O Doom Eternal by se dalo napsat nespočet věcí. Šílená, fosforeskující, adrenalinem nabitá jízda, která vás hned od prvního okamžiku vrhne do apokalyptického světa plného ďábelských pochodů, jež znovu zaútočili na matičku Zemi. Na první pohled se jedná o dokonalý návrat nejen ke starým kořenům, ale i k nově rozjeté sérii. Zpočátku jsem se ale Doom Eternal bál. Nikoli proto, že by byl moc hororový, ale kvůli tomu, že mě odpuzoval svou akčností a pestrobarevností. Na rozdíl od prvního dílu této nové trilogie, která více sázela na realističtější zasazení a vážnou atmosféru, jde hra opačným směrem a vůbec se toho nebojí. Právě naopak. Svou odlehčeností se chlubí na každém kroku. Jedná se o čistě akční záležitost, ve které se střílí, běhá, zase střílí, zase běhá, a nově také parkouruje. Pro některé hráče je těch skákacích pasáží až moc, ale mně to překvapivě vyhovovalo. Sice hra působí o něco méně „doomově“ a více komicky, ale sérii tak dodává něco nového a nebojí se experimentovat, což se u akčních titulů moc nevidí.
V podstatě se Doom Eternal vrací ke kořenům série. Svým způsobem funguje jako lehký remake oblíbeného druhého dílu s inspiracemi z novějšího Doom (2016). Do hry se rovněž vrací obtížnost, která původní Doomy definovala. Hra na vás sazí několik nepřátel najednou a nezajímá ji, jestli jejich střet přežijete či nikoli. Na rozdíl od předchozího dílu, který hráče, jak staré, tak nové, seznámil se všemi nepřáteli postupně, se Doom Eternal ničím takovým nezaobírá. Hra se nesnaží vám představit „staronové“ nepřátele, ale naučit vás, jak se proti nim bránit. Co se oproti prvnímu dílu zlepšilo je používání vašich zbraní. Doom (2016) moc neupozorňoval na to, jaké „hračky“ jsou proti jednotlivým nepřátelům silnější či slabší. Doom Eternal jde na to opačně a upozorňuje vás, že byste se vaše „hračky“ měli naučit používat všechny, nejen ty základní a nejsilnější. Zpočátku to bylo poněkud náročné, jelikož zbraní a pomocných vychytávek je o něco víc než v předchozím díle. Avšak jsem se chytl a ani ne v polovině hry jsem se naučil je kombinovat a používat proti jednotlivým pekelným démonům.
Po narativní stránce ale hra dost pokulhává. Doom svou dějovou linií nikdy nenadchl a nenadchne ty, jež vyhledávají hry nabízející hluboký a promyšlený příběh. Nicméně i tato série by po mnoha letech své existence mohla přijít s něčím jiným než s neustávajícím kosením ďáblových zplozenců. O to víc mi vadil fakt, že Doom Eternal tak docela nenavazuje na události prvního dílu. Ano, jedná se o druhý díl, který příběh předchozího dílu rozvíjí, ale dělá to jinak a po svém. Během první hodiny jsem tak nebyl schopen se plně ponořit do tohoto nového a vylepšeného světa, který ignoruje konec Doom (2016), a spíše se zaobírá tím, kolik pekelníků porazíte a jak rychle to dokážete. Nicméně tento nedostatek byl napraven sbíráním sběratelských předmětů, tzv. codexů, které vyplňují mezeru mezi prvním a druhým dílem. Za zmínku stojí i sbírání ostatních předmětů, jako jsou unikátní figurky, či nově gramofonové desky a cheat kódy.
Ve finále je Doom Eternal příjemná, leč trošku bizarní, hra, která se béčkovosti. Pro mě jakožto odpůrce FPS titulů, ale častého hráče tohoto žánru, je nový Doom důkazem, že akční tituly dokážou být nejen pořádně hloupé, ale i strašně zábavné. Hra vám nedá nic zadarmo a často musíte obětovat nejen vaše prsty, které při hraní této hry notně utrpí, ale také nervy. Druhý díl přinesl do série něco nového, a když už máme ty double jumpy a parkourování, možná bychom se v příštích dílech mohli dočkat i nějakých těch vandammovských roznožek, které by sérii posunuly o kus dál.
Pro: frenetická akce, hudební doprovod, sběratelské předměty, vysoká obtížnost, bohatý výběr zbraní a jejich kombinování, parkour
Proti: nezajímavý příběh, odlehčená atmosféra a důraz na humor, fantasy prvky, odstup od realistického zasazení