Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
33 let • ČR - kraj Liberecký

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Legend

  • PC 60
Původně jsem to psal jen do diskuze, ale ono to v podstatě dá na komentář. Navazuje to na hate, co jsem psal do diskuze k Anniversary.

Mám dohráno, ingame počítadlo ukazuje čas 7:44. To je tak nějak adekvátní herní náplni. Určitě je to celkově o dost lepší, než Anniversary, ale chápu, proč se to staromilcům nelíbilo. Z mého pohledu tady člověk nemá pocit, že hopsá a hraje pro nic za nic jak v nějakým bezcílným Tetrisu (aneb jak je zde na DH kategorizováno jako logický rychlík). Je tam nějakej příběh, kterej člověka motivuje jít dál, jsou tam parťáci ve vysílačce, protože v reálu by se do toho Lara asi taky nepouštěla sama. Je tam i o dost lepší vizuál, i když ty next gen funkce jsem musel v Kazachstánu a Nepálu vypnout, protože hra neustále padala. A pozor, next gen funkce nejsou jen nějaký fullscreen postprocess, jak bylo tehdy běžný, ale kompletní dynamické vystínování, pěkná voda i úplně jiné textury. Bohužel jak už zmínili jiní, je to zabugovaný. Nicméně i když grafika je early 7th gen, gameplay je těžce 6th gen. Hopsání je dejme tomu prostě Tomb Raiderovský, ale sekvence s vehikly a combat... jak říkám, podoba s James Bond 007: Everything or Nothing je fakt velká (jen je to mnohem horší). Jízdní sekvence jsou děsný, člověk jede opakující se krajinou a do zblbnutí střílí nepřátele. Toho combat systému je taky škoda. Kdyby aspoň při free aimu sloužil levej stick k pohybu, aby se to dalo hrát trochu jako střílečka. Ale to ono ne. Oba sticky míří, takže při aimu se nedá pohybovat. No takže člověk zmáčkne oba triggery a počká, až nepřátelé popadají. Nechápu proč, vždyť i ten covershooter mechanismus už tehdy existoval a byl by lepší. Dalším jevem běžným z 6th gen jsou bossové. Což není problém, pokud bossem není člověk, který ale vydrží neskutečnou sodu z konvenčních zbraní. Díky bohu, že se tahle kravina už ve hrách nedělá.

No jinak jak jste pochopili z mého skučení u Anniversary, puzzly v TR mi moc nejdou a i tady jsem párkrát kouknul na youtube. Vtipný bylo, že zblblej z Anniversary jsem v začátcích kolikrát přehlédl úplně primitivní řešení. Občas hra člověku neřekne ani nenaznačí, co po člověku vlastně chce, z úkolů mise se to taky nedozví, a tak buď tápe (což mě fakt nebaví) a nebo zase skáče na youtube. Kupříkladu ten boss fight v Kazachstánu... ok, přišel jsem na to, jakým mechanismem ho porazit, ale že se pak mám někam vytáhnout vystřelovákem? A na to mám přijít jak?!

Krom technických problémů s next gen je taky nasírací nastavování přes externí config, který se ale zapne jen poprvé, a pak už se do něj není jak dostat. Pokud nevygooglíte, že musíte program spustit s parametrem.

No, celkově vzato je to naprosto průměrná záležitost. Bylo tam pár světlých momentů a lepších misí, ale celkově to nebylo moc zábavné a ani v jiných směrech kdovíjak působivé. Nicméně ten otevřený konec mě docela navnadil... jdu instalovat Underworld a jestli bude v podobném duchu, rád se dozvím konec příběhu.

Pro: Chvílemi zábavné; grafika, když zrovna funguje správně; solidní příběh

Proti: Grafika, když zrovna nefunguje nebo rovnou vypíná hru; místy repetitivní; combat

+9