj...no jo sakra, ale co měl na hlavě? Pár šedivých vlasů, tak proč mu head-shoty nic neubíraly?! No nic, tohle byly jediné okamžiky, kdy jsem sáhl po návodu. Nakonec se dal zabít jen zápalnými šípy, od kterých se vznítily podzemní výpary (ehm takhle se přesně zabíjela jezerní potvora v Turokovi :-D). Takže znova, největším mínusem hry, jsou bossové. Jsou k smíchu a akorát naserou.
2) Malý svět. Ano, na první pohled vypadá celkem velký, ale po pár hodinách se zorientujete a zjistíte, že je vlastně proklatě malý, sice relativně rozlehlý, přesto malý. Obsahuje 2 města, přičemž jedno je spíš jen pár baráků v řadě. Do některých interiérů můžete vstoupit, ale k ničemu vám to moc nebude. V některých se pochopitelně odehrávaly příběhové mise.
3) Hra nepodporuje širokoúhlé monitory. Sice se mi ji podle návodu povedlo zvětšit na 1440*900, nicméně aspect zůstal 4:3, ale upřímně mi to vůbec nevadilo.
4) Záseky při průjezdu krajinou způsobené loadingem. Tohle mě štvalo opravdu hodně a čím dýl se hra hrála, tím větší ty záseky byly, taky se mi povedlo vjet do města bez textur, které naskočily až za okamžik. Tohle se opravdu nepovedlo.
5) Hemžící se textury trávy a písku. Nevím, jak to jinak popsat, to samé jsem měl v GTA SA.
6) Nevím jak to nazvat, není to tak, že by nepřítelé měli kolem sebe velký hitbox, spíš jde o to, že je to konzolový port, a tak váš zaměřovač je relativně velký a cokoliv je v něm, je zkrátka zasaženo. Navíc červená, čili minout je problém. Pokud chcete ale dávat head-shoty, musíte mířit. Tu a tam taky měla hra tendenci sama zaměřovat, ale nic hrozného.
7) Celkem nepřirozeně vylidněné město a okolí, na kolejích mimo mise nejezdí vlak apod. Vtipně také působil jeden plakát se zločincem, kde stálo, že jedno z měst je v Novém Mexiku, druhé je v Kansasu. Na koni to byla asi minutová cesta :-D
8) Později nudné vedlejší mise
9) Chybí návod na pokr :-D

Takže jak už jsem řekl, ze začátku jsem to viděl na devadesáti procentní titul srovnatelný např. z Mafií, ale postupně vypluly na povrch jisté nedostatky, čili bych to viděl na 80%. Nebýt bossů, možná bych se k 90% přiklonil.

Jinak hru jsem hrál na normální obtížnost.
+18

Cryostasis

  • PC 70
Nebudu se pokoušet o nějakou slohovou nádheru, takže jen stručně.

Hru jsem instaloval už vloni v zimě. Mrazivé počasí mi přišlo k hraní takovéhle hry ideální. Pak ale přišla náhlá obleva a hra mi trčela na disku celý rok, než jsem si ji zahrál. Ano, čekal jsem zase na zimu. Pravda, moc mrazivá není.

Ke hře... co mě nemohlo praštit hned po spuštění je hrozivá náročnost. Ne že by hra vypadala špatně, ale ani tak základní věci, jako je stín objektů osvícených baterkou ve hře nenajdete. Po většinu času mi hra kolísala mezi 30-35 FPS s propady klidně k 15. A to jsem hrál v DX9, v DX10 to bylo ještě horší. Zážitek mi to dost hatilo. Co je naopak perfektní, je zvuková stránka. Prostorový zvuk byl jako živý a vzhledem k těm haldám bordelu všude po zemi do něčeho každou chvíli kopnete, čímž se za vámi ozve zařinčení kýble apod. a člověk se hned musí otočit, protože se lekne :-D Ve hře není žádný hudební doprovod a nemohu říct, že by to bylo špatně.

Samotný rozjezd je poněkud uloudaný, ale pak se hra rozjede a musím říct, že mě po většinu času bavila. Průšvih nastává cca v poslední třetině, kdy hra začala padat. Nejdřív tak jednou za level, poté už ale každou chvilku. Nejen z tohoto důvodu jsem velmi rád za dostupný quicksave. Bavily mě občasné hádanky a taky některé flashbacky kráva na jatkách!!! Atmosféra je z počátku hutná, ale pak člověk otupí. V tomhle já jsem posera, ale nějaký strach to ve mně moc nevyvolávalo, což mi vůbec nevadí. Co velmi oceňuju je nekonečná baterka. Jinak z hlediska hraní mi ještě přišla strašně přemrštěná účinnost vodního děla. Munice prakticky neomezená a takoví ti špekouni se samopalama si nikdy ani neškrtli, stačilo to do nich vykropit a pokud to schytávali, sami nestříleli.

Dostávám se k tomu nejpodivnějšímu, a to je příběh. Protože moc smysl nedával. Resp. dával, kdyby tam nebyly ty obludy. Nakonec to pěkně vystihl tenhle člověk http://koubic-sytes.mysteria.cz/recenze_hry_cryos.php Aneb když něco nedává smysl, je to přelud.

Celkově vzato mě to bavilo, ale v tváří v tvář faktu, že je to prasácky optimalizovaný a že ke konci byly pády nesnesitelně často, hodnocení je, jaké je.

EDIT: Teď mi došlo, že potvory nemohou být přeludy, když v několika flashbacích do nich střílíte taky. Takže musely být na lodi, ještě když posádka žila.Takže kdo mi to vysvětlí?!

Pro: Atmosféra, zábavnost, quicksave

Proti: HW náročnost, pády, nejasný příběh

+14

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 75
Po slušné jedničce jsem byl zvědavý, bude-li pokračování lepší či horší. Nakonec to vidím tak nastejno. Něco se zlepšilo, něco naopak zhoršilo.

Je zřejmé, co trkne nejvíce. Grafika je mnohem hezčí, více polygonů, vystínování postav, odlesky, motion blur atd. A přitom je to ale furt ten starý Max. Měl jsem z toho podobný pocit, jako když jsem poprvé hrál COD2. Bylo to velmi podobné, ale přesto mnohem hezčí. Opět se mi bohužel nepovedlo zprovoznit správné FOV pro širokoúhlý monitor. Nicméně technické zpracování se rozhodně zlepšilo.

Co zůstalo tak na stejné úrovni, je samotné hraní. Zpomalení času teď funguje jinak, samo se dobíjí a lépe se s ním zachází. Navíc na vás působí mnohem méně, než na okolí, tudíž vaše rychlost se sníží jen nepatrně, zatímco ostatní se přesunout do šnečího režimu. Zpočátku to byl trochu nezvyk, nicméně po chvíli jsem se s tím sžil a hrálo se příjemně. Co také oceňuji, že se ve hře nevyskytovali bossové. Ano, finálový soupeř vydržel o chlup víc než ostatní, nicméně stačilo 5 ran do hlavy, a to je ve zpomaleném režimu raz dva.

Snad jedinou věcí, která se spíše zhoršila, byl příběh. Místy pozoruhodné atmosférické úrovně (zábavný park) jsou příjemné, ale celé je to poslepované tak nějak podivně, přičemž mi přijde, že Max je tu popisován vyloženě jako blázen, který už snad ani netuší, co dělá. Zkrátka to na mě dělalo dojem, že se to snaží být hrozně psychologické, a přitom to bylo spíš směšné a o ničem.

Druhý díl je také znám svojí modifikatelností. Vyzkoušel jsem dva módy, nedávno vydaný Payne Effects 3, který přináší autoheal, mnohem pomalejší bullet time, nové mise (byť nedohratelné díky pádům hry) a hlavně velmi líbivé částicové efekty, které způsobovaly viditelné propady FPS i na mé, nikterak slabé mašině.
Vyzkoušel jsem také mód přinášející pohled první osoby a musím říct, že hra je s ním vážně mnohem lepší, takže nejspíš si ji celou ještě proběhnu "z jiného úhlu pohledu".

Musím říct, že MP2 je povedené pokračování. Ačkoliv jádro příběhu je ještě plytčí než v jedničce, celkově hra neztratila na kvalitě. Velmi mě zaujaly například zajímavé detaily v podobě televizních seriálů. Však to byly paralely Maxova osudu. Dick Justice, nekompromisní mstitel bezpráví. Lords and Ladies coby Max, "prorodinný" typ. A nakonec Adress Unknown jako Max - magor. A Captain Baseballbat boy, to už je klasika :-) Těžko odhadnout, kolik času jsem vlastně sledováním seriálů strávil, nicméně jedná se poměrně vychytralý krok, jak natáhnout herní dobu. A vlastně proč ne, stejně televizi nemám, takže je to vítaná změna.

Galerie obrázků zde http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... files&view=imagewall

Pro: Grafická vylepšení, zábava

Proti: Nic moc příběh, slabší atmosféra

+27 +28 −1

Max Payne

  • PC 75
Vyhrál jsem třetí díl, ale co bych to byl za hráče, abych si neprojel celou sérii. Začal jsem tedy prvním dílem hry věnované tomuto policistovi s pohnutým osudem.

Hned ze začátku mě dost zarazilo Maxovo vzezření. Tohle má být zhrzený policista, co měl ženu a dítě? Tohle má být majitel onoho hlubokého hlasu? Vypadá spíš jako floutek, co po večerech objíždí v americkém kabrioletu diskotéky.

No co, stejně ho člověk vidí většinou zezadu. TPS mám obecně méně rád než FPS, a to platí i pro tuto hru. Není nad to, když zaměřovač míří na něčí hlavu, vy vystřílíte zásobník, abyste zjistili, že všechny kulky skončily kdesi ve stolu, za nímž se kryjete. A co si budeme povídat, i animace hlavního hrdiny už vypadají víceméně směšně. Zkrátka TPS.

Hra má na můj vkus poměrně pomalý rozjezd, takový nemastný neslaný, ale čím více hrou postupujete, tím je zábavnější. Obtížnost mi přišla vysoká, F5 jsem mačkal víceméně v každé místnosti. Zatímco soupeři vydrží děsnou sodu, vám stačí pár zásahů. Ale máme tu přeci ten slavný bullet time. No, osobně to vidím tak, že to z čeho byli v roce 2001 všichni hotoví, už dnes moc nenadchne. A co víc, není nad to, když efektně skočíte zpoza rohu a začnete za letu kosit zloduchy jednoho po druhém. Ale běda, jakmile je nestihnete postřílet všechny, než dopadnete. Max se rozplácne a mezi svištícími kulkami ho nenapadne nic lepšího, než se začít zvedat. A tak namísto toho, aby z polohy ležmo pokosil zbytek bandy, schytá úplně zbytečnou ránu či rovnou zemře, protože při vstávání chudák střílet neumí. Také jsem si těžko zvykal na to, že i při normálním běhu času kulky létají pomalu, což poznáte hlavně při střelbě na delší vzdálenost. Další věcí, co mě vytáčela, byly samozavírací dveře. Bože můj, to je ale krávovina. Nejde otevřít dveře a opatrně postřílet zloduchy. Nejde, protože během dvou sekund se dveře zase sami zavřou. Zkrátka musíte do místnosti vlítnout. A to platí i pro všechny možné skříňky, které jsem s oblibou prohledával.

Grafická stránka tak nějak odpovídá době. Nenadchne, neurazí. Zprovoznění širokoúhlého rozlišení se správným FOV je proces natolik exotický, že jsem nakonec radši hrál za Maxe tlouštíka. Zato potěšilo prostorové ozvučení. Hudba je velmi povedená. Zbylé zvukové efekty už jsou slabší, nicméně vzhledem ke stáří hry se to dá pochopit.

A nakonec příběh. Ten je prostý, ale na druhou stranu je to to, co přesně sedí do něčeho takového, jako je počítačová hra. A čím více úrovní jsem měl za sebou, tím více jsem se do děje ponořoval a doufal v rozuzlení celého temného pozadí. Atmosféra není špatná, i když jsem viděl ve hrách lepší. Hlavně New York působí tak nějak podivně, prázdně. Jako by člověk pobíhal jen ve studiu mezi kulisami.

Bezprostředně po dokončení hry jsem měl strašně nutkavou potřebu jít a obejmout všechny své blízké a nebýt půl třetí v noci, tak to snad i udělám. Nechť události, které si osud přichystal pro nebohého Maxe Payna, zůstanou jen ve hrách.

Jako celek hodnotím hru kladně. Není to žádná špička a nebudu dávat devadesátkové hodnocení. Nakonec to nebyly přestřelky, co by mě na hře nějak extra zaujalo, ale byl to spíš právě příběh a Maxův osud. Ale rozhodně jsem navnaděn na další díly. Tak uvidíme.

Druhý den po dohrání jsem také shlédl stejnojmenný film, se kterým jsem byl velmi spokojen. Doporučuji.

Galerie obrázků: http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... er=myfiles&view=grid

Pro: Příběh, hudba, solidní atmosféra, prohledávání skříněk :-D

Proti: Samozavírací dveře, neplatí "kam křížek, tam kulka", blbě se zprovozňující širokoúhlé zobrazení,

+21

Turning Point: Fall of Liberty

  • PC 75
Myslím si, že největším problémem této hry je, že to je budget, který se ale tvářil jako Áčková záležitost. Když to totiž přijmete jako budget, tak prostě musíte být spokojeni.

Po Freedom Fighters nebylo jiné volby, než si znovu zahrát Turning Point. Jistě nemusím říkat proč. Rusy vystřídali Němci, hlavní myšlenka ale zůstává. To je ale vše. Jo, a vlastně se tam také střílí. TP je ale každopádně o něčem jiném. Je to akčňárna nejhrubšího zrna a jako takovou jsem si ji užil.

Vyprávění příběhu, dá-li se to tak nazvat, je zprostředkováváno pomocí televizních zpráv (jak originální. Na rozdíl od FF tyhle kupodivu dle všeho nepodléhají cenzuře) a samozřejmě i scén přímo ve hře. Hra má slušný dabing a vynikající hudební doprovod. Nezřídka kdy jsem byl až zaskočen některými melodiemi, které byly velmi podobné těm v prvním Call of Duty. Ten soundtrack znám pomalu nazpaměť a závěrečné titulky vše vysvětlily. Hudba je dílem stejného autora. Grafické zpracování je solidní. Sice hra nemá kompletní vystínování ani DOF a jiné věci, které například Call of Duty z téhož roku mělo, nicméně nejedná se o žádnou ohavnost. Nepotěší možnosti grafického nastavení, které jsou extrémně chudé. Podivně se hra chovala v souvislosti s vertikální synchronizací. Navzdory jejímu vynucení si hra běžela zaseknutá na 62 FPS, nicméně tearing jsem neviděl. Z této hodnoty FPS kleslo jen zřídkakdy, zpravidla při velkém množství kouře. Velmi se mi líbila solidní zničitelnost prostředí. Samozřejmě jdou zničit jen vybrané věci, ale za to velmi pěkně.

A jak moc jsem si užil povstalecký boj jednoho stavebního dělníka? Užil, a moc. Pravda, po povedeném začátku přijde studená sprcha. Postup městem se vleče a člověk zjišťuje, jak moc je hra ve své podstatě hloupá. Všichni vám svěřují ty nejdůležitější úkoly, i když vás vidí poprvé v životě a jste jen dělník. Nicméně hra jde dál a pak přijde naprostá pecka v podobě likvidace bílého domu. To byla bezkonkurenčně nejlepší mise z celé hry.

Umělá inteligence příliš intelektu nepobrala, nicméně u takto svižné střílečky se to snad ani nedá moc čekat. Zabití se tady počítají v trojmístných číslech a nic na tom nezmění ani fakt, že mnohé člověk zabije přímo holýma rukama, což je vždy doprovázeno efektní animací. A tak se vražedným nástrojem stane nejen rozpálená pec, ale i záchodová mísa. Velmi důstojné, co říkáte...

Co ještě stojí za zmínku je účinnost granátů. Ty jsou mnohem silnější, než v jiných hrách. To samozřejmě ale platí i na vás. Ačkoliv jsem hrál na vyšší obtížnost, umřít kulkou se mi povedlo jen zřídka. Za to s granáty to bylo horší. Důvodem bylo také to, že jsem hrál bez křížku a HUDu pro autentičtější zážitek. A tak jsem se na pár místech i zasekl, než jsem přišel na to, že za vše může zpropadený německý vrhač granátů.

Takže abych to shrnul, já nevím, co jste od této hry čekali, ale já zábavnou střílečku, která je navíc okořeněna zajímavým historickým tématem, a i když z hlediska příběhu ani atmosféry se nejedná o nic světoborného, o herní náplni nemluvě, mě to bavilo. A kdyby se autoři trochu více opřeli do vyprávění příběhu, klidně bych to uvítal i delší.

Galerii obrázků naleznete zde http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... er=myfiles&view=grid

PS: Vzhledem k zakončení bych si klidně uměl představit i pokračování...

EDIT: Ještě jsem našel své pocity ze svého prvního hraní někdy před dvěma a půl roky. Tehdy ještě na staré mašině http://forum.doupe.zive.cz/viewtopic.php?p=7572184#p7572184

Pro: Zábava, vypnutelný křížek a HUD, hudba, příběhové pozadí

Proti: Pár hluchých míst, možná přeci jen zbytečně tupá AI, krátká hrací doba, nadprůměrné množství drobných bugů

+14

Crazy Taxi 3: High Roller

  • PC 30
Tohle patří do automatu za desetikorunu, ale ne na počítač. Herní náplň je příliš prostá, motivace zanedbatelná a zábavnost rychle vyprchá. Přitom si myslím, že udělat tam nějakou použitelnou kariéru, která by člověka trochu táhla, by nemohl být takový problém.

To je totiž hlavní nedostatek celé hry. Ostatní aspekty jsou víceméně v pořádku. Hra slušně vypadá (i když za omezovač na 30 FPS bych střílel), zvukový doprovod je taktéž více než povedený. Ovládání jsem raději svěřil gamepadu, s klávesnicí jsem nebyl dost hbitý. A že je to potřeba, protože se jedná zcela jistě o jednu z nejrychlejších závodních her.

Protože mě příliš nemotivoval ani strom pár úkolů, které jsou na můj vkus příliš těžké a hodně o náhodě, hru odinstalovávám a disk vracím právoplatnému majiteli. Crazy Taxi budu raději hrát na mobilu, kam se hodí mnohem více.

Nicméně nemůžu nezmínit, že B. D. Joe, tedy taxikář z této hry, byl mojí nejoblíbenější postavou v úplně jiné hře. Jo, tam to byla jinší zábava...

Galerii obrázků najdete zde: odkaz

Pro: Grafika, hudba, ujetost

Proti: Chybějící kariéra, nulová motivace, herní náplň

+7

Portal 2

  • PC 85
Tohle bylo snad poprvé, co jsem se nechal ovlivnit mediální kampaní a opravdu jsem sledoval všechny novinky o připravované hře. Vypadalo to všechno velmi lákavě a já si byl skoro jistý, že to bude bomba. S očekáváními jsem to ale trochu přehnal. Chyba ale nebyla úplně na straně hry.

První Portal se mi líbil a pokud bylo slíbeno, že dvojka bude delší a s lepším příběhem, nemohlo to zklamat. A opravdu. Valve to pojali ve velkém stylu a už samotný začátek je bombastický. Člověk si hned všimne výrazně vylepšené grafiky, zejména vystínování a celkového množství detailů. Grafika se pěkně vyjímá také proto, že oproti jedničce se člověk pohybuje přeci jen častěji ve složitějších prostorách, které umožnily tvůrcům více se vyřádit.

Bylo jasné, že krom grafiky musí hra přijít i s jinými novinkami. Nemá smysl je tu vyjmenovávat, kdo hrál, zná je. Mluvím o gelech a jiných prostředcích, které se musíte naučit používat, abyste hrou úspěšně prošli. Hra se tak stala výrazně složitější, nicméně neřekl bych, že obtížnější. To chápu jako klad, protože vzhledem k dostupným možnostem by bylo navýšení obtížnosti očekávané.

Poněkud mě nepotěšila změna "crosshair", dá-li se tomu tak u Portalu vůbec říkat, který už neukazoval, které barvy portálů lze vystřelit, nýbrž které někde jsou. Do konce hry jsem si na to pořádně nezvykl.

Teď se přehoupnu do té negativní půlky komentáře. První díl byla zábavná hříčka, kterou člověk kompletně dohrál do tří hodin. A já bych řekl, že to byla délka adekvátní herní náplni. Mělo mě napadnout, že pokud toto někdo protáhne na troj či čtyřnásobek, může to začít váznout. Nepovažuji jednoduše herní princip Portalu za natolik poutavý a zábavný, aby "nakrmil" takto dlouhou "dospělou" hru. Také mi přišlo, že ubylo variability při řešení misí. Drtivá většina hádanek měla jedno jediné konkrétní řešení a já z toho neměl dobrý pocit. Působilo to příliš uměle. V jedničce jsem tento pocit neměl.

Dobře, tím tahounem měl být asi příběh. A nebudu říkat, že by vyloženě zklamal. Je tak trošku ujetý, stejně jako v jedničce. Párkrát se člověk i pobaví. Ale teď nemluvím o Wheatleym. Ne, vážně ne. Přijde mi, že Valve si byli moc jistí v kramflecích a mysleli si, že hráči budou hotoví z každé rádoby vtipné hlášky, která z něho vypadne. Ne že by se mu občas něco nepovedlo, ale jeho často dosti otravná a pocitově nekonečná řeč byla mnohem častěji trapná než vtipná.

Z hlediska atmosféry ovšem nelze mít výhrad. Hlavně zjevení se ve "starých časech" bylo dosti překvapivé.

Tahounem měl být zcela jistě i kooperační režim. Ten jsem absolvoval s Ronikem, kterému bych chtěl poděkovat za trpělivost, protože to byl přeci jen častěji on, kdo na řešení přišel. Koop je opravdu fajn, ovšem vytknul bych často dosti dlouhý a nudný projev Glados na začátku úrovně. Hráči se chtějí hned bavit a Glados je nezajímá. Zkrátka neměla v koopu co dělat.

Jakkoliv možná komentář vyzněl negativně, Portal 2 se mi celkově líbil. Nakonec nechávám vysoké hodnocení, nicméně měl jsem tušit, že střílení portálů nebude zkrátka bavit tak dlouho, jak mi ho hra servírovala. Dost se bojím toho, že Valve přijde se třetím dílem, který bude ještě delší, složitější a zkrátka větší. A já už budu vědět, že je to moc a že si pořízení rozmyslím.

A nakonec pár vlastních obrázků: odkaz

Pro: Zábava, atmosféra, grafika, povedený konec

Proti: Herní doba neodpovídající herní náplni, rádoby vtipný Wheatley, Glados ruší v koopu

+20 +21 −1

Portal

  • PC 80
Jak se říká, k Portalu jsem přišel jak slepý k houslím. Jsem v podstatě výlučně hráč akčních a závodních her. Tak jak jsem se dostal k něčemu logickému? No ano, bylo to zdarma...

...upřímně už si nepamatuji, o co tehdy šlo, ale ve Valve zase jednou něco vymňoukli, a tak byl Portal na nějakou dobu zdarma jako omluva. A tak se dostal do mé herní knihovny.

Portal mi ukázal, že i logická hra může být moderní, dobře vypadat a být zábavná. Princip samotných portálů je velmi rafinovaný a nabízí nekonečné množství různých hádanek. Obdivuji borce, kteří byli schopni takovouhle hru navrhnout a jednotlivé úrovně vymyslet. O nic menší obdiv si zasluhuje i ten, koho napadlo dát do logické hry příběhové pozadí, které vybuduje pozoruhodnou atmosféru a táhne vás dál. Zpočátku je hra tak trochu k zešílení. Jen se vžijte do role hlavní hrdinky, jak by vám bylo? Velmi chytrá jsou všemožná rozmazaná okýnka do kanceláří, u nichž nikdy nevíte, jestli vás opravdu někdo nepozoruje. Jedná se zkrátka o velmi originální a zapamatovatelný zážitek. Myslím si, že atmosféra a příběhové pozadí stály za úspěchem Portalu více, než samotné řešení hádanek. Vždyť Glados se stala dost možná nejznámějším hlasem herní historie.

Samotné hádanky jsou čím dál tím těžší, nicméně jakmile se do toho jednou dostanete, kampaň vám nebude dělat větší problém. Když jsem hru hrál poprvé, trvala mi asi hodinku. Podruhé cca hodinku a půl. Větším oříškem jsou bonusové mapy, kterých je sice jen 6, ale na první dohrání mi zabraly více času než samotná kampaň.

Grafika je hezká, i když z dnešního pohledu už poněkud jednoduchá. Alespoň se to ale hýbe prakticky na čemkoliv.

Portal se stal legendou. Nebudu rozporovat, jestli zaslouženě, ale hrát za Chell mě bavilo, takže proč se v tom více pitvat :-)

EDIT: Pár vlastních obrázků odkaz

Pro: Příběhové pozadí a atmosféra, pocit z dobře vyřešené místnosti

Proti: A víte, že mě ani nic nenapadá?

+15 +16 −1

Freedom Fighters

  • PC 75
Tak mám ten boj jednoho nebojácného amerického instalatéra za sebou. Hru jsem hrál již kdysi a díky její specifické atmosféře, která mi dosti utkvěla v paměti, jsem na ní dostal zase jednou velkou chuť.

FF jsou hrou, která mě naučila, že ovládat spolubojovníky může být zábava. Do té doby jsem chtěl být vždycky sám za sebe, nicméně tři jednoduché, ale naprosto dostatečné povely, kterými vedete své spolubojovníky nepříteli vstříc, se staly velmi použitelným a hojně využívaným nástrojem. Není nad to, když za vás někdo udělá špinavou práci.

FF nejsou hrou o příběhu. Pozadí je zajímavé, ale v zásadě ani nedává příliš prostoru k nějakému poutavějšímu vyprávění. Možná je to trochu škoda. A co víc, celé se to nese tak trochu v komickém duchu, zejména televizní zpravodajství, které čas od času shlédnete. To poněkud kontrastuje se samotnou atmosférou, která je místy dosti hutná, na čemž se nemalou měrou podílí zejména naprosto vynikající hudební doprovod.

Jak již zmínili mnozí přede mnou, střílení v této hře je poněkud nezvyklé. Je z něj zkrátka zvláštní pocit, který jsem zažil jen v "příbuzné" hře Kane and Lynch. Dá se na něj ovšem zvyknout. A co víc, většina hry se dá projít s velmi účinným kulometem, kde velkou nepřesnost hravě doženete kadencí a silou. Nezapomínejme ani na věrné parťáky, kteří sice někdy dělají nesmysly, ale čím více jich je, tím větším nebezpečím jsou pro jakoukoliv skupinku příslušníků rudé armády. Hru jsem hrál na třetí obtížnost ze čtyř a měl jsem pár docela nepříjemných zákysů. Byly momenty, které se mi povedlo uhrát víceméně omylem až na několikátý pokus. Některými misemi jsem naopak zase proběhl naprosto hladce a kolikrát mi bratři ve zbrani nedali ani moc příležitost střílet.

Co mě ze začátku trochu mátlo bylo zadání misí, kdy v jedné lokaci byly dva úkoly, typicky vyvěšení vlajky a vyhození něčeho do vzduchu. V případě splnění jen jednoho ze dvou úkolů se ale celá lokace stala splněnou.

Design úrovní je povedený. Některé mise jsou vcelku koridorové, jiné zase nabízejí více možností a největší potěšení ve mně vždy vyvolalo odhalení nějaké rafinované skryté cesty vyžadující gymnastické nadání, která mě ale vždycky odměnila velkým usnadněním práce nebo poskytnutím velmi výhodné pozice.

Nešťastný byl inventář. Procházení kolečkem i využití středového tlačítka nebylo dostatečně komfortní a hlavně rychlé. Navzdory parťákům, jejichž počet je ke konci značný, se může totiž boj s přesilou změnit v zatraceně tuhý boj o přežití, přičemž je nezbytné nezapomínat i na raněné bojovníky, kteří vás ve smrtelné křeči jaksi nemohou krýt.

Grafická stránka mi nepřijde ani na rok vydání úplně slavná, hlavně polygonů je docela málo. Slušné je ale vystínování a celkový dojem není vůbec špatný. Hru jsem si trošku vylepšil bloomem a DOF, při hraní to vypadalo vážně pěkně
http://www.piratesxxl.cz/obrazky/7772.png
http://www.piratesxxl.cz/obrazky/7773.png
http://www.piratesxxl.cz/obrazky/7774.png
http://www.piratesxxl.cz/obrazky/7775.png
Perličkou je, že FF jsou hrou, která jede velice pěkně na klasických netboocích s 1,6 Ghz Atomem, čímž se stávají jednou z nejlepších her, kterou lze na těchto kalkulačkách hrát.

Takže abych to shrnul, FF jsou povedenou hrou. Mají pár nedostatků, jako místy nevyváženou obtížnost, krkolomný inventář, poněkud hranatou grafiku a přeci jen některé nudnější okamžiky, protože celá hra je víceméně stále o tom samém. Naštěstí není nijak extra dlouhá, takže jste-li úspěšní, skončí váš boj s rudou invazí tak akorát. Vzhledem ke kooperativnímu charakteru hry mě taky mrzela absence multiplayeru, ideálně splitscreenu, který by hře určitě slušel. Nicméně i když mi musela stačit společnost umělé inteligence, i tak jsem měl z odvrácení invaze pocit zadostiučinění. Mír národům celého světa.

Pro: Jednoduché a efektivní komandování, atmosféra, hudba, zábavnost

Proti: Často poněkud komediální charakter, divná střelba, hranatá grafika, jalový inventář, tu a tam přemrštěná obtížnost

+14

007: Quantum of Solace

  • PC 85
Tak si říkám, jestli lidé tuhle hru vůbec pochopili. Předně je potřeba, abyste zhlédli oba filmy, díky čemuž budete zasvěceni do děje. Ten vám totiž hra neservíruje zrovna zkousnutelně. Nicméně pokud jste filmy viděli, museli jste si zákonitě všimnout, že nový Bond už zkrátka není jako starý. Netuším tedy, proč od hry dle nového Bonda čekáte Bonda starého...

Hry na motivy filmů, jsou-li udělané dobře (rozuměj: drží se filmu a zabaví), mám hodně rád. Tuhle hru jsem hrál už kdysi, i když jsem měl za sebou pouze filmové Casino Royale. Nyní mám za sebou oba filmy, kterých se tato hra týká, a tak budu hodnotit na základě tohoto druhého zahrání (ve skutečnosti jsem to kdysi dohrál na všechny obtížnosti, takže ono druhé rozhodně není). Jistý problém jsem měl při sledování filmu Quantum of Solace, protože některé lokace a zvraty jsem již znal z hry. Má chyba :-)

Hru jsem hrál na třetí obtížnost ze čtyř a s vypnutým zaměřovačem. K čemu taky, když RMB slouží ke starému dobrému přiblížení. Vypnutí křížku vás navíc připraví o téměř trapnou výhodu při střílení z krytu. Ono totiž nastavit křížek na něčí hlavu bez rizika zasažení a pak stisknout čudlík, to není žádný umění. Ale vystřílet třeba celý zásobník a za boha nestrefit toho chlápka, co mu kouká jen kousek hlavy, to je zábava. Ano, to je zábava. Je to střelba z krytu, při které je šance na strefení malá, přesně jako v reálu. Navíc na třetí obtížnost postava nevydrží víc než nějaké tři kulky, takže ani rambo styl nepřipadá v úvahu. Rozhodně mě potěšilo, že tři kulky (nebo samozřejmě jedna do hlavy) spolehlivě usmrtí každého, včetně "bossů". Ano, ve hře se párkrát objeví něco jako boss, ale vydrží stejně jako každá jiná postava ve hře. Toto velmi oceňuji, takřka nesmrtelní bossové v hrách, kde nedávali žádný smysl, mi vždycky lezli na nervy. Hrajete-li na vyšší obtížnost, určitě si rozmyslíte, jestli jít na každého s kulometem, nebo raději nevyužít možnosti tiché likvidace nepřátel. Ano, ačkoliv si toho mnozí nejspíš nevšimli, tak velkou část hry jde projít potichu bez střílení. Není to sranda, ale jde to. Vypínání bezpečnostních kamer je tak na denním pořádku, tichá likvidace řešená pomocí minihry, která mi kupodivu nevadila, jakbysmet.

Přejděme k technologickým aspektům. Ke zvukům nemám výhrad, hudba je samozřejmě perfektní a James Bond Theme v pravý okamžik vždy zapříčinilo více než blažený pocit. Graficky mi to také přijde slušné. Sice žádná špička, ale nic, z čeho by se zvedal pajšl. V tomto odstavci ale budu nucen uvést bezkonkurenčně největší nedostatek této hry. Je jím omezovač na 30 snímků za sekundu. Boha jeho, který hovado to vymyslelo. Grafická karta zívá na 20% zatížení a já čumím na neplynulý pohyb jak u hry na mobilu. Můžete dělat psí kusy, hrát si s Vsyncem, prostě se toho nezbavíte. Opravdu by mě zajímalo, jaký pro to měli autoři důvod, protože tím velmi výrazně domršili jinak vynikající hru.

Takže co je vlastně QoS? Výprava do jednotlivých částí posledních dvou filmů, kde zažijete (samozřejmě trochu upraveně, aby bylo vůbec co hrát) Bondův příběh a dost příjemně si při tom zastřílíte. K tomu si připočtěte atmosféru prakticky identickou s filmem a máme před sebou filmovou hru, jak má být. Ne, nejsou tam různé vynálezy a blbinky, tak jako nebyly ve filmu. Ani tam není erotika a vtípky. Tak už zkrátka nový Bond nevypadá. Chtělo by se to s tím smířit. Nebýt omezovače FPS, bylo by to 90 %.

A ještě něco. Hrál jsem hru podle Srdečných pozdravů z Ruska, podle Goldeneye, podle Zítřek nikdy neumírá i podle Jeden svět nestačí. Žádná ale QoS nesahala ani po kotníky (i když pravda, Srdečně pozdravy z Ruska možná dosáhly po pás :-)

Galerii obrázků s maximální nastavením detailů naleznete zde http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... files&view=imagewall

Pro: Prožijete film, atmosféra identická s filmovou, pěkně zpracovaná akce, hudba, zábava

Proti: Omezovač FPS, trochu bordel v posloupnosti misí

+13 +14 −1

Alarm für Cobra 11: Volume 2

  • PC 40
Proč se tahle hra honosí licencí Kobry 11, to mi vážně uniká. Navzdory názvu toto není druhá hra na motivy seriálu, nýbrž třetí. Druhou byl naprosto nesehnatelný Teil 2. Od prvního dílu se toho ale mnoho změnilo. Jedná se o klasické závodění, v němž policejní mise hrají jen podřadnou roli. Žádný příběh. Jen naprosto tuctová budgetovka s 16 závody ve čtyřech městech, přičemž některé jsou vzhledem k seriálu naprosto nepochopitelné. Ano, mluvím o New Yorku, který ale nad jiné vyčníval zábavným programem, který hrál v rádiu. Hra už vyšla v angličtině...naštěstí.
S volantem byl trochu problém. Hra ho sice podporovala, ale některé věci zkrátka přenastavit nešly. Takže nitro jsem musel přidávat pádlem pod volantem, Ze začátku hra nudila, pak to docela šlo. Kupodivu v tom podivném New Yorku mě to bavilo asi nejvíc.
Na rok 2004 se nám dostává víceméně ohavného grafického zpracování, kterému sekundují podobně za prd stojící zvuky. Když jsem hru hrál na notebooku s Intel HD (což sice není nikterak silná grafika, nicméně např. s NFS U2 se popere obstojně), tak se hra sekala, resp. framerate nebyl takový, jaký bych očekával od takto vypadají hry.

Takže abych to shrnul. Průměrné závodění v podprůměrné grafice za doprovodu podprůměrných zvuků s nepřiměřenými nároky. To vše je opepřeno vskutku mamutí herní dobou dlouhou cca 2 hodiny.

Pro: Ucházející zábava, rádio v New Yorku (ano, i z maličkostí se člověk musí radovat, není-li zbytí), herní doba (někdy méně znamená více)

Proti: Grafika, zvuky, HW náročnost, herní doba (ale chtě nechtě to musím i vytknout :-D )

+9